Oud 19-06-2003, 20:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ja iid 7 uur dat is bijv. van 10:00 tot 17:00 en dat is eigenlijk superlang!
misschien toch maar de hond van een kennis uitlaten en mee knuffelen want 7 uur is echt niet leuk voor zo'n beessie, tenzij het anders geregeld kan worden zodat je hond niet zo lang alleen hoeft te zitten.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 14:07
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
7 uur alleen? Zou ik niet doen....wat heeft zo'n dier eraan dan? Die van ons kan (in noodgevallen) 7 uur alleen zijn maar denk je dat ze dat leuk vind? Nee...ontzettend saai dus!
Ik zou wachten tot je meer tijd hebt.............uit belang van de hond. Dat je je er nu al in gaat verdiepen enzo, veel gaat leren etc. zodat je straks er genoeg van weet...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 14:17
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Trouwens, er zijn ook geen specifieke rassen die superlang alleen kunnen blijven hoor..........
Maar kijk..je moet nu even heel eerlijk en realistisch zijn en denken vanuit de hond.
Je wordt in huis gehaald door een paar mensen....jij heb er niks over te zeggen, nee, ze kiezen jóu.
Allemaal leuk en aardig, in het begin wordt je lekker veel uitgelaten...maar na een tijdje ben je steeds meer alleen thuis en je rondjes worden steeds korter...je gaat je vervelen en wordt ongelukkig
Dat is toch ook niet erg leuk? Als je écht van honden houdt zou ik het niet doen als ikjou was. Gewoon nog een paar jaartjes wachten.
Ik denk niet dat jij het erg leuk zou vinden om 7 uur per dag alleen thuis te zitten en niet naar de wc te mogen. Een hond is een gezelschapsdier....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 17:16
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Ik heb een dom foutje gemaakt want kijk ik zit 7 lesuren op school maar een lesuur duur 5 minuten + nog 20 minute en dan allemaal bij elkar is maar 5 uur en 50 minute dusse........
Da scheelt wel een uur en 10 minute mar ik dacht dat dat niet uitmaakte.
Nouw eh tjaah ik wou geen klein hondje omdat ik zou denke dat die minder zorg nodig hebben ofzo maar die zijn handiger en niet zo lomp en kunne mee op vakantie!
Maar welke soorten kleine honden kunnen daar dan wel tege?
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:45
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 24-06-2003 @ 17:16:
Ik heb een dom foutje gemaakt want kijk ik zit 7 lesuren op school maar een lesuur duur 5 minuten + nog 20 minute en dan allemaal bij elkar is maar 5 uur en 50 minute dusse........
Da scheelt wel een uur en 10 minute mar ik dacht dat dat niet uitmaakte.
Nouw eh tjaah ik wou geen klein hondje omdat ik zou denke dat die minder zorg nodig hebben ofzo maar die zijn handiger en niet zo lomp en kunne mee op vakantie!
Maar welke soorten kleine honden kunnen daar dan wel tege?
Dan zit zo'n beest nog veels te lang alleen.
Wacht nou maar nog gewoon een paar jaar...
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:16
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 24-06-2003 @ 17:16:
Ik heb een dom foutje gemaakt want kijk ik zit 7 lesuren op school maar een lesuur duur 5 minuten + nog 20 minute en dan allemaal bij elkar is maar 5 uur en 50 minute dusse........
Da scheelt wel een uur en 10 minute mar ik dacht dat dat niet uitmaakte.
Nouw eh tjaah ik wou geen klein hondje omdat ik zou denke dat die minder zorg nodig hebben ofzo maar die zijn handiger en niet zo lomp en kunne mee op vakantie! Maar welke soorten kleine honden kunnen daar dan wel tege?
ik denk dat je beter je meer kan verdiepen op honden in het algemeen vorodat je een hond neemt

je weet er denk ik veelste weinig van af

en kleine hondjes zijn net zo lomp als grote honden
met vakanties is het idd makkelijker, maar voor die paar weken per jaar dat je op vakantie gaat moet je niet grote honden van je lijstje schrappen.. kleinde honden hebben evenveel zorg nodig als grote.. het is geloof ik zelfs zo dat grotere rassen wat verdraagzamer zijn.. en de kleine rassen wat feller (over het algemeen he, er zijn uitzonderingen)

en jij denkt dat honden alleen maar uitlaten zijn, nou dat is het echt niet.. Ik neem aan dat je een gehoorzame hond wilt.. Dan moetje ook de tijd ervoor hebben om 1 keer per week een hond te trainen (zelf een dier trainen kan ook maar training is wat makkelijker, zeker voor je 1e hond) en het is neit alleen de training zelf maar je moet de hele week je hond trainen, wat dacht je van 2 keer per dag die beesten eten geven, het zijn allemaal kleine dingetjes maar je kan het zeker niet vergeten.. En ga jij jaarlijks met je beest naar de dierenarts, en wat doe je als je hond ziekword? Een hond is niet alleen lol.. En heb je zin om een paar keer per week je hond uitgebreid te borstelen en te ontklitten (en sommige rassen laten trimmen), en eens in de paar maanden je hond in bad doen.. ik noem maar even een paar dingen op die je meot doen als je een hond heb....

en je zegt dat je maar 5 a 6 uur wegbent, heb je de fietstijden meegerekent.. en wat als je moet nablijven (en zeg niet, dat gebeurd mij niet, want het kan iedereen gebeuren), heb je dan een alternatieve uitlaat waar je op terug kan vallen? Heb je al een hondenuitlaat geregeld voor als jij een keer ziek bent..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 25-06-2003 @ 15:16:
ik denk dat je beter je meer kan verdiepen op honden in het algemeen vorodat je een hond neemt

je weet er denk ik veelste weinig van af

Ik ben het helemaal met Dyfusica eens, ik wil er nog aan toevoegen dat honden echt peperduur zijn, de aanschaf alleen is al heel erg duur maar daar zou je een gedeelte van voor je verjaardag kunnen vragen ofzow. Verder kost voer ook niet niks en de dierenarts is ook een aanslag voor je portomonnee en ook al mankeert je hond niets je moet toch minstens een keer per jaar je hond laten inenten en inentingen zijn heel erg duur (het maakt daarvoor ook niet uit of je een kleine of een grote hond hebt trouwens). Daar komt nog bij dat een puppiecursus en een vervolgtraining ook nog best duur zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:41
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-06-2003 @ 15:38:
Ik ben het helemaal met Dyfusica eens, ik wil er nog aan toevoegen dat honden echt peperduur zijn, de aanschaf alleen is al heel erg duur maar daar zou je een gedeelte van voor je verjaardag kunnen vragen ofzow. Verder kost voer ook niet niks en de dierenarts is ook een aanslag voor je portomonnee en ook al mankeert je hond niets je moet toch minstens een keer per jaar je hond laten inenten en inentingen zijn heel erg duur (het maakt daarvoor ook niet uit of je een kleine of een grote hond hebt trouwens). Daar komt nog bij dat een puppiecursus en een vervolgtraining ook nog best duur zijn.
precies

een hond uit het asiel kost 125 euro maar met die beesten is vaak wel iets aan de hand.. Niet dat ze onhandelbaar zijn maar niet voor elke baas zijn ze geschikt.. Onze hond komt bijv ook uit het asiel, wij kunnen er prima voor zorgen maar we kunnen de hond neit met kleine kinderen (die als bezoek langskomen) alleen laten. Voor ons is dat geen probleem, want we gaan niet echt met zulke mensen om.. maar voor anderen kan dat wel een probleem zijn..
een puppy kost gemiddeld 400 euro.. sommige mensen bieden de puppies gratis aan maar ik zou hun niet nemen, want er kan wat mee mis zijn.. Ik zou ook geen stambomloze puppie nemen, want dan si de kans op ziektes groter.

inentingen kosten iets van 40 euro per jaar gok ik.. als je je hond mee naar het buitenland wil nemen komt daar 60 euro extra bij.. Een hond in een pension laten vind ik persoonlijk geen optie, zeker als je slechts 1 hond heb..Ik bedoel, hoe zou jij het vinden als jij van je vrienden, je hele leven word gescheiden voor een paar maanden lang (later we er even vanuit gaan dat een hondenleven sneller voorbij gaat dan een hondenleven)

daarnaast heb je nog voer... blikvoer is verreweg het duurst, daartussenin heb je ooknog wat.. maar het beste en goedkoopste voer is het droogvoer.. Ik moet elke 2 weken een niewe zak voer halen die iets van 15 euro kost.. (3 kilo zak)
een kleine hond moet per dag maximaal 130 gram krijgen (zoveel krijgen de zwaarste kleine honden, daarna komt de catagorie middelgrote honden) Je bent dus ongeveer elke 3 weken 15 euro kwijt.. Daarnaast moet je nog snoepjes hebben, die kosten ook geld.. En wat dacht je van de aanschafkosten?? Een bench (die zeker in het begin aan te raden is) kost 85 euro (even gemiddeld he), 2 riemen kosten samen 25 euro. 1 halsband 5 euro..En ook nog een gewone mand, iets van 40 euro kost dat. Enne een goede hondenbezitter geeft zikjn hond een vlooienband die eens in de 3 maanden vervangen moet worden, dat is ook 11 euro, en dan heb je nog een nagelkniptang (10 euro) en een tekentang (5 euro) nodig, voor in huis.. Dan ben je dus kwijt als aanschafkosten alleen al: 125+15+85+25+5+40+11+10+5=321euro .. Je zegt dat het jouw hond gaat worden.. Ben jij bereid dit te betalen als aanschafbedrag..
En ben jij bereid na die tijd elke maand 30 euro opzij te leggen voor je hond (even gemiddeld he)
Of was je van plan je ouders ervoor te laten opdraaien???
Ik bedoel, zij hebben niet om die hond gevraagd, als het aan hun had gelegen was die hond er waarschijnlijk nooit geweest.. Waarom zou je hun dan met de lasten opzadelen??

Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 25-06-2003 @ 18:41:
zou ook geen stambomloze puppie nemen, want dan si de kans op ziektes groter.
Terwijl zuivere rashondjes toch echt vaak van die euhm...dingen hebben die echt bij het ras horen... Een mengelmoes heeft dat minder, omdat zwak dan niet met zwak gekruist is...hoe leg je zo iets uit? En je hoort tegenwoordig ook vaak van die 'nepfokkers', maar goed, das weer een heel ander verhaal.
Citaat:

inentingen kosten iets van 40 euro per jaar gok ik..
Bij een pup is het iig het eerste jaar duurder...40 euro is voor een kat al een minimum, denk ik. Plus alle andere eventuele dierenarts bezoeken en bijkomende kosten van medicijnen ed. Maar goed, over het geld zullen haar ouders wel gaan, lijkt me. Dat is bij de meeste mensen van 14 iig wel het geval, niet echt gek ook, denk ik. Als zij toestaan dat ze een hond neemt, dan is het OOK hun verantwoording, zij zijn de volwassenen en dus nog voor haar verantwoordelijk.

Verder...een hond is niet iets wat je neemt omdat het toch zo schattig is ed...tenminste, dat vind ik. Het is geen meubelstuk ofzo...het is een levend wezen...wat dat betreft ben ik het wel met dyfusica en Daantje_0705 eens, ga je eerst eens verdiepen in alles ed.

Geen enkele hond kan tegen elke dag (of iig vijf dagen per week) minstens 6 à 7 uur alleen zitten. Behalve dat Japanse electronica hondje van de Bart Smit.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 25-06-2003 @ 18:41:
precies

Dan ben je dus kwijt als aanschafkosten alleen al: 125+15+85+25+5+40+11+10+5=321euro .. Je zegt dat het jouw hond gaat worden.. Ben jij bereid dit te betalen als aanschafbedrag..
En ben jij bereid na die tijd elke maand 30 euro opzij te leggen voor je hond (even gemiddeld he)
Of was je van plan je ouders ervoor te laten opdraaien???
Ik bedoel, zij hebben niet om die hond gevraagd, als het aan hun had gelegen was die hond er waarschijnlijk nooit geweest.. Waarom zou je hun dan met de lasten opzadelen??
Bedankt dat je het met mee eens bent, ik dacht ik vul je ff aan om een realistisch beeld te geven

Die 321 euro is dus wel gerekend met een hond uit het asiel, als je een puppie koopt van een fokker ben je nog duurder uit omdat de hond alleen al duurder is maar dan moet je ook vaak nog kosten betalen voor een stamboom en voor registratie (hoe duur dat is weet ik niet zeker omdat we onze hond 13 jaar geleden hebben gekocht dus het zal nu wel duurder geworden zijn).

Bij de kosten zit trouwens ook nog niet de kosten voor puppietraining en een vervolgcursus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:57
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Terwijl zuivere rashondjes toch echt vaak van die euhm...dingen hebben die echt bij het ras horen... Een mengelmoes heeft dat minder, omdat zwak dan niet met zwak gekruist is...hoe leg je zo iets uit? En je hoort tegenwoordig ook vaak van die 'nepfokkers', maar goed, das weer een heel ander verhaal. [/B]
Ja dat weet ik.. Maar een goede fokkerherken je meestal snel, als je weet waar je naar moet kijken dan tenminste
Raszuivere hondjes hebben iid een hogere kans op bep ziektes, maar een verantwoorde fokker fokt met een hond die die ziektes niet meedraagt en kruist met een hond die dat ook niet heeft.. Daarom is die stamboom zo belangrijk..
Ik snap wat je bedoelt.. Een kruising krijgt de goede eigenschappen van beide rassen mee.. Een kruising kan ook best, zolang het beest maar een stamboom heeft.
Citaat:
Bij een pup is het iig het eerste jaar duurder...40 euro is voor een kat al een minimum, denk ik. Plus alle andere eventuele dierenarts bezoeken en bijkomende kosten van medicijnen ed. Maar goed, over het geld zullen haar ouders wel gaan, lijkt me. Dat is bij de meeste mensen van 14 iig wel het geval, niet echt gek ook, denk ik. Als zij toestaan dat ze een hond neemt, dan is het OOK hun verantwoording, zij zijn de volwassenen en dus nog voor haar verantwoordelijk. [/B]
Eerste jaar meot je de 1e aantal maanden elke maand laten ontwormen en inentingen enzo.. En dan nog een puppycursus die gok ik minstens 100 euro kost en 12 weken duurt ongeveer..

en de laatse paar jaar van de hond zn leven moet je ook rekenen op hogere dierenartskosten, en ook de mogelijke begrafeniskosten (als je zelf geen tuin heb)

Citaat:
Verder...een hond is niet iets wat je neemt omdat het toch zo schattig is ed...tenminste, dat vind ik. Het is geen meubelstuk ofzo...het is een levend wezen...wat dat betreft ben ik het wel met dyfusica en Daantje_0705 eens, ga je eerst eens verdiepen in alles ed.

Geen enkele hond kan tegen elke dag (of iig vijf dagen per week) minstens 6 à 7 uur alleen zitten. Behalve dat Japanse electronica hondje van de Bart Smit. [/B]
Dat is waar, maar mocht het toch gebeuren zou ik ervoor zorgen dat je het dier daarna goed uitlaat en als je van tevoren weet dat het echt telang word en dat vast in het rooster zit een uitlaatservice regelen.. Ik heb verhalen gehoord over die service;s en dat lijkt me wel nog een beetje compenserend voor een hond een dag alleen laten/
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2003 @ 18:49:
Geen enkele hond kan tegen elke dag (of iig vijf dagen per week) minstens 6 à 7 uur alleen zitten. Behalve dat Japanse electronica hondje van de Bart Smit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-06-2003 @ 18:50:
Bedankt dat je het met mee eens bent, ik dacht ik vul je ff aan om een realistisch beeld te geven

Die 321 euro is dus wel gerekend met een hond uit het asiel, als je een puppie koopt van een fokker ben je nog duurder uit omdat de hond alleen al duurder is maar dan moet je ook vaak nog kosten betalen voor een stamboom en voor registratie (hoe duur dat is weet ik niet zeker omdat we onze hond 13 jaar geleden hebben gekocht dus het zal nu wel duurder geworden zijn).

Bij de kosten zit trouwens ook nog niet de kosten voor puppietraining en een vervolgcursus.
ja dat is omdat ik die kosten niet weet.. Ik gok op boven de 100 euro.. Ik zou zelf zowieso met elke hond een puppcursus en een gehoorzame huishondcursus volgen.. Ook denk ik dat elke hond dat wel kan halen (ik doe nu zelf vervolgcursus 1, en de helft van de groep zakt, sommige honden zijn te dom, anderen worden neit vaak genoeg getraind, anderen te vaak (dan blokkeren ze en mag je weer vanaf het begin beginnen)) daar ben je dan ook 200 euro aan kwijt.. Je kan je hond ook trainen via de boekjes en een beetje goed verstand (doe ik nu bij mn 2e hond maar zonder een levend voorbeeld, of een trainster is het wel veel moeilijker)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:29
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Jullie denken dat ik er niets van afweet dat is nou ook weer niet zo! Ik snap echt wel dat je zo'n beest eten moet geven, uit moet laten en traine en als hij lange hare heft zijn vacht verzorgen!
Nou ik zoek oo nog es op internet en veel famillie leden hebben een hond van mij en als ik bij ze ging logeren toen zag ik toch hoe ze zon hond verzorgden en het ware verschillende!
Een kleine hond heeft vaak veel engergie enzo maar ik bedoel zon kleine hond gebruikt niet zoveel ruimte enzo niet dat ik denk dat ik ze mindet goed hoef te verzorgen als grote honden hoor!
ER zijn toch zoveel mensen met een hond ?
En bij veel mensen is een hond toch ook alleen?

Nou ik vroeg alleen maar of er een hond was die lang alleen kon blijve en daar hoef ik echt geen lange verhalen bij dat ik er geen moet nemen ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 28-06-2003 @ 12:29:
Nou ik vroeg alleen maar of er een hond was die lang alleen kon blijve en daar hoef ik echt geen lange verhalen bij dat ik er geen moet nemen ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry hoor maar ik vind je echt ontzettend egoistisch overkomen, je wilt alleen maar een hond voor jezelf, of dat beest nog een beetje leuk leven heeft dat maakt niet uit. Je wilt het alleen voor jezelf, niet voor het beest. Geen enkele hond vind het fijn om lang alleen te blijven, een keertje kan wel maar iedere dag is gewoon zielig!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 28-06-2003 @ 12:29:
Jullie denken dat ik er niets van afweet dat is nou ook weer niet zo! Ik snap echt wel dat je zo'n beest eten moet geven, uit moet laten en traine en als hij lange hare heft zijn vacht verzorgen!
Nou ik zoek oo nog es op internet en veel famillie leden hebben een hond van mij en als ik bij ze ging logeren toen zag ik toch hoe ze zon hond verzorgden en het ware verschillende!
Een kleine hond heeft vaak veel engergie enzo maar ik bedoel zon kleine hond gebruikt niet zoveel ruimte enzo niet dat ik denk dat ik ze mindet goed hoef te verzorgen als grote honden hoor!
ER zijn toch zoveel mensen met een hond ?
En bij veel mensen is een hond toch ook alleen?

Nou ik vroeg alleen maar of er een hond was die lang alleen kon blijve en daar hoef ik echt geen lange verhalen bij dat ik er geen moet nemen ofzo!!!
tja, het is een forum, mensen posten nou eenmaal wat ze willen en tot op zekere hoogte is dat ook toegestaan. Het gebeurd zelden dat er echt maar op één dingentje gereageerd wordt. En wees blij dat mensen de moeite nemen om te reageren en om echt te reageren. Wat jij met de informatie die je krijgt doet, moet je natuurlijk zelf weten.

Er zijn idd veel mensen met een hond, maar ik denk niet al die mensen hun hond 6/7 uur per dag alleen thuis laten zitten. Ik weet het eigenlijk wel zeker. En al zou iedereen het doen, dat maakt het nog niet goed voor een hond. Er zijn ook veel mensen die oorlog voeren, maar dat maakt oorlog voeren toch nog niet goed? (kee, rare vergelijking, maar het gaat om het principe).

Als jij denkt dat je een hond een goed leven kunt geven enz. dan moet je een hond nemen. Maar bedenk je wel dat het meer is dan een speeltje dat je eten moet geven en uit moet laten ed en dat je hem niet zomaar weg kunt doen als je er geen zin meer in hebt, je zit er toch voor een (flink) aantal jaar aanvast. Overleg ook met je ouders, willen zij eigenlijk wel echt een hond? Als jij straks gaat studeren (duurt nog wel even, maar die hond heb je dan nog wel) en je gaat op kamers, is de kans groot dat je ouders met de hond blijven, willen ze dat wel? En ze zullen hem 's avonds ook uit moeten laten, of ze moeten het goed vinden dat jij om 23.00uur nog met de hond gaat wandelen. Enz.

Om de vraag die je had (nog een keer, want inmiddels is dat al een keer of tien gebeurd) kort, maar krachtig te beantwoorden, want dat wil je: een hond kun je geen 7 uur alleen laten zitten. Geen enkele hond. Geloof je me niet, dan ga je een keer langs de dierenarts of een asiel en dan vraag je het daaraan. (Ik weet nu ook wel waarom iedereen van die lange reacties geeft, in eerste instantie gaf iedereen bovenstaand antwoord, maar dan kwam jij met 'maar een klein hondje dan?', dat wijst er volgens mij toch enigszins op dat je best nog wat kunt leren over honden ed.)

(Klein details: bij een hond met een korte vacht, moet je de vacht ook verzorgen.)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 18:26
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Tuurlijk wil ik een hond voor mezelluf en ik wil ook wel dat die hond het fijn krijgt.
Maar daar ging dit topic echt niet om!
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:38
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 28-06-2003 @ 12:29:
Jullie denken dat ik er niets van afweet dat is nou ook weer niet zo! Ik snap echt wel dat je zo'n beest eten moet geven, uit moet laten en traine en als hij lange hare heft zijn vacht verzorgen!
Nou ik zoek oo nog es op internet en veel famillie leden hebben een hond van mij en als ik bij ze ging logeren toen zag ik toch hoe ze zon hond verzorgden en het ware verschillende!
Een kleine hond heeft vaak veel engergie enzo maar ik bedoel zon kleine hond gebruikt niet zoveel ruimte enzo niet dat ik denk dat ik ze mindet goed hoef te verzorgen als grote honden hoor!
ER zijn toch zoveel mensen met een hond ?
En bij veel mensen is een hond toch ook alleen?

Nou ik vroeg alleen maar of er een hond was die lang alleen kon blijve en daar hoef ik echt geen lange verhalen bij dat ik er geen moet nemen ofzo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en alweer moet ik twijfelen aan hoeveel jij er vanaf weet.. niet alleen langharige honden hebben vachtverzorging nodig.. korytharige honden evenveel.

een kleine hond heetf misschien wat minder ruimte nodig over het algemeen maar er zijn oko zat grote rassen die vrij weinig ruimte nodig hebben.. die stelling van jou slaat dus nergens op

kleine honden hebben evenveel aandacht nodig als grote.. wanneer leer je nou dat grootte niet uitmaakt

ja, maar de meeste met een hond denken er goed over na voor ze er 1 nemen.. jij doet dat duidelijk niet.. je doet die hond een groter plezier door dat beest gewoon in het asiel te laten zitten/. jij kan het dier geen leuk leven bieden op dit moment denk ik.. ik zou je ook aanraden je eerst goed te verdiepen in honden voordat je er 1 aanschaft.. misschien dat je later wel beter geschikt bent, maar ik denk neit dat je de hond nu een plezier zal doen ermee
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:40
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 28-06-2003 @ 18:26:
Tuurlijk wil ik een hond voor mezelluf en ik wil ook wel dat die hond het fijn krijgt.
Maar daar ging dit topic echt niet om!
precies het ging erom omdat jij je minder schuldig zou moeten voelen als jij een hond nam die er wel goed tegen kan

want waarom neem je dat beest nou?? om je eigen egoistische redenen.. omdat jij denkt dat het leuk is.. of misschien omdat je een verandering in je leven wil.. heeft het beestje er zelf ook iets over te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 28-06-2003 @ 18:26:
Tuurlijk wil ik een hond voor mezelluf en ik wil ook wel dat die hond het fijn krijgt.
Maar daar ging dit topic echt niet om!
Daar ging het wel om, je vraag was of een hond zo lang alleen kon blijven. Dat heeft zeker wel te maken met of een hond het fijn krijgt of niet. Plus uit mijn vorige reply:
Citaat:
tja, het is een forum, mensen posten nou eenmaal wat ze willen en tot op zekere hoogte is dat ook toegestaan. Het gebeurd zelden dat er echt maar op één dingentje gereageerd wordt. En wees blij dat mensen de moeite nemen om te reageren en om echt te reageren. Wat jij met de informatie die je krijgt doet, moet je natuurlijk zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:47
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Tja ik vind dat je geen hond moet nemen, niet omdat hij zo alleen lang zou moeten blijven. Ik heb zelf geen hond (gehad), dus daar heb ik geen verstand van en kan ik nix over zeggen, maar het lijkt mij in ieder geval erg lang. Misschien kun je een hond wel leren het uit te houden, maar dan nog blijft het belachelijk lang.

Mijn indruk is, na de eerste pagina van de discussie gelezen te hebben, dat je gewoon nog niet 'volwassen' genoeg bent om een hond te nemen. Vat dit nou niet als belediging op, dat absoluut niet, maar ik vind het gewoon zo vreemd ... als ik het met mezelf vergelijk toen ik een nieuw dier wilde ... je weet niet welke je wilt, wij moeten je adviezen geven. Heb je zelf echt geen hondje dat je ECHT zou willen ? Ik had altijd meteen zo veel informatie gezocht en wist er meteen bijna meer van af dan mensen die dieren al jaren hebben. Het komt op mij gewoon een beetje over alsof een *kindje* enthousiast is geworden over de pup van haar vriendinnetje, en ook een eigen hondje met een roze strikje om moet en zal hebben.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:24
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
JEZUS WAT ZIJN JULLIE BIJ DE HAND ZEG!
ik zeg 1 ding en gelijk krijg ik er een heel verhaal over.
Jaah sorry hoor laat dit topic maar zitte want niemand geeft toch antwoord op mijn vrage!

Ik krijg hier alleen maar gezijk
Ik weet heus wel at ik niet ALLES van honde afweet maar ik weet er toch wel IETS van !
Ik vraag het wel ergens anders bijv. aan mijn tante die al heel lang in een asiel werkt en me er dus WEL veel van kan vertelle!

En toch bedankt van de mensen die niet zeikte (maar dat zijn dr nie veel)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:57
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 04-07-2003 @ 11:24:
JEZUS WAT ZIJN JULLIE BIJ DE HAND ZEG!
ik zeg 1 ding en gelijk krijg ik er een heel verhaal over.
Jaah sorry hoor laat dit topic maar zitte want niemand geeft toch antwoord op mijn vrage!

Ik krijg hier alleen maar gezijk
Ik weet heus wel at ik niet ALLES van honde afweet maar ik weet er toch wel IETS van !
Ik vraag het wel ergens anders bijv. aan mijn tante die al heel lang in een asiel werkt en me er dus WEL veel van kan vertelle!

En toch bedankt van de mensen die niet zeikte (maar dat zijn dr nie veel)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

ooit van EIGENWIJS gehoord..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:26
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 04-07-2003 @ 11:24:
JEZUS WAT ZIJN JULLIE BIJ DE HAND ZEG!
ik zeg 1 ding en gelijk krijg ik er een heel verhaal over.
Jaah sorry hoor laat dit topic maar zitte want niemand geeft toch antwoord op mijn vrage!

Ik krijg hier alleen maar gezijk
Ik weet heus wel at ik niet ALLES van honde afweet maar ik weet er toch wel IETS van !
Ik vraag het wel ergens anders bijv. aan mijn tante die al heel lang in een asiel werkt en me er dus WEL veel van kan vertelle!

En toch bedankt van de mensen die niet zeikte (maar dat zijn dr nie veel)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Sjongejonge, dat had je kunnen verwachten als je een berichtje plaatst dat je een hond zoekt die 7 uur per dag alleen moet zitten

Koop dan een pop ofzo.......

Was allemaal goed bedoeld hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 21:33
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ohja...als je dit tenminste WILT lezen en dit aanneemt.
Áls je dan toch een pup neemt (eigenwijs eigenwijs eigenwijs)
koop hem dan ALSJEBLIEFT NIET bij een puppyfarm o.i.d.
Ga NIET op advertentie's af waarin ellenlange lijsten staan van wat voor rassen er wel niet worden aangeboden.
Heb je een ras op het oog neem contact op met de rasvereniging die je meestal wel goeie adressen kunnen geven.
Dit zeg ik in het belang van je toekomstige (hoop het niet..) hondje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:18
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 04-07-2003 @ 21:33:
Ohja...als je dit tenminste WILT lezen en dit aanneemt.
Áls je dan toch een pup neemt (eigenwijs eigenwijs eigenwijs)
koop hem dan ALSJEBLIEFT NIET bij een puppyfarm o.i.d.
Ga NIET op advertentie's af waarin ellenlange lijsten staan van wat voor rassen er wel niet worden aangeboden.
Heb je een ras op het oog neem contact op met de rasvereniging die je meestal wel goeie adressen kunnen geven.
Dit zeg ik in het belang van je toekomstige (hoop het niet..) hondje.
ik denk dat de rasverenigingen haar zullen weigeren

een goede fokker wil een goed tehuis voor zijn pup en dat kan zij hem niet bieden
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:21
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 04-07-2003 @ 11:24:
JEZUS WAT ZIJN JULLIE BIJ DE HAND ZEG!
ik zeg 1 ding en gelijk krijg ik er een heel verhaal over.
Jaah sorry hoor laat dit topic maar zitte want niemand geeft toch antwoord op mijn vrage!

Ik krijg hier alleen maar gezijk
Ik weet heus wel at ik niet ALLES van honde afweet maar ik weet er toch wel IETS van !
Ik vraag het wel ergens anders bijv. aan mijn tante die al heel lang in een asiel werkt en me er dus WEL veel van kan vertelle!

En toch bedankt van de mensen die niet zeikte (maar dat zijn dr nie veel)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
is het ooit wel eens in je opgekomen dat wij misschien wel eens gelijk zouden kunnen hebben

ik geef heel goed antwoord op je vraag.. het zelfs een boel tips gegeven over hoe je voor je hond moet zorgen, maar dat zie je zeker niet.. ga je tante maar vragen, waarschijnlijk raad zij het je ook af maar geloof je haar dan wel.. of ga je haar goede tips ook negeren?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 04-07-2003 @ 11:24:
JEZUS WAT ZIJN JULLIE BIJ DE HAND ZEG!
ik zeg 1 ding en gelijk krijg ik er een heel verhaal over.
Jaah sorry hoor laat dit topic maar zitte want niemand geeft toch antwoord op mijn vrage!

Ik krijg hier alleen maar gezijk
Ik weet heus wel at ik niet ALLES van honde afweet maar ik weet er toch wel IETS van !
Ik vraag het wel ergens anders bijv. aan mijn tante die al heel lang in een asiel werkt en me er dus WEL veel van kan vertelle!

En toch bedankt van de mensen die niet zeikte (maar dat zijn dr nie veel)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Euhm...we bedoelen het anders niet verkeerd. Ik zou juist blij zijn met een eerlijk advies. Maar goed. En volgens mij is er toch al meerdere keren zeer duidelijk antwoord gegeven op je vraag. Ik heb geen zin om alle keren dat het nu gezegd is op te gaan zoeken en te gaan quoten, daarom nog maar een keer kort en krachtig samenvatten: zo'n hond als jij zoekt bestaat niet. Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat je eindelijk beseft dat je het antwoord inmiddels al tig keer gekregen hebt.

En als je mensen hebt die er wat van af weten, tja, vraag het daar dan idd aan. Ik gok dat je dan hetzelfde antwoord krijgt, hopelijk heb je dan alleen wel door dat iemand antwoord geeft op je vraag. (Dat veel vertellen gebeurde hier dus al, maar dat is kennelijk net wat je niet wil.)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 17-06-2003 @ 15:20:
maar ik zeg er wel bij als jullie hem elke dag 7 uur alleen laten, is het misschien beter om het bij een hamster of een konijn te laten, want het is wel zielig als hij elke dag 7 uur alleen thuis is..
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 17-06-2003 @ 15:29:
ik vind dat je dan niet aan een hond moet beginnen...

7 uur is lang, probeer eens 7 uur je plas op te houden...
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-06-2003 @ 17:45:
Zeven uur alleen is lang, voor de meeste honden te lang.
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-06-2003 @ 17:59:
Beagles kunnen alleen geen 7 uur alleen blijven, nooit langer dan 4 uur eigenlijk.
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 17-06-2003 @ 21:02:
Heeey

Een hondje is ook heeeeeel leuk
Maar je moet wel bedenken waar je aangaat beginnen..
Het is voor zown beesje ook niet leuk om 7 uur alleen thuis te zijn..
Tuurlijk kan een hondje dat, elk hondje kan dat, het ene hondje kan er beter tegen dan het andere.. Maar k denk niet dat ook maar een hondje het egt 'fijn' vind.. Onze hond blijft twee dagen in de week ook wel 7 uur alleen thuis, vindiej niet fijn.. dat zie je aan hem.. maar als je hem daarna lekker verwent.. hem lekker laat rennen in de bossen, komt hij er wel weer overheen Maar denk tog maar goed na.. elke dag 7 uur alleen thuis is heel wat...
Citaat:
Leonoor schreef op 18-06-2003 @ 07:23:
En dit kan dus niet als er 7 uur lang niemand thuis is...ik neem aan dat die zeven uur overdag zijn. Ik vind, dat als je elke dag 7 uur van huis bent, je idd beter niet aan een hond kunt beginnen.
Citaat:
dyfusica schreef op 18-06-2003 @ 08:37:
hmm het kan ookwel later... dit is wat ik doe... maar het kan best een paar uur langer, tja de beesten zullen het niet leuk vinden maar als je daarna genoge aandacht aan ze geeft kan het best..
Niet elke dag natuurlijk, maar een paar keer in de week kan best
Citaat:
miro schreef op 18-06-2003 @ 11:48:
Wij hebben ook altijd een dalmatier gehad. Maar die was al best oud toen ze zolang alleen thuis moest blijven. Ging wel altijd goed, af en toe ging ze janken maar ze zou nooit iets kapot maken.
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-06-2003 @ 17:08:
Wij hebben een golden retriever gehad en die was goed opgevoed maar die kan echt niet langer dan vijf, hooguit zes uur alleen blijven. Zeven uur gaat hoogstwaarschijnlijk dus niet lukken.
Citaat:
duifeltje schreef op 19-06-2003 @ 20:44:
ja iid 7 uur dat is bijv. van 10:00 tot 17:00 en dat is eigenlijk superlang!
misschien toch maar de hond van een kennis uitlaten en mee knuffelen want 7 uur is echt niet leuk voor zo'n beessie, tenzij het anders geregeld kan worden zodat je hond niet zo lang alleen hoeft te zitten.
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-06-2003 @ 14:07:
7 uur alleen? Zou ik niet doen....wat heeft zo'n dier eraan dan? Die van ons kan (in noodgevallen) 7 uur alleen zijn maar denk je dat ze dat leuk vind? Nee...ontzettend saai dus!
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-06-2003 @ 14:17:
Trouwens, er zijn ook geen specifieke rassen die superlang alleen kunnen blijven hoor..........
Citaat:
MUTS123 schreef op 25-06-2003 @ 13:45:
Dan zit zo'n beest nog veels te lang alleen.
Citaat:
Leonoor schreef op 25-06-2003 @ 18:49:
Geen enkele hond kan tegen elke dag (of iig vijf dagen per week) minstens 6 à 7 uur alleen zitten. Behalve dat Japanse electronica hondje van de Bart Smit.
Citaat:
Leonoor schreef op 28-06-2003 @ 12:58:
Om de vraag die je had (nog een keer, want inmiddels is dat al een keer of tien gebeurd) kort, maar krachtig te beantwoorden, want dat wil je: een hond kun je geen 7 uur alleen laten zitten. Geen enkele hond. Geloof je me niet, dan ga je een keer langs de dierenarts of een asiel en dan vraag je het daaraan.
Ik geloof ook dat je nog geen één keer antwoord op je vraag hebt gehad. Stomme mensen ook, die alleen maar lange verhalen typen en niet op je vraag reageren!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:51
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
maar eueuehh, we kunnen toch moeilijk gaan zeggen dat ze een dalmatiër moet nemen omdat die zo leuk zijn als de situatie voor de hond gewoon niet leuk is.
ik geef gewoon mijn mening, natuurlijk wil sweetchrissiej een leuk hondje maar ze moet echt weten waar ze aan begint want een hond is niet niks en er zijn genoeg mensen die advies geven over een hond maar er zijn gewoon geen honden die het leuk vinden om 5, 5 uur (ofzow) alleen te zitten dus dan moet dat gewoon gezegd worden.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 22:54
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
je kan natuurlijk wel een luikje maken in de deur of een buitenhok voor je hond maken zodat -ie ziet zo lang z'n plas op hoeft te houden, dan is het wel weer mogelijk om hem een tijdje alleen te laten.
je moet ook maar eens op internet zoeken naar een leuk ras op bijv honden.pagina.nl

ik heb al gezegd dat een boerenfoxje leuk is maar dat is geen rashond..
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 11:20
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 04-07-2003 @ 22:54:
je kan natuurlijk wel een luikje maken in de deur of een buitenhok voor je hond maken zodat -ie ziet zo lang z'n plas op hoeft te houden, dan is het wel weer mogelijk om hem een tijdje alleen te laten.
je moet ook maar eens op internet zoeken naar een leuk ras op bijv honden.pagina.nl

ik heb al gezegd dat een boerenfoxje leuk is maar dat is geen rashond..
het beest is anders wel goe donderweg een rashond te worden.. het heeft zelfs al raskenmerken..

maar als je toch koppig bent, een boerenfox is idd een heel leuke hond..
De boerenfox is geen officieel erkend ras. Maar als je praat over 'een boerenfox', weet bijna iedereen over welk type hond het gaat. De boerenfox is een kleine terriër, die qua karakter en uiterlijke kenmerken te vergelijken is met een kruising tussen de Jack Russell terriër en de gladharige Foxterriër. Van oorsprong een boerderijhond: daar hebben ze als taak het erf te bewaken, ratten, muizen, mollen e.d. te vangen. Je ziet dat aan hun spitse snuit en scherpe nagels.

http://www.boerenfox.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 11:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
en dan nog even mn laatste advies.. doe dr wat mee

Dogachtigen
Keesachtigen en Poolhonden
Terriers
Pinschers en Schnauzers
Gezelschapshonden
Lopende honden en Dashonden
Herdershonden
Windhonden
Staande honden, Spaniels en Retrievers


dit zijn alle rasgroepen

Dogachtigen hebben veel beweging nodig en een groot huiis.. die vallen dus af.

Keeshonden en poolhonden hebben van alle hondengroepen de meeste beweging nodig en zijn heel dominant.. helemaal niet geschikt dus.

Terriers hebben extreem veel energie en als je ze die niet laat uiten gaan ze bijv slopen.

Pinchers en schnauzers hebben ook veel beweging nodig en zijn bovendien extreem waaks en dominant.. ik denk niet dat jij ze onder de duimm kan houden.

Dan krijg je gezelschaphonden, die hebben niet zo veel beweging nodig.. die kunnen zich wel redelijk aanpassen en zijn makkelijke honden.. Deze zouden voor jou geschikt zijn.

Lopende honden en Dashonden hebben ook veel beweging nodig en gaan hun neus achteraan. (beagle valt hier ook onder)

De herdershonden zijn veel te dominant en waaks voro jou. verder hebben ze veel beweging en veel ruimte nodig.

De windhonden hebben extreem veel beweging nodig.

De staande honden, spaniels en retrievers hebben ook veel beweging nodig.

AUB lees dit, en neem een gezelschapshond.. Die kunnen van alle honden er nog het beste tegen

http://www.doggy.net op deze site kan je zien welke honden daar allemaal onder vallen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:16
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ja idd van die boerenfox, het is een soort stroming in de bestaardjes.
maar ik vind ze eigenlijk niet op terriërs lijken

ik vind het ook altijd zo raar om te zeggen van dit en dat ras is leuk en heeft deze en zus en zo kenmerken want per hond verschilt dat toch altijd.
je hebt wel rassen met bepaalde kenmerken maar ik denk dat je beter gewoon kunt gaan kijken bij verschillende honden die te koop zijn om gewoon een lieve en leuke en gezellige hond te vinden.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 05-07-2003 @ 15:16:
ja idd van die boerenfox, het is een soort stroming in de bestaardjes.
maar ik vind ze eigenlijk niet op terriërs lijken

ik vind het ook altijd zo raar om te zeggen van dit en dat ras is leuk en heeft deze en zus en zo kenmerken want per hond verschilt dat toch altijd.
je hebt wel rassen met bepaalde kenmerken maar ik denk dat je beter gewoon kunt gaan kijken bij verschillende honden die te koop zijn om gewoon een lieve en leuke en gezellige hond te vinden.
ze zijn ook geen echte terriers.. ze hebben geen terriersbloed vind ik

ja dat weet ik wel.. maar over het algemeen hebben alle honden van dat ras de zelde kenmerken... En ik heb net niet gezet over welke kenmerken er zijn maar over welke rassen veel beweging nodig hebben.. dat is per hond namelijk wel ongeveer gelijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:51
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
HEEY IK KRIJG OP EENS WAT POSITIEVE
BERICHTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die boere fox ga ik ckers nog wel meer over
opzoeke ze zien dr leuk uit maar ik weet dr nog nie veel
van.

tanx
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:51
dyfelena
Avatar van dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 10-07-2003 @ 19:51:
HEEY IK KRIJG OP EENS WAT POSITIEVE
BERICHTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die boere fox ga ik ckers nog wel meer over
opzoeke ze zien dr leuk uit maar ik weet dr nog nie veel
van.

tanx
ok ik ga toevallig heel veel om met iemand die een boerenfox heeft.. die eigenaar zorgt dr niet goed voor (nouwja niet consequent en dominant dan) dus die hond is wel een beetje ontspoort (niet in agressieve manier btw) maar gewoon dat ie slecht gehoorzaamt..

maar voor boerenfoxen geld ook erg, ze hebben veel beweging nodig. en zijn de liefse en heel geschikte honden voor mensen zoals jou..

Als je denkt dat je er genoeg tijd voor overhebt (ze meoten hun energie wel kwijt) en ze een beetje gehoorzaam kan houden zijn ze heel geschikt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 02:32
Verwijderd
(Ik heb alleen de berichten van het meisje gelezen die dit bericht geopend heeft)

Als zo'n beestje zo lang alleen thuis moet blijven zou ik geen puppy nemen, maar een volwassen beestje. Een pup moet namelijk heel goed getrained worden (vooral bij het zindelijk worden) en dat is best een probleem als het meer dan 7 uur alleen thuis is. Daar komt ook bij dat zo'n pup verschrikkelijk (kan gaan) lopen slopen.
In het asiel en op de volgende link zijn oudere honden (en pups natuurlijk, maar dat zou ik dus niet doen) die vaak al getrained en zindelijk zijn. Ook kunnen ze je dan vertellen hoe zo'n beest in elkaar zit. (kan hij/zij met andere honden; katten; kinderen; (lang) alleen thuis enz.)

Kijk eens op www.marktplaats.nl

Niet meteen te enthousiast worden want een geschikte hond vinden kan een hele klus zijn.

Succes

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 02:43.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 15:46
doggie
doggie is offline
hoiii,

we hebben zelf twee beagles!! jachthonden zijn da
ze kunnen ongevver 8 uren alleen zijn.
als we op vakantie gaan, gaan ze gewoon mee, gaat altijd goed!!
k zou es bij een fokker of asiel gaan kijkuh!!
kijk wel uit dat je een goede gezonde hond koopt, met stamboom!! we hebben al een beagle verloren aan parvo en das nie leuk!!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:46
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Beagles die vind ik echt geweldig !
Maar hoe doe jij die in je auto in de achterbak?
Of gewoon op de bank of op de voetenplaats?
Ik ga best vaak op vakantie maar dan naar famillie in
Slowakije.
Daar is veel plaats want er is een hele grote tuin.

baizzz
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:53
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 27-07-2003 @ 16:46:
Beagles die vind ik echt geweldig !
Maar hoe doe jij die in je auto in de achterbak?
Of gewoon op de bank of op de voetenplaats?
Ik ga best vaak op vakantie maar dan naar famillie in
Slowakije.
Daar is veel plaats want er is een hele grote tuin.

baizzz
meisje.. alsje blieft

neem geen beagle.. hij ziet dr leuk uit maar past niet bij jullie..

op de achterbak, achterbank mag ik hopen.. je zet een hond gewoon bij je neer

en vergete neit, een grote tuin moet goed afgezet zijn.. honden zijn waaks en anders vallen ze vorbijgangers aan
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:55
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik wil nog 1 keer posten en dat is het laatste wat ik er over ga zeggen. Blijkbaar wil je alleen de positieve dingen horen dus de dingen die in je voordeel werken.

Geen enkele hond heeft tijdsbesf dus 7 uur is voor een hond oneindig lang.

Elke hond heeft beweging nodig. ook wanneer je er niet bent moeten ze beweging een aandacht... het zijn niet voor niets gezelschapsdieren

over die beagles: heb je er al eens bij stil gestaan dat je die hond nooit los kunt laten lopen en dat als ze weg kunnen komen ze ook echt weggaan??

over die boerenfox: in de meesten zitten terriersbloed, dus ook veel beweging aandacht en concequent zijn. met een aantal minuren van 7 dat ie geen begeleiding heeft en 's nachts ook niet ga je deze hond echt niet goed opgevoed krijgen.


En uit je post dat we beweren dat je er niet veel verstand van hebt zeg je het eigenlijk zelf al.
Ik kan er uit halen dat je er echt niet in verdiept hebt.
Een klein hondje heeft meestal meer energie dan de meeste grote rassen en is daarom niet geschikt om lang alleen te laten een grote hond ook niet trouwens.

en een stamboonmpup van de rassen die je wilt van een beagle is een stamboompup gemiddeld tussen de 500 en de 750 euro per stuk bij een fokker, maar die wijst je sowieso af omdat je te lang weg van huis bent.
Een boerenfox heeft geen stamboom en is dus bastaard.

Bastaardhonden zijn over het algemeen sterker dan rashonden.

en elke hond kost veel geld niet alleen in aanschaf maar ook in onderhoud...

gemiddelde asielhond 125 euro jaarlijkse inentingen gem 60 euro voer gem. 15 kilo voor 23.95 botjes koekjes halsbanden waterbakken vervolgcursussen verzekeringen etc niet meegerekend...

een pup kost nog meer gem 175 (bastaard) inentingen voor pups 3 keer is ruim 100 euro dan nog puppybrokken 12 euro per 5 kilo puppycursus ik neem aan een bench/ kennel voor het alleen blijven (anders slopen ze) gemiddeld 80 euro ontwormingskuurtjes koekjes botjes waterbakken halsbanden vlooienmiddel en verzekeringen niet meegerekend...

En dan niet te vergeten oneindig geduld, een berg tomeloze energie, ook wanneer je geen zin hebt is de hond er en die vraagt ook aandacht terwijl jij misschien geen tijd/ zin hebt


Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken of je alles te bieden hebt wat een hond nodig heeft....
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:19
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 28-06-2003 @ 23:40:
want waarom neem je dat beest nou?? om je eigen egoistische redenen.. omdat jij denkt dat het leuk is.. of misschien omdat je een verandering in je leven wil.. heeft het beestje er zelf ook iets over te zeggen?
Ik vraag me af waarom jij dan een hond zou nemen??? De meeste mensen nemen een hond omdat het ze leuk lijkt, even voor de duidelijkheid. En over het algemeen heeft de hond er helemaal niets over te zeggen, of iemand goede of kwade bedoelingen heeft kan een hond ook niet ruiken en zelfs dan nog kan hij er niets aan veranderen.

En voor de mensen die zeggen dat ze er geen verstand van heeft. Waarom zou ze deze topic geopend hebben? Ze vraagt toch informatie over rassen, over hoelang ze alleen kunnen blijven enzovoort. Als je ergens geen verstand van hebt, kun je dat nog wel krijgen door informatie in te winnen!! Ze kan toch boeken uit de bibliotheek halen over honden, op internet zoeken, andere mensen vragen stellen over hun ervaringen(!).

En dan moet ze zelf beslissen wat ze ermee doet inderdaad. Of het nou een verstandige beslissing is of niet, ze maakt m toch zelf (met haar ouders neem ik aan).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:35
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Neem gewoon geen hond, je hebt er alleen maar last van en ze stinken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:38
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 30-07-2003 @ 17:19:
Ik vraag me af waarom jij dan een hond zou nemen??? De meeste mensen nemen een hond omdat het ze leuk lijkt, even voor de duidelijkheid. En over het algemeen heeft de hond er helemaal niets over te zeggen, of iemand goede of kwade bedoelingen heeft kan een hond ook niet ruiken en zelfs dan nog kan hij er niets aan veranderen.

En voor de mensen die zeggen dat ze er geen verstand van heeft. Waarom zou ze deze topic geopend hebben? Ze vraagt toch informatie over rassen, over hoelang ze alleen kunnen blijven enzovoort. Als je ergens geen verstand van hebt, kun je dat nog wel krijgen door informatie in te winnen!! Ze kan toch boeken uit de bibliotheek halen over honden, op internet zoeken, andere mensen vragen stellen over hun ervaringen(!).

En dan moet ze zelf beslissen wat ze ermee doet inderdaad. Of het nou een verstandige beslissing is of niet, ze maakt m toch zelf (met haar ouders neem ik aan).
ik nam een hond omdat het me zelf leuk leek (en ik al 14 jaar aan het wachten was op het goede moment en dat er nu eindelijk is) en omdat ik dacht dat ik de hond een leuk leven kon bieden.. En dat heb ik tot nu toe 100% waargemaakt..

Ik vinsd echt een groot verschil tussen om deze reden een hond nemen en uit koppigheid en omdat het je zelf leuk lijkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Verwijderd
7 21-09-2011 19:48
Liefde & Relatie voor altijd player???
oODuShIOo
60 25-09-2003 18:25
Flora & Fauna Ik wilde even melden dat ik dan nu toch mijn Shiba Inu pup heb :D
G.T.C.
2 30-08-2003 10:44
De Kantine Welke forummer kan jou niet uitstaan?
dyfusica
246 06-08-2003 00:27
Liefde & Relatie players info
Kleine Tulp
88 24-06-2003 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.