Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2007, 20:03
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Donnie Darko:
echt niet onder de indruk, ik snap niet waar die hele culthype over gaat.
De opzet van het verhaal is op zich wel interessant,
maar de manier waarop het in de film gebracht wordt valt me tegen.
Sommige stukken hadden van mij ook anders gemogen, stukje korter, stukje langer en het einde liep ook niet echt lekker....
naar boven afgeronde 3/5
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2007, 20:21
Yoshimare
Avatar van Yoshimare
Yoshimare is offline
Jeetje, wat erger ik me elke keer aan dat 'gemien'.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 20:21
Yoshimare
Avatar van Yoshimare
Yoshimare is offline
Saw II
Minder eng dan de eerste, en minder spannend helaas.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 20:24
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Wat is er mis met Mien?

Marloes: "Wat dan?"

Op een gegeven moment in Pirates lag er een grote walvis op het strand, close up op het oog van de walvis was exact hetzelfde als dat van Werckmeister, en toen zeiden ze dat ze voor zo'n 'attractie' wel geld konden vragen.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 20:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Die titel is wellicht een tikkeltje te spam-achtig....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:00
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
X-men 2/ X2 / X-men united:
beetje chaotisch en een duidelijke "deel 2 voor deel 3".
Maar lekkere knokscenes en genoeg spanning om het een vermakelijke film te maken.
Wolverine heeft een flinke rol, dat is altijd nog een pluspunt, en de special effect van alle mutantkrachten zijn mooi
3/5
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 23:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Maar sommige series hadden echt nog een seizoen of twee kunnen hebben, denk ik. Misschien wel meer, want die seizoenen zijn ook maar 6 afleveringen. Je ziet inderdaad vaak wel dat series op een gegeven moment een beetje afzwakken, maar dit gebeurt meestal pas na een aflevering of 50-100, niet na 12. Wel jammer. Misschien als ik tijd heb eens uitzoeken waarom ze dat als standaard format hebben genomen. (Of misschien weet onze plaatselijke britcom-expert dat, als ze hier toevallig leest? Trimm Trabb, hm?)
Dat format is er denk ik vanwege de bbc. Het aantal komieken en comedyschrijvers in Engeland ligt hoog en de beeb wil natuurlijk wel kwaliteit. Zelfs voor programma's die voor eerdere series goede responsen kregen, moet de beeb een pilot zien alvoor ze toestemming geven om er meer te maken. Ook is het natuurlijk zo dat de meeste britcoms door 1 of 2 mensen worden geschreven, dus niet een heel team, en dat het lastiger is om een hoog niveau voor 22 afl. per series vol te houden. Door series tot 6 afleveringen te beperken blijft het niveau hoger en blijven mensen geinteresseerd (Het 'leave 'em hungry for more' principe). En zo verspilt de beeb hun kostbare centen ook niet.

Ik vind het alleen maar goed. Stel bijv. dat Fawlty Towers of The Young Ones net zo lang hadden gelopen als een willekeurige amerikaanse sitcom, dan hadden we er na een tijdje ook wel genoeg van gehad.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 26-11-2007 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 05:02
Verwijderd
Kuttopictitel.

Tenshi no Tamago (1985) (Angel's Egg)



Eén van Mamoru Oshii's (Ghost in the Shell) vroegere tekenfilms, met character designs van Yoshitaki Amano (Final Fantasy games). Daarom alleen al een prachtig, visueel spektakel. De passende muziek maakt het kijken tot een haast magische ervaring.
Hevig symbolisch vertelt deze tekenfilm over een klein meisje met een groot ei, dat zij met zich meedraagt. Een mysterieuze man komt op haar pad en samen reizen ze verder. Waar ze vandaan komen en waar ze naar toe willen is onbekend.

Ik zit nog steeds met vraagtekens, want het hoe en waarom is me geheel onduidelijk. Gaaf was het wel.

8/10
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 12:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Linkje naar de vorige editie:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1633800
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 12:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Enneh:

Death Note: Final Conclusion (DC) - 7/10

Het uitgangspunt dat Ryuk samen met een andere shinigami terugblikt op de gebeurtenissen en zijn tijd met Light is leuk bedacht. Maar een beknopte samenvatting blijft een beknopte samenvatting. Het doet dus geen recht aan de serie. De meesten van de ingevoegde "deleted scenes" maken het verhaal ook niet bepaald consistenter, hoewel ze op zich best leuk zijn. Dus nee, geef mij maar de regular cut.

Maar de sfeer, de karakters en de technische kwaliteiten van de show staan natuurlijk nog steeds als een huis. De fans moeten hem dus zeker gaan zien, met name voor...

Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
X-men 2

Leuke film. Goed verhaal, goede actiescene's. Persoonlijk zou ik graag zien dat de focus van de film niet zo veel op Wolverine ligt, maar goed, toch altijd weer leuk om te zien.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:48
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Wat een geniale film, veel leuker dan ik verwachtte.
Alle "nieuwe komieken" hebben prachtige rollen en de wereld is lekker over de top
5/5
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Dat format is er denk ik vanwege de bbc. Het aantal komieken en comedyschrijvers in Engeland ligt hoog en de beeb wil natuurlijk wel kwaliteit. Zelfs voor programma's die voor eerdere series goede responsen kregen, moet de beeb een pilot zien alvoor ze toestemming geven om er meer te maken. Ook is het natuurlijk zo dat de meeste britcoms door 1 of 2 mensen worden geschreven, dus niet een heel team, en dat het lastiger is om een hoog niveau voor 22 afl. per series vol te houden. Door series tot 6 afleveringen te beperken blijft het niveau hoger en blijven mensen geinteresseerd (Het 'leave 'em hungry for more' principe). En zo verspilt de beeb hun kostbare centen ook niet.

Ik vind het alleen maar goed. Stel bijv. dat Fawlty Towers of The Young Ones net zo lang hadden gelopen als een willekeurige amerikaanse sitcom, dan hadden we er na een tijdje ook wel genoeg van gehad.
Ah, okay, dat is wel plausibel inderdaad. En op zich ook wel goed, ja, The Office had ook geen moment langer moeten duren. Maar toch denk ik dat sommige series er best nog een seizoen bij mochten hoor, Black Books had nog prima 6 of 12 afleveringen kunnen hebben zonder dat men er ziek van werd. Dan zouden het 30 afleveringen zijn, dus iets meer dan één Amerikaans seizoen ofzo. Als de schrijver(s) nog gemotiveerd zijn en verder willen schrijven dan kan ik me niet voorstellen dat je dan al ziek raakt van een serie. Het is dan ook niet te vergelijken met een serie als Friends ofzo, die inmiddels 240 afleveringen telt. Als het dan ook nog eens constant wordt herhaald dan ben je het al snel zat, ja.

Maar goed, wel begrijpelijk en het principe van kwaliteit voor kwantiteit is sowieso wel hip, dus okay.

[edit] En jezus, wat een kuttitel. Kan dat niet even veranderd worden ofzo? Na 5 topics is dat gemien zo old meme als goatse. Alleen dan minder grappig.

Laatst gewijzigd op 27-11-2007 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:54
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Donnie Darko:
echt niet onder de indruk, ik snap niet waar die hele culthype over gaat.
De opzet van het verhaal is op zich wel interessant,
maar de manier waarop het in de film gebracht wordt valt me tegen.
Sommige stukken hadden van mij ook anders gemogen, stukje korter, stukje langer en het einde liep ook niet echt lekker....
naar boven afgeronde 3/5
Nou, jij verliest ook je crediet als filmcriticus.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:28
Verwijderd
Net gezien: Dumb&Dumber

Ontzettend fout, maar nog steeds een superkomedie
2 oerdomme figuren in een 'normaal'-denkende wereld.
8/10
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:08
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Wat een geniale film, veel leuker dan ik verwachtte.
Alle "nieuwe komieken" hebben prachtige rollen en de wereld is lekker over de top
5/5
Ik ben verliefd op Brick 'I love lamp' Tamland. En die vechtscene, OMG!

@ Paranoide: Ik ben blij dat ze na 3 series met Black Books zijn gestopt, want de 3e is naar mijn mening de beste. (1 en 2 hebben ook geniale afleveringen, maar 3 is gewoon constant goed. En Simon Pegg. <3)
Volgens mij is het ook zo dat de meeste britcoms worden geschreven door komieken/acteurs en die hebben natuurlijk wel meer te doen (optreden, boeken schrijven, in quizzen verschijnen) en raken verveeld door het schrijven van series alleen. Logisch ende goed.

ot:
From Dusk 'Til Dawn.

Blijft geweldig.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 27-11-2007 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:23
Verwijderd
Citaat:
@ Paranoide: Ik ben blij dat ze na 3 series met Black Books zijn gestopt, want de 3e is naar mijn mening de beste. (1 en 2 hebben ook geniale afleveringen, maar 3 is gewoon constant goed. En Simon Pegg. <3)
Volgens mij is het ook zo dat de meeste britcoms worden geschreven door komieken/acteurs en die hebben natuurlijk wel meer te doen (optreden, boeken schrijven, in quizzen verschijnen) en raken verveeld door het schrijven van series alleen. Logisch ende goed.
Dat tweede is onbetwist waar.

Maar het eerste. John Cleese liet zich al uit over dat 't lastig is om op te boksen tegen de hoge verwachtingen na een goed ontvangen seizoen van een serie. O.a. daarom is er geen derde seizoen van Fawlty Towers. Dus, ja, stoppen op de top etc. Maar seizoenen 1 & 2 van Black Books waren ook absoluut niet verkeerd, dus ze zouden het ook best daarbij kunnen laten.. En dan was er geen derde seizoen, die volgens jou het beste is. ("Volgens jou" omdat ik zelf niet meer weet welke ik het leukste vind, niet omdat ik het er niet mee eens ben. ) Het laat wel mooi zien dat het niet per se bergafwaarts hoeft te gaan na een goede start. Als 1 & 2 leuk waren en 3 leuker, waarom zou het dan niet kunnen dat 4 het leukst is? Als de schrijver geen zin/tijd heeft dan houdt het natuurlijk op, maar dat buiten beschouwing gelaten, 't hoeft dus niet altijd te betekenen dat een serie na verloop van tijd slechter wordt. Vooral als het series van 6 betreft en niet van 24. Dat is mijn punt voornamelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, jij verliest ook je crediet als filmcriticus.
Nou poepoe, Donnie Darko is heus niet 'geniaal' ofzo. Ook niet slecht natuurlijk. En een 3/5 is een prima voldoende.

Citaat:
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Wat een geniale film, veel leuker dan ik verwachtte.
Alle "nieuwe komieken" hebben prachtige rollen en de wereld is lekker over de top
5/5
Jij verliest wél al je krediet als filmcriticus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2007, 22:53
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Nou, jij verliest ook je crediet als filmcriticus.
pfrrt, houd dit soort geneuzel uit het topic ajb.
gewoon omdat naar mijn (onderbouwde) mening de film niet goed is en jij die mening (blijkbaar) niet deelt *justintimberlakecrymeariver*
De film had gewoon zoveel beter kunnen zijn en is om onduidelijke redenen "cult" geworden, en ik vond hem niet zijn faam waarmaken

ontopic:
Tenacious D in the Pick of Destiny
Leuke film en flink gelachen. Echte top Tenacious D liedjes met gave teksten om het verhaal te begeleiden, vooral meteen de eerste. Wel kort naar mijn idee, vooral als je kijkt naar de deleted scenes waar toch echt leuke stukjes tussen zaten die ook nog iets toe zouden voegen. Het einde leek ook abrupt en ik verwachtte eigenlijk nog Tribute.
Maar toch zeker gaaf
4/5
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 23:21
Verwijderd
Haha, Rooster verliest z'n krediet als criticus tweemaal.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 23:34
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja dude, serieus, The Pick Of Destiny wordt meestal alleen leuk gevonden onder invloed van bepaalde middelen.


*bezorgde blik*
Rooster...Heb je een drugsprobleem ?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 23:42
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
The Pick of Destiny vond ik in geheel nuchtere staat zoals ik het hierboven beschreef dat ik het vond. This Is Spinal Tap vond ik ook fantastisch, dit is de modernere en minder serieuze variant.

Snatch
Nog maar weer een keer gekeken afgelopen weekend, vooral voor Miss Rooster, maar die viel steeds in slaap.
Blijft één van mijn favoriete films, lekker snel, stijlvol, stoer en humoristisch
5/5
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 23:55
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
The Pick of Destiny vond ik in geheel nuchtere staat zoals ik het hierboven beschreef dat ik het vond. This Is Spinal Tap vond ik ook fantastisch, dit is de modernere en minder serieuze variant.
En dat is drie...

Echt, Wtf, die twee kan je nog geneens met elkaar vergelijken. Dat is fucking heiligschennis!!!

Ik vind Tenacious soms ook wel leuk hoor, maar die film hoefde ik echt niet vaker dan 1 keer te zien. Niet omdat ik 'm vreselijk vond, maar het is gewoon oude grappen re-hashen en het plot is ook vrij kut natuurlijk.
Dan kijk ik nog liever Harold & Kumar.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 00:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Omg, Tenacious D :')
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 00:25
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Ik wacht nu met smart op de weird Al film
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 00:39
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik wacht nu met smart op de weird Al film
Die bestaat al toch?
'The Videot from VHS' ofzo.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 03:52
Verwijderd
Citaat:
Dan kijk ik nog liever Harold & Kumar.
Dan moet het wel héél erg zijn Ik heb Tenacious D. niet gezien, dus ik kan niet oordelen. Maar mijn instinct zegt me dat ik die film beter kan vermijden.

OT:

Death at a Funeral

Haha, Engelse droge absurde humor, prachtig Zeg maar een soort Festen op een begrafenisceremonie. Heerlijk geacteerd, leuke personages, bij vlagen geniaal en verrassend.
De enige minpunten waren dat personages soms wat uit hun rol vallen en dat het einde een beetje een anti-climax is, zelfs haast een serieuze toon heeft.

Maar dat mocht mijn algehele waardering voor de film niet verpesten; een film die mij hard aan het lachen krijgt, verdient wel een dikke 8/10
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 07:55
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Die bestaat al toch?
'The Videot from VHS' ofzo.
UHF.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 09:17
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Nou, jij verliest ook je crediet als filmcriticus.
Zegt meneer a zonder boeiende filmsmaak tegen meneer b zonder boeiende filmsmaak
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 09:29
Verwijderd
Sicko. Tja, nogal Michael Moore-achtig he, ik ken het stramien intussen wel. Als er van de inhoud maar 10% waar is, is het diep triest daar in Amerika, maar dat wisten we al. Het einde is ook wel érg ingestudeerd. ''Als twee vijanden elkaar al de hand kunnen schudden (...)'' Wtf, sinds wanneer zijn een gemiddelde Amerikaanse burger en een gemiddelde Cubaanse burger vijanden van elkaar?
6,5/10
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 10:38
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Zegt meneer a zonder boeiende filmsmaak tegen meneer b zonder boeiende filmsmaak
Zegt meneer c.


Maar om terug te komen op Donnie Darko, hetgeen wat de film in mijn ogen geniaal maakt is:
-de muziek
-het verhaal
-de dialogen

Deze zijn beter dan in andere films en daarom zeker meer dan een 3/5 waard. En hoezo ruime voldoende? Uiteindelijk is het maar een mager 6je hoor..
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:47
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Zegt meneer c.


Maar om terug te komen op Donnie Darko, hetgeen wat de film in mijn ogen geniaal maakt is:
-de muziek
-het verhaal
-de dialogen

Deze zijn beter dan in andere films en daarom zeker meer dan een 3/5 waard. En hoezo ruime voldoende? Uiteindelijk is het maar een mager 6je hoor..
sterker nog, ik zei: "naar boven afgeronde 3/5"

en blijkbaar valt er over smaak toch te twisten

-De muziek is inderdaad mooi, maar ik vond het niet bij de film passen. Ik zou de CD hebben gekocht ipv de DVD als ik dit had geweten.
-Het verhaal is ook niets mis mee (zoals ik al zei) maar de manier waarop het gebracht wordt. Naar mijn mening zit de film zo ontzettend vol met gemiste kansen, maar daar kan waarschijnlijk aan de hype om de film de schuld gegeven.
-er is maar 1 "dialoog" bijgebleven, die over die lijn met 2 emoties, maar dat komt omdat ik me kapot ergerde aan die leraar.

Ik kijk nu net op wikipedia en ik denk dat ik ergens de director's cut vandaan ga halen. De gemiste kansen die ik bedoel schijnen volgens de wiki bijna allemaal wel in de director's cut te zitten, dus ik ben benieuwd of de film mij dan wel kan bekoren.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat is er dan mis met de manier waarop het gebracht wordt?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:55
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wat is er dan mis met de manier waarop het gebracht wordt?
Veel scenes vond ik nogal kort en afgeraffeld, wat vervelend op me overkwam. Veel dingen kregen hierdoor erg weinig aandacht, maar zouden wel een grote rol spelen. Andere scenes leverden gaten. Hierdoor bleef ik me gewoon een aantal dingen afvragen, maar niet op de goede manier.

Adere dingen waren ondertussen onlogisch geworden door het snijden in de film
en ik ben van mening dat je aan een film nooit mag merken dat er in gesneden is.
Bijvoorbeeld de pompoen met het Frank motief die er opeens stond (het maken daarvan zou volgens de wiki wel in de DC zitten)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:03
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Je mag de montage in een film nooit opmerken. Juist ja.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:12
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Det Sjunde Inseglet: contemplatie aangaande leven en dood waarbij met name de laatste zich van zijn meest levendige en fascinerende kant laat zien.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2007, 16:19
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Je mag de montage in een film nooit opmerken. Juist ja.
lees nou goed, niet montage, maar snijden oftewel weglaten van scenes.
Continuïteitsfouten.
Hetzelfde had ik gisteren bij Tenacious D, opeens hadden ze walkietalkies en in de deleted scenes zit een (fantastische) scene waarin ze die dingen halen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik kijk nu net op wikipedia en ik denk dat ik ergens de director's cut vandaan ga halen. De gemiste kansen die ik bedoel schijnen volgens de wiki bijna allemaal wel in de director's cut te zitten, dus ik ben benieuwd of de film mij dan wel kan bekoren.
Director's cut is inderdaad beter dan de bioscoopversie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Veel scenes vond ik nogal kort en afgeraffeld, wat vervelend op me overkwam. Veel dingen kregen hierdoor erg weinig aandacht, maar zouden wel een grote rol spelen. Andere scenes leverden gaten. Hierdoor bleef ik me gewoon een aantal dingen afvragen, maar niet op de goede manier.

Adere dingen waren ondertussen onlogisch geworden door het snijden in de film
en ik ben van mening dat je aan een film nooit mag merken dat er in gesneden is.
Bijvoorbeeld de pompoen met het Frank motief die er opeens stond (het maken daarvan zou volgens de wiki wel in de DC zitten)

Welke dingen waren onlogisch geworden dan?

Ik ben het er wel mee eens dat de DC beter is, trouwens.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lees nou goed, niet montage, maar snijden oftewel weglaten van scenes.
Continuïteitsfouten.
Hetzelfde had ik gisteren bij Tenacious D, opeens hadden ze walkietalkies en in de deleted scenes zit een (fantastische) scene waarin ze die dingen halen.
Dat is in dit geval geen continuiteitsfout, want die verwijderde scene maakt geen deel uit van de continuiteit van de film. Dat betekent dat die Walkietalkies gewoon niet verklaard worden, zoals er wel meer dingen in films zijn die niet verklaard worden. Sowieso zullen ze wel een goede reden hebben gehad om die scene weg te laten.

Deleted scenes zijn trouwens (meestal) niet geschrapt uit de film (want die bestaat dan nog niet) maar uit het te verwerken materiaal in de montagekamer. Big difference. Het is dus niet reeel om het schrappen dat extra stukje footage te beschouwen als het wegsnijden van scenes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 28-11-2007 om 18:50.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:18
Verwijderd
Music and Lyrics, slechte feelgood film maar Hugh Grant (L)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 21:12
Verwijderd
Citaat:
gemiste kansen
wat dan?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:03
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
wat dan?
nou, als ik het korte en raffelige scenes vond, dan zou bijvoorbeeld een langere scene op bepaalde punten een verbetering zijn.....

Citaat:
....
Deleted scenes zijn trouwens (meestal) niet geschrapt uit de film (want die bestaat dan nog niet) maar uit het te verwerken materiaal in de montagekamer. Big difference. Het is dus niet reeel om het schrappen dat extra stukje footage te beschouwen als het wegsnijden van scenes.
monteren van film en scenes verwijderen verschillen wel duidelijk. Pas na het monteren volgt ook pas het stadium van het wegsnijden van hele (ook al gemonteerde) scenes (de echte uitdrukking is een "cut scene" maar dat betekent tegenwoordig wat anders)
Citaat:
Welke dingen waren onlogisch geworden dan?

Ik ben het er wel mee eens dat de DC beter is, trouwens.
nou, voor mij oa. de pompoen, maar ook het "cellar door" stukje is duidelijk ingekort en daardoor nogal vaag geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nou, voor mij oa. de pompoen, maar ook het "cellar door" stukje is duidelijk ingekort en daardoor nogal vaag geworden.
Daar wordt in de DC niet meer aandacht aan besteed hoor. Het grootste voordeel van die versie is dat er wat meer diepte in de personages zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:37
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Wat een loze Donnie Discussie
OT:

Premonition
Ik vond m best aardig. Ok, wel erg Hollywood en zeker niet origineel, maar ik had ook niet anders verwacht. Ik heb me er wel mee kunnen vermaken en vond m nog best spannend. En Sandra Bullock kan ik altijd wel waarderen. Yeah, cheesy, I know
6/10

I Now Pronounce You Chuck and Larry
Ugh. Tja, te flauw, niet grappig, vreselijk. En wtf deed Jessica Biel nou weer? Dat ze ff acteerlessen neemt ofzo. Af en toe moest ik nog wel lachen, maar dat was echt maar heel beperkt.
3/10

Transformers
Mooi gemaakt, zag er top uit! Ik heb er ook om kunnen lachen en het verhaal vond ik erg leuk. Hij duurde me alleen net ietsje te lang. Ik geloof dat pas na een half uur of 3 kwartier het 'echte' verhaal van start ging, dat had korter gekund naar mijn idee. Verder natuurlijk lekker nostalgisch.
7/10

Gray Matters
Een standaard 'coming out' romantische comedy. Wel aardig, maar niet bijzonder ofzo. Hersenloos vermaak.
5/10
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 00:14
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Daar wordt in de DC niet meer aandacht aan besteed hoor. Het grootste voordeel van die versie is dat er wat meer diepte in de personages zit.
jammer, maar dat van die personages maakt me blij
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 01:40
Verwijderd
Eating out

Erg leuke homo romantische komedie
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Daar wordt in de DC niet meer aandacht aan besteed hoor. Het grootste voordeel van die versie is dat er wat meer diepte in de personages zit.
Was er nou niet ook nog een Final Director's Cut ofzo? Ik ga dan de meest uitgebreide versie maar eens downloaden dan.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 12:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
monteren van film en scenes verwijderen verschillen wel duidelijk. Pas na het monteren volgt ook pas het stadium van het wegsnijden van hele (ook al gemonteerde) scenes (de echte uitdrukking is een "cut scene" maar dat betekent tegenwoordig wat anders)

Scenes verwijderen tijdens de postproductie is ook monteren (editing) hoor. In veel gevallen wordt al voor het maken van een rough cut al een heleboel overbodig materiaal verwijderd. Vervolgens wordt het resterende deel geknipt en geplakt. Daarna kunnen er inderdaad alsnog dingen worden weggesneden, maar dat heeft een goede reden.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 13:59
Verwijderd
Hmm, ik vind dat Rooster niet echt specifiek aantoont wat er nu rafelig en ingekort aan is. De film blijft imo een van de meesterwerkjes in zijn genre. Filmtechnisch zal het me aan me reet roeste: de sfeer, het verhaal, de personages en dialogen zijn van een zodanig hoog niveau, dat deze film mij voor altijd bij zal blijven.

Dus zwaar impressed, en omdat ik hem van de week nog heb gekeken mag ik een cijfer geven:
5/5
10/10
100%
etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic.
Dinalfos
500 26-11-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.