Oud 21-11-2004, 20:20
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
*oma* schreef op 21-11-2004 @ 15:49 :
Hoezo is dat een "veilige" opleiding? Op minerva ligt de nadruk binnenkort ook minder op het eigen werk en ik denk dat minerva op dit gebied veel meer te bieden heeft dan de NHL

ps. Is het niet handig als een docent zelf ook kennis heeft gemaakt met dingen als steendruk, fotografie, film, typografie, houtsnede, metaalbewerking, houtbewerking, vormgevingsprogramma's, etsen, ik weet zeker dat Minerva hier veel kan bieden en dat er genoeg ruimte voor is, omdat het een kunstschool is en geen algemene school, zoals de NHL
met een veilige opleiding bedoel ik dat het een docentenopleiding als basis heeft.
het eerste en tweede jaar bestaat eigenlijk grotendeels uit het ontwikkelen van vaardigheden, als fotografie, film, plastisch, houtbewerking, metaalbewerking, grafiek enz. enz. wat dat betreft is er op de docentenopleiding aan de nhl ruimte en mogelijkheden genoeg voor het uitvoeren hiervan (denk dus aan lokalen, materialen en ateliers).

en dit was trouwens niet om minerva of andere kunstscholen aan te vallen

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 20:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 21:34
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
zaterdag naar de open dag hku geweest
en ik twijfel, de kunstacademie lijkt me al lang er leuk.
maar ik doe nu vwo en het is ook al wel lang 'zeker' dat ik geschiedenis in utrecht ga doen, maar ik twijfel, het lijkt me zo ontzettend leuk, alleen maar creatief bezig zijn, dus eigenlijk alleen maar leuke dingen doen, nouja er zullen vast oko minder leuke dingen zijn maar toch. de school lijkt me iig ook leuk, beter dan st joost in breda, daar was ik ook al geweest maar dat viel zo tegen, wat een ongeregeld zooitje.
ik twijfel, want als je de toelatingseisen leest, en als je ziet hoeveel mensen zich aanmelden en hoeveel er uiteindelijk maar zijn aangenomen..ik denk dat ik niet goed genoeg ben.
ik heb altijd al intresse in kunst gehad, vroeger ook jaren op beeldende vorming gezeten in cultureel centrum hier in de stad, tekenen en kunstgeschiedenis zijn een van mn favoriete vakken.
maar je moet dus met een portfolio komen, maar dat van mij is bagger, op school is het echt heel minimaal en zoveel werk wat ik thuis maak is er niet, geen tijd voor en wel meer redes.
en mn ouders vinden het niet goed, toen ik zei dat ik twijfelde tussen uu en hku zeiden ze dat ik niet meer op kamers mocht, ik moet naar de dichtsbijzijnde kunstacademie(st joost) en nog wel meer onzin, dat ik slecht ben enzo, nee schiet lekker op zulke ouders, die willen me alleen naar de uu zien te krijgen.
kortom ik twijfel
dit is ook mn langste forum post ever
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:42
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
als je geen portfolio hebt wordt 't wel heel erg lastig om op de hku te komen..

je zult toch echt wel met werk moeten komen wat je thuis hebt gemaakt, dat kunnen onderbouwen en laten zien dat dat is waar je je voor de rest van je leven grotendeels mee bezig wilt houden.
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 21-11-2004 @ 21:34 :
de school lijkt me iig ook leuk, beter dan st joost in breda, daar was ik ook al geweest maar dat viel zo tegen, wat een ongeregeld zooitje.
Idd, HKU vond ik geweldig! Ik was best wel onder de indruk van de fotografie afdeling. Illustration ook! En gewoon de sfeer en de mensen enzo. St. Joost, daar was ik meteen weer weg, bah.

Ik ga me wel aanmelden voor fotografie op HKU, hopelijk wordt ik aangenomen, en ja, anders weet ik het niet, maar ik moet het gewoon proberen!
Door die toelatingscijfers was ik eerst ook een beetje over, op foto wordt er vd 125 maar 25 aangenomen, maar ja, op zich moet het te doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 21-11-2004 @ 21:52 :
Idd, HKU vond ik geweldig! Ik was best wel onder de indruk van de fotografie afdeling. Illustration ook! En gewoon de sfeer en de mensen enzo. St. Joost, daar was ik meteen weer weg, bah.

Ik ga me wel aanmelden voor fotografie op HKU, hopelijk wordt ik aangenomen, en ja, anders weet ik het niet, maar ik moet het gewoon proberen!
Door die toelatingscijfers was ik eerst ook een beetje over, op foto wordt er vd 125 maar 25 aangenomen, maar ja, op zich moet het te doen zijn.
tot volgend jaar dan
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 21-11-2004 @ 21:34 :
zaterdag naar de open dag hku geweest
en ik twijfel, de kunstacademie lijkt me al lang er leuk.
maar ik doe nu vwo en het is ook al wel lang 'zeker' dat ik geschiedenis in utrecht ga doen, maar ik twijfel, het lijkt me zo ontzettend leuk, alleen maar creatief bezig zijn, dus eigenlijk alleen maar leuke dingen doen, nouja er zullen vast oko minder leuke dingen zijn maar toch. de school lijkt me iig ook leuk, beter dan st joost in breda, daar was ik ook al geweest maar dat viel zo tegen, wat een ongeregeld zooitje.
ik twijfel, want als je de toelatingseisen leest, en als je ziet hoeveel mensen zich aanmelden en hoeveel er uiteindelijk maar zijn aangenomen..ik denk dat ik niet goed genoeg ben.
ik heb altijd al intresse in kunst gehad, vroeger ook jaren op beeldende vorming gezeten in cultureel centrum hier in de stad, tekenen en kunstgeschiedenis zijn een van mn favoriete vakken.
maar je moet dus met een portfolio komen, maar dat van mij is bagger, op school is het echt heel minimaal en zoveel werk wat ik thuis maak is er niet, geen tijd voor en wel meer redes.
en mn ouders vinden het niet goed, toen ik zei dat ik twijfelde tussen uu en hku zeiden ze dat ik niet meer op kamers mocht, ik moet naar de dichtsbijzijnde kunstacademie(st joost) en nog wel meer onzin, dat ik slecht ben enzo, nee schiet lekker op zulke ouders, die willen me alleen naar de uu zien te krijgen.
kortom ik twijfel
dit is ook mn langste forum post ever
Ga een jaar UU doen, heb je een jaar om er over na te denken/orienteren, er achter komen wat je echt echt wilt en een portfolio op te bouwen. Doe ik ook.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 00:08
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 21-11-2004 @ 20:20 :
met een veilige opleiding bedoel ik dat het een docentenopleiding als basis heeft.
het eerste en tweede jaar bestaat eigenlijk grotendeels uit het ontwikkelen van vaardigheden, als fotografie, film, plastisch, houtbewerking, metaalbewerking, grafiek enz. enz. wat dat betreft is er op de docentenopleiding aan de nhl ruimte en mogelijkheden genoeg voor het uitvoeren hiervan (denk dus aan lokalen, materialen en ateliers).

en dit was trouwens niet om minerva of andere kunstscholen aan te vallen
nee dan is het goed, haha sorry, ik was een beetje op mijn teentjes getrapt... maar toen ik op de NHL was zag ik niet echt een plek waar je al die dingen kunt doen, die een kunstacademie biedt. No hard feelings?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 09:58
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Roxane schreef op 21-11-2004 @ 22:24 :
tot volgend jaar dan
Jep, tot volgend jaar

(als de KABK niets wordt)
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:41
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
ikke denk St. Joost, sprak me wel aan, met name Animatie, maar daar heb je pas in de 2e wat aan.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:54
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Ik was ook op de opendag van het st.joost, samen met iemand die er naartoe zou willen. Doe nu audio visuele vormgeving (2e) en het bevalt me prima, veel vrijheid maar toch structuur. Duidelijke doelen maar veel ruimte voor eigen ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:07
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
piraat schreef op 22-11-2004 @ 00:08 :
nee dan is het goed, haha sorry, ik was een beetje op mijn teentjes getrapt... maar toen ik op de NHL was zag ik niet echt een plek waar je al die dingen kunt doen, die een kunstacademie biedt. No hard feelings?
op de NHL ben je toen ook niet in de ateliers geweest denk ik, we zaten in een weggestopt textiel lokaal (uit vroeger tijden...)

no hard feelings
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:24
Poesket
Poesket is offline
Ik sport op hoog niveau en ben daardooir meestal verhinderd voor open dagen ed.

Kan iemand mij vertellen die er wel heen geweest is hpoe de volgende academies bevallen is?

HKU
KABK
Gerrit Rietveld
Willem de kooning?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:04
Buis
Avatar van Buis
Buis is offline
Ik zit op Willem de Kooning academie, Rotterdam.
Doe daar Communicatie & multimedia design, das meer een, mja, technische opleiding dan een kunstopleiding
Denk dat ik daar wat meer toekomst mee heb
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:05
Buis
Avatar van Buis
Buis is offline
Citaat:
Eerised schreef op 22-11-2004 @ 14:24 :
Ik sport op hoog niveau en ben daardooir meestal verhinderd voor open dagen ed.

Kan iemand mij vertellen die er wel heen geweest is hpoe de volgende academies bevallen is?

HKU
KABK
Gerrit Rietveld
Willem de kooning?

Alvast bedankt

Ik vond de HKU eerlijk gezegt niks, ik ben daar vorig jaar wezen kijken maar de sfeer daar trok me niet zo. Willem de Kooning vond ik leuker, dus vandaar dat ik nu daar zit
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:43
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 22-11-2004 @ 12:07 :
op de NHL ben je toen ook niet in de ateliers geweest denk ik, we zaten in een weggestopt textiel lokaal (uit vroeger tijden...)

no hard feelings
Ah, vandaar ok, dat misverstand ook weer uit de weg geruimt
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:10
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Citaat:
Expanium schreef op 22-11-2004 @ 10:54 :
Ik was ook op de opendag van het st.joost...blablabla
Wat weet je toevallig over animatie, ruimtelijk ontwerp. Opzich grafisch ontwerp leek me ook wel leuk, maar ik vind het teveel met posters enzo.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:00
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
ehm, animatie zit op dezelfde afdeling als AV. Kleine klas over het algemeen, 10 man max. Je werkt meestal individueel aan kleine opdrachten, vooral in het begin. De basis wordt aangeleerd dmv het tekenen van korte animaties. Dit werk je later uit dmv computers (3d, 2d). Net als bij fotografie, dat moet in principe ook analoog in het begin. Technisch zul je weinig les krijgen, veel zelf ontdekken. Niet dat ze je door alle programma's heen lozen, wel korte introducties. (3dsmax, flash enz.) De vier jaar dat je animatie doet (eigenlijk 3,5/3) staat voornamenlijk in het teken van je eigen ding naar voren weten te brengen. Het ontdekken van je eigen stijl. Dit is bij iedere richting zo

Ruimtelijk, ruimtelijk vind ik verschrikkelijk. Schijnt wel de meest arbeidsintensieve studie te zijn. In de eerste ergerde ik me altijd aan het gefrummel met propjes en andere stoffen. Je moet er van houden.

Grafisch was mijn 2e keuze, zeer uitgebreid, maar minder expressief. Je wordt ook opgeleid om in opdracht te werken, dus in mindere mate aan jezelf. Bovendien zijn de klassen hier veel groter (2x15/20 man) en vind ik de sfeer niet super. Het drukwerk is wel enorm leuk om te doen.

Gelukkig is er het eerste jaar om tot een uiteindelijke beslissing te komen. Je komt in aanraking met alle richtingen, moet overal naar behoren presteren en vervolgens kies je je richting. Pittig maar erg leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:11
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 22-11-2004 @ 10:41 :
ikke denk St. Joost, sprak me wel aan, met name Animatie, maar daar heb je pas in de 2e wat aan.

ik was op de open dag , lijkt me wel een vette school.Heb alleen weinig zin in propedeuse
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:13
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Expanium schreef op 22-11-2004 @ 21:00 :

Gelukkig is er het eerste jaar om tot een uiteindelijke beslissing te komen. Je komt in aanraking met alle richtingen, moet overal naar behoren presteren en vervolgens kies je je richting. Pittig maar erg leuk om te doen [/B]


lijkt mij eerder kut, ik weet toch al zeker wat ik wil gaan doen.
hoe verliep je toelatingsdinges eigenlijk?
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:32
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
Citaat:
woezel schreef op 22-11-2004 @ 21:13 :
lijkt mij eerder kut, ik weet toch al zeker wat ik wil gaan doen.
hoe verliep je toelatingsdinges eigenlijk?
Ik zit er op dus wel goed. Je moest in het begin een stil leven natekenen op drie manieren. Als ik me niet vergis abstract, expressief en realistisch. In totaal iets van 15 schetsjes op 70 bij 100cm. Vervolgens ruimtelijk een soort van model bouwen dat op verschillende manieren gerealiseerd kon worden. Klei, karton, ijzer enz. Met dit alles ben je wel een halve dag bezig. Vervolgens dus de beoordeling van je zojuist gemaakte werk en ander materiaal. Best spannend. Je moet vantevoren wel een richting opgeven die je denkt te gaan doen, hier wordt dus rekening mee gehouden met de toelating. Na een halfuurtje wachten kwamen ze met de uitslag. Van de 15 waren er 5 door geloof ik, iets in die richting.

ik dacht zelf grafisch te gaan doen, ben snel van gedachten verandert, lag totaal niet in mijn straatje. AV gaat super en ben blij da tik van mening ben verandert. De propedeuse hoeft dus nog niet zo slecht te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Iemand ervaring met kunstacademies?
Miminaona
4 29-07-2011 22:15
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 07:24
Studeren kunstacademie of Algemene-Cultuurwetenschappen?
Verwijderd
10 10-12-2006 23:45
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 18:49
Algemene schoolzaken Verschillen tussen kunstacademies
Sannetje
2 10-11-2003 17:38
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 12:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.