Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 10:35
Kerosene
Avatar van Kerosene
Kerosene is offline
Ik ontvang op het moment een Wajong uitkering, ik ben 80-100% afgekeurd.

Nu ben ik van plan in september weer te gaan studeren en een HBO opleiding te volgen.

Mij is verteld (door verschillende hulpverleners) dat ik terwijl ik studeer mijn uitkering kan behouden, maar ik kan hier geen informatie over vinden.

Weet iemand toevallig hoe dit zit?

Het leek mij namelijk vreemd om 100% afgekeurd te zijn en een volledige uitkering te ontvangen terwijl ik studeer.
__________________
Rudeness is a weak man's imitation of strength.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2006, 12:21
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Wajong en studiefinanciering
Heb je een handicap en wil je gaan studeren, dan kun je je Wajong uitkering laten doorlopen naast studiefinanciering. Het bedrag van je basisbeurs telt voor de Wajong niet als inkomen. Je uitkering wordt dus niet gekort omdat je er een basisbeurs naast ontvangt. Je mag naast je studiefinanciering netto € 10.461,66 per kalenderjaar bijverdienen. Je Wajong uitkering telt voor de studiefinanciering als een gewone bijverdienste, net als uit bijvoorbeeld een bijbaantje. Je kunt dus een Wajong uitkering aanvragen als je al studiefinanciering ontvangt en omgekeerd. Pas als de Wajong uitkering netto hoger uitvalt, wordt het meerdere ingehouden op de basisbeurs.
bron: http://www.vsn.nl/wetrecht/regeling.php?regeling_id=25
zoek op google 'studeren wajong uitkering' en je vindt nog veel meer info
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat mag gewoon, al zul je misschien wel aan het UWV moeten melden dat je naar school gaat, zij kunnen dan bekijken of het nog steeds terecht is dat je zoveel bent afgekeurd.

(Maar als er verder aan je situatie niet echt iets veranderd is zou ik het niet melden, om moeilijk gedoe te voorkomen. Dwz, toen ik 100% werd afgekeurd ging ik nog naar school, toen werd mijn situatie zo dat school niet kon, nu kan het misschien wel weer (in deeltijd) en ik weet niet of ik aan het UWV ga vertellen dat ik het (misschien) weer ga proberen. Mijn situatie is in fact weer hetzelfde als toen ik werd afgekeurd.)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 17:05
Verwijderd
Naar mijn weten kan het gewoon, je mag zelfs een deel bijverdienen. Er van uitgaande dat 418 (bij 18-jarigen) 70% van het minimumloon is, mag je 30% daarvan bijverdienen (+/- (420/7)*3= 180). Meestal zit ik tussen de 80 en de 150 per vier weken bij de AH. Een uitwonende scholierentegemoetkoming (stufi voor middelbare scholieren) ontvang ik ook en daar wordt idd niet op gekort.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wajong en mbo opleiding
Verwijderd
1 29-04-2012 12:46
Werk, Geld & Recht Wajong en studeren/stufi
Lorelei
13 06-07-2009 18:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Werk, Geld & Recht Wajong-uitkering?
ikkuh15
8 15-04-2007 14:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.