Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2002, 10:59
Pholon
Avatar van Pholon
Pholon is offline
Wie is voor, en wie is tegen doping en waarom?
__________________
Up the Irons! ...ceterum censeo Carthaginem delendam esse
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2002, 12:47
samantha0016
samantha0016 is offline
ik ben tegen omdat iedereen de kans moet krijgen om te winnen.
__________________
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van de dieren houden... Life isn't easy and it will never be... *kuzzie* voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:23
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Natuurlijk tegen.

bij het individuelen. Als een bepaalde sporter doping neemt en de andere sporters niet gaat die persoon waarschijnlijk met alle prijzen ect lopen. En dan zou de 2de (de eigelijke beste) als zijn werk zoals trainingen voor "niets" geweest zijn, want een eerste plaatst bij bv lopen, wielrennen,... brengt veel meer op dan een 2de plaatst en dan spreek ik niet alleen over de titel of de mediale, maar over het winnaarsgeld, en het geld dat men daarna om ergens te starten, of gewoon maar aanwezig te zijn.

Bij een groepssport, bv voetbal, gaat het minder opvallen, 1 speler kan wellus waar een wedstrijd beslissen maar daar zijn ook nog veel factoren die meetellen zoals medespelers. Maar ook daar is het gewoon niet eerlijk.


Verder is het spijtig voor de supporters, want zij kijken meestal op naar die helden, en als hun held nou zoiets behaald met het gebruik van Doping, vind ik dat vreeslijk.

Ik vind dat men veel strenger moet zijn op mensen die betrapt worden op het gebruik van Doping.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:40
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Tegen, Het moet gewoon gelijk blijven voor iedereen.

Pas als ieder sporter op de wereld doping zou kunnen betalen mogen ze het van mij vrijgeven
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:43
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Wisten jullie btw dat er in de Racesporten ( F1,F3000,Indycar, Lemans Series enz. ) geen Dopingregelement is, en dat Michael Schumacher&Co. zich dus helemaal vol met EPO en dergelijke mogen spuiten zonder geschorst te worden
Komt omdat Racesporten niet bij het IOC zijn aangesloten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:47
TeiZ
TeiZ is offline
vandaar dar shumi altijd zo opgewekt uit zn auto springt

Maar als dat echt zo , vind ik het wel krom
Bij autosporten kan doping ook heel belangrijk zijn, de concentratie die je urenlang moet volhouden vereist ook veel energie... vreemde sjit
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:50
Rhinus
Rhinus is offline
Voor.

Als iedereen drugs gebruikt is het ook eerlijk .
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:53
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
TeiZ schreef:
vandaar dar shumi altijd zo opgewekt uit zn auto springt

Maar als dat echt zo , vind ik het wel krom
Bij autosporten kan doping ook heel belangrijk zijn, de concentratie die je urenlang moet volhouden vereist ook veel energie... vreemde sjit
Idd, zou misschien maar eens wat aan gedaan moeten worden.

In de F1 wordt trouwens maar 1x per jaar op doping gecontroleerd, en dat is bij de Gp van Frankrijk
Dat wordt gedaan door het Frans Anti Doping Team( opgericht na de Tour de france van 1998)
Er is trouwens nog nooit wat gevonden

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 17:00
TeiZ
TeiZ is offline
HAHA ja vind je het gek, dan slikken ze ff een maandje ervoor niets....als het toch 1 keer per jaar is.....hehe ik ga metten ff kijken hoe shumi dan uit zn bakkie stapt
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:26
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
voor: iedereen heeft dan gelijke kansen, maar dan gaat het om wie de beste shit krijgt ensow.

tegen: het is slecht voor de sporters, maar tis wel oneerlijk, omdat veel nog gebruiken zonder dat iemand het weet.

Ik stem voor... tadaadadadada

TEGEN!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 13:20
Firebolt
Avatar van Firebolt
Firebolt is offline
Citaat:
Mitros schreef:
Pas als ieder sporter op de wereld doping zou kunnen betalen mogen ze het van mij vrijgeven
Dat vind ik belachelijk. Met spot gaat het erom wie de beste is. Wat heb je er nou aan als je de beste bent met doping, als de andere het ook kunnen betalen. Dan kun je net zo goed geen doping gebruiken. En het is nog slecht voor je ook. Je weet niet meer waneer je moet stoppen, en dat kan dramatische gevolgen hebben...
__________________
Life is a game
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 23:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
jullie hebben nou niet echt veel kaas van doping gegeten wat natuurlijk geen verwijt is.

Doping is pas nuttig wanneer je naast het gebruik ervan enorm hard traint, dus sowieso komen alleen topsporters hiervoor in aanmerking.
Ooit al nagedacht over gezondheidsrisico's en doping. Bepaalde doping schakelt een bepaalde prikkel uit en zo rij je dus letterlijk je dood tegemoet.

Doping wordt enorm veel gebruikt, niet alleen nu, maar ook vroeger en het wordt gewoon door het IOC verstrekt, maar dan wel voor trainingen en onder bepaalde omstandigheden.
Het is ook enorm irritant voor een sporter als hij een schaafwond oploopt. Dan mag hij niet zomaar een zalfje op de wond smeren of een asperientje nemen, omdat ie dan al doping gebruikt.

Ik ben tegen het gebruik van doping, omdat iedereen gelijke winst en verlieskansen moet hebben. Maar tegelijkertijd weet ik dat er sport en doping er altijd zullen zijn.

Tenslotte nog effe het nandrolon schandaal. Dat is een en al bullshit. Die voetballers kunnen nooit express nandrolon hebben gebruikt, omdat nandrolon pas werkt vanaf 1000 mg per liter bloed, terwijl Frank de Boer, enz maar 3-5 mg in hun bloed hadden.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 11:46
maryana
maryana is offline
ik ben tegen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 15:09
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
maryana schreef:
ik ben tegen
en waarom??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Doping en topsporters
Chiara en Jana
6 21-04-2010 21:24
Drugs & Alcohol doping bij sporters
Chiara en Jana
1 21-04-2010 21:24
Vrije tijd [Wielrennen] Algemeen
Mavie©2004
500 30-08-2007 13:20
Levensbeschouwing & Filosofie Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom...
RanC
61 10-07-2005 11:36
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Levensbeschouwing & Filosofie De beoordeling/het profiel van Jezus Christus
Verwijderd
11 05-05-2002 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.