![]() |
|
Is vetachtige substantie hetzelfde als vet?
![]() En als je (meer) vet eet, ga je dan ook automatisch meer kalk produceren? Ik kan me een ongeluk drinken aan melk, maar ik krijg er geen extra botten van? En ik begreep dat in een onderzoek, waarin ze mensen met pukkels op een vet dieet hadden gezet, ze niet meer puistjes kregen dan ze al hadden. Is het niet gewoon iets psychisch? 'Oh een pukkel, o ja, ik had een reep chocolade op, dus daar kwam het van'? Of misschien dat zowel zoet/vet eten áls puistjes een gevolg zijn van stress/ongelukkig voelen? Ik kan trouwens geen goede bron vinden voor dat onderzoek, maar hier wordt het bijvoorbeeld genoemd, zo te zien. |
![]() |
|
net zoals die mythe rond chocola, geloof ik niet dat je van vettig eten dan wel puistjes zou krijgen. gezond eten kan je huid wel bevorderen, maar van een frietje krijg je heus niet opeens puisten. tenzij je met je vieze handen aan je gezicht zit, natuurlijk.
dat van die suikers is overigens wél waar. koolhydraten verhogen je bloedsuikerspiegel, waardoor weer allerlei hormonen worden aangemaakt. ook merk ik zelf dat ik van melk en andere zuivelproducten meer puistjes krijg. in melk zitten dan ook veel hormonen en ik ben er geloof ik ook gevoelig voor. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om de zelfde reden dat mensen nog steeds tegen je zeggen dat je jas uit moet doen als je binnen bent, omdat je er anders niets meer aan hebt als je buiten bent.
Ze weten gewoon niet beter. Ik snap dat het kut is als je zo'n opmerking te horen krijgt, ook al bedoelde diegene het niet verkeerd. Maar je moet er maar gewoon niet te veel aandacht aan schenken. Ik krijg ook met regelmaat de vraag of ik ziek/verkouden ben. En dan wil ik soms ook tegen ze gillen van nee hoor, ik ben gewoon van nature bleek en heb standaard een loopneus door allergieën, maar bedankt voor het compliment. ![]() Maar daar schiet je ook niks mee op. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alles wat ik wou zeggen word hierboven al gezegd ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Inderdaad.
Volgens mij heeft iemand ooit eens een bepalade (persoonlijke) allergie aangezien voor de (algemene) oorzaak van puistjes... Beetje zelfde verhaal van de puber die het haartje op zijn kin wegscheert, de volgende keer ziet dat het er twee zijn en dan de conclusie trekt dat je van scheren nog meer lichaamshaar krijgt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat het met dingen als chocola/varkensvlees etc. ook een kwestie van gevoeligheid is, en dat de een gevoeliger is voor bepaalde stoffen dan de ander. Misschien reageert iemand echt op chocola, en merkt de ander daar niks van.
||
Citaat:
En ik begreep dat in een onderzoek, waarin ze mensen met pukkels op een vet dieet hadden .[/QUOTE] Ik denk ook niet dat het zo werkt, volgens mij is het ook niet zo dat iedereen van varkensvlees puisten krijg, ik weet alleen dat dat bij mij wel het geval is, simpelweg omdat ik na advies van een ex-werkgever van mij dat heb uitgeprobeert en prompt mijn altijd aanwezige (doch niet overdreven veel) acne als sneeuw voor de zon verdween, en na het eten van bovenstaand vlees het ook weer terugkeerde. daarentegen krijg ik geen puisten van chocola, chips, frituur (tenminste tot ik er heel de dag boven sta zoals toen ik bij een fastfoodzaak werkte), dus het zal wel per mens verschillen
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|