Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 11:42
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
RIJSWIJK (ANP) - Bobsleeër Arend Glas heeft met zijn verleden sportkoepel NOCNSF en de BSBN kort voor de Olympische Spelen in verlegenheid gebracht. De sportkoepel en het ANP zijn op de hoogte gesteld van (vroegere) banden tussen de sporter en de inmiddels verboden partij CP'86.

De extreem-rechtse partij werd in 1998 verboden, nadat het bestuur drie jaar daarvoor was veroordeeld wegens het bevorderen van rassenhaat en discriminatie. NOCNSF sprak maandag in de persoon van technisch directeur Joop Alberda in Cortina d'Ampezzo met de bobsleeër, die op de nominatie staat te worden uitgezonden naar Salt Lake City. De Bob en Sleebond Nederland komt pas dinsdag met een standpunt inzake de affaire-Glas.

Reactie Glas

Arend Glas is totaal verbijsterd door de beschuldigingen in zijn richting over betrokkenheid bij de inmiddels verboden partij CP '86.

,,Ik heb in het verre verleden vanuit algemene politieke interesse en jeugdige nieuwsgierigheid contact gehad met onder andere groeperingen met extreem-rechtse denkbeelden. Dit is een groot aantal jaren geleden en het was voor mij van geen enkele betekenis. Ik ben niet actief geweest hierin en heb geen sympathie voor dergelijke denkbeelden, en neem, voor zover nodig, daar uitdrukkelijk afstand van'', luidt zijn officiële schriftelijke commentaar.

Glas zit momenteel in Cortina d'Ampezzo, waar hij zich voorbereidt op de Europese titelstrijd komend weekeinde. Daar kan hij zich definitief plaatsen voor de Olympische Spelen in Salt Lake City. De bobsleeër sprak maandagavond uitvoerig met technisch directeur Joop Alberda van NOCNSF. De koepelorganisatie laat momenteel onderzoeken of de beschuldigingen aan het adres van de piloot van de Nederlandse viermansbob correct zijn.

Geactualiseerd om 22.53 uur

Bron: Sp!tsnet.nl
---------------------------------------------


Ik zou het gewoon een schande vinden dat Arend Glas niet mee zou mogen naar S.L.C. omdat hij in het verleden banden zou hebben gehad met CP'86. We hebben hier al zo weinig vrijheid, en dan willen ze ons de vrijheid van 'politieke overtuiging'zeker ook nog afpakken.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 11:49
soulless
soulless is offline
Beetje de linkse kliek die hier spreekt IMHO.

Laat die jongen toch gaan, wat heeft politek nou met sport te maken?

(het zijn toch allemaal apen )
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:50
arvid_18
arvid_18 is offline
So what dat hij banden heeft gehad met die groeperingen!
Als hij duidelijk afstand van heeft genomen is er toch niks aan de hand? Wat als hij lid zou zijn geweest van extreem linkse partijen?
Dit is echt pure zwartmakerij, heel effectief trouwens. Beschuldig iemand van nazisme of pedofilie (ook al is het dikke bullshit), het beeld blijft toch plakken.
Ik wil ook bij de links-extremistische politie!
Waarlijk een prachtbaan....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:59
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
van mij maggie gewoon naar de olymische spelen hoor.. ik ben dan wel een linkse, maar sport heeft imo NIKS maar dan oowk helemaal NIKS met politiek te maken..!!
__________________
<<<>>>...* Don't Worry * * Be Happy *...<<<>>>
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:07
Demi
Demi is offline
Ookal had hij wel extreem rechtse ideeen als hij geen mensen gediscrimineerd of mishandeld heeft dan mag hij van mij gaan!
Wat maakt je politieke overtuiging in hemelsnaam uit voor de sport?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:32
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Sport en politiek, dat moet toch gescheiden blijven.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:35
Verwijderd
Als ie nu lid was geweest had ie van mee niet mogen gaan kan ie fijn over zijn zonde nadenken! Maar dit is oude koeien uit de sloot halen! Laat ehm gewoon gaan!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Demi schreef:
Wat maakt je politieke overtuiging in hemelsnaam uit voor de sport?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Sluit me bij bovenstaande reacties aan
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:05
japie
japie is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Als ie nu lid was geweest had ie van mee niet mogen gaan kan ie fijn over zijn zonde nadenken! Maar dit is oude koeien uit de sloot halen! Laat ehm gewoon gaan!

Ja, en als hij nou lid was van de CPN of iets dergelijks, zou hij dan ook thuis moeten blijven??
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:10
soulless
soulless is offline
Tuurlijk wel. Republikeine Amerikanen mogen toch ook lekker mee doen?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:08
klinkguppie
Citaat:
jellerd schreef:
Als ie nu lid was geweest had ie van mee niet mogen gaan kan ie fijn over zijn zonde nadenken! Maar dit is oude koeien uit de sloot halen! Laat ehm gewoon gaan!


Er is hier in Nederland toch politieke vrijheid of heb ik dat verkeerd? Van mij mocht ie als ie ook nu bij dat clubje zat mee mogen doen, alleen zou ie zo denk ik wel zn sponsors kwijtraken dus zou mee doen met de Spelen wel wat moeilijker worden.

Wat als ie nou lid was van de SP, Groen Links, CDA, PVDA of VVD ?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:16
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Sluit me bij bovenstaande reacties aan

Ik ook, met de kleine toevoeging dat het hier gaat om de olympische spelen. Volgens mij hoort het bij de diepere gedachte daarachter dat het enkel en alleen om de sport gaat, zonder aanziens des persoons.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 08:40
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Demi schreef:

Wat maakt je politieke overtuiging in hemelsnaam uit voor de sport?
Er wordt wel vergeten dat HIJ Nederland vertegenwoordigt op de OS!Op dat moment staat Hij voor nederland.

Vergeet niet, ik zeg niet dat ik niet wil dat ie gaat of juist wel. Maar dit is wel een feitje wat vergeten wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 10:56
drama
Avatar van drama
drama is offline
Politiek heeft niks met sport te maken imo, van mij mag ie lekker gaan sleeen
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 11:17
japie
japie is offline
Citaat:
miro schreef:
Er wordt wel vergeten dat HIJ Nederland vertegenwoordigt op de OS!Op dat moment staat Hij voor nederland.

Vergeet niet, ik zeg niet dat ik niet wil dat ie gaat of juist wel. Maar dit is wel een feitje wat vergeten wordt.

Vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat het op de Olympische Spelen om de sportprestaties gaat. En niet om politieke achtergronden van de deelnemers.
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
japie schreef:
Vergeet er dan ook niet bij te zeggen dat het op de Olympische Spelen om de sportprestaties gaat. En niet om politieke achtergronden van de deelnemers.

Precies, dat voor NL staan word er van gemaakt door "het mediamonster". Het is gewoon een sportevenement, waar het juist puur om de sport (zou moeten) gaat.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:26
Verwijderd
Van mij mag ie natuurlijk gaan en dat natuurlijk denken.

Ik had dit echter niet van hem verwacht, bah bah bah. Maarja iedereen maf denken wat hij of zij wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.