Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 21:54
Muismeisje
Avatar van Muismeisje
Muismeisje is offline
Ik heb de grootste moeite om me te concentreren voor schoolwerk, in de klas etc. Ik kan alles lezen, zolang het maar niet voor school/geen schoolboek is. Ik zit nu in VWO5 en blijf zitten omdat ik gewoon echt veel te weinig heb gedaan.

Elke dag neem ik mezelf voor om mn huiswerk ed. te maken, maar het komt er nooit van. Ik word altijd wel afgeleid en zoniet, dan zoek ik zelf afleiding. De motivatie en discipline is ver te zoeken. Bij mij geldt ook echt uistel wordt afstel.

Het enige wat ik nu doe voor school is 1 dag van voor een proefwerk het doorlezen (dat soms nog niet eens) en verslagen ed lever ik altijd te laat in. "Vroeger" had ik 1dag van te voren nog wel zo'n gevoel van ik móet nu echt wat gaan doen en deed het dan ook, maar dat is nu ook niet meer. Ik ben meesteres in uitstellen.

Volgend jaar wil ik het wel graag halen en ik wíl er ook wel wat voor doen, alleen ik ben dus bang dat het alleen bij voornemens blijft en toch weer in mijn oude patroon verval. Steeds niks doen en al het werk stapelt zich op zodat je op een gegeven moment niet eens meer weet waar te beginnen.

Hebben jullie dit probleem ook? Hebben jullie misschien tips oid?
Advertentie
Oud 07-06-2004, 21:58
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
ja, ik ken het.

- tegen jezelf zeggen dat je het interessant vind kan helpen
- ik kan me beter concentreren met m'n discman op
- gewoon in alle rust eraan beginnen, geen gehaast, pot thee erbij etc.
- een schema maken en als je je aan je schema houdt, jezelf belonen met iets lekkers, uurtje tv etc.
- tv & comp. uitzetten, tijdschrift, telefoon & krant wegleggen
Oud 07-06-2004, 22:13
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
weet niet of het probleem bij jou zo is, maar wat bij mij helpt is niet "over 15 min. ga ik beginnen" tegen mezelf zeggen, maar "als ik dit af heb/als dit programma is afgelopen/als m'n popcorn klaar is ( ) ga ik beginnen". dat werkt bij mij veel beter en dan heb je ook niet zo de neiging om nog even "5 minuutjes te blijven zitten en dan echt, ect, echt naar boven te gaan"
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 07-06-2004, 22:21
Verwijderd
ik heb het ook gehad, scheelde ook niet veel of ik bleef in 5 vwo zitten. Wat je moet doen is een 'huiswerkritme' opbouwen. Ik was dat in de bovenbouw compleet kwijt geraakt.
In het begin zal het wel heel moeilijk zijn om in dit ritme te komen, maar probeer gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip (laat er niets tussen komen) huiswerk te maken. Op een gegeven moment vind je het gewoon aan ga je gewoon aan de slag. Het is even doorbijten, maar het resultaat mag er dan wel wezen.
Oud 08-06-2004, 10:20
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
@SuperSanne: Daar heb ik ook altijd last van. Zit je wat op de computer zeg je tegen je zelf om 14.00 ga ik leren. Is het 14.00 uur zeg je oke ik ga vanavond na het eten leren. Heb je gegeten, ga je weg, zo schiet het er altijd bij mij in. Dan weer een weekend niets geleerd
Oud 08-06-2004, 13:08
MH
Avatar van MH
MH is offline
Tip: deel de te leren stof met iemand die er niets van weet en geïnteresseerd is (mss je ouders, of je opa/oma). Daardoor leer je de stof dubbel (tijdens het leren en het vertellen over het te leren onderwerp).
Oud 08-06-2004, 15:19
Kiara
Kiara is offline
Wow, toen ik jouw bericht las, was het net alsof ik het zelf geschreven had.. ik heb echt pre-cies t zelfde...!
Ik heb zelf echt geen idee wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen... mn motivatie is gewoon weg.. en ik baal dr hard van.. succes dr mee!

Kus,

~Kiara~
__________________
My greatest glory is not in never failing, but in rising up every time I fall...
Oud 08-06-2004, 15:27
Verwijderd
ga in de woonkamer zitten, ver van je pc en andere leuke dingen af
Met andere mensen in de buurt waardoor, ik iig, minder snel stop met werken.
Oud 08-06-2004, 17:05
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
tip: gebruik : Iq -pillentjes ofzoiets uit de natuurwinkel..deze zijn speciaal gemaakt om je concentratievermogen te verlengen...het is nix zweverigs: er zit gewoon een stof in:visolie genaamd, die je concentratievermorgen verlengen..........ilk heb er dit jaar met mn examens mee gewerkt en vond ze heel erg relax.....
Oud 08-06-2004, 17:35
MH
Avatar van MH
MH is offline
En het helpt je natuurlijk wanneer je voor veel ontspanning zoekt op momenten dat je moet leren. Vorig jaar had ik heel veel hertentamens, maar elke avond na het eten ging ik een eindje fietsen (mede mogelijk gemaakt doordat het uit de hand liep, maar dat is een ander verhaal). Helpt goed!
Oud 08-06-2004, 19:16
Muismeisje
Avatar van Muismeisje
Muismeisje is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 08-06-2004 @ 16:27 :
ga in de woonkamer zitten, ver van je pc en andere leuke dingen af
Met andere mensen in de buurt waardoor, ik iig, minder snel stop met werken.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar mijn ouders kijken dan tv enzo en mijn moeder is een beetje doof dus de tv staat hard. Dan kan ik me écht niet concentreren. En ik krijg al heel gauw de neiging om mee te kijken, ookal is het een stom programma.


Maar toch bedankt voor de tip. En de rest ook.
Ik zal een op zoek gaan naar die pilletjes.
Oud 09-06-2004, 18:21
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
goed slapen dan wil je niet steeds gaan slapen omdat je moe bent
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Oud 10-06-2004, 08:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Boozle schreef op 08-06-2004 @ 11:20 :
@SuperSanne: Daar heb ik ook altijd last van. Zit je wat op de computer zeg je tegen je zelf om 14.00 ga ik leren. Is het 14.00 uur zeg je oke ik ga vanavond na het eten leren. Heb je gegeten, ga je weg, zo schiet het er altijd bij mij in. Dan weer een weekend niets geleerd
ja dan zit je idd acher de compu en dan denk je: nog even m'n mail checken, nog even kijken of ik nog berichten op het forum heb......... okee, als ik zit spelletje heb uitgespeeld ga ik écht naar boven en beginnen. Hmm het is nu al erg laat... we gaan zo eten dus het is eigenlijk de moeite niet meer, dan begin ik zo wel.

*eindelijk boven op kamer*

het is hier wel erg rommelig zo kan ik niet werken, even wat dingen opzij schuiven en... hee! wat is dit? daar MOET ik even aandacht aan besteden *keest oude artikel dat ze net heeft gevonden*... o jee! startrek begint over 10 min! Ik heb geen zin om het op te nemen wat dan kom ik er niet aan toe te kijken...nou ja dan begin ik daarna wel

*kijkt startrek*

zo..dat was spannend! Even naar beneden wat drinken hoor, en daarna aan de slag! Hmm... al 9 uur... tja om nou voor dat ene uurtje ofzo nog iets te gaan doen... dan kan ik me beter ontspannen en morgen eens goed aan het werk gaan

Heel erg vervelend, die buien die ik soms heb
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 22-05-2011, 12:35
senne-2006
senne-2006 is offline
hoii

een paar tips:
-begin gelijk na school anders begin je toch niet meer (je kunt natuurlijk wel vantevoren ff wat eten en drinken )
-als je op de pc leert hang een lijstje aan je beeldscerm klinkt heel stom maar zo doe je het ook en je kunt altijdeen pauze erbij schrijven
vb: 6.1leren
6.2 leren
pauze
6.3 leren
6.4 leren
natuurlijk wel met anderen dingen erin
- niet te veel cola drinken of energie drankjes net van te voren drinken (water helpt beter)
- als je het ff hebt gehad met leren neem ff een kwartier pauze en begin daarna wel weer

xx hoopt dat je hier iets aan hebt
Oud 22-05-2011, 14:33
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik vermoed dat de TS inmiddels wel klaar is met de middelbare
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Oud 22-05-2011, 15:52
Verwijderd
Ach, de tips zijn altijd handig voor andere mensen.
Oud 23-05-2011, 21:11
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Als je tips wilt gebruik je de zoekfunctie. Dit heeft idd geen nut.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken concentratietips??
*ABC*
7 11-01-2004 16:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.