Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2007, 19:50
Lolita Maria
Lolita Maria is offline
Lopen, lopen, verder lopen. Het ene been voor het ander plaatsen, zolang ik dat doe gaat alles goed. Het paadje af, langs de tuin van de buurman en dan het bosje. Daar plof ik neer, mijn handen in de donkere, natte aarde gravend. Vaste grond, eindelijk thuis. Mijn leven is een parachute maar het bosje is mijn vasteland. De geur van bos dringt in mijn neus en voor even, heel even, ontspan ik me. Maar nooit voor lang, als ik te lang ontspan kan ik straks niet meer lopen. En zonder lopen ben ik niemand, een schim, niet ik.

Het begon al vroeg, als klein meisje al. Iedereen had een onbevangen jeugd. Ik niet. De pijnlijke stiltes bij het ontbijt, ik weet het nog zo goed. Papa die zich weer eens achter zijn krant verschool, mama met de tranen nog in haar ooghoek. En ik zweeg, vroeg nooit wat. Als mama wilde praten kwam ze wel bij mij.

Stop zegt mijn hoofd. Niet meer denken. Door te denken maak je jezelf alleen maar meer kapot. Ga maar weer lopen, naar ergens waar geen gedachten meer bestaan.

-En tot zover heb ik het, als het een beetje lukt schrijf ik verder-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2007, 21:38
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
Ik ben niet echt een doorgewinterde letteraar, maar ik waag een poging.

Het idee vind ik niet onaardig. Echter, het leest minder lekker door de komma's die - vind ik - op de verkeerde plek staan.
Bijvoorbeeld:

Citaat:
En zonder lopen ben ik niemand, een schim, niet ik.
Zou ik (denk ik) doen als: 'En zonder lopen ben ik niemand. Een schim. Niét ik.'

Verder is het vrij beeldend, dat vind ik wel mooi.

Hopelijk heb je hier wat aan. Het is in ieder geval wat mij goed lijkt. Neem het niet zonder meer voor goed aan
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 22:12
Lolita Maria
Lolita Maria is offline
Dank je wel voor het reageren. Met wat je zegt over komma's, dat vind ik, bij nader inzien, wel kloppen. Denk je dat het de moeite is om verder te schrijven? (je mag t ook zeggen als je denkt dat dit een piep-verhaal is hoor, en dat ik mijn schrijfambities wellicht maar moet opgeven) K ga de komma's spoedig verplaatsen of weghalen

In ieder geval bedankt

Laatst gewijzigd op 16-06-2007 om 22:32.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 23:12
Snitzel
Avatar van Snitzel
Snitzel is offline
Ik wou hetzelfde zeggen over de komma's puur om het feit omdat ik geleerd heb maar één komma in je zin te zetten en maximaal twee.
Voor de rest wel een grappig stukje alleen lees ik de veel van die verhalen, ze zijn allemaal hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 10:07
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Wat Snitzel zegt. Ik vind het op zich goed, daar niet van, het is alleen vrij onorigineel. Hoe je het verwoordt vind ik daarentegen wel goed. Ik weet niet of je al lang schrijft en hoe lang dan en of je het gewend bent om te schrijven, maar wat je hier neerzet komt een beetje houterig over, alsof je nog moet wennen aan schrijven. En dat is helemaal niet erg, ik bedoel, schrijven moet je ook leren. In het algemeen gebeurt dat natuurlijk alleen maar door het veel te doen.

Want weet je, ik vind het wel goed, maar het leest niet lekker. Het lopen-idee vind ik leuk, het is wel wat maar het is nét niet goed genoeg. (Oh en ik ben een beetje warrig geloof ik.) Ik zou zeggen, veel schrijven, dan leest het misschien wat soepeler. ^^

En gewoon doorschrijven, ambities zijn altijd goed.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Beoordeling
Luca465
3 30-01-2016 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.