Oud 10-05-2003, 17:31
slimmieslak
Avatar van slimmieslak
slimmieslak is offline
eeh ik heb zo'n zeven blaren op mijn ene voet...
twee doen er echt zeer, maar de rest niet, maare kan ik ze het beste doorprikken of alleen die blaren die zeer doen? of helemaal niet doorprikken? ik wil namelijk zo snel mogelijk weer een beetje normaal lopen

en dan nog een vraagje;
hoe kom je nou hetbeste van spierpijn af, en wat geeft spierpijn aan? dat je je spieren echt te veel hebt gebruikt?
enne is een warm bad wel zo goed voor je spieren?

bedankt alvast!
x
__________________
wat voor jouw gek is is voor mij normaal
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Blaren doorprikken -> lieverniet (brandblaren NOOIT) maar als je er last van heb mag het wel.

Spierpijn, kijk je vriend lief aan of hij je een beetje wil masseren daar. Tijgerbalsem erop voelt heerlijk! En ja een warm bad is goed, ontspant je spieren

Spierpijn geeft aan dat je spieren intensiever dan gebruikelijk heb gebruikt. Of wanneer je een spiergroep hebt gebruikt die je anders niet gebruikt. Het is niet echt een overbelastig ofzo, maar een zwaardere belasting
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
wat betreft je blaren kan ik je niet helpen.

spierpijn wordt veroorzaakt doordat je je spieren gebruikt hebt op een manier dat ze niet gewend zijn. bijvoorbeeld te intensief of op een aparte manier. op zich geen problematisch iets, spierpijn is heel normaal.
een warm bad is zeker goed voor je spieren. maar eigenlijk moet je dit doen nadat je bewogen hebt (bijvoorbeeld na die ene zware gymles). dus voordat je spierpijn hebt. na de inspanning laat je namelijk je spieren tot rust komen en dan is de spierpijn vaak aanzienlijk minder.
masseren helpt ook om je spieren losser te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
veel mensen denken dat spierpijn een teken van je lichaam is dat je de spier teveel hebt gebruikt, maar dat is niet waar.
je hebt hem gewoon anders (of meer) gebruikt dan wat ie gewent is (is daar niet opgetraind) en dat merk je.
als je vaker dezelfde spier traint zul je zien dat je d'r geen spierpijn meer krijgt.
maar het geeft dus aan dat je 'gewerkt' hebt met die spier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat ik laatst hoorde van m'n 'tante' (zij is fysiotherapeute) Dat spierpijn kleine scheurtjes zijn in je spier. Je hebt dus je spieren niet goed, of teveel/zwaar gebruikt. Die scheurtjes kunnen opzich niet zoveel kwaad, maar volgens haar helpt het als je van te voren en achteraf een paar oefeningen doet om alles los te krijgen. En dan niet alle spieren, maar gewoon waar je de spierpijn verwacht. Dat kun je doen door ze op te rekken en vervolgens weer te strekken.

Tijgerbalsem helpt wel redelijk tegen spierpijn, maar is geen wondermiddel. Je hebt meer aan rekken en strekken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 21:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een warm bad nemen wil wel eens helpen bij spierpijn, ik ga vaak zwemmen en dan ben ik daarna best stijf als ik uit het zwembad kom en dan ga ik daarna even in het (warme) bubbelbad of in het warme bad liggen en dan is het daarna minder en de volgende dag heb ik dan helemaal nergens last van.

Met die blaren denk ik dat je die blaren die pijn doen wel door kunt prikken als je het maar schoon houd en het regelmatig ontsmet zodat het niet gaat ontsteken. Die andere waar je geen last van hebt zou ik niet doorprikken en afwachten tot ze vanzelf weg gaan.

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.