Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 15:07
DamienDB
DamienDB is offline
Afgelopen weekend heb hard lopen studeren voor 2 vakken , ik kende ze byna helemaal uit myn hoofd , maar op school kon ik er niets meer van , ik heb waarschijnlyk een buis voor beide vakken op myn rapport , ik heb myn ouders afgelopen weken goed weer voorspeld voor dw4 (4de gewone rapport) , maar het zal helemaal niet goed zijn :/ ik heb wel een goed oog op de examens , maar ik dirf echt niet met myn dw4 naar huis te komen , kan iemand aub wat raad geven ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2011, 16:13
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
mag ik vragen wat een buis is?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 16:25
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
mag ik vragen wat een buis is?
Vlaams voor 'onvoldoende' .

Tja, het enige wat ik je kan meegeven is om het gewoon aan je ouders te laten zien. Je kunt moeilijk je cijfers verborgen houden, wanneer het slecht op school gaat kan je mentor immers zelf contact met je ouders erover opnemen. Ik weet verder ook niet hoe jouw band met je ouders is, maar als je ze het rustig voorlegt en uitlegt hoe het toch gebeurd is dat je een onvoldoende hebt gehaald, tonen ze wellicht meer begrip dan dat je het voor ze verzwijgt.

Nog één tip:

Citaat:
Afgelopen weekend heb hard lopen studeren voor 2 vakken , ik kende ze byna helemaal uit myn hoofd , maar op school kon ik er niets meer van ,
Voortaan wat eerder beginnen met leren .
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 16:41
DamienDB
DamienDB is offline
Ik heb al 2 vakken volledig voor de examens geleerd
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 16:44
DamienDB
DamienDB is offline
Citaat:
Vlaams voor 'onvoldoende' .

Tja, het enige wat ik je kan meegeven is om het gewoon aan je ouders te laten zien. Je kunt moeilijk je cijfers verborgen houden, wanneer het slecht op school gaat kan je mentor immers zelf contact met je ouders erover opnemen. Ik weet verder ook niet hoe jouw band met je ouders is, maar als je ze het rustig voorlegt en uitlegt hoe het toch gebeurd is dat je een onvoldoende hebt gehaald, tonen ze wellicht meer begrip dan dat je het voor ze verzwijgt.

Nog één tip:



Voortaan wat eerder beginnen met leren .
Ik heb een goede band met myn ouders , ze willen dat ik goede punten haal , enkel is myn vader nogal wat opvliegend als het om schoolresultaten gaat
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 17:58
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Ik heb een goede band met myn ouders , ze willen dat ik goede punten haal , enkel is myn vader nogal wat opvliegend als het om schoolresultaten gaat
Speel dan gewoon open kaart en geef de cijfers rustig aan je vader door ( * wellicht met een vriendelijke mededeling dat je het vast wel weer omhoog kunt ophalen * ). Verder moet je je er niet zo druk over maken over hoe de reactie thuis zal zijn, jij bent degene die de cijfers haalt en als jij weet dat je het gaat redden, kan een 'dipje' wel een keer gebeuren .
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 18:20
DamienDB
DamienDB is offline
Ik heb zelfs een zeer goed oog op de examens dus
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 18:27
ThugGangsta
Avatar van ThugGangsta
ThugGangsta is offline
vantevoren eerst ze even psychisch erop voorbereiden, met 'die toets heb ik verprutst', en dan heel blij aankomen met je buis, dat het je nog meeviel
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 15:33
DamienDB
DamienDB is offline
enkel kryg ik priveles wiskunde , en in het begin ging het goed , enkel daarna niet meer , maar ik doubleer myn jaar , en heb zelf over het hele schooljaar met alle rapporten van my samen nog niet zo veel onvoldoendes tegenover vorig jaar (20 vn vorig jaar tegenover 6 dit jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Not a god damn thing, deel I - III
Anathema
8 23-03-2006 19:55
Muziek Damn luckies + serial thrillers
gregor
1 18-10-2004 19:04
Lifestyle De grote 'Damn Ridder wat open je toch veel kwalitatief goede topics' topic!
Teun
15 18-04-2004 18:12
Verhalen & Gedichten "Damn me" en "Artificial" (2 dus :P)
Kip187
4 13-12-2002 15:10
Liefde & Relatie Damn
Strato
2 28-09-2002 18:46
Drugs & Alcohol damn ouders en drugs :S
Günther
3 16-01-2002 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.