Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 10:41
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
k heb ook weer wat in elkaar geprutst.. een sweet iets van Milly en Wolfwood, met philosophy in a thea cup(das een liedje)er boven als titel.. k scan m nog wel ff ^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 17:36
Verwijderd
Magic Knights Rayearth!! Cool

*heeft net vidjes gekeken*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:38
Verwijderd
Waarom kent niemand Studio GHIBLI?!!!!

Kzie alleen maar trigun dit en trigun dat
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:41
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Waarom kent niemand Studio GHIBLI?!!!!

Kzie alleen maar trigun dit en trigun dat
laat mij toch lekker verslaafd zijn joh
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:48
Verwijderd
Nog nooit van Studio Ghibli of zo gehoord. Bluesummers is de enige Trigun verslaafde hiero, ik kijk ut nie

*kijkt zelf Oh My Goddess, Magic Knights Rayearth, XJapan als ut eindelijk binnenkomt en occasionally DBZ*

Hey Blue, is Trigun eigenlijk Japans of Engels ingesproken? Ik wor helemaal overspoeld met Japans, lache

Ja matta ne! XD
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 19:49
Verwijderd
Ga je dat plaatje trouwes nog scanne?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:01
Verwijderd
http://www.nausicaa.net/

En dat noemen zich anime-fans hier, pffft
Sen to chihiro no kamikakusi(uit m'n hoofd ) oftwel Spirited Away heeft de gouden beer in Berlijn gewonnen. Een gedeelde gouden beer weliswaar, maar toch, best speciaal gezien het anime is. Ook heeft het in Japan het record aantal bezoekers behaald! (23,140,000, half miljoen meer dan Titanic)
Studio Ghibli is ook verantwoordelijk voor de megahit die vrijwel iedereen kent, of ten minste hoort te kennen, Mononoke Hime(Princess Mononoke).

Brein achter Studio Ghibli: Hayao Miyazaki

Andere klassiekers: Lupin 3rd: Castle of Cagliostro, Nausicaa of the valley of wind, Grave of the Fireflies, Totoro
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:03
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Nog nooit van Studio Ghibli of zo gehoord. Bluesummers is de enige Trigun verslaafde hiero, ik kijk ut nie

*kijkt zelf Oh My Goddess, Magic Knights Rayearth, XJapan als ut eindelijk binnenkomt en occasionally DBZ*

Hey Blue, is Trigun eigenlijk Japans of Engels ingesproken? Ik wor helemaal overspoeld met Japans, lache

Ja matta ne! XD
japans, echt mooie taal he!! en k heb ff tijdelijk geen scanner vanwege de verbouwing.. dus binnenkort ^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
http://www.nausicaa.net/

En dat noemen zich anime-fans hier, pffft
Sen to chihiro no kamikakusi(uit m'n hoofd ) oftwel Spirited Away heeft de gouden beer in Berlijn gewonnen. Een gedeelde gouden beer weliswaar, maar toch, best speciaal gezien het anime is. Ook heeft het in Japan het record aantal bezoekers behaald! (23,140,000, half miljoen meer dan Titanic)
Studio Ghibli is ook verantwoordelijk voor de megahit die vrijwel iedereen kent, of ten minste hoort te kennen, Mononoke Hime(Princess Mononoke).

Brein achter Studio Ghibli: Hayao Miyazaki

Andere klassiekers: Lupin 3rd: Castle of Cagliostro, Nausicaa of the valley of wind, Grave of the Fireflies, Totoro
Wel gehoord van de animes, kende de studio nog niet.

Ik ben ook niet zozeer anime fan als wel manga fan, anime kijk ik maar bij gebrek aan beter (en gebrek aan geld)

Enne... als we showoffie gaan doen met Japans...

Dare ni mono wo ii-agatterun da?! Kisama no baba wo yatchao!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:


Wel gehoord van de animes, kende de studio nog niet.

Ik ben ook niet zozeer anime fan als wel manga fan, anime kijk ik maar bij gebrek aan beter (en gebrek aan geld)

Enne... als we showoffie gaan doen met Japans...

Dare ni mono wo ii-agatterun da?! Kisama no baba wo yatchao!!
uh...baka....damn,you win
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:


uh...baka....damn,you win


*heeft Japanse scheldwoordenlijst achter de hand*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:49
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef:




*heeft Japanse scheldwoordenlijst achter de hand*
LOL
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:29
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
ik vind deze plaatjes erg mooi
het schijnt een een of andere serie te zijn, ik heb het zelf nog nooit gezien......




__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:45
Verwijderd
Hmz, ken het niet. Stijl lijkt een beetje op de final fantasy dingen though...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 15:42
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
jep me agrees die bovenste lijkt wel een roodharige squall
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 13:24
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
die laatste is mooi
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:14
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
http://www.geocities.com/the_xargon/drawings.htm

3 oude tekeningen van mij .. niet echt manga .. de 3e is wel een mislukking van DBz .. maar ik kan nooit langer dan 15 min aan 1 tekening zitten ..
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:55
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
sowwy vind ze alledrie niet mooi, niet mijn smaak(eerste 2) en die 3e is inderdaad mislukt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:33
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
manga is bruut, het vervelende alleen is dat veel mensen DBZ stijl gaan tekenen terwijl die stijl echt zuigt imho. alle characters lijken op elkaar en het is crap gekleurd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:38
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
GRRR schreef:
manga is bruut, het vervelende alleen is dat veel mensen DBZ stijl gaan tekenen terwijl die stijl echt zuigt imho. alle characters lijken op elkaar en het is crap gekleurd.
idd. k heb vandaag sinds lange tijd weer eens dbz gekeken, en k kom er nu pas achter hoe slecht t eigenlijk is.. LEVE TRIGUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...............solly da moest even ^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:55
Verwijderd
Heeeej, we gaan hier geen dragonball afzeiken hè. Ik heb behoorlijk wat manga in mijn bezit, en de Grote Toriyama is echt een van de beste mangaka's die er zijn. De anatomie klopt tenminste bij hem

In de meeste manga lijken de personages zwaar op elkaar, als je niet op het haar let kun je ze nauwelijks uit elkaar houden.

(nu gaan we het even niet hebben over het verhaal (welk verhaal?) van DBZ...)

Enne, Dragonball (eerste serie, de anime is nooit echt bekend geworden en sowieso niet afgemaakt) is veel cooler dan DBZ
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:58
Verwijderd
En de kleuren... Tja, dan moet je maar geen anime kijken hè

Manga is toch altijd beter
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:59
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Heeeej, we gaan hier geen dragonball afzeiken hè. Ik heb behoorlijk wat manga in mijn bezit, en de Grote Toriyama is echt een van de beste mangaka's die er zijn. De anatomie klopt tenminste bij hem

In de meeste manga lijken de personages zwaar op elkaar, als je niet op het haar let kun je ze nauwelijks uit elkaar houden.

(nu gaan we het even niet hebben over het verhaal (welk verhaal?) van DBZ...)

Enne, Dragonball (eerste serie, de anime is nooit echt bekend geworden en sowieso niet afgemaakt) is veel cooler dan DBZ
k heb de dragonball manga gelezen, en die roelt idd k wil trouwens ook de trigun manga lezen ma ja... hoe
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:19
Verwijderd
*hoopt morgen astroboy-manga te vinden*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
*hoopt morgen astroboy-manga te vinden*
*kent de naam, weet verder niet wat het is*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:45
Verwijderd
Astro Boy is het meesterwerk van Osamu Tezuka, een van de grondleggers, al dan niet DE grondlegger van het hedendaagse Manga. Vooral geinspireerd door disney, wat de grote ogen in Manga verklaard.
Astro Boy verteld het verhaal van de jongen genaamd...uh...Astro Boy

Klik hier voor meer Info over Astro Boy(in vrij gebrekkig engels)

een recente anime, gebaseerd op een Manga van Tezuka is
Metropolis waarvan het script is geschreven door Akira Legende Katsuhiro Otomo.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:17
Verwijderd
Voor Bluesummers:

plaaaaatje

Hoop dattie het doet
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 18:32
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
cooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!!!!! echt mooooooooooooooi.. *gaat m uitprinten* thnXXXXXXXXXXXX
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Bluesummers schreef:
cooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!!!!! echt mooooooooooooooi.. *gaat m uitprinten* thnXXXXXXXXXXXX
Kwam um ook ergens tegen...

(nee, hebbum dus nie zelf gemaakt, dat had ik er eigenlijk wel ff bij moeten zetten he? Naja da's toch helemaal mijn stijl nie... veel te goed )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:38
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Kwam um ook ergens tegen...

(nee, hebbum dus nie zelf gemaakt, dat had ik er eigenlijk wel ff bij moeten zetten he? Naja da's toch helemaal mijn stijl nie... veel te goed )
jij en legato tekenen had k toch niet gelooft
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Bluesummers schreef:


jij en legato tekenen had k toch niet gelooft
Ja ok
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:30
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
eeeeeeeeeeey kunnen julie een beetje chibi tekenen? ik kan t echt voor geen meter, moet je dit zien, das echt kanp+grappig+schattig,wil k ook kunnen!



echt humor, die gezichtjes!^_^ k heb ooit 1 chibi iets gemaakt, zoek k wel ff op..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:53
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
geeeeeeeeevonden!



.......voor animeboards(een forum) gingen we onszelf in chibi maken dit ben ik dus, chibi ^_^
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:11
Verwijderd
Ik heb chibi's gemaakt!! *zoekt ff op*

Oud, erg oud, van Qimmie-girl en haar liebling Veggy


Vriendin van me in ut midden, ik (Morgan-webhost, dan ) mopperend tegen onze twee bishounens en de andere twee bishounens aan het flirten met die vriendin (sorry *Burning Water*, deze moest gewoon ff )


Zoals je ziet kan ik er ook niet bijzonder veel van, zou ut eigenlijk meer moeten doen, bij wijze van oefening, goed voor het leren van al die gezichtsuitdrukkingen mocht ik ooit zelf nog eens aan een manga beginnen...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:21
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
die met qimm is echt cool! k heb gister een chibi vash en wolfwood gemaakt.. scan k nog wel ff..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:26
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
nog meer chibi..

http://www.endoria.net/upload/index.php/3015430518

beetje groot... meryl.....milly......kuroneko...donuts.....een kapottezonnebril van een zekere blonde hoofdpersoon van trigun..

http://www.endoria.net/upload/index.php/2993651385

.....milly en wolfwood..... alleen t is allemaal veel te licht gescand.....
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:03
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline


en dez'is ook :
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 13:15
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Ff tussendoor, een oproep ;-)

Ik ben met wat volk uit mn klas bezig met een website (thinkquest) en we doen het over manga, ik weet echte niets van manga, en de anderen ook niet. Dus dan is het aan mij om info te verzamelen,
is hier iemand die me een beetje de basic ideeën van de stroming uit kan leggen, of me wat links kan geven?

msn: tormention@hotmail.com

punch & pie
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 13:38
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
er zitten experts op t forum, dus dat komt wel goed.
Maar is het niet slimmer om het over iets te doen waar jullie iets vanaf weten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 17:28
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Darvan schreef:
er zitten experts op t forum, dus dat komt wel goed.
Maar is het niet slimmer om het over iets te doen waar jullie iets vanaf weten
Het is leuker, om het te doen over iets waar je weinig vanaf weet ;-)
Het gaat ons in de eerste plaats om de website zelf, stiekem is het ook maar een opdracht van school om eraan mee te doen
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:44
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


Het is leuker, om het te doen over iets waar je weinig vanaf weet ;-)
Het gaat ons in de eerste plaats om de website zelf, stiekem is het ook maar een opdracht van school om eraan mee te doen
k
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:45
Verwijderd
Uh... ik val onder expert, denk ik...

Maar om nou info te geven... er zijn een heleboel sites met goeie algemene info, op de mijne vindt je hoogstens plaatjes...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 00:57
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Uh... ik val onder expert, denk ik...

Maar om nou info te geven... er zijn een heleboel sites met goeie algemene info, op de mijne vindt je hoogstens plaatjes...
ik zou zeggen, post er een paar :-)

Zoals ik eerder zei, het gaat me niet om de wedstrijd, nog om de site, maar eerder om de Manga zelf
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 13:30
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Uh... ik val onder expert, denk ik...

Maar om nou info te geven... er zijn een heleboel sites met goeie algemene info, op de mijne vindt je hoogstens plaatjes...
jah bedoelde ook jou ja en bluesummers ennuh......
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 17:52
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Darvan schreef:


jah bedoelde ook jou ja en bluesummers ennuh......
danke k heb een anw presentatie over anime/manga gedaan.. zal k ff opzoeken.. t is in spreekbeurt vorm geschreven..


Daarna ga ik wat vertellen over het beroep, van een animetekenaar(een tekenfilmmaker met de Japanse anime stijl). oMdat de meeste mensen waarschijnlijk geen anime kennen, vertel ik daar ook wat over.
Wat is anime/manga: Het is een populaire tekenstijl die veel gebruikt wordt in strips en tekenfilms. Het komt uit Japan, en kenmerkt zich door een paar dingen;

Verschil tussen manga/anime en mensen/andere tekenfilms: Bij bijvoorbeeld een disney tekenfilm lijken de mensfigfuren redelijk veel op de werkelijkheid, maar bij anime/manga zijn eer een paar grote verschillen. De grootset verschillen zijn:
- De grote, waterige ogen
- De kleine, schaduwachtige neus
- De ‘getekende’ mond, niet duidelijk met lippen
- Het haar dat veel op een lint lijkt

Om dat te verduidelijken heb ik een stenciltje met de verschillen tussen mensen en anime/manga(.............als k dat nog heb zal k t ff scannen..)

Verschil tussen anime en mangaL(BORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Het belangrijste verschil is dat anime een tekenfilm is en manga een strip. Verder zijn er nog meer verschillen:

- Manga is in zwart-wit, anime in kleur
- Als een anime in het buiteland uitgezonden wordt, word hij vaak gecensureerd, bj een manga kan dat niet.(..denk ik, leek me igg redelijk logisch, of je moet die hele strip opnieuw gaan tekenen, de db manga is bv niet gecensureerd..)


Hier laat ik ook nog een paar plaatjes langsgaan, namelijk een manga profiel schets van een karakter uit de serie Trigun, met daar ook wat anime plaatjes bij, om het verschil te laten zien.
(........kan k ook nog wel ff opzoeken als je wil)

hoop dat je er wat aan heb
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:00
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
~furrie light~ schreef:
ik vind deze plaatjes erg mooi
het schijnt een een of andere serie te zijn, ik heb het zelf nog nooit gezien......


etc.
Ayashi no ceres, ik wel helemaal gezien, die serie is echt vet, alleen beetje dramatisch,(2 pakken zakdoekjes bij leeg gejankt ofzo) is van de maker van Fushigi Yugi (iets bekender)

trouwens *steekt hand op* <- Trigun Fan hier
Oh My Goddes ruleert idd ook
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:21
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:




trouwens *steekt hand op* <- Trigun Fan hier
YESYESYESYEYYESYESYES trigun roeleert echt zwaar joh, t is gewoon perfect en dat woord zit niet in mijn vocabulaire, kun je nagaan
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Bluesummers schreef:


YESYESYESYEYYESYESYES trigun roeleert echt zwaar joh, t is gewoon perfect en dat woord zit niet in mijn vocabulaire, kun je nagaan


Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:24
ShadowLady
ShadowLady is offline
nou ik moet zeggen dat het mij na 3 keer kijken en tig fanfics toch een beetje begint te vervelen..
op het moment ben ik helemaal into shaman king, nog een vrij nieuwe serie, en ben een zooi online manga's aan het lezen..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:28
Verwijderd
Citaat:
ShadowLady schreef:
nou ik moet zeggen dat het mij na 3 keer kijken en tig fanfics toch een beetje begint te vervelen..
op het moment ben ik helemaal into shaman king, nog een vrij nieuwe serie, en ben een zooi online manga's aan het lezen..
Online manga roeleert pas! Maar ik kick vooral op *echte* manga, helaas is dat hier haast niet te krijgen *heeft laatst 80 euro uitgegeven aan manga toen ze voor de verandering in Amsterdam was en in de US bookstore op Oh! My Goddess en Ranma 1/2 stuitte*

Damn, dat gaat niet goed. En volgende week Parijs, daar heb je natuurlijk ook allemaal manga... (Ok, Frans, maar dat boeit niet, ik heb ook allemaal Italiaanse manga overgehouden aan Rome. Niet te lezen maar wel zeer cool ).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.