Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 14:47
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Watvoor dierenmishandeling heb jij gezien bij jou in de buurt of gelezen of gehoord enz? Ik kwam er een beetje op door de post van net van de bijtende pup.

TS begint: Nou die hond dus
En ik las laatst een artikel over een paard dat geblesseerd was geweest en daarom 9 maanden op stal heeft gestaan. Is er zelfs niet uitgeweest om gepoetst te worden Van die topruiters mag je toch iets meer verstand verwachten maargoed.


Owja of het nu echt mishandeling is: bij ons in de buurt loopt een pony al zn hele leven alleen in de wei. En verderop een ezeltje dat de hele dag aan de pin staat.ook in zn uppie. Een paard is een kuddedier en hoort naar mijn mening niet alleen te staan.

Nu jullie
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 15:02
heavyukkie
heavyukkie is offline
weet je hoeveel mensen de hond verkeerd behandeld(richting roedel kijkend) weet je dat dat ook indirect mishandeling is.
__________________
nobody is pefect, en ikke zeker niet!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Veel, en ik wordt daar echt kwaad om
Als ik zoiets zou zien sta ik ook niet voor mezelf in
Maargoed, mijn tante had altijd een stuk weiland met wat beesten erop, paarden, schapen, een geit, eenden en ganzen.
Veel van die beesten had me tante gekregen van mensen die er niet meer voor konden/wilden zorgen.
Veel van die eendjes had ze ook met de hand grootgebracht.
Toen was er dus een keer zo'n gast die een paard met een mes had gestoken, een gans met een buks door z'n kop had geschoten, eenden in de boom gehangen en levend in de fik gestoken etc.
Ze zijn er toen wel achter gekomen wie het was en m'n oom wilde hem eigenlijk even persoonlijk gaan "bedanken"
Gelukkig is het niet zover gekomen, anders was ie waarschijnlijk nog in de gevangenis belandt ook
Maargoed, dat ventje is er vanaf gekomen met een halt straf waarvoor hij 6 uurtjes moest werken
Ook een keer iemand die een zwaan in elkaar liep te trappen midden op straat, voor het huis van m'n tante.
M'n tante had toen de politie gebeld maar durfde zelf niets te doen, toen die vent weg was heeft ze er wel voor gezorgd dat die zwaan niet aangereden zou worden door auto's en hem een beetje verzorgd
Verder zijn er hier zovaak dingen van dierenmishandeling
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:33
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik heb nog nooit echt dierenmishandeling gezien waarbij de dieren echt verwond/vermoord worden, wel al een aantal keer gehoord dat een persoon zijn hond ergens heeft gedumpt of huiskatten die met hun kittens gedumpt zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:47
Verwijderd
ik zit mijn kat wel eens te pesten (houd ik een levende muis boven zijn hoofd en dan maggie daarna kijken hoe de slang het beest naar binnen werkt) en dan wordt ie sjagerijnig en gaat ie ook zachtjes bijten enzo
Maar of dat nou echt mishandeling is....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 16:59
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik woon op kamers in een buurt waar mensen amper weten hoe ze voor zichzelf of hun kinderen moeten zorgen. Dat zegt genoeg lijkt me.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 18:27
Verwijderd
Veel, jammergenoeg. En dan vooral in de hondenwereld... met mijn moeder mee op 8 jarige leeftijd, controlle bij zogenoemde 'fokkers'. Wat uiteindelijk resulteert in een eerste bezoek die een redelijk indruk achterlaat, maar gezien het niet te vertrouwen valt drie dagen erna een onverwacht bezoek en meer dan 40 glazen bakken aan doorgefokte moeders met pups vinden. Pups die met 5 weken al de deur uit gaan, ipv 8, en doodziek bij de DA aan komen. Het leed dat broodfokker heet.

Verwaarloosde paarden die we op moeten vangen, een vrouw met 56 honden in een rijtjeshuis. Bah.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik kwam op weg naar school altijd langs de McDonald's.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-11-2005 @ 16:47 :
Ik kwam op weg naar school altijd langs de McDonald's.
Wat heeft dat met dierenmishandeling te maken?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-11-2005 @ 16:47 :
Ik kwam op weg naar school altijd langs de McDonald's.
en de supermarkt waarschijnlijk ook
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:54
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-11-2005 @ 17:08 :
Wat heeft dat met dierenmishandeling te maken?
denk: bio-industrie
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-11-2005 @ 17:54 :
denk: bio-industrie
Daar zijn altijd nog wetten voor die mishandeling tot een minimum beperken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-11-2005 @ 18:17 :
Daar zijn altijd nog wetten voor die mishandeling tot een minimum beperken
Nee. Minimum zou betekenen dat de dieren het niet kut hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 10-11-2005 @ 18:17 :
Daar zijn altijd nog wetten voor die mishandeling tot een minimum beperken
Oja? Noem 'es wat van die wetten, wijsneus?

Stel, ik zou jou vangen, je ballen er zonder narcose af trekken met een nijptang, je vervolgens in een donker hok proppen dat bomvol stinkende lui zit, je moet op de vloer schijten, als iemand besluit je anaal te verkrachten kun je niet weg.. Je krijgt wel te eten en te drinken maar je voer zit vol chemische troep waar je vet van wordt, en regelmatig zie je mensen op de grond ineen zakken. Eerst weet je niet waarom, maar al gauw krijg je door dat hun benen het gewicht niet aankunnen en daarom simpelweg breken, waarna ze niet meer kunnen opstaan en levend worden doodgetrapt door de mensen om hen heen. De buitenlucht zie je nooit meer, omdat ik wil dat je vlees een mooi kleurtje heeft.

En hier stop ik. Ik kan nog wel even doorgaan en vertellen over het transporteren van de bio-industriebeesten en over de manier waarop ze worden afgeslacht, maar dat is niet nodig voor het punt dat ik wil maken.

Stel dus, stél, vergeet even ik hier een vergelijking trek tussen jou en 'n bio-industriekoe, maar stél dat ik al het bovenstaande met jou zou uitvoeren.

Zou je het dan mishandeling vinden of niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Cookie schreef op 09-11-2005 @ 15:47 :
Watvoor dierenmishandeling heb jij gezien bij jou in de buurt of gelezen of gehoord enz? Ik kwam er een beetje op door de post van net van de bijtende pup.

TS begint: Nou die hond dus
Bedoel je nou mijn pup? Want het is absoluut niet zo dat ik hem eens even een flinke klap verkoop omdat hij iets doet wat me niet naar de zin is, ik geef hem alleen een tik als hij naar me gromt en hapt omdat 'ie nijdig is. Maar dat lees je ook wel in dat topic denk ik

Ontopic: Bij ons om de hoek woont een hond die zowel in de zomer als in de winter in een soort hok in de tuin zit. Hij ziet er helemaal niet goed uit en als er bezoek komt mag hij in zijn mand in de kamer liggen omdat dat er wel goed uitziet, zo'n rashond in de huiskamer.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2005 @ 20:11 :
Oja? Noem 'es wat van die wetten, wijsneus?

Stel, ik zou jou vangen, je ballen er zonder narcose af trekken met een nijptang, je vervolgens in een donker hok proppen dat bomvol stinkende lui zit, je moet op de vloer schijten, als iemand besluit je anaal te verkrachten kun je niet weg.. Je krijgt wel te eten en te drinken maar je voer zit vol chemische troep waar je vet van wordt, en regelmatig zie je mensen op de grond ineen zakken. Eerst weet je niet waarom, maar al gauw krijg je door dat hun benen het gewicht niet aankunnen en daarom simpelweg breken, waarna ze niet meer kunnen opstaan en levend worden doodgetrapt door de mensen om hen heen. De buitenlucht zie je nooit meer, omdat ik wil dat je vlees een mooi kleurtje heeft.

En hier stop ik. Ik kan nog wel even doorgaan en vertellen over het transporteren van de bio-industriebeesten en over de manier waarop ze worden afgeslacht, maar dat is niet nodig voor het punt dat ik wil maken.

Stel dus, stél, vergeet even ik hier een vergelijking trek tussen jou en 'n bio-industriekoe, maar stél dat ik al het bovenstaande met jou zou uitvoeren.

Zou je het dan mishandeling vinden of niet?
Ik ga morgen even lekker een Bigmac halen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2005 @ 20:11 :
Oja? Noem 'es wat van die wetten, wijsneus?
Citaat:
In 1886 kwam er een nieuw artikel (254) in het Wetboek van Strafrecht, waarmee dierenmishandeling een misdrijf werd. Zo kregen alle dieren een vorm van wettelijke bescherming. Zo had de Dierenbescherming snel resultaten kunnen boeken.
Van veel latere datum zijn de eerste Wet op de dierenbescherming (1961), de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (1992) en de Flora- en faunawet (1998). De Dierenbescherming heeft grote invloed gehad aan de totstandkoming van deze drie belangrijke wetten.

Citaat:
1864 oprichting Dierenbescherming
1875 mishandelen hond of kat wettelijk verboden
1880 wettelijke bescherming enkele zoogdieren en vogelsoorten
1886 dierenmishandeling is misdrijf volgens de wet
1920 instelling eigen inspectiedienst (veldwachters)
1961 Wet op de dierenbescherming een feit (o.a. verbod op trekhonden)
1975 oprichting Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID)
1992 totstandkoming Gezondheids- en welzijnswet voor dieren
1995 verbod op de vossenfokkerij
1996 Europees verbod op het houden van kalveren in kisten
1998 totstandkoming Flora- en faunawet
1998 verbod op het houden van zeugen aan de ketting
1999 Europees verbod op de legbatterij
2000 ledental eerste telling (1875) verhonderdvoudigd tot bijna 200.000 leden
2001 verbod couperen van oren, staarten en andere lichaamsdelen van honden en paarden
2002 aantal vrij bejaagbare diersoorten teruggebracht van 29 naar vijf; drijfjacht verboden
bron: http://www.dierenbescherming.nl/cont...=1&pid=1&sid=3
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 10-11-2005 @ 20:20 :

Ontopic: Bij ons om de hoek woont een hond die zowel in de zomer als in de winter in een soort hok in de tuin zit. Hij ziet er helemaal niet goed uit en als er bezoek komt mag hij in zijn mand in de kamer liggen omdat dat er wel goed uitziet, zo'n rashond in de huiskamer.
Als hij er erg slecht uit ziet en zijn 'woonomgeving' is ook slecht kan je er melding van doen bij de dierenbescherming, dan is het de bedoeling dat er een inspecteur langs komt die alles eens bekijkt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2005, 21:42
Verwijderd
Je reageerde over mishandeling binnen de bio-industrie. Dit zijn wetten over dierenbescherming over 't algemeen. Goede zaak natuurlijk, maar niet waar ik om vroeg.

Veel plezier met je BigMac. Als ik je tegenkom, zal ik extra veel roken in jouw buurt. Goed dat ze 't meeroken hebben uitgevonden
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 21:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2005 @ 22:42 :
Je reageerde over mishandeling binnen de bio-industrie. Dit zijn wetten over dierenbescherming over 't algemeen. Goede zaak natuurlijk, maar niet waar ik om vroeg.

Veel plezier met je BigMac. Als ik je tegenkom, zal ik extra veel roken in jouw buurt. Goed dat ze 't meeroken hebben uitgevonden
ben je ook vegetarier?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 22:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2005 @ 22:42 :
Je reageerde over mishandeling binnen de bio-industrie. Dit zijn wetten over dierenbescherming over 't algemeen. Goede zaak natuurlijk, maar niet waar ik om vroeg.

Veel plezier met je BigMac. Als ik je tegenkom, zal ik extra veel roken in jouw buurt. Goed dat ze 't meeroken hebben uitgevonden
Ik rook zelf ook, geen probleem mee hoor
En die wetten zijn ook van toepassing op de veeteelt
Citaat:
1996 Europees verbod op het houden van kalveren in kisten
1998 verbod op het houden van zeugen aan de ketting
1999 Europees verbod op de legbatterij
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 11:32
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
die wetten voorkomen bij lange na niet dat die mensen altijd nog wel manieren vinden om de beesten kut te behandelen, onder het mom van ' daar krijgen ze lekker vlees van' dus dat loze rijtje van je slaat als een lul op een drumstel en waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. Dat dieren niet meer opgehokt mogen worden betekend niet dat zij ineens gezond voedsel krijgen, of dat zij de hele dag op de wei mogen. het houden van dieren gaat in tegen de natuurlijke aard van het beest en daarom zou je alle vormen van het houden van dieren als mishandeling kunnen zien, hetzij in gematigde vorm.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 12:44
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Wat denk je van die vent in het nieuws. Hij stak mensen zomaar neer met een mes, vermoordde een zwerver en nog een man. Verder heeft hij paarden en andere dieren mishandeld. Hij sneedt de geslachtsdelen af en bewaarde die thuis waar hij er smerige dingen mee deed.

Zoiets was het.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:53
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 12-11-2005 @ 12:32 :
die wetten voorkomen bij lange na niet dat die mensen altijd nog wel manieren vinden om de beesten kut te behandelen, onder het mom van ' daar krijgen ze lekker vlees van' dus dat loze rijtje van je slaat als een lul op een drumstel en waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. Dat dieren niet meer opgehokt mogen worden betekend niet dat zij ineens gezond voedsel krijgen, of dat zij de hele dag op de wei mogen. het houden van dieren gaat in tegen de natuurlijke aard van het beest en daarom zou je alle vormen van het houden van dieren als mishandeling kunnen zien, hetzij in gematigde vorm.
Klaag me dan maar aan, net als 15 miljoen andere Nederlanders die een huisdier hebben
Dat die wetten niet altijd nageleefd worden doet niets af aan het feit dat ze er wel zijn.
Iedere wet wordt wel eens overtreden (winkeldiefstal, mishandeling, vernieling enz. enz.).
Daarbij zijn ze nog steeds bezig om meer wetten aan te laten nemen die dierenmishandeling nog meer tegen moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:17
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2005 @ 20:11 :
Oja? Noem 'es wat van die wetten, wijsneus?

Stel, ik zou jou vangen, je ballen er zonder narcose af trekken met een nijptang, je vervolgens in een donker hok proppen dat bomvol stinkende lui zit, je moet op de vloer schijten, als iemand besluit je anaal te verkrachten kun je niet weg.. Je krijgt wel te eten en te drinken maar je voer zit vol chemische troep waar je vet van wordt, en regelmatig zie je mensen op de grond ineen zakken. Eerst weet je niet waarom, maar al gauw krijg je door dat hun benen het gewicht niet aankunnen en daarom simpelweg breken, waarna ze niet meer kunnen opstaan en levend worden doodgetrapt door de mensen om hen heen. De buitenlucht zie je nooit meer, omdat ik wil dat je vlees een mooi kleurtje heeft.
Klinkt ideaal voor verkrachters en dat soort gespuis
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2005, 19:57
Silverwolf
Silverwolf is offline
Citaat:
deadlock schreef op 09-11-2005 @ 17:47 :
ik zit mijn kat wel eens te pesten (houd ik een levende muis boven zijn hoofd en dan maggie daarna kijken hoe de slang het beest naar binnen werkt) en dan wordt ie sjagerijnig en gaat ie ook zachtjes bijten enzo
Maar of dat nou echt mishandeling is....
Komt me zo bekend voor,...
__________________
Losin'rhythm, crouching along the track. The moon is full, melody comes back. A wolf with rough paws, but wise. The reflection of the moon in his eyes
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 01:32
TechXP
TechXP is offline
wetten zijn niet toereikent en zijn gewoon iets wat gewoon overtreden word en niemand doet er wat aan... boete hier, boete daar.. maar men boert maar door..

Dierenmishandeling.. ik zie het overal, ik zie het elke dag

Ik ben momenteel actief tegen circussen met dieren. Daar organiseer ik protesten tegen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 08:50
Verwijderd
Ik zou nog heel wat kunnen reageren op de posts die hier geplaatst zijn mbt tot de bio-industrie, maar dat ga ik maar niet doen om hele discussies te voorkomen.

Wel kan ik me op het moment erg kwaad maken om dat hondje van die gehandicapte die die berovers hebben gewurgd aan het hek omdat er geen buit te halen was
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 11:31
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 12-11-2005 @ 12:32 :
die wetten voorkomen bij lange na niet dat die mensen altijd nog wel manieren vinden om de beesten kut te behandelen, onder het mom van ' daar krijgen ze lekker vlees van' dus dat loze rijtje van je slaat als een lul op een drumstel en waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. Dat dieren niet meer opgehokt mogen worden betekend niet dat zij ineens gezond voedsel krijgen, of dat zij de hele dag op de wei mogen. het houden van dieren gaat in tegen de natuurlijke aard van het beest en daarom zou je alle vormen van het houden van dieren als mishandeling kunnen zien, hetzij in gematigde vorm.
Kalveren bloedarmoede geven om hun vlees een mooiere kleur te laten krijgen gebeurt geloof ik ook nog steeds.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-11-2005 @ 02:32 :


Ik ben momenteel actief tegen circussen met dieren. Daar organiseer ik protesten tegen.

hmm goed van je


Ik zag laatst in de stad een meisje met een chihuahua, dat hondje sleepte ze gewoon over de grond want ze liep zo hard en iedereen zei er wat van maar ze liep gewoon hard door.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 23:40
professor2
professor2 is offline
ik pakte een kat die dor de voordeur gedrongen was beet en gooide hem emt een boogje het huis uit
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij mij in de buurt hebben een paar jongens een keer na het uitgaan kuikentjes gedood en deze door de brievenbussen van oude mensjes gegooid Hoe bruut ben je dan...

Moordenaars schijnen veelal in hun jeugd ook dieren gedood te hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-11-2005 @ 12:21 :
Bij mij in de buurt hebben een paar jongens een keer na het uitgaan kuikentjes gedood en deze door de brievenbussen van oude mensjes gegooid Hoe bruut ben je dan...

Moordenaars schijnen veelal in hun jeugd ook dieren gedood te hebben.
Dan ben je triest ja.

Ik ging een paar jaar (jaar of 10) terug altijd naar buiten met mijn vergrootglas als de zon een beetje goed scheen, mieren verbranden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 15-11-2005 @ 16:35 :
hmm goed van je


Ik zag laatst in de stad een meisje met een chihuahua, dat hondje sleepte ze gewoon over de grond want ze liep zo hard en iedereen zei er wat van maar ze liep gewoon hard door.
Als het echt was zoals ik denk dat het was (ik visualiseer me iets voor), dan had men moeten ingrijpen en de hond afpakken politie bellen etc..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-11-2005 @ 13:12 :
Ik ging een paar jaar (jaar of 10) terug altijd naar buiten met mijn vergrootglas als de zon een beetje goed scheen, mieren verbranden
Ja... ik ken het.. ik heb vroeger ook wel mieren gedood, vliegen en muggen..

En ik heb vroeger ook gevist... Jammer genoeg weet ik daarom ook waarom kinderen al helemaal niet moeten vissen.

Zag laatst dat er op Nickelodeon een vis programma was.. daarom heb ik onderstaande opgestuurd naar ze (nog geen reactie terug.. dus nu ga ik het via post opsturen).

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn verbazing zag ik zo net een tv programma genaamd 'Vissen is cool'. Ik vind het een schande dat op een zender met als doelgroep kinderen dierenleed wordt gepromoot. Blijkbaar weten jullie niet van het verschrikkelijke leed wat door vissen ontstaat. Doordat ze gevangen worden krijgen de vissen te maken met stress en pijn. Hierdoor kunnen ze doodgaan nadat ze teruggegooid worden. Dit is niet prettig voor vissen.
Bij een onderzoek naar hoeveel vissen er doodgaan door vissen bleek dat meer dan de helft sterft binnen een termijn van enkele uur tot enkele dagen. Waarom promoot Nickelodeon zulke praktijken?

Vissen is daarnaast ook nog een praktijk wat gedoogd wordt door de regering. Volgens de wet geld artikel 36.1 voor vissen ook, omdat de raad voor dierenaangelegenheden in 1997 vissen toegevoegd heeft aan de lijst van dieren welke stress en pijn ervaren. Daarom wordt het nu gedoogd door regering. En de aangeschreven regeringspartijen willen er niets aan doen, terwijl ze weten dat het sportvissen gewoon illegale bezigheden zijn. Waarom helpt Nickelodeon mee om zulke praktijken te steunen? Krijgen jullie geld van visbonden om deze praktijken te promoten?

Ik heb zelf ook gevist als kind en weet al uit ervaring dat men niet
kinderen moeten laten vissen, want ik heb alleen maar praktijken gezien die niet deugen. Het gooien van vissen in grote hoogte in het water (wat gelijk is aan een klap op tegel) of op de tegels, het levend verbranden van vissen, het levend opensnijden van vissen, etc. Dat zijn de dingen die kinderen dus doen met vissen. Door dit soort programma's steun je deze praktijken. Normaliter is er ook amper controle door ouders wanneer kinderen vissen. Kinderen kunnen soms ook niet snappen dat deze dieren lijden.

Graag verwijs ik u naar www.vissenbescherming.nl waar u meer informatie vindt over sportvisserij. Ook hoop ik dat u op de volgende links wilt lezen:

http://www.denatuur.nl/index.php?laatzien=artikel&id=13
http://www.denatuur.nl/index.php?laatzien=artikel&id=14
http://www.fishinghurts.com/
http://www.fishinghurts.com/feat-hiddenfish.asp
http://www.animalfreedom.nl/nietindehaak/

Stop alstublieft met dat programma. En laat zien dat u het goed voor heeft met de kinderen en met dieren.

Met vriendelijke groet,

Alex Romijn
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:11
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-11-2005 @ 13:26 :
Ja... ik ken het.. ik heb vroeger ook wel mieren gedood, vliegen en muggen..

En ik heb vroeger ook gevist... Jammer genoeg weet ik daarom ook waarom kinderen al helemaal niet moeten vissen.

Zag laatst dat er op Nickelodeon een vis programma was.. daarom heb ik onderstaande opgestuurd naar ze (nog geen reactie terug.. dus nu ga ik het via post opsturen).
Sorry hoor, maar dat gaat wat te ver. Is het programma stimuleren ze de kinderen voorzichtig (!) de vis terug te gooien! En voorzichtig (!) met die beesten om te gaan. Moet je maar beter het programma bekijken (Jaja, ik kijk weleens ). Misschien kon jij daar vroeger niet mee omgaan, maar dat is hier wel anders.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-11-2005, 14:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 16-11-2005 @ 14:11 :
Sorry hoor, maar dat gaat wat te ver. Is het programma stimuleren ze de kinderen voorzichtig (!) de vis terug te gooien! En voorzichtig (!) met die beesten om te gaan. Moet je maar beter het programma bekijken (Jaja, ik kijk weleens ). Misschien kon jij daar vroeger niet mee omgaan, maar dat is hier wel anders.
Nee, als je kinderen gaat bevorderen om gedoogde hobbies te doen en leed toe te brengen aan dieren, dan is dat niet ok.
Dat hoort niet. Zo een programma moet per direct van de buis.

Dit is gewoon entertainment ten kosten van dieren. Voorzichtig teruggooien of niet.. dat maakt voor de vis al niet uit. De verwondingen en de stress kunnen al fataal zijn voor de vis.

Een beter programma is om kinderen respect voor elk levend wezen toe te brengen. Dus de natuur in. En als je kijkt bij de jongeren die hier in de buurt vissen, dan is het echt niet anders met jaren terug. Een enkeling die legt de vis in het water... maar kinderen zijn tot verschrikkelijke dingen in staat.

Het programma gaat hopenlijk snel gestopt worden. Ik zal in ieder geval druk zetten daar.

En whats next? Gaan ze binnenkort ook laten zien hoe je dieren moet slachten? Of hoe je een ander kind kan slaan? Alles voor de kijkcijfers... en ze vinden het best als er daardood onschuldige slachttoffers vallen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:17
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nou je zoekt het wat mij betreft te ver. Als het aan jou ligt, zouden we straks nog geen hond mogen aaien. Ik weet niet waar jij allemaal in toe staat bent en met dieren deed, maar de meeste kunnen wel goed met dieren omgaan. Heb je in dat programma slachtoffers zien vallen? Nou, ik niet. Of je moet wel erg scheel kijken. Dit is geen kijkcijfers-trekker. Dit is gewoon een kinderprogramma waarbij dingen worden uitgelegd over vissen. Ik heb weleens ergere programma's gezien. Dus als het aan jou ligt, mag De Smaakpolitie ook weg? Daar komt vlees in voor en dat is van geslachtte dieren.

Sorry hoor, ik ben tegen dierenmishandeling, maar je kunt het ook te ver zoeken.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:34
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik ben het wel met TechXP eens, je kan wel zeggen dat het voorzichtig moet gebeuren maar je weet ook dat kinderen zich daar dan niet meteen aan houden. Als die kinderen eenmaal hebben ontdekt dat het veel 'cooler' is om de vis op een of andere manier in het water te gooien gaan ze dat natuurlijk doen. En Nickolodeon weet heel goed dat kinderen daarvoor in staat zijn, natuurlijk beschermen ze zichzelf door te zeggen dat de kinderen er voorzichtig mee moeten omgaan. Dan kun je ze in principe niets meer maken, want ze hebben het gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa die zijn er, maar dat heb je met andere dingen ook. Maar dat is niet de opzet van het programma en daar gaat het om en daarom vind ik de vergelijking 'vissen is cool' en dierenmishandeling wat te ver.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vis zelf ook, het is waar dat het stressvol voor een vis is en dat hij een klein wondje oploopt.
Hier geneest hij wel van, het is eigenlijk nooit zo dat je dode vissen boven ziet drijven in een visvijver omdat ze dood gaan van de stress of de verwonding.
Zoutwatervissen zet ik nooit terug, omdat die dan eigenlijk altijd doodgaan doordat je een slijmlaagje op de huid beschadigd bij de vangst, die eet ik dus gewoon op
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 16-11-2005 @ 13:24 :
Als het echt was zoals ik denk dat het was (ik visualiseer me iets voor), dan had men moeten ingrijpen en de hond afpakken politie bellen etc..
Je kan je er nog bij visualiseren dat het meisje haar hondje een roze pakje had aangetrokken
Politie bellen heeft geen nut als iemand alleen maar te hard loopt voor zijn hond overigens.
En ik hoop dat iemand die hond heeft afgepakt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 16-11-2005 @ 16:17 :
[B]Nou je zoekt het wat mij betreft te ver. Als het aan jou ligt, zouden we straks nog geen hond mogen aaien.
Dat kan je vinden, maar ik vind niet dat je kinderen moet leren om dieren dood te maken voor ontspanning. Vind je het ook goed als kinderen leren jagen als ze kind zijn? Gebeurd veel ook.. in vs heb je jacht organisaties voor kinderen. Of vind je het goed als straks kinderen word geleerd dat stierenvechten goed is? Dat het goed is als je je ontspant met dieren doden.. Of wat te denken van vissen met honden? Waarom laten ze dat niet eens zien in dat visprogramma.. oh.. wacht.. honden zijn aaibaar he.. dan is het niet ok? Jammer genoeg gebeurd het ook met levende honden.

Maar vissen zijn intelligente wezens die ook pijn en stress ervaren. Onderzoeken tonen aan dat ze op sommige gronden zelfs beter zijn dan honden. Vooral in herkennen van omgeving. Niet te vergeten dat hun communicatie veel meer ontwikkeld is dan honden e.d.
En ooit gehoord dat vissen 'gereedschap' gebruiken? Een afrikaanse vis gebruikt bijvoorbeeld koraalbladeren als kruiwagen om haar eieren weg te brengen..

Citaat:
Ik weet niet waar jij allemaal in toe staat bent en met dieren deed, maar de meeste kunnen wel goed met dieren omgaan.
Ik heb niet hele gekke dingen gedaan met vissen hoor. Alleen weleens vis wel eens niet netjes in water gezet.. meer laten vallen erin. Maar ik weet wel wat ik nog meer gezien heb bij de visplekken. En ook hoe vissen waren toegetakeld door jongeren. En dat zijn geen incidenten. Hetzelfde geld voor jongeren die met alcohol of drugs op gaan vissen.

Citaat:
Heb je in dat programma slachtoffers zien vallen? Nou, ik niet.
Je ziet alleen maar wat het programma laat zien. Volgt de camera de vis nadat die is teruggezet voor een week lang? Nee, dus je weet niet wat er met de vis gebeurd nadat die in het water is geweest. Bij onderzoek in een visvijver door een Universiteit in de VS bleek dat zeker de helft dood gaat. Door verwondingen en/of stress. Dat lijkt iedereen te vergeten.

Citaat:
Dit is geen kijkcijfers-trekker. Dit is gewoon een kinderprogramma waarbij dingen worden uitgelegd over vissen.
Fout dus.. waarom moet je kinderen iets laten zien wat eigenlijk illegaal is maar gedoogd? Dat de politiek het gedoogd betekent niet dat televisies zenders ook maar mee moeten doen. Die moeten ook als taak om kinderen goed te informeren en deze bewuster om te laten gaan met dieren. Dit programma faalt in dat hele kader.

Citaat:
Ik heb weleens ergere programma's gezien. Dus als het aan jou ligt, mag De Smaakpolitie ook weg? Daar komt vlees in voor en dat is van geslachtte dieren.
Smaakpolitie is iets heel anders.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-11-2005 @ 17:14 :
Ik vis zelf ook, het is waar dat het stressvol voor een vis is en dat hij een klein wondje oploopt. Hier geneest hij wel van, het is eigenlijk nooit zo dat je dode vissen boven ziet drijven in een visvijver omdat ze dood gaan van de stress of de verwonding.


Ik zie vaak genoeg dode vissen drijven bij de visplekken hier in de buurt. Daarnaast kan een vis na een week zelfs pas dood gaan. Het is niet zo dat je een vis erin gooit en die meteen boven komt drijven.
Nee... een vis kan zelfs een hele lange tijd onder water blijven liggen alvorens deze pas boven komt drijven..
Niet te vergeten dat vissen die zwakker zijn vaker gepakt worden door roofdieren. Andere vissen en vogels pakken die er zo uit.

Citaat:
Zoutwatervissen zet ik nooit terug, omdat die dan eigenlijk altijd doodgaan doordat je een slijmlaagje op de huid beschadigd bij de vangst, die eet ik dus gewoon op
Consumptievangst is al iets heel anders dan vissen voor ontspanning.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Een hamster die fijn werd geknepen door lieve kleine kinderhandjes.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 23:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-11-2005 @ 22:48 :
Ik zie vaak genoeg dode vissen drijven bij de visplekken hier in de buurt. Daarnaast kan een vis na een week zelfs pas dood gaan. Het is niet zo dat je een vis erin gooit en die meteen boven komt drijven.
Nee... een vis kan zelfs een hele lange tijd onder water blijven liggen alvorens deze pas boven komt drijven..
Niet te vergeten dat vissen die zwakker zijn vaker gepakt worden door roofdieren. Andere vissen en vogels pakken die er zo uit.
Als je goed met een vis omgaat (een goede haak gebruiken, je handen nat maken alvorens de vis vast pakken, een schepnet gebruiken etc.) dan zal een vis misschien even last hebben van wat stress, maar hij komt er uiteindelijk wel weer bovenop.

Overigens, als je vaak genoeg dode vissen ziet drijven ergens zou ik eens bij de gemeente vragen of ze het water willen testen op eventuele bacteriën
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 23:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-11-2005 @ 23:39 :
Een hamster die fijn werd geknepen door lieve kleine kinderhandjes.
Mijn cavia ook bijna een keer
Die had ik toen maar even afgepakt, dat meisje was me iets te enthousiast met dat beestje
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 00:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-11-2005 @ 00:15 :
Als je goed met een vis omgaat (een goede haak gebruiken, je handen nat maken alvorens de vis vast pakken, een schepnet gebruiken etc.) dan zal een vis misschien even last hebben van wat stress, maar hij komt er uiteindelijk wel weer bovenop.

Nee, je doet nu alsof stress maar niets is voor een diertje.. terwijl vissen juist erg gevoellig zijn. Niet alleen voor kwaliteit van water.
Daarnaast... elke haak brengt schade toe aan het dier. En waarom moet men zo nodig vissen? Zoek een betere hobby.

Als men dit doet met een hond:

Dan klaagt men onmiddelijk dat het niet hoort... maar waarom niet met de vissen.

Citaat:
Overigens, als je vaak genoeg dode vissen ziet drijven ergens zou ik eens bij de gemeente vragen of ze het water willen testen op eventuele bacteriën
Nee, gaat om redelijke kwaliteit water. Als het fout zit, dan zie je ook wel wat dooie vogels. En het komt ook niet door kroos dat het zuurstof weghaald ofzo. Maar er zitten hier in de buurt wat visplekken. Langs de Amstel. Als ik daar langs kom dan liggen daar vaak genoeg dooie vissen te rotten. Op de plekken dus waar intensief gevist word. En van vroeger weet ik dat ook nog wel.

Maar goed... Ik doe morgen nog wel die brief op de gewone post.. electronische post behandelen ze zeker niet bij Nickelodeon.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 00:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-11-2005 @ 23:39 :
Een hamster die fijn werd geknepen door lieve kleine kinderhandjes.
Jep.. dat geeft al aan dat kinderen niet zo met dieren kunnen omgaan.
Hetzelfde als die kinderen die gebeten worden door honden, omdat ze een pen in het hoor steken van een hond. Ouders/opvoeders moeten snappen dat kinderen nog niet precies weten hoe ze moeten omgaan ermee. Juist daarom is zo een visprogramma verkeerd. Het geeft het verkeerde beeld. Het geeft aan dat mensen dieren pijn mogen doen als dat ontspanning geeft. Het geeft geen respect voor dieren aan.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 08:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ah nee, die foto Waarom in vredesnaam die haak?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dierenmishandeling
Danielle B
1 21-03-2009 17:04
Flora & Fauna Waarom is paardrijden dierenmishandeling?
Eend
85 29-01-2005 07:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Forensisch Onderzoek Dierenmishandeling
Riconoscente
23 17-06-2003 14:45
Flora & Fauna suikerpoepen is dierenmishandeling
Sjaantjuh
48 10-06-2003 10:49
Flora & Fauna Aanzetten tot dierenmishandeling
AlopiA
6 20-09-2002 07:57
Flora & Fauna huisdieren = dierenmishandeling
dierenliefhebster
114 31-07-2002 00:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.