Oud 02-07-2002, 17:46
Energy!
Energy! is offline
Ik heb gister dus bloed moeten laten prikken, voor die keelonsteking (zie: amandellen trekken "?" topic)

en ik heb dus Pfeifer, nou is me vraag, hoe lang duurt het ongeveer dat de pijn weer een beetje draagelijk wordt, of dat het weer over is? je keel dan.
ik ben opzich helemaal niet moe, wat misschien raar is ofzo ik weet niet.

Maar wie kan er meer over vertellen?

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:09
niem
niem is offline
Ik wete ut niej precies... maar als je bent geopereerd aan je amandelen duurt het sowieso wel ene paar weken voordat de pijn weg is (veel ijsjes eten he )
maar door pfeiffer duurt het misschien nog wel langer?! Ik weenie maar dan is je afweersysteem/immuunsysteem toch verzwakt?? dus het kan zijn dat het genezen dan allemaal wat langer duurt....
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:53
E1l9l8e7n
E1l9l8e7n is offline
M'n zusje heeft Pfeiffer gehad.
Je hebt geluk dat je er niet moe bij voelt.
Hoelang het duurt is per persoon verschillend.
De pijn zal naar een paar weken wel zakken. Je kan je alleen nog lang zwak voelen.

Veel beterschap

gr-xxx-jes Ellen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 19:49
halve gare
halve gare is offline
even geen leuke mededeling ik heb het al 8 maanden.....
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Haai, ik heb nu 6 weken Pfeiffer.

Normaal gesproken duurt met 6 weken tot 3 maanden.

Laat ik je gelijk een belangrijke tip geven: rust! Bij mensen die in het begin niet genoeg rusten, kan de pfeiffer wel een (paar) jaar aanhouden. Ook als je denkt "nou, het gaat wel beter", bouw alles toch ee nbeetje rustig op

De ziekteverschijnselen zijn: keelpijn, koorts (in het begin), daarna moeheid, buikpijn, lamlendigheid.
Het verschilt best wel per persoon, de een heeft eerst heel erg koorts/keelpijn en wordt daarna pas ziek, de ander heeft nauwelijks keelpijn en is alleen heel moe.

Bij mij werd de keelpijn na een week minder, bij twee vriendinnen die het ook hebben gehad was het na een weekje ook bijna over.

Verder: je lever functioneert niet goed: dus kijk uit met vet eten en alcohol, want je lever kan het niet goed opslaan. Gevolg: buikpijn en een gele huid (en dat ziet er echt niet uit ).


Maar goed, de voordelen: je hoeft niet naar school (nou ja, thuiszitten is ook niet alles), je hoeft niet te werken (en als je bijvoorbeeld bij de AH werkt, krijg je gewoon doorbetaald )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:55
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Kijk eventjes de andere topics door over dit onderwerp! Het is al een tijdje geleden dat hier een topic over verscheen, vandaar dat ik hem nu laat staan. Ik ga hem wel bombarderen tot het algemene pfeifer topic

http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 21:26
kipfilet
kipfilet is offline
Kut joh! Pfeiffer is echt een ziekte waar je goed mee om moet gaan. Ook al voel je nu nog geen moeheid, neem toch voldoende rust. Ik spreek uit ervaring. Heb het vorig jaar ook gehad, maar heb met m'n eigenwijze kop gewoon de hele zomervakantie doorgewerkt! Ik ben afgelopen schooljaar aan een nieuwe studie begonnen, en reken maar dat ik toen klachten kreeg! Dus ga er alsjeblieft goed mee om, want het is geen pretje om 's middags zo moe te zijn dat je een uurtje moet slapen en dat je met uitgaan maar tot 2 uur kunt blijven en dat soort dingen. Die keelpijn duurt ongeveer 1 a 1,5 week, is vergelijkbaar met een gewone keelontsteking alleen heeft het hier met klieren te maken en zijn er geen medicijnen voor. En de nasleep kan een half tot anderhalf jaar duren. Sterkte...
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 22:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik heb zo'n anderhalve week echt zware keelontsteking gehad, kon niet meer eten enz.
toen ben ik naar de dokter gegaan en het bleek ook pfeiffer te zijn. de pijn was na ongeveer 4 dagen weer een beetje dragelijk... sorry, kan er niks beters van maken

maar de moeheid kwam bij mij pas in de nasleep. dat kwam ook vooral omdat ik een hele tijd met pfeiffer door heb gelopen, waarbij ik echt helemaal géén rust heb gehouden. elke avond een hobby (theater, is behoorlijk zwaar) of werken en verder nog uitgaan.ook had ik het op school behoorlijk druk, dus ik heb me zelf behoorlijk de vernieling in geholpen.

't is voor jou dus heel mooi dat je weet dat je pfeiffer hebt en dat het nou vakantie is, want het lijkt wel kut (tijdens de vakantie) maar je hebt wél de tijd om rust te nemen!! die moet je ook echt nemen hoor, ook al voel je je niet moe, want het kan echt zwaar klote worden!

veel sterkte d'r mee
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 14:26
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Energy! schreef:
Ik heb gister dus bloed moeten laten prikken, voor die keelonsteking (zie: amandellen trekken "?" topic)

en ik heb dus Pfeifer, nou is me vraag, hoe lang duurt het ongeveer dat de pijn weer een beetje draagelijk wordt, of dat het weer over is? je keel dan.
ik ben opzich helemaal niet moe, wat misschien raar is ofzo ik weet niet.

Maar wie kan er meer over vertellen?

bedankt!
Opzich is het bij IEDEREEN anders.. maar je kan ook pas moe worden nadat je keel over is!!!
of helemaal niet
somige mensen merken er niks van dat ze pfeiffer hebben (gehad)

ik hoop voor jou dat het alleen bij je keel blijft datie over een paar weken over gaat.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:05
a girl like me
a girl like me is offline
ik heb ook net pfeiffer gehad, en ik ben er nu gelukkig weer (bijna) van af. Ze vertelden mij na 2 maand ongeveer dat als je veel vitamine c pillen slikten dat het zo over zou zijn, dus ik heb veel vitamine c ( en ook b en q10 pillen) geslikt, maar die zijn meer voor de vermoeiheid. In het begin had ik ook wel veel last van keelpijn, en daar slikte ik altijd van die gewone keelpastilles ofziets voor... en vicks blue en dergelijke, bij mij hielp ut wel na een tijdje. Maar ik denk dat je er nog wel een tijdje last van blijft houde, omdat juist dat de klacht kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:38
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
ik weet nu sinds een kwartiertje dat ik pfeiffer heb.. en ik heb die keelpijn al meer dan 2 weken!!!! het word niet minder en doet on gelovelijke pijn... ik vind dit echt kut want ik werk elke dag enzow en ik doe telemarketing dus ik moet de hele dag praten en das oowk niet zow bevorderlijk voor me keel....
moet ik nu stoppen met werken????
ik voel me wel zwakjes en ik wil oowk wel veel slapen enzow maar overdreven moe is het nouw oowk weer niet.. wel een btje moe
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
ik weet nu sinds een kwartiertje dat ik pfeiffer heb.. en ik heb die keelpijn al meer dan 2 weken!!!! het word niet minder en doet on gelovelijke pijn... ik vind dit echt kut want ik werk elke dag enzow en ik doe telemarketing dus ik moet de hele dag praten en das oowk niet zow bevorderlijk voor me keel....
moet ik nu stoppen met werken????
He, als je Pfeiffer hebt, HOEF je niet te werken.


Als je bij een goed bedrijf werkt (dus niet zwart), dan krijg je vaak zelfs gewoon doorbetaald! Ik zou in ieder geval melden dat je Pfeiffer hebt, helemaal omdat je zo'n keelpijn hebt. Dan kan je werkgever er rekening mee houden als de klachten verergeren etc.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 16:43
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
whiii... ik krijg doorbetaald

maarr tog vinik ut verrot.. ik mag nix meer.. rusten rusten niet meer roken , drinken, blowen, partyen whehe

ik vind dit niet leuk.. midden in de zomervakntie
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 16:49
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Ik heb Pfeiffer (gehad?)...
Ongeveer een paar jaar geleden, maar het lijkt wel niet helemaal over zijn gegaan...Een jaar heb ik er helemaal geen last van gehad, maar een half jaar geleden heb ik weer bloed laten prikken en had ik het weer...
Een vriendin had het ook, maar dat was ongeveer na 2 maanden helemaal over...
Ligt toch ook aan hoe gezond je leeft en zo denk ik...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:39
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
rosi schreef:
Haai, ik heb nu 6 weken Pfeiffer.

Normaal gesproken duurt met 6 weken tot 3 maanden.

Laat ik je gelijk een belangrijke tip geven: rust! Bij mensen die in het begin niet genoeg rusten, kan de pfeiffer wel een (paar) jaar aanhouden. Ook als je denkt "nou, het gaat wel beter", bouw alles toch ee nbeetje rustig op

De ziekteverschijnselen zijn: keelpijn, koorts (in het begin), daarna moeheid, buikpijn, lamlendigheid.
Het verschilt best wel per persoon, de een heeft eerst heel erg koorts/keelpijn en wordt daarna pas ziek, de ander heeft nauwelijks keelpijn en is alleen heel moe.

Bij mij werd de keelpijn na een week minder, bij twee vriendinnen die het ook hebben gehad was het na een weekje ook bijna over.

Verder: je lever functioneert niet goed: dus kijk uit met vet eten en alcohol, want je lever kan het niet goed opslaan. Gevolg: buikpijn en een gele huid (en dat ziet er echt niet uit ).


Maar goed, de voordelen: je hoeft niet naar school (nou ja, thuiszitten is ook niet alles), je hoeft niet te werken (en als je bijvoorbeeld bij de AH werkt, krijg je gewoon doorbetaald )
Mijn internist zegt dat je het 2 jaar kan hebben.
Er zullen wel verschillende soorten inomloop zijn
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 11:39
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
maar hoe leven jullie ermee?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 15:35
L'Amour
Avatar van L'Amour
L'Amour is offline
gewoon ademhalen
nee ff serieus, ik heb het ook gehad en het enige wat je kunt doen is niets doen en veel slapen, zo'n 12 uur per dag ofzo. Het klinkt wel saai, maar zodra je het saai gaat vinden ben je juist wat aan het opknappen. Dat was bij mij iig wel. Als je namelijk echt zo snle moe bent wil je nog een eens iets doen. Je moet er gewoon niet aan denken....
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
L'Amour schreef:
gewoon ademhalen
nee ff serieus, ik heb het ook gehad en het enige wat je kunt doen is niets doen en veel slapen, zo'n 12 uur per dag ofzo. Het klinkt wel saai, maar zodra je het saai gaat vinden ben je juist wat aan het opknappen. Dat was bij mij iig wel. Als je namelijk echt zo snle moe bent wil je nog een eens iets doen. Je moet er gewoon niet aan denken....
idd, ik wilde (toen ik echt heel moe werd) alleen maar slapen, kon ook weinig anders. Als ik tóch iets ging doen was ik de volgende dag nog veel zieker...

Kon amper meer praten, ben nog wel één keer voor een belangrijke toets (SE) naar school geweest, maar met iedereen met gebarentaal gewerkt, haha dat was wel grappig
maar was daarna weer verschrikkelijk moe en meteen weer gaan slapen.
zeker wel klote, maar neem gewoon écht die rust!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:51
Verwijderd
hmz, hoe loop je eht eigenlijk op?

btw. als ik nu pfeiffer zou kregen, dan ben ik de lul, 9 september moet ik opkomen voor de luchtmacht
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:11
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
door slijm van een ander besmet persoon
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 23:29
Verwijderd
oh

bagger.

en das de enige manier?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:36
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
Havock schreef:
oh

bagger.

en das de enige manier?
volgens mij wel
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.