Oud 03-06-2007, 22:48
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
We hebben twee katers, iep en flos, het zijn broertjes uit hetzelfde nest en ongeveer 10 maanden oud.
Het zijn kruising Maine Coon en Pers en allebei nog niet gecastreerd.

Nu gaat flos af en toe op iep's rug klimmen en dan bijt ie em in z'n nekvel.
iep vind dit zeker niet leuk en gaat hard miauwen.
Het leek er ook een keer op dat flos 'm op die manier wilde meetrekken.
Ik vind het nogal vreemd en kenau-achtig overkomen van flos.

Verder stoeien ze wel gewoon elke dag een half uurtje zonder echte ruzie en eten en samen slapen gaat gewoon goed.

Maar dat ie zo op z'n rug klimt en iep echt vastzet en dan in z'n nek gaat bijten... het ziet er echt heel vies uit bijna.



Weet iemand wat voor soort gedrag dit is, en moet ik het bestraffen? (op een verbale manier uiteraard)
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2007, 23:02
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Mijn katten deden dit ook wel eens, het is gewoon rangorde bepaling. Laat ze even hun gang gaan en waarschijnlijk houd het na een tijdje op, als flos de 'hoogste' rang heeft. Je kunt ze ook gewoon van elkaar afhalen en bestraffen, maar veel zin heeft het niet, ze zullen toch willen bepalen wie de baas is.
Dikke kans dat ze ook nog wel eens een potje gaan knokken
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 15:11
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Gewoon laten gaan.
Ze zijn nu op een leeftijd gekomen dat de rangorde belangrijk wordt.

Zodra duidelijk is wie hoger in rang staat, zal dat gedoe ook uitblijven
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 14:58
Verwijderd
mjah, katten kunnen wel "gemeen spelen", toen we nog twee katten hadden likte de oudste de jongste wel eens over de kop, schoonmaken denk ik.

soms ging die dan wat lang door en dan begon hij zomaar in zijn oor te bijten.
andere kat weer over de zeik; matten geblazen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 16:17
Verwijderd
Dat zullen de hormonen wel zijn.
Deze kunnen a) zorgen voor dominantie gedrag en b) zorgen het eh. uiten van seksuele driften (schitterend geformuleerd, al zeg ik het zelf )

Het bijten in de nekvel is namelijk iets wat katers doen wanneer zij een poes dekken, als houvast.
In de context van twee katers kunnen allebei de dingen die ik net genoemd heb van toepassing zijn, zeker aangezien ze allebei tien maanden oud zijn.

Als ik jou was zou ik ze tijdig laten castreren, wanneer de hormonen zo op beginnen te spelen, zal het niet zo heel lang meer duren voordat ze ook gaan sproeien en dat wil je echt voor zijn; tenzij je een of twee katers wil die je hele huis onder zeiken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 04:52
Baal
Avatar van Baal
Baal is offline
Je kat is homo.
__________________
My brothers will NOT have died in vain! || Lieti in de Fractie der Metaal en Gerstenat
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 15:13
Verwijderd
Zoals gezegd: Waarschijnlijk bepalen ze de rangorde. Laat ze lekker gaan en bemoei je er niet teveel mee. Door je erin te mengen verstoor je dit proces.
Doen die van mij ook wel eens, kunnen ze wel tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.