Advertentie | |
|
![]() |
|
Van deze bewereingen van jou wil ik wel eens een bron zien. De statistische kans dat er nooit wijzigingen zijn aangebracht is namelijk wel errug klein... (dat geldt overigens voor de koran evengoed)
||
Citaat:
PS: Heeft het aanbrengen van wijzigingen in een boek iets met statistieken te maken?
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Edit: Ik zeg dus dat die kans extreem groot is (*toe geef*, je zou het statiestiek kunnen noemen). De cijfers waar ik op af ga, zijn de aantallen identieke geschriften uit verschillende tijden en plaatsen. [Dit bericht is aangepast door Joël (07-11-2001).]
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat weet ik namelijk nog niet zo heel zeker. Het kan ook gewoon zo zijn dat de mens gewoon zo eigenwijs was. En dan hebben mensen gewoon een "opkikkertje" (om het maar heel onbeleefd te noemen) nodig. Die mensen in de tussentijd deden gewoon geen ene reet aan het geloof, nu ook niet meer trouwens. Ik heb niet echt zin om lange antwoorden te geven en ik heb ff de basis van mijn reply gegeven. Ik ben niet zo een expert in de Islam, ik probeer echter wel zoveel mogelijk te doen ![]() Nu nog een vraagje aan jou (mag dat gewoon ff in deze topic, of moet ikdan weer per se een andere topic openen) - Is het niet zo, dat het Christendom afgoderij verbied? Zo ja, is het Christendom nu niet bezig met afgoderij? Ik bedoel, je ziet nu gewoon zowat overal afbeeldingen en beelden van Jezus en Maria of jezus aan het kruis. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
wat ik wel weet is dat het hebreeuwse woord evita betekent dat je weg moet blijven van ongelovigen, terwijl e vita betekent dat je ze moet doden. en dat is dan waarschijnlijk verkeerd vertaald omdat mensen de spatie niet zagen en zo ontstonden de kruistochten.
verder zag ik op discovery channel dat het woord rood en riet in het hebreeuws hetzelfde is, en toevallig ligt de rietzee vlakbij de rode zee. dus ook daar kan het zijn dat de joden de rietzee en niet de rode zee overgestoken zijn wat veel waarschijnlijker is, want de rietzee kan volledig droog zijn en 2 uur later comleet overstromen. (en romeinen met zich meenemen) ook grappig is dat ze bij een berg niet ver van de Sinaiberg afligt 12 altaren gevonden hebben, die Mozes gebouwd zou hebben bij de berg Sinai volgens de bijbel. om een of andere reden (12 stammen van Israel ofziets) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Nee toch! Enneuh: 't Waren idd de Egyptenaren ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
en we kunnen zoetsappig doen en zeggen dat het foute vertaling was en voorbijgaan aan het feit dat de hele tekst van vernietiging spreekt. we kunnen ook zeggen dat daar inderdaad staat dat we iedereen die ons van ons geloof willen afbrengen moeten doden in het oude testament maar daarbij de opmerking maken dat we ze nu moeten laten leven om ze het verhaal van jezus te vertellen en ze te redden. ik kies voor 2 mzzl JJ
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
waarom zou het anders zijn??
doet het iets aan Gods grootheid en macht af dat Hij de natuur in zijn hand heeft en die gewoon gebruikt zoals hij dat wil. Hij heeft het zelf geschapen waarom moet Hij perse iets bovennatuurlijks gebruiken?? denk liever na dat het een enorm toeval is dat de zee droogviel toen het nodig was en dat hij weer overstroomde toen het nodig was. dat is een te groot toeval mzzl JJ
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ff ontopic: Als je geen bewijs hebt, kan ik het niet voor waar aannemen. Zo simpel werkt het.
||
![]() |
Citaat:
edit: dit is dus ontopic: Maar ok, ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen bewijzen. Ik denk ook dat je de enige bent die aan dit twijfelt ofzo. [Dit bericht is aangepast door Fessuoy (10-11-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo dat is boffen zeg. [Dit bericht is aangepast door Mujahideen (11-11-2001).] |
![]() |
||||
Citaat:
Weet ik wel. Ik had t eigenlijk meer tegen jullie beiden, ik ben lijkt me niet de enige die op een gegeven moment de truc wel doorheeft ![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
(en trouwens, er staat volgens mij niet dat je niet dronken mag worden, maar dat je je er niet aan over moet geven.)
||
Citaat:
De aarde was oorspronkelijk ook bedoeld als een perfecte wereld. (paradijs). In jou reactie zie ik dat jij denkt dat deze aarde een soort van straf moet zijn, met allerlei regeltjes, en dat de hemel een beloning is voor mensen die zich daaraan houden. Zo werkt het in het Christendom gewoon niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Edit: 1 ding is wel duidelijk: zo'n beetje het eerste wat Jezus deed toen-ie op aarde kwam, was water in wijn veranderen. Dus feesten mag ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door Joël (12-11-2001).]
||
![]() |
Citaat:
Wel er even bij blijven joh. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ads door Google |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Spreuken 31:4-7 blz. …het past koningen niet wijn te drinken… en …Geeft bedwelmende drank aan wie ten gronde gaat en wijn aan wie bitter bedroefd zijn… Efeziërs 5:18 blz. 175 …En bedrinkt u niet aan wijn… Als je deze ontkent bevestigt je weer eens de corruptie die in de Bijbel plaatsgevonden. Schaam je, je hoort niet te liegen. Je schaadt het vertrouwen van God. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Leef in de wereld als een vreemdeling of als een reiziger. Oftewel, een reiziger die ergens aankomt zal zich voorbereiden op de dag die hij daarna gaat reizen. Jij moet je dus voorbereiden op het hiernamaals. God heeft ons niet nodig, jij hebt God wel nodig. Jij bent gemaakt om Hem te aanbidden. |
![]() |
||
Citaat:
maar 3500 jaar is sowieso erg weinig tijd om een zee te veranderen. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ge·´bo·den (bn.) 1 raadzaam Waarom is het raadzaam om geen zonden te doen? Omdat God geen zonden kan verdragen, en je jezelf distantieerd van Hem. Citaat:
Ten tweede: lees de verzen (de context) waarin het staat. Er word een contrast geschetst tussen jezelf vervullen met drank, en jezelf vervullen met de HG. Ten derde: Ik heb niet gelogen, want ik zei er duidelijk bij: VOLGENS MIJ. ALS ik zou hebben gelogen: ieder mens maakt fouten. ![]() Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Joël (12-11-2001).]
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu ff over die geboden: ik denk dus dat het Chr.dom een mens verplicht tot niets, maar dat een Christen bepaalde dingen niet doet omdat hij weet dat die dingen de relatie tussen God en mens kan vebreken.
|
Nu nog even de bronnen:
Ik heb hier voor mij liggen: NOVUM TESTAMENTUM GRAECE, uit 1952, gedrukt in Stuttgart. BIBLIA HEBRAICA, Stutgartensia, verdere details staat d'r niet echt ![]() In deze boeken staan alle varianten van alle documenten van de Bijbel die men gevonden heeft. Als je d'r eentje moet hebben moet je maar ff naar een Chr. boekhandel vragen om verdere info.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
De juistheid van de Koran Rafiq | 131 | 01-01-2005 12:01 | |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij. Isa | 67 | 01-08-2004 09:43 | |
Dogma in de Islam Hannibal | 246 | 12-02-2002 22:04 |