Oud 12-03-2007, 17:25
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Onze witte kat kreeg altijd pilletjes ( Dexoral) en ejecties voor tegen de vlooien. Maar dat blijkt niet te helpen zei de dierenarts. Hij krijgt nog 1 keer in de 3 maanden pippetje in de nek tegen de vlooien.

Onze kat heeft erg veel haar uit val op de rug en vooral bij de staart. Hij heeft allemaal korstjes en jeukt de hele dag door. De dierenarts weet het ook niet meer.

Is er iemand die hier wat vanaf weet of een andere oplossing heeft. Want de kat is zoooo lief en speels en dit verdient hij echt niet.

Felix is 13 jaar oud en wordt kaal op de rug hij is gecastreerd niet blind niet doof. Hij heeft door de jeuk allemaal korstjes, de haren zijn erg kort of helemaal weg. Hij heeft ook wat een vieze geur bij zich

Help mijn witte kat felix
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2007, 17:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Voedselallergie?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 17:38
Verwijderd
Heeft je dierenarts al een monster genomen (afkrabsel)? Meestal kunnen ze daar wel in zien wat er aan de hand is.

Wat jij verteld zou kunnen wijzen op een schimmelinfectie, maar je zult het nooit helemaal weten als de dierenarts geen monster neemt.

Waarvoor krijgt je kat trouwens dexamethason?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 18:54
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Hierbij kunnen we alleen maar speculeren, laat de dierenarts zo snel mogelijk een afkrabsel nemen en anders zoeken naar allergieën (bloedprikken).
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 22:41
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Onze kat is volgens de dierenarts alergisch voor vlooien. Daarom krijgt hij die pilletjes injecties en pieppetjes in de nek. Maar dat helpt allemaal niet.

Wij hebben nog 2 katten die ook pieppetjes krijgen maar de vlooien blijven komen. Het beestje wordt alleeen maar kaler en kaler.

Het vreemde is het is alleen zijn achter stuk zijn rug en kont. Zijn voorkant nek buik en hoofd zijn prachtig wit en daar is niks aan te merken.

Mijn moeder is met hem naar de dierenarts geweest en zij weet niet als er afschraapsels zijn geweest. Ze gaat dit nog na vragen.

Hij loopt hier al een tijdje mee maar sinds kort wordt het alleen maar erger.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 22:45
Verwijderd
pipetjes
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 16:42
pantypasta
pantypasta is offline
Anders moet ie naar een baasje die hem binnen houdt ofzo... Ik hou mijn katten ook binnen (vinden ze geen enkel probleem), en ze hebben dus ook nooit vlooien.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 17:27
Verwijderd
Dan hoop ik dat jij alle mensen die jouw huis binnenkomen ook even van tevoren checked op het met zich meedragen van vlooien (bijvoorbeeld op in hun kleding), want ook zo kunnen vlooien overgedragen worden op huisdieren.
Lekker kort door de bocht dus.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 19:02
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 13-03-2007 @ 17:42 :
Anders moet ie naar een baasje die hem binnen houdt ofzo... Ik hou mijn katten ook binnen (vinden ze geen enkel probleem), en ze hebben dus ook nooit vlooien.
Probeer jij maar eens een kat die altijd naar buiten mocht, binnen te houden. Dat is niet te doen. En zoals al gezegd vlooien kunnen met alles wel naar binnen komen, is niet alleen de kat die ze naar binnen brengt.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 19:06
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
wizkid schreef op 13-03-2007 @ 20:02 :
Probeer jij maar eens een kat die altijd naar buiten mocht, binnen te houden. Dat is niet te doen. En zoals al gezegd vlooien kunnen met alles wel naar binnen komen, is niet alleen de kat die ze naar binnen brengt.
Ik heb een kat die eerst altijd buiten mocht bij iemand anders. Ze klaagt nooit en is kerngezond (en lief!). Vlooien heb ik nooit in huis. 1X heb ik een vlooienplaag gehad, maar dat is goed te voorkomen. Een kat krijgt buiten toch behoorlijk wat meer vlooien dan wanneer iemand er een paar meebrengt binnen een huis. Zolang het geen plaag wordt lijkt het me geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 12:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat maakt voor een kat met een vlooienallergie dus niet uit, dan is elke vlo teveel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 15:07
pantypasta
pantypasta is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-03-2007 @ 13:57 :
Dat maakt voor een kat met een vlooienallergie dus niet uit, dan is elke vlo teveel.
Zéker weten?
Zelf geloof ik dat 'ie daar verlichting aan kan ondervinden.

Laatst gewijzigd op 14-03-2007 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 15:35
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 14-03-2007 @ 16:07 :
Zéker weten? Ik geloof niet dat jij 6 jaar universitair in Utrecht hebt gestudeerd in dierenkunde. Zelf geloof ik dat 'ie daar verlichting aan kan ondervinden.
Het zal idd beter zijn voor de kat om binnen te blijven dan wanneer deze continue buiten is, maar dan nog kan één enkel vlootje alweer voor grootse problemen zorgen wanneer de kat een vlooienallergie heeft.

Een buitenkat naar binnenhalen is in de meeste gevallen geen groot probleem. Je moet er alleen wel voor zorgen dat de kat binnen genoeg te doen heeft om zich te vermaken....

Opzich denk ik wel dat in het geval van Silverblues Felix, leeftijd ook een rol begint te spelen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 16:43
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
pantypasta schreef op 14-03-2007 @ 16:07 :
Zéker weten?
Zelf geloof ik dat 'ie daar verlichting aan kan ondervinden.
Dat kan je niet zomaar zeggen, het ligt er aan hoe ernstig de allergie van de kat is. En ja, dan kan 1 vlo al te veel zijn. En die ene vlo kan ook eitjes leggen, dan heb je er meteen al wat meer. Natuurlijk komen er minder vlooien in huis, maar het is niet te voorkomen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 20:01
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Nouja de dierenarts zegt ook geen andere optie te hebben. De enige is anders inslapen. Maarja het beestje is nog zo lief en spelerig hij ligt alleen wel de hele dag zich te wassen en te krabben.

En we hebben nog 2 katten dus een huis zonder vlooien lukt gewoon weg niet. Het is gewoon afwachten denk ik maar.

Het lijkt alleen zo zielig en hij lijkt nu ook echt mager omdat hij geen haar heeft op zijn onderrug, alleen een witte gloed van de mini haartjes
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 10:47
amor
Avatar van amor
amor is offline
Maken jullie wel elke dag het huis schoon? Als je vlooien hebt is het wel beter om elke dag goed stof te zuigen. Wij zuigen ook altijd goed haar het mandje uit. Mijn kat is ook allergisch voor vlooien. De laatste jaren blijft ze binnen(ze durft niet meer naar buiten) en dat scheelt natuurlijk ook heel veel. Ze krijgt wel in het voorjaar en de zomer van die pipetjes en nu hebben we al jaren geen vlooien meer in huis gehad.
__________________
11 september 1973, NUNCA MAS!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 11:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kan er echt niks anders zijn dan die vlooienallergie? Dat de DA daar alle schuld aan geeft maar dat het beestje nog een andere allergie heeft? Probeer anders eens een tijdje hypoallergeen voer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2007, 14:22
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
amor schreef op 17-03-2007 @ 11:47 :
Maken jullie wel elke dag het huis schoon? Als je vlooien hebt is het wel beter om elke dag goed stof te zuigen. Wij zuigen ook altijd goed haar het mandje uit. Mijn kat is ook allergisch voor vlooien. De laatste jaren blijft ze binnen(ze durft niet meer naar buiten) en dat scheelt natuurlijk ook heel veel. Ze krijgt wel in het voorjaar en de zomer van die pipetjes en nu hebben we al jaren geen vlooien meer in huis gehad.
Volgens mij is iedere dag stofzuigen toch iets overdreven, zeker als de kat al pipetjes krijgt.

@SilverBlue: Probeer anders nog eens naar een andere dierenarts te gaan om te kijken wat die ervan zegt.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2007, 18:22
anne1985
anne1985 is offline
mijn hond heeft ook een vlooien allergie en dan is idd 1 vlo al genoeg om hem zijn huid kapot te krabben! is erg vervelend en allemaal korstjes heeft hij dan! vet zielig
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 01:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Offtopic reacties verwijderd.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het bleek bij de kat van en vriendinnetje een voedselallergie te zijn. Hypo allergeen voer werkte geweldig.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:51
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Bij ons zei de dokter dat het stress was
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 16:40
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lotte schreef op 28-04-2007 @ 19:51 :
Bij ons zei de dokter dat het stress was
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Ik heb ook een kat gehad die echt om het minste in de stres schoot (kwam door het verleden. Hij is verwaarloosd geweest door een of andere oma die hem schopte enzovoorts) en al zijn haren eruit trok.

Daar valt weinig tegen te doen behalve hem veel aandacht geven en zo veel mogelijk voorkomen dat hij in stresvolle situaties terecht komt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:18
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Mijn kat stress





In de zomer wordt het erger dan in de winter, ik denk toch vanwege de vlooien, maarja veel is daar niet aan de doen. Ik gebruik nu vlooienbandjes en pieppetjes.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi 50k #1818
WolterB
500 16-08-2015 08:17
Flora & Fauna Het verlies van je huisdier
SoMeBoDy
16 18-05-2006 11:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 21:04
Flora & Fauna Wat is er aan de hand als de staart van je kat...
Q
9 08-07-2003 16:10
Flora & Fauna Haaruitval kat
heilige shit
8 18-08-2002 17:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.