Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 18:19
shanne
shanne is offline
Kunnen jullie je sport en je school / studie goed combineren?

En wat vinden jullie ervan als iemand op jonge leeftijd (ongeveer 17) zijn school al min of meer opgeeft om verder te gaan in zijn of haar sport?

Komt bij jullie je school altijd op de eerste plaats? of juist je sport?

Ben benieuwd wat jullie vinden,

kussies
__________________
Wielrennen rulezzz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 20:45
PV
PV is offline
Ik sport nu niet, dus dat gaat makkelijk samen

17 vind ik een redelijke leeftijd om school op te geven en helemaal voor je sport te gaan. Als je echt de top wil bereiken zul je dat er voor over moeten hebben, ligt er wel aan wat voor sport je doet, maar veel trainen zal bijna altijd nodig zijn
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:58
Croeloes
Croeloes is offline
van een kant vind ik dat als je echt voor de sport wilt gaan het ook moet doen, maar van de andere kant heeft iemand me een keer verteld dat je wel rekening moet houden met het feit dat je eens heel erg geblesseerd zou kunnen raken... en als je alles hebt opgegeven voor de sport.. dan heb je niet veel... maar ik persoonlijk vind dat je je droom moet nastreven... is sport je droom.. dan moet je er voor gaan!

suc6!!!!

xxxxx
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:08
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
ehm school eerste plaats sport dus 2e
weet je wrm? nou ik wil later een goeie JOB hebben om veel many verdienen drm
ik zat op sport maar kon ook niet gelijk bezig houden met huiswerk dus ik kon ze niet maken ook niet leren dus ik d8 ik ga stoppen met sport ( voetbal ) zodat ik meer tijd heb om me dingen te doen ( school dus ) want ik bleef al bijna zitten
dus ben ik gaan stoppen. en nu kan ik gerust mn dingen doen

maar school komt altijd bij mij op de 1e plaats school/werk
je leven groeit vandaar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:44
Swami Salami
Swami Salami is offline
Citaat:
shanne schreef:
Kunnen jullie je sport en je school / studie goed combineren?
ja ik fiets naar school (op een gewone fiets dat wel)
Citaat:
En wat vinden jullie ervan als iemand op jonge leeftijd (ongeveer 17) zijn school al min of meer opgeeft om verder te gaan in zijn of haar sport?
ik zou het zelf nooit doen, als je school opgeeft dan geef je waarschijnlijk ook andere dingen zoals uitgaan of hobby's op. En daarmee waarschijnlijk ook veel vrienden die je veel minder ziet. Je hebt ook totaal geen afwisseling meer dan, lijkt me. En de sport die je vroeger deed omdat je het zo leuk vond die doe je nu omdat je er per se iets mee wil bereiken.

Laatst gewijzigd op 17-09-2002 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:22
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
School gaat uiteraard voor.
Ik zit op fitnessen, mag zelf bepalen wanneer dat ik ga, dus daarom plan ik dat in op tijden waar ik ff niet hoef te denken aan schoolzaken. Ik fitnesse altijd op de woensdagavond en de zaterdagmorgen. Vroeger ging ik altijd een keertje meer, maar door mijn vele uren op mijn stageplek en de reistijd daar naar toe en weer terug en mijn bijbaantje ernaast houd ik bijna geen tijd meer over voor een derde keer op dit moment.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 19:00
shanne
shanne is offline
Ik vind zelf mijn school het belangrijkste, maar ik kan me voorstellen, dat als je niet zo heel sterk bent in leren, dat je er dan voor kiest om ermee te stoppen. en daarmee dan dus kiest voor een carriere als topsporter. hoewel dat wel risico's met zich meebrengt, zoals ik al gehoord had: blessures.
__________________
Wielrennen rulezzz!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 20:50
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Als je van jezelf weet dat je de top bereiken kan....zou ik er helemaal voor gaan! Anders zou ik verder leren. ik kan mn sport en school goed combineren. ik ben ook nooit blijven zitten doordat ik veel bij mn paard was. soms maak ik mn huiswerk niet ofzo...maar dat is ook niet erg ik heb genoeg tussenuren waarin ik kan leren
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 18:19
Plien
Plien is offline
ik sport en mijn studie lijdt daar misschien wel een beetje onder, maar mijn resultaten op school zijn nog altijd goed. Ik ga zo altijd trainen, alleen niet als ik toetsweek heb (ik zit nu in 6atheneum), maar ik ga dan neit trainen omdat ik als ik ga trainen zo laat in bed lig, en dat beinvloedt mijn punt nogal...

ALs je op je 17de je studie al opgeeft.. mm, ik zou het niet doen, ik zou bijvoorbeeld avondschool gaan doen, of iets anders, zodat ik het toch zou kunnen combineren..

Ik ben zelf aan het twijfelen of ik een studie dicht bij huis neem, zodat ik kan blijven sporten hier, of dat ik weg ga en ergens anders ga sporten, of misschien moet stoppen..

voor mij is topsport niet meer haalbaar dus zou mijn studie er niet voor laten schieten, maar al zou ik de top wel nog kunnen halen, dan zou ik mijn studie ook niet opgeven... je kunt niet je hele leven blijven sporten.. en hoeveel zijn er die echt hun brood kunnen verdienen met hun sport?? (ligt er wel aan welke sport...)
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 15:11
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Sport is plaatsje 1
School is plaatsje 2

En ik kan heel goed begrijpen dat je op je 17e helemaal voor de sport gaat, ik zou het zelf namelijk ook zo kunnen doen! Lijkt me echt geweldig, wat wil een mens nog meer.....geen school en wel sport

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:39
Gurlie
Gurlie is offline
Ja bij mij maakt het nix uit...... ik tennis en duik.... nou tennis kan ik nie redelijk en is alleen maar voor de lol en duiken (met perslugt) is niet egt een sport en trainen is alleen zwemmu dus voor mij staat school op plaatsje 1 en sport op plaatsje 2 qua tijdsindeling..... al mijn sporten (tennis & duiken) is buiten schooltijd en is wel te combineren hoor en me huiswerk, daar hep ik nog genoeg tijd voor ;o) nie da ik da altijd doe.....

maar
sport is tog belangrijker voor me dan school maar het valt te combineren!

.: XxX :.
__________________
*XxX 2 y'all!!!* ----> Het levû is hard, maar de muur is harder!!! <----
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:53
luckyleo
luckyleo is offline
bij mij 50-50 verhouding voor school en sport. Wil beiden goed volbrengen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 20:24
trance-king
trance-king is offline
Ik doe nu al 2 jaar topsport en het is erg veel trainen. Mijn school lijd er wel een beetje onder maar niet zo erg dat ik het niet zou halen. Meer van dat ik net een 5,5 kan halen terwijl als ik meer rijd voor school heb dat ik makkelijk een 7 zou halen. Maar met mijn school is het ook makkelijk om lesuren te verzetten als je moet trainen. Of als je ik een paar dagen weg moet voor een trainingskamp dat ik werk mee krijg en als ik daar geen tijd voor heb kan ik op sommige dagen die lesuren inhalen. Dus als je echt voor je sport wil gaan. Moet je dat ook lukken met school. De meeste scholen willen je wel helpen maar je moet er zelf meestal ook wat voor doen.

mzzls Tranceking
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:18
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
shanne schreef:
Kunnen jullie je sport en je school / studie goed combineren?

En wat vinden jullie ervan als iemand op jonge leeftijd (ongeveer 17) zijn school al min of meer opgeeft om verder te gaan in zijn of haar sport?

Komt bij jullie je school altijd op de eerste plaats? of juist je sport?

Ben benieuwd wat jullie vinden,

kussies
De combinatie van sport en school heeft bij mij altijd goed gegaan. Daar had ik zeker het klagen niet van.

In Belgie bestaan er veel verschillende sporten sportscholen, dus op die manier kunnen oa 17 jarige zich voor 100% inzetten voor hun sport, zonder de school volledig op te geven. Is eigenlijk een zeer goed principe, ik weet niet of het ook in Nederland bestaat. In Belgie geeft je dus je school (normaal) nooit min of meer op. Stel dat dit er niet was, dan zou ik het niet goed vinden dat iemand geen diploma behaald omwille zijn/haar sport.

Ik denk dat sport op de eerste plaats kwam als ik moest sporten. Ik bedoel daarmee, dat ik niet speciaal thuis ging blijven van een training/wedstrijd, voor school. Maar ik ga mijn school niet laten voor nog meer te doen voor mijn sport. Mooie verdeling dus.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 20:36
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik doe een sportopleiding, dus dat is perfect te combineren
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 16:07
NeuroticA_NL
Avatar van NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
nouw......ik ben nu de laatste 12 weken bezig om helemaal goed in vorm te komen voor het Korps Mariniers, maar ik werk nu tijdelijk dus (opleiding begint over 2 weken) en ik merk wel dat ik bijna nergens meer tijd voor heb, vorrig jaar in m'n examenjaar had ik ook best wel veel moeite om motorcross op hoog niveau en veel fitness te combineren met school.
__________________
Links...Rechts...Links...Oversteken.....
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 19:12
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik kan best tijd vrijmaken om te gaan sporten, want ik heb genoeg vrije uren, alleen doe ik dat te weinig.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:13
The Dancing Demon
The Dancing Demon is offline
Als ik de kans zou krijgen om profesioneel te gaan darten en ik zou daar school voor op moeten geven, dan zou ik dit toch echt wel doen. Niet omdat ik zo'n hekel heb aan school, of geen waarde hecht aan een goede opleiding, maar als je de kans krijgt om in een sport professional te worden dan vind ik dat de kans van je leven en je weet nooit wanneer je zo'n kans weer krijgt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2002, 17:46
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Momenteel is het al helemaal geen probleem, aangezien ik een jaartje vrijgenomen heb. Maar toen ik nog op school was was het eigenlijk goed te combineren, ja ach dan haal je af en toe een onvoldoende meer, boeiend was bij ons toch allemaal herkansbaar.
Het enige probleempje was met avondwedstrijden door de weeks, dat je echt in slaap viel de volgende ochtend . . . maar ja dat heb je wel eens
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:36
she_devil
she_devil is offline
kan sport en school prima combineren, ik train 3 of 4 keer per week (basketbal) en op school gaat het goed. als ik tentamenweek heb ofzo ga ik altijd trainen, heb ik nodig na een middag leren. ik zou zelf mn school niet opgeven voor mn sport, maar als je denkt dat je er echt wat mee kunt bereiken en als dat echt is wat je het liefst wilt zou ik het doen. alleen moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat je topsport maar enkele jaren volhoudt, daarna zul je dus waarschijnlijk alsnog een opleiding moeten gaan doen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:03
TheArnhemFalcon
TheArnhemFalcon is offline
ik weet de manier om het tegelijk te doen! cios in arnhem dan kan je sporten en nog naar school ook en dat nog tegelijk! wat wil je nog meer, niet dat ik erop zit hoor maar binnenkort waarschijnlijk wel!
__________________
The Arnhem Falcon is back!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:26
mailgirl
mailgirl is offline
COLOR

Ik zit op het NHB (paardensport opleiding) in deurne dus ben de hele dag met sport bezig op school!!!!!!

kuzzieeeee
__________________
mailgirl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vast contract, werkdagen en school
Max.Roegiest
13 27-08-2014 13:15
Algemene schoolzaken Hoe combineer ik sport met school?
Verwijderd
8 01-11-2007 21:09
Psychologie Ontevreden over mezelf...
Sterretje*
124 18-09-2004 08:29
Lichaam & Gezondheid sport ik teveel?
tinysha
26 30-07-2004 15:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietles keuzevak op school
Verwijderd
51 03-02-2003 13:47
Vrije tijd kleine enquete voor school: Aan welke sport(en) doen jullie en hoevaak?
Chill
36 14-05-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.