Oud 05-05-2011, 11:54
Sunsh!ne
Avatar van Sunsh!ne
Sunsh!ne is offline
Hi guys and gals

Ik vroeg me af hoe het is om in een doodgewone winkel te werken (denk aan aktiesport, kledingwinkel, oid)
Iemand ervaring / hoeveel verdient het ongeveer? En wat voor werk moet je dan doen?

Gzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2011, 12:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb in het Kruidvat gewerkt. Toen ik 15 was mocht ik alleen nog vakken vullen. Dan komen er dus pallets met dozen binnen en jij zet ze in de winkel bij de juiste schappen en pakt ze vervolgens uit. Vaak moet je dan rekening houden dat je de nieuwe dingen achteraan zet, en dat je de etiketjes de goede kant op draait.
Toen ik 16 werd mocht ik ook kassa draaien. Dan had je dienstjes van 2 uur dat je kassa draaide, dan weer 2 uurtjes vakken vullen, dan weer kassa, etc. En tijdens het vakken vullen word je om de 2 minuten wel gestoord door een klant, dus je bent ook veel aan het informeren / aanwijzen.

Daarnaast heb ik in een campeerwinkel gewerkt. We hadden daar ook outdoor kleding. Het vakken vullen gebeurde doordeweeks en ik werkte op zaterdag. Dus dan was je de hele dag aan het wachten op klanten. Op drukke dagen schoot de tijd voorbij en was je voortdurend aan het informeren of kassa draaien. Dat was leuk. Maar op rustige dagen had je niks te doen en dat is doodvermoeiend.

Ik verdiende toen trouwens gewoon minimum jeugdloon.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 15:59
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik werk nu bij de action. Meestal moet je een halve dag vakken vullen en een halve dag kassa, als je geen kassa hebt aan het einde van de dag moet je 'je' gang spiegelen(alles opruimen en netjes zetten). Ik werk alleen op zaterdag, dan is het altijd wel druk, dus dan gaat de tijd opzich wel snel.
Ik werk er nog geen jaar, en zit ongeveer 1,75 euro boven het minimumjeugdloon.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 08:49
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik heb bij de Hema gewerkt, waar ik afwisselend in het restaurant achter de kassa stond (de coffeeshop ), maar ook in de spoelkeuken. Als het echt druk was vulde ik ook aan. Ik was 15 en verdiende op minimumloon. Dat deed ik op zaterdagen, wat echt een drukke dag in de week is. De tijd vloog daardoor, maar het is wel aanpoten.

Sinds 2007 werk ik bij een boek- en tijdschriftenwinkel op het station. Dat is gevoelig voor drukte: soms is het tegen de klok rijen aan de kassa wegwerken en soms is er totaal niks te doen. Ik heb het liever druk, omdat de tijd dan sneller voorbij gaat. Anders ga ik spiegelen (tijdschriften netjes zetten, controleren op datum, aanvullen snoepgoed en boeken recht leggen). Vaak ben ik alleen, dus ik ben zowel aanspreekpunt in de winkel en ik moet de kassa in de gaten houden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 12:23
Ivo
Ivo is offline
Ik heb in een speciaalzaak gewerkt en deed daar verkoop en vul werkzaamheden. Kwa drukte is het zeer wisselend en ook nog een seizoens- en weersafhankelijk. In november en december hadden we het altijd hardstikke druk, op sommige dagen gewoon echt geen moment rust en er niet aan ontkomen dat je echt één voor één pauze neemt. Op een mooie zomerdag konden we blij zijn met 5 klanten per uur. Soms ook gewoon een uur of langer helemaal geen klanten. Simpelweg omdat de doelgroep dan lekker in de tuin zit of op het strand ligt en de niet-noodzakelijke aankopen uitstelt tot een dag met wat minder goed weer om buiten te zijn.

Als je alleen staat is het inderdaad wel erg vervelend als het rustig is. Sta je met één of meerdere gezellige collega's in de winkel, dan is dat al een stuk minder erg. Kun je tenminste nog eens een leuk gesprek aanknopen. Wanneer het druk is vliegt de tijd voorbij, maar als je van 9 tot 5 non-stop klanten moet helpen (adviseren/informeren + kassa) dan ben je aan het eind van de dag ook wel gesloopt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 13:09
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Is inderdaad wel een meerwaarde, met collega's samenwerken in een winkel. Ik sta nu dus voornamelijk alleen. Die verantwoordelijkheid is geen enkel probleem, maar bij incidenten ben je óók alleen. Klanten die roepen dat ze je manager NU willen zien en spreken, laten zich niet afschepen met een belletje, maar goed.
Het is ook veel gezelliger op rustige momenten. Ik zoek dan vermaak in de winkel zelf, maar als ook dat allemaal al is gedaan slaat de verveling wel behoorlijk toe in je eentje. Dan is het leuker als je terug kunt vallen op collega's.

En het staan, dat is ook wennen! 8 uur werk is minimaal 7 uur staan (ligt een beetje aan hoe de pauzetijden zijn en je rooster natuurlijk). Klanten die aan het eind van je werkdag komen willen ook nog normaal behandeld worden, dus het wordt je lichamelijke vermoeidheid echt negeren. Goede schoenen is een must.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 18:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je alleen staat is het inderdaad wel erg vervelend als het rustig is. Sta je met één of meerdere gezellige collega's in de winkel, dan is dat al een stuk minder erg. Kun je tenminste nog eens een leuk gesprek aanknopen. Wanneer het druk is vliegt de tijd voorbij, maar als je van 9 tot 5 non-stop klanten moet helpen (adviseren/informeren + kassa) dan ben je aan het eind van de dag ook wel gesloopt.
Ik heb dagen gehad dat we op een dag van 8 uur 5 klanten hadden. Dan helpen die collega's ook niet meer hoor, na een paar uur heb je elkaar echt helemaal niets meer te zeggen
Ik had inderdaad ook liever non-stop klanten. Niet alleen gaat de tijd dan snel, maar ook word je met 'tegen de klok in werken' tenminste een beetje uitgedaagd. Op mijn huidige werk (horeca) heb ik regelmatig dagen zonder pauze, omdat het dan te druk is om te pauzeren. Dat soort dagen zijn wel de dagen waarop je het meest met tevredenheid terug kijkt op wat je allemaal wel niet voor elkaar hebt gekregen. Gesloopt of niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Standaard werk..
Joeytjuhh96
9 24-07-2010 05:06
Werk, Geld & Recht Werken in het buitenland en je eigen taal blijven spreken?
Manpower200
1 02-07-2008 12:12
Verhalen & Gedichten Klant is koning (werken in een supermarkt)
Verwijderd
19 09-12-2006 14:15
Werk, Geld & Recht werktijden in een winkel
Poesket
8 11-09-2006 14:28
Werk, Geld & Recht Werk in Groningen?
Verwijderd
15 21-06-2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.