Oud 22-05-2003, 15:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
VS tegen invasie Cuba, senator wil Castro vervolgen

(van onze redactie buitenland)
AMSTERDAM - De Verenigde Staten overwegen geen militaire invasie op Cuba, maar zullen het Castro-regime steeds verder onder druk zetten. "Het gebruik van geweld behoort niet tot de opties van deze regering." aldus gisteren minister van Volkshuisvesting Mel Martinez, zelf van Cubaanse afkomst.

Martinez sprak op het Witte Huis, waar president George W. Bush elf voormalige Cubaanse politieke gevangenen ontving. Ook zij pleitten tegen een Amerikaans ingrijpen. "We willen geen Amerikaanse mariniers op ons eiland, maar we hebben meer buitenlandse diplomatieke steun nodig, ook uit Europa." aldus Isabel Roque. Zij is de zuster van 1 van Cuba's bekendste dissidenten, Marta Beatriz Roque. Deze veteraan werd in maart veroordeeld tot een lange gevangenisstraf, samen met een 70tal andere vijanden van het regime.

Zelden was de repressie in Cuba sterker dan nu. Vijanden van het bewind vermoeden een verband met de Amerikaans-Britse interventie in Irak. Amerikaanse diplomaten in het Caribisch gebied lieten doorschemeren dat Cuba het volgende land is waar de VS een verandering van regime berwerkstelligen.
President Bush sprak gisteren in het Spaans de Cubanen toe op Radio Marti, een Amerikaanse zender gericht op Cuba. "Ik hoop dat het Cubaanse volk weldra dezelfde vrijheden en rechten genieten als wij. Voor dictaturen is er in Amerika geen plaats. Moge God het Cubaanse volk steunen, dat vecht voor zijn vrijheid," aldus Bush. Radio Marti, genoemd naar de vrijheidsheld Jose Marti, wordt in Havana gestoord, maar is elders op het eiland redelijk tot goed te ontvangen.
Gisteren was het de Cubaanse onafhankelijkheidsdag. Zowel het Castro-regime als de bakllingen in de VS herdachten dat Cuba 101 jaar geleden ophield een Spaanse kolonie te zijn.
Onduidelijk is welke drukmiddelen de VS kunnen toepassen zonder het Cubaanse volk te straffen, terwijl Castro en de zijnen buiten schot blijven. Overwogen wordt om het overmaken van geld van immigranten naar Cuba aan banden te leggen. Honderdduizenden Cubanen zouden dan echter beroofd worden van nagenoeg al hun inkomsten.
De golf van repressie heeft de Amerikaans-Cubaanse verhoudingen zo mogelijk nog verder verslechters. Vorige week wees Washington 14 Cubaanse diplomaten uit wegens spionage. De Amerikaanse senator Harry Reid diende gisteren een motie in waarin hij pleit voor de oprichting van een tribunaal dat Castro en andere Cubaanse leiders moet berechten wegens misdaden tegen de mensheid.
De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) heeft schrijvers en journalisten aangespoord vandaag voor de Cubaanse ambassade in Den Haag te protesteren. De NVJ wil voor de ambassade 77 schrijfmachines opstellen, voorzien van de namen van de gevangenen.
"De schrijfmachines staan symbool voor de 28 schrijvers en journalisten en 49 wetenschappers en andere dissidenten die in Cuba achter gesloten deuren via snelrecht werden veroordeeld." aldus NVJ. Aanhangers van het Castro-regime houden een tegendemonstratie.

Bron: Het Parool, woensdag 21 mei 2003
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 15:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
OMG, George 'Messias' Bush is weer bezig...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:39
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 22-05-2003 @ 15:37:
OMG, George 'Messias' Bush is weer bezig...
Er staat toch duidelijk dat de USA geen geweld willen gebruiken.

P.S. Zou je de term Messias niet meer willen gebruiken. Dat kan kwetsend voor Joodse en Christelijke mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ter info.

Wie is Mel Martinez?

Mel Martinez is the nation's 12th Secretary of Housing and Urban Development. He was unanimously confirmed by the United States Senate, and took his oath of office on January 24, 2001.

In nominating Martinez, President George W. Bush said: "Since leaving his Cuban homeland as a boy, Mel Martinez has been the embodiment of the American dream and has had great success in helping the people of his community obtain affordable housing and urban services."
Martinez's work in the public and private sectors, his active involvement in community activities, and his understanding of the work of faith-based social service agencies make him particularly well suited to serve as leader of the U.S. Department of Housing and Urban Development.
http://www.hud.gov/about/secretary/martinezbio.cfm

"Mel Martinez is one of the next-generation of political superstars and a loyal Bush family supporter, according to colleagues."
(...)
Martinez co-chaired (with eight others) the Florida Bush campaign and was an outspoken advocate of the Miami relatives of Elian Gonzalez in South Florida. He even took Elian to Disney World for a day.
http://abcnews.go.com/sections/polit...z_profile.html

Mel Martinez fled Cuba in 1962 in 1962 as part of a Catholic humanitarian effort, "Operation Pedro Pan", that eventually brought 14,000 children to the United States.
http://www.emailthepresident.com/hud.html

Wat is Operation Pedro Pan?

Pedro Pan was a program created by the Catholic Welfare Bureau (Catholic Charities) of Miami in December 1960 at the request of parents in Cuba to provide an opportunity for them to send their children to Miami to avoid Marxist-Leninist indoctrination. After the break in diplomatic relations on January 3, 1961, the Catholic Welfare Bureau was authorized by the U.S. Department of State to notify parents in Cuba that visa requirements had been waived for their children. This enabled the children to travel by commercial flights to Miami.

Father Bryan O. Walsh, the Director of Catholic Welfare Bureau, became aware of the plight of unaccompanied minors in November 1960 when a Cuban man brought a fifteen-year-old Cuban boy to his office. The boy, Pedro, had come to Miami to live with relatives. The family was in dire straits and the CWB was asked to provide foster care. Father Walsh realized that unaccompanied minors were always found among refugees seeking a safe haven. There would be many more “Pedros”. Father Walsh bought the matter to the attention of Mr. Tracy Voorhees, sent by President Eisenhower to assess the needs of Cuban refugees in Miami. Mr. Voorhees recommended that the President approve funds for the care of unaccompanied minors. This meant that if the children could get to Miami, funds would be available to their care.

Mr. James Baker, the headmaster of Ruston Academy, an American school in Havana was at the same time organizing a network of Cubans and expatriates to help get their children to Miami. On December 12, 1960, Mr. Baker and Fr. Walsh met to discuss how they could work together. This was the beginning of Operation Pedro Pan. Mr. Baker would get the children out of Cuba and Fr. Walsh would provide shelter care for those who had no one here.
http://www.pedropan.org/history.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 15:39:
Er staat toch duidelijk dat de USA geen geweld willen gebruiken.


Verbaal geweld of boycot is ook geweld.

Citaat:

P.S. Zou je de term Messias niet meer willen gebruiken. Dat kan kwetsend voor Joodse en Christelijke mensen.
Het lijkt me ironisch bedoeld, vandaar tussen haakjes. En hij komt mijn inziens over alsof hij de nieuwe messias is.
Althans hij spreekt in erg theologische termen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:50
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 15:48:



Het lijkt me ironisch bedoeld, vandaar tussen haakjes. En hij komt mijn inziens over alsof hij de nieuwe messias is.
Althans hij spreekt in erg theologische termen. [/B]
Dat komt doordat hij bekeerd is en dat ook wil laten merken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 15:50:
Dat komt doordat hij bekeerd is en dat ook wil laten merken.
Zou kunnen. Maar het is in ieder geval typerend voor zijn manier van spreken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:14
Verwijderd
Fidel Castro is al hoogbejaard, als die Amerikanen dan persé het regime willen veranderen kunnen ze net zo goed wachten tot Fidel overleden is, dan is het veel eenvoudiger om er een kapitalistische marionettenregering neer te zetten.
Overigens ben ik bang voor de gevolgen, ik vrees dat Cuba een tweede Rusland gaat worden als er te rigoureus een kapitalistisch systeem wordt ingevoerd (waar ik sowieso tegen ben, maar de Amerikanen zijn toch niet te stoppen). Cuba zal net zozeer in verval raken als het niet goed aangepakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:17
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:14:
Fidel Castro is al hoogbejaard, als die Amerikanen dan persé het regime willen veranderen kunnen ze net zo goed wachten tot Fidel overleden is, dan is het veel eenvoudiger om er een kapitalistische marionettenregering neer te zetten.
Overigens ben ik bang voor de gevolgen, ik vrees dat Cuba een tweede Rusland gaat worden als er te rigoureus een kapitalistisch systeem wordt ingevoerd (waar ik sowieso tegen ben, maar de Amerikanen zijn toch niet te stoppen). Cuba zal net zozeer in verval raken als het niet goed aangepakt wordt.
Cuba heeft niet zo'n wijdverbreidekapitalistische elite als de CCCP wel had.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Soy Cuba gezien, Che?
Ok, het is dan wel USSR propaganda (die overigens in de USSR verboden was (vraag me niet waarom want dat weet ik niet )), maar daarin werd wel duidelijk dat "dat andere soort systeem ook niet goed functioneerde".
Ik ben inderdaad bang dat Cuba dan zal vervallen in een tweede Rusland, waarin de maffia de overhand zal krijgen.
Met Colombia in de buurt is dat niet een erg lekkere ontwikkeling.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:19
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Ga toch weg zeg! Het communisme heeft totaal gefaald; ook in Cuba. Hoe eerder die mensen bevrijd worden, hoe beter. En waar veranderingen worden doorgevoerd, vallen natuurlijk altijd slachtoffers. Niet iedereen krijgt het in een jaar tijd ineens stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 16:18:
Soy Cuba gezien, Che?
Ok, het is dan wel USSR propaganda (die overigens in de USSR verboden was (vraag me niet waarom want dat weet ik niet )), maar daarin werd wel duidelijk dat "dat andere soort systeem ook niet goed functioneerde".
Ik ben inderdaad bang dat Cuba dan zal vervallen in een tweede Rusland, waarin de maffia de overhand zal krijgen.
Met Colombia in de buurt is dat niet een erg lekkere ontwikkeling.
Nee, ik heb Soy Cuba niet gezien. Het werd een keer uitgezonden op Nederland 3 toch? Toen heb ik het gemist... Maar waar ging het over?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:19:
Ga toch weg zeg! Het communisme heeft totaal gefaald; ook in Cuba. Hoe eerder die mensen bevrijd worden, hoe beter. En waar veranderingen worden doorgevoerd, vallen natuurlijk altijd slachtoffers. Niet iedereen krijgt het in een jaar tijd ineens stukken beter.
Rusland is al meer dan 10 jaar geen USSR meer en het is nog steeds een grote rotzooi.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 16:17:
Cuba heeft niet zo'n wijdverbreidekapitalistische elite als de CCCP wel had.
Daar ligt het probleem in Rusland niet zozeer.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:22
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 16:20:
Rusland is al meer dan 10 jaar geen USSR meer en het is nog steeds een grote rotzooi.
Wat is 10 jaar? Zelfs op een mensenleven is dat relatief kort. Rusland is nu omhoog aan het klimmen, ze zijn nu een van de weinige landen in Europa met stevige economische groei.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:19:
Ga toch weg zeg! Het communisme heeft totaal gefaald; ook in Cuba. Hoe eerder die mensen bevrijd worden, hoe beter. En waar veranderingen worden doorgevoerd, vallen natuurlijk altijd slachtoffers. Niet iedereen krijgt het in een jaar tijd ineens stukken beter.
Bevrijd? Oh, zodat ze straks net zo arm zijn als de Argentijnen, net zulk slecht onderwijs hebben als de Brazilianen en een gezondheidszorg van lik-me-vestje hebben? Ik heb al vaak genoeg uitgelegd hoe het zit op Cuba.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:23
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:22:
Bevrijd? Oh, zodat ze straks net zo arm zijn als de Argentijnen, net zulk slecht onderwijs hebben als de Brazilianen en een gezondheidszorg van lik-me-vestje hebben? Ik heb al vaak genoeg uitgelegd hoe het zit op Cuba.
Argentinië was altijd stukken beter en Brazilië is een veel groter land; dat is niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:22:
Wat is 10 jaar? Zelfs op een mensenleven is dat relatief kort. Rusland is nu omhoog aan het klimmen, ze zijn nu een van de weinige landen in Europa met stevige economische groei.
Die niet ten goede komt aan de Moskouse straatkinderen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:23:
Argentinië was altijd stukken beter en Brazilië is een veel groter land; dat is niet te vergelijken.
Argentinië zit al jaren in een diepe recessie, en dat Brazilië groter is neemt niet weg dat het onderwijs er slecht is. De Sovjet-Unie was tien keer zo groot en zelfs daar was het onderwijs in orde.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:26
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:21:
Daar ligt het probleem in Rusland niet zozeer.
Niet alleen, maar wel voor een deel. Doordat de CCCP voor de elite een semi -kapitalistisch systeem had dat totaal samenhing met georganiseerde misdaad viel Rusland zodra de CCCP was opgedoekt als rijpe meloenen in de schoot van de georganiseerde misdaad die kort daarna een lading rekruten kreeg toegespeeld via de KGB en Spetnaz
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:20:
Nee, ik heb Soy Cuba niet gezien. Het werd een keer uitgezonden op Nederland 3 toch? Toen heb ik het gemist... Maar waar ging het over?
Reviews:
http://www.rottentomatoes.com/m/IAmCuba-1066281/
(een rode tomaat betekent een goede recensie. Deze film heeft alleen maar goede recensies gekregen en krijgt de volle pond (100%), da's uitzonderlijk )

Zoals ik al zei is het wel propaganda, dus je moet bepaalde dingen met een korreltje zout nemen.

"An epic celebration of the revolution that brought Fidel Castro to power, I AM CUBA is much more than a Cold War-era curiosity. This 1964 Soviet-Cuban co-production, unearthed and released in the US in 1995, is an audaciously stylish movie that dazzles viewers with one spectacularly inventive shot after another."

Meer...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 16:26:
Niet alleen, maar wel voor een deel. Doordat de CCCP voor de elite een semi -kapitalistisch systeem had dat totaal samenhing met georganiseerde misdaad viel Rusland zodra de CCCP was opgedoekt als rijpe meloenen in de schoot van de georganiseerde misdaad die kort daarna een lading rekruten kreeg toegespeeld via de KGB en Spetnaz
Zo zo, je weet er wat van. Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? Maar je moet ook bedenken dat als de economie van de ene op de andere dag een vrije wordt, zoals in de SU gebeurde, dat zo z'n gevolgen heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:23:
Argentinië was altijd stukken beter en Brazilië is een veel groter land; dat is niet te vergelijken.
Dat Brazilie een groter land is, lijkt me een onlogisch argument om aan te geven waarom het daar slechter zou zijn. Want dat zou dan - logisch gezien - betekenen dat elk land, groter dan Cuba, logischerwijze slechter af zou moeten zijn dan Cuba.

En dat is niet het geval.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:31
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:24:
Die niet ten goede komt aan de Moskouse straatkinderen.
Nou in Cuba hebben de kinderen het veel beter. Lees je nooit een tijdschrift of krant? Vorig jaar stond er in M (katern van de NRC) een stuk over kinderhoertjes in Cuba.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:31:
Nou in Cuba hebben de kinderen het veel beter. Lees je nooit een tijdschrift of krant? Vorig jaar stond er in M (katern van de NRC) een stuk over kinderhoertjes in Cuba.
Die heb je ook in Brazilie. Daar hoef je geen communistisch systeem voor te hebben.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:31:
Nou in Cuba hebben de kinderen het veel beter. Lees je nooit een tijdschrift of krant? Vorig jaar stond er in M (katern van de NRC) een stuk over kinderhoertjes in Cuba.
Dat zijn ongewenste kapitalistische elementen, voor de recessie bestond er geen kinderprostitutie, waar die in Brazilië en Thailand al wèl bestond. Overigens doet Castro er alles aan om deze kinderprostitutie tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:34
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 16:30:
Dat Brazilie een groter land is, lijkt me een onlogisch argument om aan te geven waarom het daar slechter zou zijn. Want dat zou dan - logisch gezien - betekenen dat elk land, groter dan Cuba, logischerwijze slechter af zou moeten zijn dan Cuba.

En dat is niet het geval.
Een land als Brazilië moet je vergelijken met andere derde wereld landen van dezelfde omvang. India, Indonesië, Mexico. Zo bekeken doet Brazilië het echt niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:34
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:29:
Zo zo, je weet er wat van. Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?
Te veel in de bibliotheek gezeten.


Citaat:
Maar je moet ook bedenken dat als de economie van de ene op de andere dag een vrije wordt, zoals in de SU gebeurde, dat zo z'n gevolgen heeft.
De economie in de CCCP was al langzaam aan in een vrije economie aan het veranderen. Maar ik ben het met je eens dat het slimmer is om Castro langzaam dood te laten gaan en te zorgen voor een pro westerse dictator die Cuba langzaam in een democratie te laten veranderen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:35
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:33:
Dat zijn ongewenste kapitalistische elementen, voor de recessie bestond er geen kinderprostitutie, waar die in Brazilië en Thailand al wèl bestond. Overigens doet Castro er alles aan om deze kinderprostitutie tegen te gaan.
Makkelijk zeg. Geef de schuld maar aan het kapitalisme.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:33:
Dat zijn ongewenste kapitalistische elementen, voor de recessie bestond er geen kinderprostitutie, waar die in Brazilië en Thailand al wèl bestond. Overigens doet Castro er alles aan om deze kinderprostitutie tegen te gaan.
Typisch, mensen die kritiek op Castro hebben zijn in no-time 'verdwenen' en een paar kindhoertjes weten ze niet aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:34:
Een land als Brazilië moet je vergelijken met andere derde wereld landen van dezelfde omvang. India, Indonesië, Mexico. Zo bekeken doet Brazilië het echt niet slecht.
maar waarom is Brazilie eigenlijk een "derde wereldland"?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:35:
Makkelijk zeg. Geef de schuld maar aan het kapitalisme.
mwah. Als je door je te prostitueren een inkomen krijgt van hier tot Tokyo door westerse toeristen (en dat zijn er nogal wat in Cuba) betaald...
kan ik niet echt communistisch noemen, als je daarvoor (geld) valt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:40
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 16:38:
maar waarom is Brazilie eigenlijk een "derde wereldland"?
Om dat een groot deel van de bevolking arm is, dûh!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:40:
Om dat een groot deel van de bevolking arm is, dûh!
En waarom?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:34
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Amerikaanse diplomaten in het Caribisch gebied lieten doorschemeren dat Cuba het volgende land is waar de VS een verandering van regime berwerkstelligen.


En hoe willen ze dat legetimeren? Een band met Al Quaida lijkt me moeilijk aan te tonen, MVW's heeft cuba ook niet (nooit gehad?) en het regime van Fidel Castro is niet zo hard dat een soort Cuba Freedom" erg overtuigend over gaat komen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:38
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:34:
Een land als Brazilië moet je vergelijken met andere derde wereld landen van dezelfde omvang. India, Indonesië, Mexico. Zo bekeken doet Brazilië het echt niet slecht.
Citaat:
maar waarom is Brazilie eigenlijk een "derde wereldland"?
Citaat:
Om dat een groot deel van de bevolking arm is, dûh!
Als alle natuurlijke rijkdommen van Brazilie goed geexploiteerd werden en de opbrengsten niet allemaal naar het buitenland zouden wegvloeien zou Brazilie minstens zo rijk zijn als Japan of de Europese landen...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2003, 19:21
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 15:39:
Er staat toch duidelijk dat de USA geen geweld willen gebruiken.

P.S. Zou je de term Messias niet meer willen gebruiken. Dat kan kwetsend voor Joodse en Christelijke mensen.
mes·si·as (de ~ (m.), ~sen)
1 heilsprofeet

Christelijk verband komt slechts voor in de bijbel, en wellicht ook andere geloofsboeken. Echter, in die boeken komen over het algemeen wel meer woorden voor (me dunkt), dus is er geen enkele reden je hier verontwaardigd over te voelen; post dan maar gewoon niets.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 16:29:
Zo zo, je weet er wat van. Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag? Maar je moet ook bedenken dat als de economie van de ene op de andere dag een vrije wordt, zoals in de SU gebeurde, dat zo z'n gevolgen heeft.
Dat was allesbehalve wat je noemt "van de ene dag op de andere". Ooit van het programma van Gorbachov gehoord, de voortzetteing van de decentralisatie en het "communisme met een menselijk gezicht"?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:36
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
duyvel schreef op 22-05-2003 @ 18:38:
Als alle natuurlijke rijkdommen van Brazilie goed geexploiteerd werden en de opbrengsten niet allemaal naar het buitenland zouden wegvloeien zou Brazilie minstens zo rijk zijn als Japan of de Europese landen...
Yeah, right. Heb jij ooit economie gehad op school?

Je hebt aan grondstoofen nauwleijks wat zonder Value Added Logistics. Om dat te bereiken in een technologisch een tikje achterstallig land als Brazilië is het noodzakelijk dat er buitenlandse investeringen worden gedaan. Die VAL-goederen moeten vervolgens geëxporteerd worden onder een lage munt. Dán is de winst zo groot mogelijk. Als je de grondstoffen zelf in Brazilië houdt zonder er iets mee te doen heb je veel minder welvaart dan als je internationaal gaat handelen.
Er is een reden waarom Westerse landen dat juist zoveel doen, weet je.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:30
disposition
Avatar van disposition
disposition is offline
Hm ik zit vanaf woensdag in cuba
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-05-2003 @ 20:36:
Yeah, right. Heb jij ooit economie gehad op school?

Je hebt aan grondstoofen nauwleijks wat zonder Value Added Logistics. Om dat te bereiken in een technologisch een tikje achterstallig land als Brazilië is het noodzakelijk dat er buitenlandse investeringen worden gedaan. Die VAL-goederen moeten vervolgens geëxporteerd worden onder een lage munt. Dán is de winst zo groot mogelijk. Als je de grondstoffen zelf in Brazilië houdt zonder er iets mee te doen heb je veel minder welvaart dan als je internationaal gaat handelen.
Er is een reden waarom Westerse landen dat juist zoveel doen, weet je.
Ja dan is de winst voor Shell zo groot mogelijk, maar niet voor de Brazilianen. Alle winst die de Shell en andere grote multinationals maakt met de grondstoffen uit Brazilie vloeien weg naar het buitenland, terwijl de Brazilianen voor een hongerloontje koffie en banenen en olie uit de grond moeten halen. Je hoeft niet veel verstand van economie te hebben om te zien dat het momenteel niet Brazilie zelf is wat van de grondstoffen profiteert.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 22-05-2003 @ 16:35:
Makkelijk zeg. Geef de schuld maar aan het kapitalisme.
Moet jij zeggen mister-de-moslims-hebben-schuld-aan-alle-ellende-in-de-wereld. Maar je kan moeilijk ontkennen dat het verkopen van je lichaam in ruil voor dollars erg kapitalistisch is.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-05-2003 @ 20:33:
Dat was allesbehalve wat je noemt "van de ene dag op de andere". Ooit van het programma van Gorbachov gehoord, de voortzetteing van de decentralisatie en het "communisme met een menselijk gezicht"?
De Glasnost, Perestrojka en nog een bepaald plan, waarvan ik de naam kwijt ben, dat neerkwam op een verhoogde productie waren weinig succesvol. Bovendien, toen Jelstin aan de macht kwam werden deze projecten stopgezet en werd er rigoreus gebroken met het communistische systeem, met als gevolg o.a. een gigantische inflatie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 22-05-2003 @ 16:38:
Typisch, mensen die kritiek op Castro hebben zijn in no-time 'verdwenen' en een paar kindhoertjes weten ze niet aan te pakken.
Hahaha, dat zijn twee verschillende problemen die een andere aanpak vereisen. Het is eenvoudiger om een dissident voor het vuurpeloton te zetten dan scherp te controleren op kinderprostitutie en dit stop te zetten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
disposition schreef op 22-05-2003 @ 21:30:
Hm ik zit vanaf woensdag in cuba
Wow, mag ik mee? Ik moet opschieten, want over een paar jaar is Cuba Cuba niet meer...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 01:10
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 22:02:
Wow, mag ik mee? Ik moet opschieten, want over een paar jaar is Cuba Cuba niet meer...
sick bastard
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 01:30
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
duyvel schreef op 22-05-2003 @ 21:54:
Ja dan is de winst voor Shell zo groot mogelijk, maar niet voor de Brazilianen. Alle winst die de Shell en andere grote multinationals maakt met de grondstoffen uit Brazilie vloeien weg naar het buitenland, terwijl de Brazilianen voor een hongerloontje koffie en banenen en olie uit de grond moeten halen. Je hoeft niet veel verstand van economie te hebben om te zien dat het momenteel niet Brazilie zelf is wat van de grondstoffen profiteert.
What the hell? Heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Wat je nou zegt slaat echt nergens op.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 01:32
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 21:56:
Moet jij zeggen mister-de-moslims-hebben-schuld-aan-alle-ellende-in-de-wereld. Maar je kan moeilijk ontkennen dat het verkopen van je lichaam in ruil voor dollars erg kapitalistisch is.
Want in niet-kapitalistische landen bestaat/bestond geen prostitutie?

Citaat:
De Glasnost, Perestrojka en nog een bepaald plan, waarvan ik de naam kwijt ben, dat neerkwam op een verhoogde productie waren weinig succesvol. Bovendien, toen Jelstin aan de macht kwam werden deze projecten stopgezet en werd er rigoreus gebroken met het communistische systeem, met als gevolg o.a. een gigantische inflatie.
Dat dat niet bijzonder succesvol was kwam doordat het veel tijd kostte en werd gehinderd door de reactionairen. Maar dat betekent niet dat de tussenstap tussen communistische planeconomie en kapitalisme niet door Gorbachov voorzien en gecreëerd was.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 02:21
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
McCaine schreef op 23-05-2003 @ 01:30:
What the hell? Heb je mijn post überhaupt wel gelezen? Wat je nou zegt slaat echt nergens op.
sorry maar ik denk eerder dat je mijn oorspronkelijke post niet goed hebt gelezen. Daarmee bedoelde ik namelijk dat de opbrengsten van de waardevolle grondstoffen van Brazilie allemaal naar het buitenland en de grote multinationals wegvloeien. En dus niet naar de mensen aan wie die rijkdom eigenlijk toebehoord, namelijk de bevolking van Brazilie.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 08:39
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-05-2003 @ 22:01:
Hahaha, dat zijn twee verschillende problemen die een andere aanpak vereisen. Het is eenvoudiger om een dissident voor het vuurpeloton te zetten dan scherp te controleren op kinderprostitutie en dit stop te zetten.
Dacht je dat? Met een of twee goed georganiseerde politie acties de straten schoonvegen en de hoertjes en hun klanten goed straffen en vernederen in het openbaar en dan heb je er een paar jaar geen last meer van. Het is waarschijnlijker dat Castro hen niet wil oppakken omdat hij en zijn officieren zelf van die blagen gebruiken om aan hun trekken te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Grote VS topic
Gatara
22 30-05-2003 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.