Oud 17-12-2018, 14:42
Verwijderd
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226...6ZGahdzzCNZda8

Citaat:
Op de Biblebelt: hoe lang mogen wij nog in vrijheid naar de kerk gaan?

...

De man neemt de eindbeslissing
De technicus van de omroep is de echtgenoot van de presentatrice. Het geloof is leidraad voor alle aspecten van hun leven en dus ook hun onderlinge relatie. Volgens de Bijbel is de man immers het hoofd van de vrouw. "Dat is natuurlijk heel mooi. Dat wij als vrouw gemaakt zijn als hulp tegenover onze man", legt radiopresentatrice Carolien Luitjes uit. Ze maakt het radioprogramma 'Vrouw in Beeld'.

"In de getrouwde positie werkt het zo dat we allebei over dingen spreken die ons bezighouden. De dingen die mogelijk een discussie zouden kunnen zijn, daarin neemt de man de eindbeslissing. Ik vind dat heel erg mooi. Want we zijn heel verschillend, mannen en vrouwen, en dat de man op dat stuk waardering en respect krijgt, is voor de man heel belangrijk. Dat vind ik echt een mooie Bijbelse gedachte."

...

Maar de Bijbelse opvattingen op de Biblebelt schuren nogal eens met wat in de liberale samenleving als wenselijk wordt gezien. Bijvoorbeeld als het gaat om het homohuwelijk. De dames van de Vrouwenkring vinden het een moeilijk onderwerp. "God heeft mannen en vrouwen geschapen, en niet twee mannen en twee vrouwen. De mensen moet je met liefde omarmen, maar niet de zonden die ze begaan. Want dan komt god niet aan zijn eer", zegt één van hen.

LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2018, 15:07
Verwijderd
"We nemen de bijbel letterlijk als we hem letterlijk kunnen nemen, en anders nemen we hem geestelijk. Maar om te beginnen nemen we hem letterlijk", zegt dominee Henk van der Veen.

En hier is natuurlijk een enkel probleem te bespeuren; exact hetzelfde mankement dat de "gematigden" hebben

"Het beste voor Nederland zou zijn dat iedereen zich voegt naar wat er in de Bijbel staat, dat zou een zegen voor ons land zijn. Ik zeg: laat je verrassen", aldus Henk van der Veen.

"Misschien moet de samenleving zich aanpassen aan wat de Bijbel zegt", zegt Dominee Henk van der Veen

Misschien ook niet, Henk. En ander stel ik voor wat we niet gaan marchanderen met De Leer, zoals jullie charlatans dat doen Henk, maar verdomme alles létterlijk na gaan leven.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 15:15
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
amen motherfuckers!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 15:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
alhamdulilamen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 15:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik ben het oneens met Henk!!!!

De samenleving MOET volgens de gospel van de vliegende spaghetti monster nageleefd worden.

r'amen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2018, 19:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2018, 13:30
Verwijderd
Bij dit soort lui denk ik altijd.... Stel dat de oorlog uitbreekt, dan zou je deze mensen toch als menselijk schild kunnen gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 16:17
meeuwaalgans
meeuwaalgans is offline
Citaat:
Bij dit soort lui denk ik altijd.... Stel dat de oorlog uitbreekt, dan zou je deze mensen toch als menselijk schild kunnen gebruiken?
dan zijn gelovigen wereldwijd dik in de meerderheid ;x
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 22:46
df
Avatar van df
df is offline
Liever geen oorlog tussen gelovigen en atheïsten inderdaad vanuit ons perspectief
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 22:52
Verwijderd
df ik heb het gevoel dat je last hebt van zachte kak.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2018, 22:53
Verwijderd
Nou jah, last hebben van. Je hebt gewoon zachte kak.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:44
Verwijderd
Ik bedoel ook niet een oorlog tussen atheïsten en gelovigen. Ik bedoel een oorlog in general.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:45
Verwijderd
Oja elke oorlog heeft een religieuze achtergrond ja hihihihi
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Oja elke oorlog heeft een religieuze achtergrond ja hihihihi
allahu akbar
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oja elke oorlog heeft een religieuze achtergrond ja hihihihi
Moet zeggen dat ik een stuk vaker haatdragende atheïsten tegenkom dan dat ik haatdragende gelovigen tegenkom. En ik kom toch best een hoop gelovigen tegen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Moet zeggen dat ik een stuk vaker haatdragende atheïsten tegenkom dan dat ik haatdragende gelovigen tegenkom. En ik kom toch best een hoop gelovigen tegen
Het was dan ook niet sarcastisch en ben vol overtuigd van deze mening, te zien aan de serieuze smileys.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:12
Verwijderd
Ik kom een hoop haatdragende atheïsten tegen en een hoop haatdragende gelovigen. Ik denk dat het niet de overtuiging is, maar de mens zelf. Slechtheid zit in de mens.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 15:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Slechtheid zit in de mens.
Dat is een hele Christelijke overtuiging, trouwens
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2018, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is een hele Christelijke overtuiging, trouwens
With or without religion, good people can behave well and bad people can do evil; but for good people to do evil — that takes religion.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is een hele Christelijke overtuiging, trouwens
Ἕωθεν προλέγειν ἑαυτῷ: συντεύξομαι περιέργῳ, ἀχαρίστῳ, ὑβριστῇ, δολερῷ, βασκάνῳ, ἀκοινωνήτῳ: πάντα ταῦτα συμβέβηκεν ἐκείνοις παρὰ τὴν ἄγνοιαν τῶν ἀγαθῶν καὶ κακῶν."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:06
Verwijderd
"Since it is possible that thou mayest depart from life this very moment, regulate every act and thought accordingly. But to go away from among men, if there are gods, is not a thing to be afraid of, for the gods will not involve thee in evil; but if indeed they do not exist, or if they have no concern about human affairs, what is it to me to live in a universe devoid of gods or devoid of Providence? But Gods there are, undoubtedly, and they regard human affairs; and have put it wholly in our power, that we should not fall into what is truly evil. "
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:08
Verwijderd
"As a mark is not set up for the sake of missing the aim, so neither the nature of evil exists in the world."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:09
Verwijderd
"When someone wrongs you, ask yourself: What made him do it? Once you understand his concept of good and evil, you'll feel sorry for him and cease to either be amazed or angry. If his concept is similar to yours, then you will be bound to forgive him since you would have acted as he did in similar circumstances. But if you do not share his ideas of good and evil, then you should find it even easier to overlook the wrongs of someone who is confused and in a moral muddle."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:10
Verwijderd
Paar jaartjes voor jouw overtuiging Eline. Kan nog wel wat stoïcijnen citeren.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 16:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wel een tegenvaller dat ik niet eens meer Grieks kan lezen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2018, 20:50
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dat is een hele Christelijke overtuiging, trouwens
Je doelt misschien op de calvinistische overtuiging? Dat is niet "slechtheid zit in de mens". Dat is "de mens is van nature slecht en geneigd tot alle kwaad". De mens haat van nature God en zijn naaste. Dat laat geen ruimte voor iets anders, slechtheid zit niet in de mens, het is de mens.



Citaat:
"When someone wrongs you, ask yourself: What made him do it? Once you understand his concept of good and evil, you'll feel sorry for him and cease to either be amazed or angry. If his concept is similar to yours, then you will be bound to forgive him since you would have acted as he did in similar circumstances. But if you do not share his ideas of good and evil, then you should find it even easier to overlook the wrongs of someone who is confused and in a moral muddle."
Mooi! "a moral muddle" klinkt ook lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.