Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2011, 08:33
Verwijderd
Hallo!
Ik heb een vraagje. Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst meegedaan aan een capoeira-training, een soort braziliaanse vecht-danssport. Erg gaaf, maar heel erg vermoeiend en ik barst dan ook van de spierpijn. Ik weet dat dit nog wennen zal zijn en over een aantal weken minder zal zijn.
Het punt is nu dat er twee keer ind e week getraind word, op dinsdag en donderdag. Ik heb nu ontzettende spierpijn en ik weet niet zo goed hoe goed het is om vanavond weer te gaan trainen, in verband met de spierpijn... Is het verstandig om 'door de spierpijn heen te gaan'? Of moet ik de eerste paar weken alleen op dinsdag trainen en als ik de bewegingen wat gewend ben, twee keer per week?
Het is misschien goed om erbij te vertellen dat ik hiervoor jaren niet aan sport heb gedaan, buiten bijna elke dag ongeveer 30-45 minuten fietsen en dus ook niks gewend ben wat spierspanning betreft.
Heeft iemand een idee?
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 12:46
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Als je spierpijn hebt betekent dat dat je je spieren overbelast hebt. Dat moet herstellen.
Misschien kun je beter iets voorzichtiger beginnen en later overgaan op 2 dagen.
En misschien handig om eerst even op te warmen op een loopband of een rondje rennen.
En dan goed rekken voor je echt begint !
succeS!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 12:49
Verwijderd
Als je spierpijn hebt moet je niet gaan stilzitten, daar krijg je namelijk alleen maar stijve spieren van, maar ook nog even geen dingen doen die net zo zwaar zijn als dat waar je spierpijn van kreeg, want dan geef je ze niet de kans om te herstellen. Dus nee, nog niet weer trainen. Maar bv. juist wel lopen en fietsen en andere dingen die je min of meer moeiteloos doet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 12:59
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
idd wat sarah zegt, ook niet helemaal stil zitten natuurlijk, maar ging er vanuit dat je dat ook niet deed!
Als ik na mijn zomerstop weer begin met trainen is het ook de eerste paar trainingen conditie weer opbouwen en meestal de eerste paar keer spierpijn... maar ik train dinsdags en speel zondag een wedstrijd en tegen die tijd is het altijd wel weer herstelt..
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 13:32
Verwijderd
Stilzitten doe ik ook niet, ik huppelevengoed rond en fiets evengoed naar school enzo, maar ik vroeg me inderdaad af hoe verstandig het was om weer zo intensief te gaan sporten. Bedankt voor de uitleg/tips/hulp/whatever
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 14:29
Verwijderd
als je spierpijn hebt moet je juist bewegen. je spieren moet er aan wennen zo vaak en intensief sporten als je het een tijdje doet dan wordt de spierpijn minder of verdwijnt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
fizzle-fluffy
8 08-09-2016 14:16
Vrije tijd Rekken en strekken slecht bij spierpijn?
Verwijderd
12 15-11-2011 15:53
Lichaam & Gezondheid Spierpijn: hoe kom je eraan? En vooral, hoe kom je er weer vanaf?
Verwijderd
20 01-09-2011 18:06
Lichaam & Gezondheid ALTIJD spierpijn na training!?
Bruut
32 22-02-2004 15:57
Lichaam & Gezondheid blaren doorprikken? hoe gaat mijn spierpijn weg??
slimmieslak
5 10-05-2003 21:04
Lichaam & Gezondheid Spierpijn
the tourist
4 27-10-2002 23:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.