Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 17:51
Rint
Rint is offline
Hallo luitjes,

Kennen jullie de boeken van Robin Hobb?
Er zijn ten minste 3 verschenen van de Zienerserie;
De Boeken van de Zieners;
1. Leerling en meester;
2. Moordenaar des Konings;
3. Vermogen en Wijsheid.

Ikzelf vind de boeken erg leuk om te lezen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, wil je niet anders meer. Je moet in het begin echter wel even door de zure appel heen bijten, want het begin (in ieder boek) is even doorzetten. Daarna glij je er als een mes in de boter doorheen. Voor degenen die ze niet kent in het kort:
Het verhaal gaat over een bastaard van het huis der Zieners, die door de halfbroer van de koning wordt opgeleid tot moordenaar van zijn koning.
Ben heel benieuwd of er veel mensen zijn die ook zo van deze boeken smullen!
__________________
XXX Rint XXX
Advertentie
Oud 18-06-2004, 19:02
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Nooit van gehoord, maar het klinkt wel interessant!
*schrijft op*
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Oud 18-06-2004, 19:07
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Ik ga ze ook nog lezen, maar ben nu nog ''ff'' bezig met Robert Jordans Rad des tijds
__________________
Nothing is just satire
Oud 18-06-2004, 20:14
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
lawallan schreef op 18-06-2004 @ 20:07 :
Ik ga ze ook nog lezen, maar ben nu nog ''ff'' bezig met Robert Jordans Rad des tijds
ik ook! ben nu in het zesde boek, ik ben er effe mee gestopt, het werd me teveel...

Die zienersserie lijkt me wel cool, ik zal eens kijken of ze die serie in de centrale bib ook hebben, dan neem ik hem mee op vakantie!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Oud 18-06-2004, 23:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 18-06-2004 @ 21:14 :
ik ook! ben nu in het zesde boek, ik ben er effe mee gestopt, het werd me teveel...
Dat heb ik ook, alleen ik zit in het vierde boek.

Het lijkt me ook wel mooi, maar het zal nog wel even duren voor ik het ga lezen. Te weinig tijd, ik heb nog veel andere boeken liggen en ik zal ze waarscheinlijk moeten kopen. (de bieb heeft bijna geen fantasy en eerste delen van serie's zijn al helemaal moeilijk te krijgen)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 19-06-2004, 12:26
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Robin Hobb is subliem. En ik heb nooit last gehad van die zure appel. Heerlijk geschreven boeken! Ik heb de eerste serie gelezen en de eerste twee van de derde.
Oud 20-06-2004, 14:16
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Robin Hobb is geweldig, ik ben het ermee eens dat je even in de boeken moet komen, maar daarna niet kunt ophouden met lezen!
Ik heb de Boeken van de Zieners en de Boeken van de Nar gelezen.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Oud 20-06-2004, 15:05
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ik ben aan het eind van de eerste, en moet eerlijk zeggen dat ik het erg saai vind, wat mij stoort is de afwezigheid van fantasie het lijkt wel een boek over de middeleeuwen (op een paar uitzonderingen na).
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 20-06-2004, 20:15
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 20-06-2004 @ 16:05 :
Ik ben aan het eind van de eerste, en moet eerlijk zeggen dat ik het erg saai vind, wat mij stoort is de afwezigheid van fantasie het lijkt wel een boek over de middeleeuwen (op een paar uitzonderingen na).
Vind je? Dat is bij de meeste fantasy wel zo hoor.
En er komt toch magie in voor: de Wijsheid en het Vermogen. Daar draait het allemaal om. Inderdaad niet zoveel magie als in andere fantasy... Daar heb je gelijk in.
Oud 20-06-2004, 22:12
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Jup, hobb ruleerd

Heb alledrie de trilogieen gelezen;
- De zieners boeken
- De schepen boeken
- De boeken van de Nar

Heerlijke boeken! Vooral het feit dat alles belangrijk is en het zo gecompliceerd is....

Ben in boek 9 van Jordan maar iedereen leent de boeken steeds voor me

(nu niet denken dat ik alleen maar lees, maar na 2 jaar al een aardige fantasie verzameling gelezen!)
Oud 20-06-2004, 22:14
In_stilte
Avatar van In_stilte
In_stilte is offline
Voor de mensen die de serie van de schepen nooit hebben gelezen; Wel doen, hierbij is het zeker in het begin heel moeilijk je ECHT in te leven, maar wanneer je er echt in zit zijn ze mooier dan de zieners (najah denk ik)
Oud 24-06-2004, 12:51
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 20-06-2004 @ 23:14 :
Voor de mensen die de serie van de schepen nooit hebben gelezen; Wel doen, hierbij is het zeker in het begin heel moeilijk je ECHT in te leven, maar wanneer je er echt in zit zijn ze mooier dan de zieners (najah denk ik)
Misschien laat ik me wel verleiden, aangezien ze nu maar 10e per stuk kosten (wat redelijk is voor zulke dikke hardcovers).
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 21-08-2004, 13:23
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 20-06-2004 @ 16:05 :
Ik ben aan het eind van de eerste, en moet eerlijk zeggen dat ik het erg saai vind, wat mij stoort is de afwezigheid van fantasie het lijkt wel een boek over de middeleeuwen (op een paar uitzonderingen na).
Ik moet m'n oordeel helemaal herzien, wat een geweldige boeken ! Ik ben nu in het midden van Vermogen & Wijsheid, en ik vermoed dat er binnenkort draken aan te pas komen

Echt gaaf, hoe ze Fitz telkens weer in de val proberen te lokken en hij steeds weer ontsnapt.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 16-10-2006, 01:05
JeffreyH
JeffreyH is offline
*bumb*


geweldige schrijfster.

Zelf vind ik
-De Boeken van de Zieners
-Oproep van de Nar

serie's de beste

Fitz is zo lekker ingewikkeld^^
en is een geweldige idealist

ik heb de andere serie's juist niet gelezen hierdoor omdat Fitz d'r niet in meespelt (erg he)
Oud 16-10-2006, 12:45
Krynn
Krynn is offline
Heh. Fitz een idealist? Zijn enige ideaal is een normaal leven leiden.

Wat Hobb betreft:
Assassin serie was briljant, Fool ietsje minder, Liveship traders moet ik nog 'ns scoren.

Heb in de zomervakantie het eerste deel van Soldier son gelezen. Laten we het erop houden dat Hobb inderdaad de tijd neemt om op gang te komen. Nevare Burvelle is zo plichtsgetrouw en naief...haalde me bij vlagen het bloed onder de nagels vandaan. Het ergste is nog dat hij aan het eind van het boek niets geleerd lijkt te hebben?? Aan de andere kant: dit is het meest maatschappelijk betrokken boek dat Hobb tot nu geschreven heeft, en maatschappelijke betrokkenheid is
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 12:48.
Oud 16-10-2006, 12:48
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
Krynn schreef op 16-10-2006 @ 13:45 :
Heh. Assassin serie was briljant, Fool ietsje minder, Liveship traders moet ik nog 'ns scoren.

Heb in de zomervakantie het eerste deel van Soldier son gelezen. Laten we het erop houden dat Hobb meestal de tijd neemt om op gang te komen. Nevare Burvelle is zo plichtsgetrouw en naief...haalde me bij vlagen het bloed onder de nagels vandaan. Aan de andere kant: dit is het meest maatschappelijk betrokken boek dat Hobb tot nu geschreven heeft, en maatschappelijke betrokkenheid is
fool was te langzaam in verhaal opgang vond ik. maar het was zeker geen slecht verhaal


maar dus de soldier's son is goed
d'r zijn ook andere toffe mensen behalve fitz misschien moet de zoon een kans geven

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 12:51.
Oud 16-10-2006, 12:50
Krynn
Krynn is offline
Hee! Je mag niet quoten als ik nog aan het klooien ben aan m'n post

Die zoon is dus niet zo tof. Ik vond het moeilijk me met hem te identificeren, met hem mee te leven. Daar had ik bij Fitz geen moeite mee.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Oud 16-10-2006, 12:55
JeffreyH
JeffreyH is offline
^^

ik kon me eigelijk het hele verhaal lang mezelf met fitz indentificeren kom zelf ook uit gebroken familie, moeder weg, etc,etc
maarja dat is een heel ander verhaal


maar dat stuk met zijn meisje en zijn plicht voor zijn land was ook mooi...
en dan is zijn land gered, heeft ze een ander en blijft ie weg omdat ie d'r geluk niet wilt storen.
dat was ook wel iets wat ik leuk vond om te lezen in the fools serie op einde dat ze bij elkaar waren weer (ben een sucker voor true love )



maar als je die boten serie hebt gekocht en gelezen zou je me kunnen laten weten of die het kopen waard is?


Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 12:59.
Ads door Google
Oud 16-10-2006, 13:13
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
Krynn schreef op 16-10-2006 @ 13:45 :
Heh. Fitz een idealist? Zijn enige ideaal is een normaal leven leiden.

eigelijk is iedereen een idealist
maar hij deed alles wat hij dacht dat goed was.

hij wou dat zijn land, in veiligheid was. voordat ie zijn normale leven wou gaan leiden.

en hierdoor heeft ie eigelijk nooit eentje kunnen hebben.

en is ie gaan leven als een kleizenaar omdat ie die man en dat meisje van wie die hield, hun geluk niet wou storen...

dus denk wel dat ie een idealist was
*maar kan ook zijn dat me beeld van eentje compleet verstoort is*
Oud 16-10-2006, 16:13
Verwijderd
leuk dat er zoveel reactie op komt, maar had een nieuw topic niet beter geweest dan een up van een topic van twee jaar oud
Oud 16-10-2006, 16:35
JeffreyH
JeffreyH is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-10-2006 @ 17:13 :
leuk dat er zoveel reactie op komt, maar had een nieuw topic niet beter geweest dan een up van een topic van twee jaar oud
mensen die robin nog niet kennen kunnen nu iets meer meningen lezen, al zijn het d'r niet al te veel of zijn ze 2jaar oud toch iets
Oud 16-10-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
JeffreyH schreef op 16-10-2006 @ 17:35 :
mensen die robin nog niet kennen kunnen nu iets meer meningen lezen, al zijn het d'r niet al te veel of zijn ze 2jaar oud toch iets
het is op het forum zowiezo de gewoonte topics na een bepaalde tijd niet meer te uppen interessant of niet
Oud 16-10-2006, 19:17
Verwijderd
Up van twee jaar is een beetje heftig, dus doe ik hem even dicht. Maar jullie zijn welkom op een glimmend nieuw topic over deze mevrouw te openen.

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Robin Hobb
Verwijderd
8 15-08-2014 18:17
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Robin Hobb
Fitzchevalric
1 16-01-2009 12:23
Verhalen & Gedichten Boek aanraad topic.
Verwijderd
47 05-07-2007 17:54
Verhalen & Gedichten Wat voor boek zou je willen lezen?
Not for Sale
55 26-06-2007 16:45
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten.
Ieke
500 22-12-2004 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.