Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2010, 16:05
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Welk van de onderstaand vak zouden jullie kiezen?:

-aadrijkskunde
-m&o
-maatschappijwetenschappen

alvast bedankt;D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2010, 16:12
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Kijk eens bij topictools, misschien ben je nog op tijd om een poll toe te voegen.
(rechtsboven je eigen reactie)
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
En dan meteen een goede titel!

Het hangt ervan af wat jij leuk lijkt/goed in bent. Wat sta je voor die vakken? (Hoewel ik niet weet wat maatschappijwetenschappen precies is, het klinkt saai. ) Kijk, ík zou Ak gekozen hebben, want dat lijkt me het leukste, maar je moet voor jezelf kiezen, niet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:29
Verwijderd
M&O, want daar komt het aan op rekenen in plaats van al die overloze teksten en moeilijke toetsen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:47
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Tja, waar ben je het minste tijd voor kwijt. Ik weet dat ak er druk zal worden omdat je veel verslagen moet maken en grote teksten moet lezen.
En M&O is inderdaad veel rekenen dus dat raad ik je ook niet echt aan. (met alle respect)

Dus zou ik gaan voor maatschappijwetenschappen.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 16:54
Verwijderd
Ik heb zelf M&O, het is veel rekenen. Als je je huiswerk gewoon maakt dan hoef je weinig voor de toets te leren. Ik vind M&O een leuk vak.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 17:29
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
AK of MAW
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 18:41
Verwijderd
m&o. Ik heb nooit de keuze voor maatschappijwetenschappen gehad, maar ik heb aardrijkskunde laten vallen omdat ik het niet leuk vond. m&o dus wel .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2010, 23:03
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb het alle drie.
Ik heb AK altijd leuk gevonden (op vmbo en op havo), maar op vwo vind ik het echt saai. Echt kurkdroog en vind het echt niet interessant, hoewel het bijna overeen komt met de lesstof op havo (vandaar dat ik het saai vind?)
Maw heb ik dit jaar voor het eerst, en ik vind het een redelijk leuk vak. Het is echt ontiegelijk veel, je moet veel stampen en verschillen weten. Maar het kan interessant zijn.
M&O heb ik ook vorig jaar gehad, heb het afgesloten met een 7, het is veel rekenen, maar er zit ook theorie bij waarvan je denkt; wat heb ik hier nu weer aan? (als mensen m&o hebben, en "In Balans" hebben, weten ze wat ik bedoel (H4/5/6 geloof ik)), maar ik vind het opzich wel een redelijk leuk vak.

Conclusie: Ik zou maw of m&o doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:01
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Oké ander vraag:

M&O of AK ?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:03
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Oké ander vraag:

M&O of AK ?
MAW heb je uitgesloten?
Voor jou: AK.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:34
Eadlyn
Eadlyn is offline
m&o

Altijd handig
Aan ak heb je echt niets... Dat idee heb ik dan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:44
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
M&O is volgens mij voor geen HBO of Universitaire een vereiste, dus in dat opzicht heb je er ook niks aan hoor
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:59
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
EDIT: weggehaald

@ TS: Daarom zou ik zeggen dat je moet kiezen voor datgene waar je het minste tijd aan kwijt bent. Je reageert hier al een tijdje op dit forum en ik heb het idee dat wiskunde niet je sterkste vak is. Daarom raad ik je dus aan om AK te kiezen want M&O is veel rekenen. Het is niet zozeer formules maar wel echt vrijwel alleen maar werken met getalletjes.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 15:17
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik ben over het algemeen een veelzijdig mens (hebben jullie vast wel gemerkt, aan mijn vele studiekeuze(problemen)).

Rekenen(wiskunde) is niet mijn sterkste kant, dus Mr, Mark je hebt gelijk m&o zal het niet worden.(lijkt mij ook verstandig)
Van vele klasgenoten hoor ik ook niet veel positiefs van Ak. Dat het veel, moeilijk en saai is.
Dus hou ik MAW over, maar toch twijfel ik nog tussen AK en MAW.

Dus again de vraag: Wat kiezen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 17:08
Ninalove
Avatar van Ninalove
Ninalove is offline
Ak, heb ik je al gezegd
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 17:25
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik zou voor hetgeen kiezen wat je interessanter vindt. Want MAW is ook niet echt weinig hoor Is filosofie niets?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 05:30
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ben je slecht in talen? Volgens mij mocht Duits/Frans ook bij een keuzeprofielvak van E&M (dat heb je toch?)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2010, 06:43
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Nee ik doe NG dus talen kan ik niet kiezen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 15:40
Eadlyn
Eadlyn is offline
Hoezo heb je een keuze tussen ak/m&o/maw?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 16:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Hoezo heb je een keuze tussen ak/m&o/maw?
Dat zullen de keuzevakken bij haar op school zijn.

Ik zou Ak leuker vinden, maar leen eens een boek van hogere jaars, spreek een een leraar, kijk eens een eindexamen in. Ik kan niet voor jou kiezen. (;
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 18:07
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dat zullen de keuzevakken bij haar op school zijn.

Ik zou Ak leuker vinden, maar leen eens een boek van hogere jaars, spreek een een leraar, kijk eens een eindexamen in. Ik kan niet voor jou kiezen. (;
Maar dan zou het toch raar zijn dat ze geen taal kan kiezen? Waarschijnlijk zit er een andere reden achter want als het een vrij deel vak moet zijn kan ze vrijwel elk vak kiezen en niet alleen die vakken.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 18:35
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Maar dan zou het toch raar zijn dat ze geen taal kan kiezen? Waarschijnlijk zit er een andere reden achter want als het een vrij deel vak moet zijn kan ze vrijwel elk vak kiezen en niet alleen die vakken.

Klopt... En voor een profielkeuzevak heb je een keuze tussen ak en na bij n&g, dus iets klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het verschilt wel per school, hoor, ik weet niet wat er allemaal standaard wel/niet inzit. Maar als het niet kan, dan kan het niet, toch?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:03
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Het verschilt wel per school, hoor, ik weet niet wat er allemaal standaard wel/niet inzit. Maar als het niet kan, dan kan het niet, toch?
Misschien roostertechnisch...
Maar het is allemaal wat gissen nu
Hopelijk legt de TS het nog even uit.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2010, 21:40
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Mr. Mark, ik weet niet wat je met TS bedoelt maar ik zal het wel even uitleggen:

bij NG heb je een deel profieldeel(heb je bij elk profiel/school), dit zijn dus verplichte vakken. Maar bij ons op school heb je bij het profieldeel keuze uit: na en ak.
Als 2e heb je een keuze(deel) hierbij kun je kiezen uit:
-ak
-MAW
-m&o
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 21:44
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Overigens ik heb Frans als EXTRA vak. Dit houd in dat ik alles zelf moet regelen: boeken,les etc...... Maar aangezien ik tijdens Frans scheikunde heb, kan ik dus geen frans volgen, en behandel ik de stof gewoon thuis zelf( pw maak ik gewoon)

ik vind het een kut systeem
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:46
hopje123
hopje123 is offline
Persoonlijk heb ik het idee dat bij aardrijkskunde niks leer wat ik later nodig zou kunnen hebben. Ik weet niet welke richting je op wilt? Maar ak heb je bij bijna niks nodig denk ik, m&o zou handig kunnen zijn als het aansluit bij wat jij later wilt gaan doen. (tenzij je docent aardrijkskunde wilt worden..)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 23:04
WendelaS
WendelaS is offline
Hey!

ik heb ze ook alledrie gehad, al heb ik AK en MAW allebei laten vallen (ak in 4e, maw in 5e).

]AK vind ik sowieso een zwaar nutteloos vak, als je niet toevallig iets in die richting wilt gaan doen... Je leert shit als bodemschatten etc, dus als je iets economisch wilt gaan doen, niet erg nuttig zeg maar.

MAW is op zich best interessant. Veel politiek etc maar veeeeel leerwerk. Veel dingen leer je ook tijdens je economielessen of maatschappijleer... Ik vond het teveel leren en was niet mijn ding...

M&O vind ik een zeer nuttig en best wel belangrijk vak als je iets in de richting van economie wilt gaan doen. Je leert veel boekhoudingsgedoe, balansen etc. Het is zo dat als je veel doet in de lessen je bijna niks hoeft te leren, beetje zoals bij wiskunde. Het is dan ook veel leren, en veel formuletjes... (lang leve de grafische rekenmachine...)

Ik raad je dus duidelijk M&O aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.