Oud 02-04-2004, 19:00
Love: a passion
Love: a passion is offline
Hoi!

Ik heb een vraagje. Ik ga voor mijn opleiding een zomercursus Scheikunde volgen van 6 weken aan het James Boswell Instituut in Utrecht. Daarvoor heb je een bepaalde voorkennis van Scheikunde nodig. Dit is de basiskennis van Scheikunde die ook vermeld wordt op veel internetsites.
Dit houdt b.v. in dat je weet wat verschillen zijn tussen drinkwater, zeewater, oppervlaktewater etc, maar ook dingen zoals zure en basische reinigingsmiddelen onderscheiden, processen van verbranden en verwarmen beschrijven etc etc.
Nou vroeg ik me af of er iemand is die alle antwoorden heeft op deze vragen die staan voor de basiskennis van Scheikunde. Die zou ik echt heel goed kunnen gebruiken. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 19:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
hints:

1) Koop een boek of zoek sites
2) lees de sites en maak de opgaven.
3) snap je iets niet, stel de directe vraag hier (en dus niet "kan iemand mij uitleg geven over het vak scheikunde", maar "hoe los je dit op?" en "wat is endotherm?")
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:48
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Love: a passion schreef op 02-04-2004 @ 20:00 :
Hoi!

Dit houdt b.v. in dat je weet wat verschillen zijn tussen drinkwater, zeewater, oppervlaktewater etc, maar ook dingen zoals zure en basische reinigingsmiddelen onderscheiden, processen van verbranden en verwarmen beschrijven etc etc.
Eigenlijk is dit dikke onzin dat je dat moet weten...processen van verbranden..verbranden van wat...elke reactie is anders...maar goed..als je dit echt wilt weten kun je het altijd opzoeken met google

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Love: a passion schreef op 02-04-2004 @ 20:00 :
Hoi!

Ik heb een vraagje. Ik ga voor mijn opleiding een zomercursus Scheikunde volgen van 6 weken aan het James Boswell Instituut in Utrecht. Daarvoor heb je een bepaalde voorkennis van Scheikunde nodig. Dit is de basiskennis van Scheikunde die ook vermeld wordt op veel internetsites.
Dit houdt b.v. in dat je weet wat verschillen zijn tussen drinkwater, zeewater, oppervlaktewater etc, maar ook dingen zoals zure en basische reinigingsmiddelen onderscheiden, processen van verbranden en verwarmen beschrijven etc etc.
Nou vroeg ik me af of er iemand is die alle antwoorden heeft op deze vragen die staan voor de basiskennis van Scheikunde. Die zou ik echt heel goed kunnen gebruiken. Alvast bedankt!
In drinkwater zitten minder schadelijke stoffen/algen/bacterien/andere rommel dan in oppervlaktewater, en in zeewater zitten veel meer zouten en vissen dan in de vorige twee.
Basische reinigingsmiddelen voelen en ruiken meer naar zeep (zeep=basisch) dan zure en hebben een hogere pH-waarde.
Verbranden is een reactie aangaan met zuurstof
Bij verwarmen gaan moleculen sneller bewegen en worden de vanderwaalsbindingen opgerekt

Is dit basiskennis scheikunde?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 09:09
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
De "basiskennis scheikunde" waar jij het over hebt is denk ik zo ongeveer wat je in de 3e klas havo/vwo krijgt.
Dus haal in de bieb een 3e klas chemie boek en werk het door.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 10:02
Chris
Avatar van Chris
Chris is offline
of je koopt het boekje 'Samengevat'

hoewel deze wel voor examenklassen bedoeld zijn als examentraining..
__________________
oranje
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:02
Love: a passion
Love: a passion is offline
Eigenlijk bedoel ik:

Is er iemand die zo ACTIEF IS GEWEEST om de hele basiskennis samen te vatten of weet iemand een website waar ik het kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Love: a passion schreef op 03-04-2004 @ 12:02 :
Eigenlijk bedoel ik:

Is er iemand die zo ACTIEF IS GEWEEST om de hele basiskennis samen te vatten of weet iemand een website waar ik het kan vinden?
ja, de schrijver van Samengevat.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 12:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
In het linktopic op dit forum vind je ook een aantal chemielinks. Als je daar eens wat gaat rondsnuffelen vind je ongetwijfeld wel wat je zoekt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:38
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Ja nou ja, dat verhaaltje wat jij onder basiskennis verstaat is gewoon een beetje wat ze in de derde klas doen vaak, maar kan je nou ook weer niet bepaald de basiskennis van scheikunde noemen.. Ik denk dat ze gewoon willen voor die cursus dat je enig benul hebt van wat stoffen zijn, mengsels, verbindingen, fases e.d.

Alleen de eerste paar bladzijden van het samengevat boekje heb je misschien wat aan, maar als je dat allemaal voor het eerst hoort is het misschien weer wat TE beknopt allemaal.

In andere topics zal ook wel wat info staan en links e.d. Maar ik denk dat het handigst is gewoon ff een 3e klas boekje doorbladeren is, het meeste zal wel duidelijk zijn, en de paar dingetjes die niet duidelijk zijn worden dan toch even wat uitgebreider uitgelegd dan in samengevat, waar ze aan elke begrip 2 regeltjes besteden.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 16:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Basiskennis verbrandingsreacies:

al wat je in de fik steekt verbrand als er genoeg zuurstof is
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Formules in een rekenmachine.
Drater
35 10-09-2013 17:38
Algemene schoolzaken Meisjes met NT profiel
marleentje_star
60 20-08-2012 08:29
De Kantine Saai <3 HORSES #1687
Verwijderd
500 10-08-2012 12:37
Algemene schoolzaken Lijkt dit jullie een verstandige profielkeuze?
Ritual
27 17-07-2011 19:54
Algemene schoolzaken Belgisch schoolsysteem
songeur
14 18-03-2004 22:19
Huiswerkvragen: Exacte vakken N&G profiel
LoVeLy_AnGeLiNa
47 30-08-2003 23:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.