Oud 27-05-2007, 20:28
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Onze hond heeft sinds vanochtend echt héél erg veel pijn in zijn poten. Hij heeft HD, maar dat zit vooral in z'n achterpoten en die zijn niet het ergst. Het is echt heel zielig, want hij kan niet gaan liggen, omdat hij om de een of andere reden zijn voorpoten niet op de grond kan strekken.

Het is echt te zielig om te zien. Net ging hij wel even liggen en rolde door naar zijn zij. Dat deed kennelijk zoveel zeer dat hij helemaal in paniek raakte, maar niet meer recht kwam. Hij is vrij groot (feitjes: Curly coated retriever, 9 jaar oud, reu) dus wij kregen hem ook niet omhoog en waren bang alleen maar meer schade aan te richten. Hij kan nog wel lopen maar echt met moeite, alsof ie op 4 stelten loopt, naja 3 aangezien hij op 1 pootje nauwelijks steunt.

Iemand enig idee wat we hiermee aan moeten? wat het zou kunnen zijn en wat een mogelijke behandeling (door de dierenarts) zou kunnen zijn. Of dat ie ingeslapen ( ) moet worden..

BvD
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2007, 20:44
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou onmiddellijk naar je dierenarts gaan. Misschien heeft hij pijnstilling of een kalmerend middel. Ik zou het niet aankijken als ik jou was, maar meteen actie ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 20:48
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ja, we hebben net de dierenarts gebeld, die vond het heel ernstig klinken en mijn vader heeft hem met veel moeite in de auto gekregen en rijdt er nu heen. Maar ik vraag me af of er nog iets aan gedaan kán worden, ik maak me best wel zorgen namelijk gezien zijn leeftijd en zowiezo al zwakke gewrichten en HD...
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 21:13
Monica_90
Monica_90 is offline
de vraag blijft natuurlijk altijd in hoeverre blijft het dragelijk voor de hond..
er zijn wel behandelingen voor hele ernstige gevallen van HD enz.
(ik weet zo natuurlijk niet in welke staat het is enzo..) maar er zijn operaties mogelijk en bij een goede dierenfysiotherapeut is er aqua training mogelijk.. hier zetten ze de hond in een harnas in het water en door de verlichting van het water en de hond 'proberen' te laten lopen trainen ze de spieren rond om de gewrichten..

*heb een hond die totaal niet kon lopen en verlamd was achter 'spontaan' zien lopen en ook toen hij de bak uit kwam kwamen er kleine passen vrij (niet veel en zwakte snel weer af.. maar toch het was een begin)


mijn mening blijft je kan een hond wel willen houden maar kijk naar de hond, hoeveel pijn en plezier heeft hij.. en kijk daarna pas naar je zelf..



(heb zelf 7 honden thuis lopen.. en eentje is nu 15 jaar.. en begint echte ouderdoms kwalen te krijgen.. ziet bijna nikx meer, hoort bijna niks meer.. valt zo nu en dan om.. heeft een kanker gezwel gehad.. hond heeft overigens nooit pijn geleid.. nu heeft ze ook 3 epileptische aanvallen gehad en nu kijken we in hoeverre heeft ze pijn. en kunnen we haar 'legaal' (om het zo maar te noemen) laten leven.. hoe moeilijk het ook voor ons is om strax de beslissing te nemen om haar te laten gaan.)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 21:51
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Vanaf een schermpje is moeilijk te bepalen hoe het met je hond is.

Ik hoop voor je dat hij alleen iets ernstig heeft verstuikt ofzo, maar anders....

Een hond met HD kan een redelijk normaal, fijn en toch wel lang leven hebben. Zeker met behulp van medicatie. Een operatie met een lange revalidatieperiode op zo'n leeftijd lijkt me niet echt zinvol. Voor een hond met HD zijn sterke voorpoten natuurlijk wel erg fijn en als dat niet zo is, zijn daar ook mogelijkheden voor om die te trainen of eventueel zelfs spierinjecties (anabolen toch?). Ook hydroptherapie is erg goed voor honden met HD zoals hierboven ook al gezegd wordt.
En uiteindelijk kan je je hond meestal nog een aantal pijnloze jaren geven door hem iedere dag pijnstillers te geven (rimadyl bijvoorbeeld)


Sterkte met je hond!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 22:04
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Bedankt voor alle reacties, even een update. Blijkt de pees in zijn linkervoorpoot, waarmee je je schouder draait/strekt, is ontstoken. Hij is nu ontzettend high van een gigantische dosis pijnstillers en hij moet dinsdag terugkomen voor verder onderzoek. Aangezien het een retrieversoort is krijgen die op latere leeftijd vaak kanker, dus het kan een gezwel zijn, maar ook gewoon een overstrekking die uit de hand is gelopen.
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #106
Verwijderd
493 31-08-2007 14:51
Levensbeschouwing & Filosofie Ken begeerte als oorzaak van lijden..
Verwijderd
51 29-09-2004 20:52
Flora & Fauna Onknuffelige hond
rijk_v
7 28-08-2004 11:32
Flora & Fauna Het leven van honden in Spanje
Mister 1986
43 28-07-2003 17:38
Flora & Fauna Stelling: Dierenliefde zorgt voor dierenleed.
Verwijderd
47 05-07-2003 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.