Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2011, 02:39
glennonline
glennonline is offline
Momenteel doe ik een opleiding MBO ICT beheer niveau 4 en zit momenteel in het 3e leerjaar. Ik volg competentiegericht onderwijs waarbij het de bedoeling is dat middels projecten wordt bewezen dat de benodigde onderdelen worden beheerst.
In projecten zijn er altijd een aantal partijen, nml. de coach, de klant en natuurlijk het projectteam. Doordat door de coaches op een zeer discutabele manier het project hebben begeleid is de kans erg groot dat we studieverlenging gaan krijgen. We zijn al in gesprek met de directie, we hebben de spelende problemen uitgelegd en op korte termijn gaat ons e.e.a. verteld worden.
Nu vraag ik me dus af, op het moment dat wij studieverlenging zouden krijgen en de directie geeft toe dat dit komt doordat docenten/coaches de fout in zijn gegaan of de school deze kosten dan zal moeten vergoeden.
Ik ben benieuwd of iemand hier misschien meer van weet, ik begreep dat het bijvoorbeeld bij inholland in ieder geval zo was dat studenten die hun diploma eigenlijk al hadden gekregen gratis de opleiding af mogen maken, mogelijk dat hetzelfde hiervoor geld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2011, 19:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd of iemand hier misschien meer van weet, ik begreep dat het bijvoorbeeld bij inholland in ieder geval zo was dat studenten die hun diploma eigenlijk al hadden gekregen gratis de opleiding af mogen maken, mogelijk dat hetzelfde hiervoor geld?
Dat is een heel andere situatie. Daar wilden ze diploma's afpakken vanwege hun eigen falen. Dat is niet eens toegestaan, en ook hun doekje voor het bloeden in de vorm van gratis onderwijs is dan niet relevant. Als ze dat wel zouden doen zouden ze gratis onderwijs, plus vergoeding van de volledige inkomstenderving van de student moeten betalen.

Belangrijk daarbij is dat het gaat om een diploma, waarvan veel dingen wettelijk zijn vastgelegd, en niet om een bepaald project binnen school (waarvan de school zelf de regels maakt wat voldoende is en wat niet), en om mensen die al klaar zijn met hun opleiding.


In theorie klinkt het aannemelijk dat wanneer een werknemer van een bedrijf faalt en jou schade berokkend, ze aansprakelijk zijn, maar of dat bij onderwijs nou ook zo simpel werkt zou ik niet durven zeggen.

Het handelen van die coaches zou wel heel erg verwijtbaar moeten zijn voordat je zoiets kunt claimen. Gewoon weinig begeleiding bijvoorbeeld is al geen verwijtbaar iets.

Ze zouden je echt concreet op een dwaalspoor gezet moeten hebben, en liefst nog doelbewust of op een manier dat ze het echt hadden moeten weten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 15:54
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Wat is een studievertraging. 3 Weken oid kun je gemakkelijk nog in de zomer inhalen als je er genoeg discipline voor hebt. Had je niet eerder aan de bel kunnen trekken? Gaat het om een project dat een (half) jaar duurt of zijn het allemaal kleine projecten? In dat laatste geval zou je tijdens het overleg kunnen opperen om de minder belangrijke projecten te kunnen laten vallen.

Waar gaan de projecten trouwens over? informatievoorziening? it essentials? CCNA? ITIL? SD? of een combinatie van alle vakken?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Als je je school niet kan betalen..
Anonimi
39 06-10-2007 12:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.