Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 11:31
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Miss hoort dit ook een beetje bij psychologie maar ik plaats het toch maar hier. Als het niet goed staat, mn excuses, zou het wel fijn vinden als er iemand reageert.

De laatste maanden is het met eten heel erg achteruit gegaan, veel afgevallen. Eigenlijk wil ik dat het stopt, ik wéét al dat ik te ver ben gegaan (heupbotten, schouderbladen, ribben enz die uitsteken, pijn bij liggen en zitten, slecht voelen) maar ik lijk niet te kunnen stoppen, dit geeft zoveel controle. Ik wil heel graag stabiliseren, aankomen wil ik absoluut niet (ook al heb ik nu ondergewicht). Ik wéét dat ik dan niet kan blijven eten wat ik nu eet (max 1150per dag) maar ik weet gewoon echt niet hoe ik het aan moet pakken. Iets meer gaan eten lijkt me al doodeng, maar ik wil eigenlijk niet nog meer afzakken. Alles is al zo botterig, ik vind het niet mooi meer. Alleen de kant die zegt: je kan en mag hier niet mee stoppen, is te sterk.
Wat moet ik doen?
(maandag begint eindelijk na 6maanden een pre-therapie groep bij een eetstoorniskliniek, maar dit is echter nog niet gericht op het aanpakken van je eetpatroon, dat komt pas na 10weken als je individueel behandeld wordt, dus daar heb ik nog niet veel aan)

Laatst gewijzigd op 23-07-2006 om 11:34.
Oud 23-07-2006, 15:32
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Goed dat je in elk geval al hulp hebt gezocht Mij lijkt het beste als je het gewoon langzaam opbouwt. Dat betekent dat je in 1 week bijvoorbeeld een banaan op een dag extra eet, in week 2 eet je een banaan en een boterham extra enz. Gewoon langzaam opbouwen en kijken of je het stapje per stapje aankunt. Je kunt in die therapiegroep er misschien ook naar vragen? Succes in elk geval en heel erg goed dat je inziet dat je ermee moet stoppen, je molt je lichaam!
Oud 23-07-2006, 16:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dankje voor je reactie ik merk idd dat ik mn lichaam aan het mollen ben, en dat wil ik niet, ik wil al mn sporten niet opgeven

waarmee denk je dat het heel voorzichtig verhogen van het aantal kcal het makkelijkst gaat? (wat voor soort eten)
heb je hier ervaring of wat mee?
Oud 23-07-2006, 19:29
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 23-07-2006 @ 17:29 :
dankje voor je reactie ik merk idd dat ik mn lichaam aan het mollen ben, en dat wil ik niet, ik wil al mn sporten niet opgeven

waarmee denk je dat het heel voorzichtig verhogen van het aantal kcal het makkelijkst gaat? (wat voor soort eten)
heb je hier ervaring of wat mee?
Gelukkig krijg je binnenkort hulp! Waarschijnlijk kunnen ze je hier ook wel beetje helpen qua wat je moet eten?

Ik denk dat het verschilt per persoon wat je makkelijk vind om te eten...
Ik vond bijvoorbeeld een boterham extra of een cracker extra makkelijker dan bijvoorbeeld pakje sultana's. Het kan vanalles zijn; boterham, cracker, margarine op je brood, vla als toetje, extra vruchtensap/melk enz enz...
Ik zit nu bijna op een volledige lijst en ik starte met dit:
O: geroosterde boterham met beetje jam en half glas melk
M: tomaat
A: wat groente en soms een aardappeltje
Ik ben nu zelf op gaan bouwen naar een normaal schema, dus het kan, echt!
Oud 23-07-2006, 19:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Je kunt het n.a.v. een eetlijst proberen?

http://www.eetstoornis.org/5-medisch/voeding.php
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 23-07-2006, 21:25
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dankje voor de info
wow he die lijst om te stabiliseren, dat is echt te hoog gegrepen.

Ik heb nu voor morgen een heel precies eetlijstje gemaakt wat ook écht 1150kcal is (de laatste paar weken probeerde ik het zonder te doen ivm vakantie maar merk dat dat niet zo slim is; nog minder)
Ik heb voor morgen 6 sneetjes volkorenbrood ipv 5 (1 beleg voor 2 sneetjes). ik hoop dat ik morgen ook echt alles eet zoals ik heb opgeschreven, niet de helft van de pindakaas weglaat bv. Ik doe mn best iig. Is dit een goed begin om te stabiliseren?

Laatst gewijzigd op 23-07-2006 om 21:32.
Oud 23-07-2006, 22:05
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja, maar als ik jou was zou ik wel elke dag proberen om iets meer te eten, want als je aan 1150kcal blijft, zul je blijven afvallen denk ik. (Ik eet per dag iets meer dan 2000kcal en mijn gewicht is stabiel. Als ik minder eet dan dat, voel ik mij futloos en kan ik nix doen omdat ik dan geen energie genoeg heb.)

Misschien kun je proberen om elke dag 50kcal extra te eten? Dus maandag lijstje van 1150kcal, dinsdag 1200kcal, woensdag 1250kcal, donderdag 1300kcal, vrijdag 1350kcal, zaterdag 1400kcal en zondag 1450kcal. En de week daarop de 1450kcal proberen aanhouden zodat je dat een beetje gewoon wordt. De 3de week dan weer elke dag 50kcal erbij...4de week aanhouden, ...Tot wanneer je aan de 2000kcal. En als je 50kcal per dag teveel vindt, dan probeer je maar 25kcal, maar dan doe je er wel een tijdje langer over.
Oud 23-07-2006, 23:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou het opbouwen per week, niet per dag. Dan wordt het niet zo frustrerend als het een dagje niet lukt.

Melk is misschien ook een goede manier om wat extra energie binnen te krijgen. Als je elke dag 2 glazen melk drinkt, of beginnen met 1 glas en dan later 2

In ieder geval: super goed dat je hulp hebt gezocht.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-07-2006, 07:36
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik zou het inderdaad niet per dag doen...
Ik had ook een stappenlijst gemaakt een keer en ik ging pas naar een volgende stap als ik de andere stap 10 dagen vol had gehouden!

Dit is trouwens stap 1 van een stappenlijst, misschien een goed begin?
Stap 1

ontbijt:
1 snee bruin-of volkorenbrood met halvarine en beleg
1 glas karnemelk of halfvolle melk
1 kopje thee, eventueel met suiker

tussendoor:
Drinken
1 pakje sultana's

lunch:
2 x snee bruin-of volkorenbrood met halvarine en beleg
1 glas karnemelk of halfvolle melk
1 kopje thee, eventueel met suiker

tussendoor:
2 kopjes thee, eventueel met suiker
1 stuk fruit of 1 glas vruchtensap

warme maaltijd:
1 aardappel
3 opscheplepels groente
100 gram vlees of vleesvervanging
1 schep jus
1 schaaltje yoghurt, eventueel met suiker

tussendoor:
2 kopjes thee, eventueel met melk en suiker
1 stuk fruit

maar dan dus ook echt alles hea...met halvarine, normaal beleg, tussendoortjes!!

Ik vind 6 boterhammen ook al een goed begin, maar ik zou dan straks wel gaan opbouwen met boter en beleg!
Oud 24-07-2006, 09:47
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja ok, per week zal misschien veel gemakkelijker zijn, maar dan is ze ook 5 maanden bezig om haar gewicht stabiel te krijgen. (en daarna moet ze nog beginnen verdikken) (Ze heeft trouwens maar 10 weken, daarna wordt ze onder handen genomen) Ofwel moet ze dan grotere stappen nemen. 200kcal per week ofzo. Maar ik neem aan dat ze niet van de ene dag op de andere in die week plots 200kcal meer zal eten, maar dat ze dat ook dagelijks zal opbouwen...dus komt het uiteindelijk ongeveer op hetzelfde neer.
Oud 24-07-2006, 11:50
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
GOed dat je er vandaag al meteen mee begint Het is een goed begin om ipv 5 sneetjes roggebrood er nu 6 te nemen. Je zou idd ook als aanvulling vruchtensapjes of andere 'calorierijke' dranken proberen te nuttigen, bijv. een glas cola (dus geen light). Hoewel je natuurlijk beter als aanvulling wat te eten kunt pakken. Veel succes en laat ons weten hoe het vandaag is gegaan! Je kunt het wel, de eerste stap is door jou als gezet!
Oud 24-07-2006, 16:32
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
bedankt voor alle reacties! heb er veel aan

vandaag ook echt gegeten wat ik als lijstje had (zie E&D), wel ietsje minder smeerkaas als gepland maar 20gr was nogal veel voor op 2sneetjes, stap maar weer over naar 20+ kaas in vaste vorm denk ik (ook een stuk lekkerder)
ik voel wel heel erg de neiging om vanavond nog even flink oefeningen te doen, maar komt ook omdat ik vandaag naar zutphen moest de hele dag en niet heb kunnen fietsen of wat. Dus straks nog even lekker buikspieren en beenoefeningen

50kcal per week lijkt me iets wat moet lukken. Ik ging op een bepaald moment echt met 100kcal per week omlaag, dus ik hoop dat 50kcal omhoog me lukt!
Kom ik daar echt niet van aan trouwens?

vandaag ook sojamelk gekocht, die ga ik drinken ipv de magere melk die ik nu drink. Hoop dat het lekker is

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 16:43.
Oud 25-07-2006, 13:35
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Voor morgen een lijstje gemaakt van 1175kcal. Ik wil maandag graag op de 1200kcal zitten. Als ik het stapje voor stapje doe en met de producten waar ik me veilig bij voel, dan zou het moeten lukken
Ik heb voor morgen:
09.45uur > 350kcal
Lunch > 325kcal
14.30uur > 200kcal
Avond > 300kcal

Uiteindelijk wil ik bij het avondeten iets meer kunnen eten (350kcal max) en bij het eetmoment van 14.30 rond de 250kcal gaan zitten. Ik zit dan nog maar op 1275kcal totaal op een dag, maar lijkt me een goed iets om dit eerst te bereiken

(als school enzo weer begint, rond half8 een eetmoment erbij, lijkt het verdelen me sowieso makkelijker maar dat komt dan wel allemaal)

Iemand nog tips verder?

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 13:39.
Oud 25-07-2006, 14:21
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Wat pak je zo al tussendoor?
Ik bedoel, je kunt ook van die liga's tussendoor pakken (evergreen, milkbreak, fruitkick). Daar zitten calorieën in, maar ook heel veel goede dingen voor je lichaam (vezels, calcium, vitamines).
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 25-07-2006, 14:33
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 25-07-2006 @ 15:21 :
Wat pak je zo al tussendoor?
Ik bedoel, je kunt ook van die liga's tussendoor pakken (evergreen, milkbreak, fruitkick). Daar zitten calorieën in, maar ook heel veel goede dingen voor je lichaam (vezels, calcium, vitamines).
'tussendoor' is eigenlijk wat ik om 14.30uur eet.. en dat is dan een sneetje brood met magere kwark ofzo.
Ik ga liever echt geen liga's of wat eten dan eerder een sneetje brood extra, voelt toch een stuk gezonder dan zo'n koek. ook al zitten daar vezels enz in, overbodige suikers en vetten zitten er ook in.
Oud 25-07-2006, 23:47
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
liek88 schreef op 25-07-2006 @ 15:33 :
'tussendoor' is eigenlijk wat ik om 14.30uur eet.. en dat is dan een sneetje brood met magere kwark ofzo.
Ik ga liever echt geen liga's of wat eten dan eerder een sneetje brood extra, voelt toch een stuk gezonder dan zo'n koek. ook al zitten daar vezels enz in, overbodige suikers en vetten zitten er ook in.
Ja oké, 't is ook maar hoe je het bekijkt. Maar ik denk dat als je meer calorieën binnen wilt krijgen, dat alleen boterhammen niet opschrieten. Tenzij je voor calorierrijk beleg (bijv. vlokken of hagelslag) kiest. Maar dat is denk ik niet slim om mee te beginnen, dan is de stap te groot.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 26-07-2006, 12:07
nati
nati is offline
Citaat:
liek88 schreef op 25-07-2006 @ 15:33 :
'tussendoor' is eigenlijk wat ik om 14.30uur eet.. en dat is dan een sneetje brood met magere kwark ofzo.
Ik ga liever echt geen liga's of wat eten dan eerder een sneetje brood extra, voelt toch een stuk gezonder dan zo'n koek. ook al zitten daar vezels enz in, overbodige suikers en vetten zitten er ook in.
Die vetten en suikers zijn echt niet overbodig als je op zo'n streng regime leeft en een ondergewicht hebt..
Zelfs als je een normaal geweicht hebt, is het goed (en lekker!!!) af en toe zo'n koekje te verorberen...!!!
Oud 26-07-2006, 12:45
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
weet ik ook eigenlijk wel maar ik heb een soort van 'afkeer' tegen 'ongezond' eten gekregen, dus dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ik er zo tegen aan kijk toch en ik het echt niet wil en kan eten. Ik wil ook wel graag dat ik niet meer zo dénk en daar wordt ook vast wel aan gewerkt tijdens de therapie, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat ik ooit weer iets moet eten waar in principe 'overbodige' suikers en vetten in zitten? Als ik eventueel meer moet gaan eten (wanneer de behandeling begint) en dit betekent dat ik méér van het gezonde moet gaan eten van waar mn eetpatroon nu al uit bestaat; best. (niet dat het makkelijk is denk ik maar toch) Als ik bijvoorbeeld hagelslag op brood moet gaan eten en koekjes en weet ik veel wat; dat vertik ik. Je kan toch ook stabiliseren door méér van het gezonde te gaan eten?
Oud 26-07-2006, 12:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan leer je nog geen normaal eetpatroon aan. In een eetstoorniskliniek leer je ook weer dat liga's, koekjes enz niet persé slecht zijn, zolang je doorgaans gezond eet. Bovendien is het redelijk lastig om met alleen 'zuiver, gezond' eten op 2000 kcal uit te komen, en daar moet je uiteindelijk wel weer naartoe. Maar daar zullen ze je daar ongetwijfeld mee helpen
Oud 26-07-2006, 12:55
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-07-2006 @ 13:50 :
Dan leer je nog geen normaal eetpatroon aan. In een eetstoorniskliniek leer je ook weer dat liga's, koekjes enz niet persé slecht zijn, zolang je doorgaans gezond eet. Bovendien is het redelijk lastig om met alleen 'zuiver, gezond' eten op 2000 kcal uit te komen, en daar moet je uiteindelijk wel weer naartoe. Maar daar zullen ze je daar ongetwijfeld mee helpen
Lijkt mij ook. Je eet toch vrijwel altijd wel iets op een dag wat 'wat minder' gezond is. En zelfs al zou je een liga eten, aan je eetpatroon toevoegen, kom je nog niet aan die 2000 calorieën. Want 1 liga is 80, 90 of zo?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 26-07-2006, 12:58
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hmm nouja dat komt in de therapie allemaal wel ter sprake
2000kcal klinkt nog héél ver weg, eerst maar eens proberen om ong maandag op de 1200 te zitten zoals het nu gaat moet dat lukken
Oud 26-07-2006, 13:29
nati
nati is offline
Citaat:
liek88 schreef op 26-07-2006 @ 13:58 :
hmm nouja dat komt in de therapie allemaal wel ter sprake
2000kcal klinkt nog héél ver weg, eerst maar eens proberen om ong maandag op de 1200 te zitten zoals het nu gaat moet dat lukken
Wees wat minder gefixeerd op het nummer calorieën dat je binnenkrijgt.. Eet 's ochtends gewoon een handje muesli in een schaaltje dat je dan opvult met magere/halfvolle yoghurt (of melk), of twee sneetjes brood met iets dat je lekker vindt. Een glas vruchtensap en/of melk er bij...
Tussen de middag een broodje met iets of wat boterhammetjes.
's Avonds een maaltijd met veel groente, eiwit en carbs...

Tussendoor wat fruit, een paar koekjes of wat liga, of een handje chips.

Wedden dat je dan op een normaal gewicht blijft??
(als ik zo eet, val ik zelfs af )
Oud 26-07-2006, 13:37
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Maar calorieën alleen zeggen volgens mij ook vrij weinig. Het gaat ook om de hoeveelheden die je daarvan eet. (Dat is dan waar ik meer op let. Ik reken 't altijd uit: Zoveel gram van iets eten, is zoveel gram aankomen.) Van 1 liga van +- 90 kCal zul je echt niet aankomen, aangezien die maar 22 gram of zo is. Dat is zo weinig, dat zie je echt niet op de weegschaal.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 26-07-2006, 13:40
nati
nati is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 14:37 :
Maar calorieën alleen zeggen volgens mij ook vrij weinig. Het gaat ook om de hoeveelheden die je daarvan eet. (Dat is dan waar ik meer op let. Ik reken 't altijd uit: Zoveel gram van iets eten, is zoveel gram aankomen.) Van 1 liga van +- 90 kCal zul je echt niet aankomen, aangezien die maar 22 gram of zo is. Dat is zo weinig, dat zie je echt niet op de weegschaal.
Het is een combinatie van vetten, calorieën maar ook van de snelheid van je spijsvertering en hoeveel je beweegt. En de grote van de portie.
Oud 26-07-2006, 13:44
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
nati schreef op 26-07-2006 @ 14:40 :
Het is een combinatie van vetten, calorieën maar ook van de snelheid van je spijsvertering en hoeveel je beweegt. En de grote van de portie.
Inderdaad, maar het gaat dus in ieder geval niet alleen maar om calorieën. En het is persoon afhankelijk.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 26-07-2006, 13:51
nati
nati is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 26-07-2006 @ 14:44 :
Inderdaad, maar het gaat dus in ieder geval niet alleen maar om calorieën. En het is persoon afhankelijk.
Zeker.
Oud 27-07-2006, 18:12
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik heb nu voor de 2e dag rond de 1175kcal gegeten. Maar het voelt echt niet goed. 'Iets' wil niet dat ik naar die 1200kcal probeer te gaan. En het liefst wil ik terug naar de 1150kcal. Als ik in de spiegel kijk zie ik niet hetgeen wat botterig is geworden, maar hetgeen wat eigenlijk nog wel dunner mag. Ik word er gek van, ik blijf maar in de spiegel kijken
Wat moet ik doen? Proberen op 1175kcal te blijven en pas hoger proberen als dat goed voelt?
Oud 27-07-2006, 18:41
PV
PV is offline
Kun je niet beter stoppen met het denken in kcal? Dat klinkt zo... alsof je een robot bent waar niet meer dan zoveel kcal in mag want dan gaat het fout.

Moet dit trouwens niet naar psychologie of ?
Oud 27-07-2006, 19:01
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Als ik het zo precies met kcal doe gaat het beter, heb het een paar weken zonder gedaan maar dan gaat alles te voorzichtig dus is het nóg minder.. vandaar
Kan misschien wel beter naar psychologie ja...
Oud 27-07-2006, 19:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
PV schreef op 27-07-2006 @ 19:41 :


Moet dit trouwens niet naar psychologie of ?
Dat leek mij ook, maar ik vond het een beetje dubbel. Maar als je het er mee eens bent Liek doe ik dit topic dicht en kun je er verder over praten op psych. Waarbij ik nog wel even op wil merken dat je waarschijnlijk eeuwig op 1100 kcal of minder blijft hangen als je gaat afwachten tot het goed voelt, ik denk dat je beter jezelf kunt dwingen om het tóch op te bouwen
Oud 27-07-2006, 19:45
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 26-07-2006 @ 13:45 :
weet ik ook eigenlijk wel maar ik heb een soort van 'afkeer' tegen 'ongezond' eten gekregen, dus dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ik er zo tegen aan kijk toch en ik het echt niet wil en kan eten. Ik wil ook wel graag dat ik niet meer zo dénk en daar wordt ook vast wel aan gewerkt tijdens de therapie, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat ik ooit weer iets moet eten waar in principe 'overbodige' suikers en vetten in zitten? Als ik eventueel meer moet gaan eten (wanneer de behandeling begint) en dit betekent dat ik méér van het gezonde moet gaan eten van waar mn eetpatroon nu al uit bestaat; best. (niet dat het makkelijk is denk ik maar toch) Als ik bijvoorbeeld hagelslag op brood moet gaan eten en koekjes en weet ik veel wat; dat vertik ik. Je kan toch ook stabiliseren door méér van het gezonde te gaan eten?
Ik weet niet naar welke kliniek je gaat? Maar ik heb eetlijsten uit verschillende klinieken en ik kan je vertellen dat er zowat in elke kliniek ongezonde dingen gegeten moeten worden!
Als jij het vertikt koekjes en hagelslag te gaan eten denk ik dat het geen nut heeft naar een kliniek te gaan, je zal moeten leren dit ook te eten. Je moet wel willen veranderen!
In sommige klinieken krijg je elke dag een grote koek (=gevulde koek, roze koek enz..), in andere klinieken 3 tussendoortjes op een dag enz. Of zelfs dagen dat er op tafel alleen maar chocoladedingen zijn als beleg. Je zal dit dus allemaal wel weer moeten gaan eten. En uiteindelijk valt het ook allemaal wel mee, echt!
Oud 27-07-2006, 19:46
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
oke is goed, doe dat maar...
Oud 27-07-2006, 19:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 27-07-2006 @ 19:12 :
Ik heb nu voor de 2e dag rond de 1175kcal gegeten. Maar het voelt echt niet goed. 'Iets' wil niet dat ik naar die 1200kcal probeer te gaan. En het liefst wil ik terug naar de 1150kcal. Als ik in de spiegel kijk zie ik niet hetgeen wat botterig is geworden, maar hetgeen wat eigenlijk nog wel dunner mag. Ik word er gek van, ik blijf maar in de spiegel kijken
Wat moet ik doen? Proberen op 1175kcal te blijven en pas hoger proberen als dat goed voelt?
Eet je echt precies 1175 kcal? Hoe kan je dat zo zeker weten? Ik wil je niet onzeker ofzo maken, maar zo precies kun je dat echt niet berekenen. Er zit echt geen verschil tussen 1175 kcal en 1200 kcal en dat zul je ook ECHT NIET zien op de weegschaal!! Om een kilo aan te komen moet je al 7000 kcal extra eten! En de meeste aankomlijsten bestaan uit zo'n 3000 kcal per dag!
Misschien doe je de ene dag wel ietsje meer boter op je brood, heb je een klein beetje meer beleg op je brood, is je appel een stukje groter dan de vorige dag...dit alles kan al voor een schommeling in kcal zorgen.
Wat ik je probeer te zeggen is dat er echt geen verschil zit tussen 1175 kcal en 1200
Oud 27-07-2006, 19:49
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 27-07-2006 @ 20:45 :
Ik weet niet naar welke kliniek je gaat? Maar ik heb eetlijsten uit verschillende klinieken en ik kan je vertellen dat er zowat in elke kliniek ongezonde dingen gegeten moeten worden!
Als jij het vertikt koekjes en hagelslag te gaan eten denk ik dat het geen nut heeft naar een kliniek te gaan, je zal moeten leren dit ook te eten. Je moet wel willen veranderen!
In sommige klinieken krijg je elke dag een grote koek (=gevulde koek, roze koek enz..), in andere klinieken 3 tussendoortjes op een dag enz. Of zelfs dagen dat er op tafel alleen maar chocoladedingen zijn als beleg. Je zal dit dus allemaal wel weer moeten gaan eten. En uiteindelijk valt het ook allemaal wel mee, echt!
Naar amarum, maar het is niet zo dat ik klinische behandeling krijgt, het wordt waarschijnlijk 3 tot 5 hele dagen per week erheen.

Pff nouja nu nog even geen zin om na te denken over al die ongezonde zooi die ik dan weer zou moeten eten.. Ik ben blij dat ik nu iig nog elke dag pindakaas eet en af en toe nog (light) jam.
Oud 27-07-2006, 19:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
je weet het natuurlijk nooit precies, maar weeg het allemaal gewoon zo nauwkeurig mogelijk af, gaat meer om het gevoel denk ik. Ik zorg dr meestal ook voor dat ik op mn lijstje bij het ontbijt heb staan maximaal 350kcal. Dus zit er meestal wel een aantal kcal onder omdat ik dan van alle producten het iets 'ruimer' heb opgeschreven terwijl het werkelijk lager zit.

Laatst gewijzigd op 27-07-2006 om 19:54.
Oud 27-07-2006, 20:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou ja, dit maar dicht dus. Verder praten kan op psych.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #159
kroot
480 08-12-2010 15:37
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #158
darkfairy
487 25-10-2010 21:43
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17
Lichaam & Gezondheid Anorexia
Ferrywoman
94 21-05-2007 08:11
Lichaam & Gezondheid Voedings-en-gezondheids-topic #13
coopergirl
500 18-08-2006 20:31
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.