Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 10:31
Plien
Plien is offline
Wat vinden jullie van de privatisering van de NS? Moet de privatisering worden terug gedraaid of niet?? Vermeld er please ook ff bij waarom je dat vindt... (ik ga hierover mijn nederlands betoog waarschijnlijk houden)
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 10:38
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
terug. Toevoegen van een winstmotief komt de (kwaliteit van de) dienstverlening NIET ten goede.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 11:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb daarover een opstel voor m'n examen VWO Nederlands gemaakt.
En ben geslaagd.

Dat heb ik (natuurlijk) niet hier op school, maar kan het straks thuis wel hier posten, of mailen.

Kwaliteit lijkt me voldoende, want 't was dus voor m'n VWO schriftelijk examen.

Zal proberen het vanavond hier te posten... van mij mag je het gewoon kopieren.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 11:55
anarpunk
anarpunk is offline
Ik denk dat het niet goed is dat de N.S geprivatiseert is, omdat nogsteeds het openbaren vervoer gestimuleerd moeten worden, de auto is een vervuild middel,de bus en het vliegtuig. Ik denk dat treinen het minst vervuilend zijn, daarbij is het ook zo dat de N.s nu een monopolie positie heeft, dit is zeer zeker niet goed omdat zij ongestraft de prijs omhoog kunnen schroeven. Ik denk dat we afmoeten van het grote voortbeeld U.S.A omdat ondertussen is bewezen dat die globalisering voor hun niet werkt en met al dat geprivatiseer. Ook bv de gezonheidsector gaat achteruit,het onderwijs en zozijn er tal van voorbeelden dat dingen geprivatseert zijn. Niet meer een particulier maar openbaardingen voor iedereen. Daarbij is in alles te zien dat de rijker rijker worden en de arme armer. Ik zou er ook alles aan doen omdat te bestrijden en gelukkig is er een beweging aan het groeien de tegen deze vormen van globalisering zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 11:58
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
Ik denk dat het niet goed is dat de N.S geprivatiseert is, omdat nogsteeds het openbaren vervoer gestimuleerd moeten worden, de auto is een vervuild middel,de bus en het vliegtuig. Ik denk dat treinen het minst vervuilend zijn, daarbij is het ook zo dat de N.s nu een monopolie positie heeft, dit is zeer zeker niet goed omdat zij ongestraft de prijs omhoog kunnen schroeven. Ik denk dat we afmoeten van het grote voortbeeld U.S.A omdat ondertussen is bewezen dat die globalisering voor hun niet werkt en met al dat geprivatiseer. Ook bv de gezonheidsector gaat achteruit,het onderwijs en zozijn er tal van voorbeelden dat dingen geprivatseert zijn. Niet meer een particulier maar openbaardingen voor iedereen. Daarbij is in alles te zien dat de rijker rijker worden en de arme armer. Ik zou er ook alles aan doen omdat te bestrijden en gelukkig is er een beweging aan het groeien de tegen deze vormen van globalisering zijn.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Het is meer iets dat de overheid zelf zou moeten regelen.

Btw: Is de Ns nog niet geprivatiseerd dan?
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:25
Plien
Plien is offline
de NS is nu wel geprivatiseerd... maar ik vind dat dat ongedaan moet worden gemaakt.

het verslag zou ik wel kunnen gebruiken, alhoewel ik toch zelf de bronnen moet hebben en alles, maar ik kan er zeker wat dingen uithalen, of misschien brengt het me op ideeen...
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 12:53
anarpunk
anarpunk is offline
Wil je het over privatisering hebben over zijn geheel of niet, want je hebt boeken zoals Jihad V.s Macworld vraag mij niet de schrijver het is alleen van lemminscaat en het is van de Kritische reeks.. Succes leuk dat er eens mensen eens zijn over anders globalisering. Anti is het verkeerd woord
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 15:45
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
anarpunk schreef:
anders globalisering. Anti is het verkeerd woord
Origineel . Wat denk je van anti-kapitaalglobalisatie, anti-marktglobalisatie?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Sorry, ben het kwijt...
Document is onvindbaar...

Zal het morgen wel opnieuw overtypen, heb toch de hele dag vrij.
Wanneer moet je het hebben?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:15
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
De overheid heeft alle aandelen van de NS

Dat wordt dus NS R(reizigers)
Railinfra
Raillion (ex NS Cargo, nu samen met DB AG vracht)
NS onderhoud
NS nog-iets-maar-ik-ben-het-vergeten

Deze hele mikmak werkt een beetje om elkaar heen, niet praktisch dus. Het voordeel van privatisatie is dat het klantgerichter is uit noodzaak, maar een vage kosten-baten analyse zegt me dat de voordelen van dit logge overheidsbedrijf boven extra vervuilende auto's staan, en dat daarvoor steun van de overheid goed is. Omdat de overheid hoofdaandeelhouder is kan het er geld in blijven pompen zonder dat het "subsidie" heet. In feite is de NS nog gewoon een staatsbedrijf.
Wat vrachtvervoer betreft ben ik voor privatisatie. Joint-ventures als Rail4Chem en ACTS zijn zeer efficient. Toch blijven vrachtvervoerders voor vrachtwagens kiezen omdat de gemiddelde snelheid van een trein 40km/u is! Hiermee kun je slecht concurreren tenzij je ertstreinen vervoerd van 150 wagons van elk 100 ton... De UCI moet hier echt werk van maken, anders zal de trein enkel nog voor bulkgoederen worden gebruikt, ondanks de uitstekende infrastructuur. In Zwitserland slaagt men er wel in vrachtwagenvervoer over te nemen met Combirail (opleggers op wagons). Het mooie hieraan is dat de trein de vlot grote afstanden aflegt (goederen heeft zelfs voorang boven personen in Zw.) en dat de goederen worden verdeeld per vrachtwagen in de regio. Dat bespaart dus heel wat vrachtwagens die de alpen vervuilen. Nu hier nog.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
*sluit zich aan bij anarchistische punker *
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
terugdraaien. Doordat er winst moet worden gemaakt gaan bijv. kaartjes omhoog en daardoor wordt het openbaar vervoer nou niet echt gestimuleerd. Wegen worden dus drukker, want het maakt eigenlijk weinig uit of je nou de auto neemt of de trein. Ja, toch wel verschillen: met een auto kom je dichterbij, ze rijden wanneer je wilt en bovendien is de trein dus niet bijzonder goedkoop.

Voldoende subsidie van de overheid en een grote gelegenheid tot ingrijpen bij de NS lijkt me ook een goed plan, maar niet haalbaar denk ik. Dan dus toch maar voor het terug draaien van de privatisering.
Of eventueel als tweede plan: Invoer van voldoende concurrentie. Dan moeten de prijzen wel omhoog en de kwaliteit verbetert worden!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:10
Plien
Plien is offline
ik heb het niet voor een bepaalde dag nodig, wel het liefst voor volgende week
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:25
twiety
twiety is offline
terugdraaien. Iets publiekelijks moet niet geprivatiseerd worden als het om een terrein gaat waar men monopolie heeft. Een rails ernaast leggen is de enige oplossing die echt concurrentie zou kunnen bewerkstelligen, maar zoiets is te duur...en dat wil je ook niet!

Zie ook de stroomramp in Californië, monopolie + privatisering WERKT NIET! Openbaar vervoer moet terug in de publieke sector, waar het thuis hoort.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:45
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
denk helaas dat het niet mogelijk is om het nog terug te draaien
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:04
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
twiety schreef:


Zie ook de stroomramp in Californië, monopolie + privatisering WERKT NIET! Openbaar vervoer moet terug in de publieke sector, waar het thuis hoort.
Ergens in Zuid-Amerika hadden ze ook een waterbedrijf geprivatiseerd. Deze eerste levensbehoefte was daardoor 3x duurder geworden!

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:12
NN
NN is offline
Het privatiseren van een goed dat een basisbehoefte is voor veel mensen (iedereen die zich (over grotere afstand) wil verplaatsen en geen auto heeft) is onverstandig. De overheid is verantwoordelijk voor de collectieve voorzieningen in Nederland en moet zodoende ook zorg dragen voor het openbaar vervoer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:26
Plien
Plien is offline
hey... Je hoeft het verslag niet te typen.. mijn onderwerp is afgekeurd . Het was niet actueel genoeg. Ik neem nu waarschijnlijk iest van: heeft de NS nog een toekomst.. ja het lijkt er wel op..
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2002, 15:32
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Plien schreef:
hey... Je hoeft het verslag niet te typen.. mijn onderwerp is afgekeurd . Het was niet actueel genoeg. Ik neem nu waarschijnlijk iest van: heeft de NS nog een toekomst.. ja het lijkt er wel op..
Schat er is hier niemand die van plan was jou werkstuk te schrijven (ik begrijp nu dat je dat enigzins verwachtte). We zijn hier meer om te discussiëren...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:43
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Plien schreef:
hey... Je hoeft het verslag niet te typen.. mijn onderwerp is afgekeurd . Het was niet actueel genoeg.
Ik neem nu waarschijnlijk iest van: heeft de NS nog een toekomst.. ja het lijkt er wel op..
Het is actueel genoeg voor A&N, en de NS heeft heus wel toekomst, het gaat alleen om welke toekomst.
En wij posten hier niet voor je werkstukje, het gaat hier om de discussie. Toch vind ik het wel fijn dat je zo begaan bent met ons...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:08
Plien
Plien is offline
uhh, er zei iemand dat ie er een spreekbeurt over gehouden had... en dat verslagje hierop zou zetten.... daarom zei ik dat.

Maar ik mijn leraar vond de deprivatisering van de NS niet actueel. Ik vond van wel, want nu in 2003 gaat er een prijsverhoging komen bij de NS, 2 keer kort achter elkaar..En ik vind het overigens schandalig dat de prijzen zo omhoog gaan, ik vind het nu al redelijk duur... ik krijg het dan wel vergoed maar toch
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 17:09
Plien
Plien is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb daarover een opstel voor m'n examen VWO Nederlands gemaakt.
En ben geslaagd.

Dat heb ik (natuurlijk) niet hier op school, maar kan het straks thuis wel hier posten, of mailen.

Kwaliteit lijkt me voldoende, want 't was dus voor m'n VWO schriftelijk examen.

Zal proberen het vanavond hier te posten... van mij mag je het gewoon kopieren.
dit bedoelde ik dus... dit hoort nog bij het vorige bericht..
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 17:41
anarpunk
anarpunk is offline
Kijk weetje, altijd worden "ander" globlisten als vervelende mensen gezien.. Tegenwoordig als je bij de euro-top of g8 gaat demonsteren word je met wolken traangas belaagt enzo. Ik denk dat het ook aangeeft hoeveel fout er zat. Toen de laats in geneve gehouden werd. Waren er 5 miljoen!! demonstranten, maar hoorde ja daar wat over Nee!!! Want dat was geen nieuws want dat ging allemaal goed. Kijk het probleem met anarchisten,anarchisten,dieractivisten en milleuactivisten is dat je altijd over dat soort mensen hoort wanneer iets fout gaat. Greanpeace is helemaal geweldig volgens een hoop mensen dat komt omdat je ook hele goeien dingen van ze hoort. De media schenkt daar wel aandacht aan. Niet als er door een boomzit aktie door Earthfirst! een bos word gered in Belgie. Over als die leden een pand bezeten op de betuwelijn, nee dan hoor je alleen wanneer het ontruimt word en laten ze je de beelden zien van mensen die natuurlijk boos zijn. En aangezien dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet maatschappelijk bezig of bewust is, zie je bv door dat de lpf aande macht is gekomen komt het zo dat ons soort mensen altijd in een verkeerd daglicht word gezet. Want stel je voor als die rot anarchisten eens gelijk hebben dat de monarchie achterhaald is
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 18:00
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
*bravo* go Michael
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 19:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Sorry... ben m'n HELE opstel kwijt...

Het moet érgens zijn, alleen heb ik geen flauw idee waar.

Zal nog eens zoeken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2002, 09:59
Plien
Plien is offline
maar ik denk dat als de NS failliet zou gaan, de overheid zal ingrijpen... of zouden ze zich er helemaal niet meer mee bemoeien. Kweet trouwens niet of het waar is dat de overheid de NS nog steeds geld geeft...
__________________
soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge noeit het gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Vraag aan de treinnerds
Dekaloog
9 04-08-2015 22:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderwerp nodig?
Missy
4 19-06-2013 22:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Jong wil uit LPF-fractie stappen
UnknoWn EntiTy
122 15-10-2002 08:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Overtuig ons van jouw politieke ideen
Rabbi Daniel
26 15-06-2002 20:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zucht, de NS...
Rabbi Daniel
17 11-03-2002 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.