Oud 02-06-2007, 22:36
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Hoi,

Mijn kat heeft, sinds ik hem heb, nog nooit een haarbal gekotst. Ik heb hem nu een half jaar. Hij had wel last van bloed bij de ontlasting maar dat is nu door ander voer, royal canin, zo goed als weg.. iig. Ik zie het niet meer, en ik kijk toch regelmatig.
Hij is trouwens 6 jaar en hij oogt gezond. Hij eet, slaapt wast zich nog goed en speelt etc. Hij komt niet buiten, alleen op het balkon, dus ik kan het ook niet gemist hebben.
Af en toe geeft hij wat over. Geen eten, alleen vocht met wat haren erin, maar de hoeveelheid haren staan niet echt in verhouding met hoevaak hij zich wast enzo.

Nu vraag ik me af, is dit wel gezond? die haren moet er toch weer uit??

groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2007, 09:55
Verwijderd
Ik denk dat die haren er met de ontlasting ook wel uitkomen of iig voor een deel? Eén van onze katten geeft nooit over en we hebben haar nu een jaar of drie ofzo? De ander geeft juist heel vaak over (met haren ook)...ik denk dat het aan de soort vacht ligt? (Die van ons hebben allebei iig een heel andere vacht.)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 16:14
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Voor een haarbal hebben katten volgens mij gras nodig. Om een haarbal te krijgen moeten ze dus eerst gras kunnen eten. Misschien ligt het daaraan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 23:16
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
ze hebben daar idd gras voor nodig, maar volgens mij kotsen ze vooral haarballen als ze muizen ofzo gegeten hebben... toch?
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 03-06-2007 @ 16:14 :
Voor een haarbal hebben katten volgens mij gras nodig. Om een haarbal te krijgen moeten ze dus eerst gras kunnen eten. Misschien ligt het daaraan.
Ik heb altijd gedacht dat ze gras moeten eten om de haarbal eruit te krijgen, als middel om te kunnen kotsen, zeg maar? (En dat die haarbal er dus al wel is, maar er anders niet uit kan?)

Eén van onze katten kotst ze iig ook uit zonder dat ze gras eet.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 09:33
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-06-2007 @ 08:09 :
Ik heb altijd gedacht dat ze gras moeten eten om de haarbal eruit te krijgen, als middel om te kunnen kotsen, zeg maar? (En dat die haarbal er dus al wel is, maar er anders niet uit kan?)
volgens mij is dat ook wat ze bedoeld...
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 04-06-2007 @ 09:33 :
volgens mij is dat ook wat ze bedoeld...
Dan moet ze dat zeggen. ()

Onze kat geeft sowieso regelmatig over (voedselallergie ed), die heeft dus geen gras nodig daarvoor...

~~dolce~~: Je zou eens van dat kattengras in zo'n bakje (verkopen ze in dierenwinkels en ook wel in supermarkten) kunnen proberen. 't is een bakje met korreltjes en zaadjes, die moet je water geven en dan komt er kattengras uit. Misschien dat dat helpt. (Wel even opletten wat je kat er mee doet...die van ons gaan bv. spelen met de korreltjes en er op kauwen (op de korreltjes dus) ed en het kattengras zelf negeren ze... Dat lijkt me niet gezond, dus heeft het bij hen geen zin...maar de meeste katten zullen het gras zelf vast interessanter vinden.)

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 12:23.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 23:54
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Met haarballen komen toch ook allelei andere dingen mee naar buiten?
Beenderen van muisen etc.. als hij dan niet buiten komt en enkelt voorgekauwd voedsel krijgt, duurt het ontwikklen van een haarbal mischien wat langer?

(of hij versopt ze... - awww wat schattig.)

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 19:21
Verwijderd
Volgens mij eten katten geen beenderen op...? Een uil eet alles op, maar een kat volgens mij niet...ik heb er iig nog nooit van gehoord en/of gezien (nu hoeft dat natuurlijk niet per sé iets te zeggen... ).
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 20:09
Verwijderd
de mijne ook niet meer sinds ze permanent binnen moet wonen. Lijkt me geen probleem, anders had ze onderhand wel ontploft
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:13
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2007 @ 19:21 :
Volgens mij eten katten geen beenderen op...? Een uil eet alles op, maar een kat volgens mij niet...ik heb er iig nog nooit van gehoord en/of gezien (nu hoeft dat natuurlijk niet per sé iets te zeggen... ).
nou, geloof me, dat doen ze wel een kat at een keer een rat op en het gehele dier ging erin, ik hoorde de botten kraken echt zoiets wat je je afvraagt en wanneer je het werkelijk ziet je het toch eigenlijk niet wil zien
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 05:50
Baal
Avatar van Baal
Baal is offline
Ik zie het probleem niet. Je kat is gezond, heeft nergens last van en jij wil dat het gaat lopen kotsen?
__________________
My brothers will NOT have died in vain! || Lieti in de Fractie der Metaal en Gerstenat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Voor iedereen die m gezien heeft...THE TWO TOWERS..."spoilers"
Sithan
204 11-01-2003 14:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.