Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2002, 13:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Meisje (15) schiet vechtende conducteurs te hulp

Uitgegeven: 14-1-2002 11:03
Laatst gewijzigd: 14-1-2002 12:44

APELDOORN - Een 15-jarig meisje is zondagavond twee conducteurs te hulp geschoten, die op het station van Apeldoorn door vijf jongens werden mishandeld. De politie heeft de verdachten aangehouden, zo heeft ze maandagochtend bekendgemaakt.

Het gaat om jongens van 15 en 16 jaar uit Voorst. Ze vielen in de trein van Amersfoort naar Apeldoorn onder meer reizigers lastig. De conducteurs spraken hen daarover aan op het station. Daarop volgde een vechtpartij, waarbij de conducteurs tegen de grond werden geslagen.

Het 15-jarige meisje uit Almelo sprong ertussen en probeerde de twee partijen uit elkaar te krijgen. De politie heeft de verdachten in verzekering gesteld. De spoorwegpolitie onderzoekt de zaak.

---------------------------

zulke meiden/mensen moeten we veel meer hebben in deze maatschappij, laten zien dat je dat niet tolereert!!
ik vindt dat de ns haar wel een kadotje of iets dergelijks mag geven, zo hoort t meid!!

--------------
reacties van lezers te vinden op: http://nu.nl/document?n=50595
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 13:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
iedereen zou dat moeten doen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:35
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
iedereen zou dat moeten doen

ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt

__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:37
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt

martelaarschap kan ook zo zn voordelen hebben..

zo maak je ECHT een statement..op andere manieren lukt het blijkbaar niet..... helaas
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:41
Verwijderd
HULDE

Dat zouden er meer moeten doen!
('t was weer een Twentenaar he )
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:46
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt

bij meisjes is die kans kleiner staat er in een reactie, omdat meiden minder snel geslagen worden door jongens(dan jongens) en minder snel slaan, dus
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:48
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
of je gaat gewoon met een groepje drheen...

minder kans op doodgeslagen te worden, en die zielige patserjongetjes van 15 gaan s lekker in hun broek pissen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:52
soulless
soulless is offline
Haha, vijftien en zestien, kom op, daar ga ik gewoon boven op zitten

EN HEEL GOED MEID!
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 13:53
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
soulless schreef:
Haha, vijftien en zestien, kom op, daar ga ik gewoon boven op zitten

EN HEEL GOED MEID!
met de blote poepkont!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:23
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
vreemd,normaal gesproken zou zo iemand allang
in de cel zitten aangezien eigen rechter spelen verboden is in dit land.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:25
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
maar het is ook verboden om iemand die in levensgevaar is NIET te helpen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:41
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt

als iedereen zo zou denken, komt er nooit een einde aan geweld...

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:01
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
maar het is ook verboden om iemand die in levensgevaar is NIET te helpen...

ja, maar dat lijkt me toch niet het eerste waar je aan denkt... bij de meesten zal de reactie zijn in de trant van "hellup ze zijn aan het vechten! straks word ik ook gemept, dus wegwezen!!".......
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:04
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
ModuM schreef:
ja, maar dat lijkt me toch niet het eerste waar je aan denkt... bij de meesten zal de reactie zijn in de trant van "hellup ze zijn aan het vechten! straks word ik ook gemept, dus wegwezen!!".......

is waar, maar ja... tis onverantwoordelijk om jezelf in gevaar te brengen, maar in dit geval tegen een paar zielige 15 jarigen? AFstraffen die losers! een flink pak slaag!

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:10
soulless
soulless is offline
Precies, ze hebben voornamelijk een grote bek, wat ze niet weten is hoeveel sterker jongens worden tussen hun zestiende en achttiende Is me al meerdere malen heel goed bevallen, gewoon eentje pakken en met zn kop op iets hards slaan tot de rest wegrent

Om even on-topic te blijven, ik vind dat je er directtussen moet springen. Ook al weet je dat je gewond kunt raken, misschien zelfs dat je geen kans hebt, maar DOE WAT, want als iedereen maar zo denkt gebeurt er niks.

Bel in ieder geval de politie en sla het signalement van de daders op in je koppie
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:14
Verwijderd
Je kunt die adviezen wel 1000x horen, maar je moet er maar aan denken als je ze nodig hebt...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:23
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Je kunt die adviezen wel 1000x horen, maar je moet er maar aan denken als je ze nodig hebt...

inderdaad en hetis niet echt een reflex-reactie om "jezelf in het geweld te mengen"...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:58
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Kijk, dit is nou de goede intelling.
Eer en respect voor die meid.

En al die mensen die zeuren van "Straks wordt ik zelf geslagen" als je nix doet kan je de volgende zijn en dan wordt je ook geslagen. Door die kutinstelling is het al zover gekomen in deze samenleving.
Geen verwijt naar iemand persoonlijk maar ik kan persoonlijk niet tegen dat soort gezeur.

Ik zou alleen eerst wel de politie bellen en dan pas ertussen gaan staan.

En btw het waren maar gasten van 15 en 16.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2002, 16:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vreemd,normaal gesproken zou zo iemand allang
in de cel zitten aangezien eigen rechter spelen verboden is in dit land.
Ga nu niet ook nog es dit soort gefrustreerde kinderachtige opmerkingen spuien. Je weet best dat er verschil is tussen dit en wat jij altijd roept...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:39
Demi
Demi is offline
Ik weet niet wat ik zou doen, als ik iemand in elkaar geramd zag worden. Ik hoop dat ik ook zou durven inspringen, maar daar moet je denk ik niet te makkelijk over denken.
Het moment zelf komt namelijk altijd onverwachts en dan kiezen toch veel mensen voor de eigen veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:44
Verwijderd
De mens is een egoistisch dier...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:46
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
ten eerste.... Zeer goed van die persoon die het gedaan heeft.... Ze zou misschien zelfs eens in het zonnetje gezet mogen worden...

Ten tweede is het natuurlijk pure onzin om te azeggen dat je het zelf al dan niet zou doen. Daar kun je geen uitspraken over doen omdat je eenvoudigweg niet kunt weten wat je impulsieve reacties zijn...

Verder lijkt me hierover weinig discussie mogelijk...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:05
Verwijderd
Ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat ik mee zou rammen als een controleur of perronopzichter klappen zou krijgen. Ik kan me toch werkelijk zo kwaad maken om dat schijtvolk. Vaak zitten ze zonder kaartje in de trein, vervolgens worden ze gecontroleerd en dan nog een grote bek geven ook...daar gaat mijn juristenbloed van koken en krijg ik echt neigingen om er gewoon op los te timmeren, de wereld te bevrijden van dat lage plebs en ze voor een rijdende trein te mikken...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:42
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Geweldige actie!! heel goed..

dat zou iedereen eigenlijk moeten doen, al kan ik me voorstellen dat mensen dat niet doen/kunnen/durven
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 20:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt
Onzin.

Als íedereen zo was, was het 500 tegen 2 geweest, zoiets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 20:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat ik mee zou rammen als een controleur of perronopzichter klappen zou krijgen. Ik kan me toch werkelijk zo kwaad maken om dat schijtvolk. Vaak zitten ze zonder kaartje in de trein, vervolgens worden ze gecontroleerd en dan nog een grote bek geven ook...daar gaat mijn juristenbloed van koken en krijg ik echt neigingen om er gewoon op los te timmeren, de wereld te bevrijden van dat lage plebs en ze voor een rijdende trein te mikken...
Same here.

Maar jij als jurist i.o. zou toch moeten weten dat als jij ze voor een rijdende trein gooit (met opzet), er wel gevolgen zullen zijn.

Hoewel, in zo'n situatie, als het noodweer is...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 20:25
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Hoewel, in zo'n situatie, als het noodweer is...

Lijkt me sterk. Als jij anderen ziet vechten, en je gaat je ermee bemoeien en smijt iemand voor een tram, ben ik bang dat je toch echt moord op je briefje krijgt. Kijk, als iemand nou jóu direct aanviel, was t wat anders...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 20:31
soulless
soulless is offline
Niks ervan, echt geen moord.

Het kan nooit meer dan doodslag met verzachtende omstandigheden worden. Nou, als je ze in het gevecht voor een trein gooit natuurlijk.

Ze eert knock-out tikken en dan nog eens naar een perron verderop slepen om ze r voor te gooien is wat overdreven
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 20:53
Verwijderd
Doodslag kan best bewezen worden...

Als jij iemand die op de rand van het perron staat naar achter slaat is er zeker wel sprake van voorwaardelijk opzet.

Maar FA: ik bedoelde het ook in de zin van 'als ik alle juridische overwegingen aan de kant zou zetten en alleen m'n gevoel zou volgen'
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:33
PrackaH
PrackaH is offline
Prima meid (niet echt origineel, maar ik post een beetje laat, dusssss), you go girl...maarruh, zonder gein...dat zouden meer mensen moeten doen, alleen moet je er wel de nerves voor hebben en dat hebben een heleboel mensen niet (like me)...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 09:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
miep schreef:
ja en dan heb je kans dat je zelf ook dood geslagen wordt
Als jij het bent die in elkaar geslagen wordt ben je toch ook blij als iemand je te hulp schiet?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:43
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Kijk in mijn ogen durft zowat niemand initiatief te nemen om ertussen te gaan staan.

Er hoeft er maar eentje ertussen te gaan staan en dan volgen er vanzelf meer mensen, mocht het al niet meteen ophouden.

En ook al krijg je zelf klappen.
Dan heb je iig niet niets gedaan.

Je kan wel meelopen in stille tochten en er schande van spreken en al dat soort shit, maar als je dan niet ingrijpt als er werkelijk zoiets gebeurt helpt het nog niks.

Ik ben weer wel van mening dat je niet overal zo maar tussen moet springen.
Want er zijn ook genoeg gebeurtenissen dat het geen zinloos geweld is, maar dat een vechtpartij een reden heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:45
soulless
soulless is offline
Vechten lost niet zoveel op. Gewoon altijd tussen springen en ze het laten uitpraten..

Hmm, sta jij net twee gasten uit elkaar te schoppen springt er een vierde tussen om jullie weer uit elkaar te halen.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
martelaarschap kan ook zo zn voordelen hebben..
Heb persoonlijk weinig beoefte de volgende Meindert te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vreemd,normaal gesproken zou zo iemand allang
in de cel zitten aangezien eigen rechter spelen verboden is in dit land.

Even lezen, ze ging er tussen staan, vocht dus niet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef:
maar het is ook verboden om iemand die in levensgevaar is NIET te helpen...
Niet wanneer er ook een duidelijke dreiging voor jezelf is.

Je zal toch wel gek zijn als iemand onder schot gehouden wordt door twee mannen met pistolen, en jij gaat met je blote vuisten de held uithangen...

Er is wel een delict 'verlating van hulpbehoevenden' maar dat slaat meer op situaties dat er iemand ligt te verzuipen en jij springt er niet in.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2002, 14:16
Filosofie
Filosofie is offline
Citaat:
soulless schreef:
Haha, vijftien en zestien, kom op, daar ga ik gewoon boven op zitten

EN HEEL GOED MEID!
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat ik mee zou rammen als een controleur of perronopzichter klappen zou krijgen. Ik kan me toch werkelijk zo kwaad maken om dat schijtvolk. Vaak zitten ze zonder kaartje in de trein, vervolgens worden ze gecontroleerd en dan nog een grote bek geven ook...daar gaat mijn juristenbloed van koken en krijg ik echt neigingen om er gewoon op los te timmeren, de wereld te bevrijden van dat lage plebs en ze voor een rijdende trein te mikken...

Jullie zijn beide, samen met Fleed Admiral anders wel heel erg stoer hoor. Je laten in elkaar slaan. Want geloven jullie nerds, achter de monitor nou echt dat je sterker dan hun bent? Jah, misschien dat een heel klein miniscuul iemandje op dit forum tegen jullie opkijkt omdat jullie het lef hebben om dit te zeggen. Jullie zijn wel heel erg dapper zeg!


Zullen we nog wel eens zien als dit echt gebeurt, je bent de eerste die weg is...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:20
soulless
soulless is offline
Haha, nerd... LOL.

Kben nou niet echt de typische nerd maar ja, bovendien vaak genoeg in de trein gezeten met typetjes van deze leeftijd die dan denken dat ze met eten en zo door de trein kunnen gaan gooien.

Als je 't niet gelooft ook best, kloop wel door als jou wat gebeurt.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:49
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
soulless schreef:
Vechten lost niet zoveel op. Gewoon altijd tussen springen en ze het laten uitpraten..
Tuurlijk. Een paar ongetwijfeld licht getinte medemensen staan op een paa rconducteurs in te schoppen, en jij gaat 'praten'. Kun je er net zo goed naast gaan liggen.

Ze heeft het gewoon dom aangepakt. Ze had HEEL erg hard om hulp moeten gaan roepen. Als er maar genoeg mensen bij zijn, durven die jochies niks meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:01
soulless
soulless is offline
Luizter nou ff. Er werd daar net gezegd dat vechten soms ook wel nut kon hebben. Nou, in dat soort situaties haal je ze uit elkaar en probeer je er praten van te maken.

Als er iemand (zolas die conducteurs) voor nop inelkaar geslagen worden gewoon rammen tot die lui em peren

En wat heeft het nou weer met getint te maken? Waar ik altijd in de trein zat was het net zo erg hoor, en de paar buitenlanders die er waren zaten meestal in een bankje verschrikt te kijken naar het wangedrag van die 'geciviliseerde' westerlingen
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:40
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Filosofie schreef:
Jullie zijn beide, samen met Fleed Admiral anders wel heel erg stoer hoor. Je laten in elkaar slaan. Want geloven jullie nerds, achter de monitor nou echt dat je sterker dan hun bent? Jah, misschien dat een heel klein miniscuul iemandje op dit forum tegen jullie opkijkt omdat jullie het lef hebben om dit te zeggen. Jullie zijn wel heel erg dapper zeg!


Zullen we nog wel eens zien als dit echt gebeurt, je bent de eerste die weg is...
Ehm, ik begrijp dat jij het misschien niet zo snel zou doen.
De meeste 15jarigen nemen het niet graag op tegen mensen van dezelfde leeftijd en ouder.

Maar ik, en nare man waarschijnlijk ook, ben niet bang van de gemiddelde 15/16jarige.
Ik ben dan 16 maar nare man is 20.
Heeft met leeftijd(sverschil)
te maken.
En dan bedoel ik tussen jou en nare man maar ook tussen nare man en de daders.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:41
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een paar ongetwijfeld licht getinte medemensen staan op een paa rconducteurs in te schoppen, en jij gaat 'praten'. Kun je er net zo goed naast gaan liggen.
"Licht getinte", is dat een andere bewoording voor "allochtoon/buitenlander"?

Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:46
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
klinkt bijna beledigend...
net zoals de benoeming "donker" -- beledigend
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:58
Verwijderd
Ze had natuurlijk ook aan de noodrem kunnen trekken (of is dat misbruik), dan hadden ze ook wel opgehouden of ze zouden de halve trein door rollen om tegen een muurtje tot stilstand te komen. (ja, die dingen remmen hard, dat tafeltje zat vast in m'n buik)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 15:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
"Licht getinte", is dat een andere bewoording voor "allochtoon/buitenlander"?
Nee hoor, ik heb het over mensen die op wintersport zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:35
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee hoor, ik heb het over mensen die op wintersport zijn geweest

Oh... dan is het goed
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:33
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee hoor, ik heb het over mensen die op wintersport zijn geweest

Waar staat dan dat het allochtonen/buitenlanders waren?

Of is dat een aanname?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Of is dat een aanname?
Dat is een aanname. Maar dat doet verder niet ter zake in de discussie. Dat het heel politiek incorrect is weet ik ook wel. Maargoed, ik heb geen zin langer m'n best te doen niet bevooroordeeld te raken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:00
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat is een aanname. Maar dat doet verder niet ter zake in de discussie. Dat het heel politiek incorrect is weet ik ook wel. Maargoed, ik heb geen zin langer m'n best te doen niet bevooroordeeld te raken.


Ik heb een schijthekel aan politiek correct.
Gewoon zeggen waar het op staat.
Maar zeg de waarheid en geef feiten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 21:58
soulless
soulless is offline
A joh lama, iedereen hier weet wel dat ie zwetst Waren MENSEN die het deden, verder is het niet echt belangrijk voor de context.

En ja, ik ben ook bijna negentien, iemand van vijftien is een poepzak, even op gaan staan en alle shit komt er uit
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.