Oud 04-08-2007, 19:25
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
hoi hoi..

ik zit ff met een probleem..ik heb 2 mannetjes cavias die al vanaf jongs af aan bij elkaar zitten en was nooit een probleem.
maar nu ze wat ouder worden vliegen ze elkaar steeds vaker in de haren..
net ook nog en nu is 1tje ervan zijn lip door 2en gebeten. en piept er over..
ik weet niet wat ik nu moet doen..aangezien ik weinig ruimte heb is er geen plek voor een 2e kooi..anders was et snel opgelost

wie heeft een idee..en wil mij helpen?

alvast bedankt,
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2007, 19:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Die ene cavia naar de dierenarts iig, dat lijkt me logisch.
Zijn je cavia's gecastreerd? Zo nee, dikke kans dat ze territoriaal worden oid. En het is goed mogelijk dat je ze toch uit elkaar zult moeten halen..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 19:56
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
ze zijn niet gecastreerd nee..
maar van te voren heb ik nog geinformeerd bij de dierenwinkel of het wel smane kon 2 beertjes en die zeiden dat als ze vana jongs af aan bij elkaar waren het wel goed ging..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 20:36
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Dierenwinkels zeggen wel meer als ze jou daarmee iets kunnen verkopen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 13:04
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zou toch kijken of je nog een hok kwijt kunt. Desnoods boven elkaar.

Of je moet ze beide laten castreren. Als ze eenmaal vechten gaat het zelden over.

Je kunt ze moeilijk bij elkaar houden totdat ze elkaar afslachten.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 15:10
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
dat hok gaat het echt niet worden..heb een mini kamer, en me ouders willen ze niet beneden hebben.. anders had ik allang een nieuwe kooi gehaald

maar dat castreren hoeveel kost dat ongeveer? en zitten er risicos aan.. want het zijn maar kleine beestjes..

en ja.. ik vind het een moeilijke beslissing..omdat als ik er 1tje uit de kooi haal, die ander hem gelijk al mist..dusja zonder elkaar kunnen ze ook weer niet.. maar met elkaar af en toe ook niet.. dus 1 wegdoen is een hele grote stap..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 15:24
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
tongpiercingkje schreef op 05-08-2007 @ 16:10 :
dat hok gaat het echt niet worden..heb een mini kamer, en me ouders willen ze niet beneden hebben.. anders had ik allang een nieuwe kooi gehaald

maar dat castreren hoeveel kost dat ongeveer? en zitten er risicos aan.. want het zijn maar kleine beestjes..

en ja.. ik vind het een moeilijke beslissing..omdat als ik er 1tje uit de kooi haal, die ander hem gelijk al mist..dusja zonder elkaar kunnen ze ook weer niet.. maar met elkaar af en toe ook niet.. dus 1 wegdoen is een hele grote stap..
Hoeveel het kost als je ze laat castreren weet ik niet. Maar de risico's zijn er wel. Vooral als de diertjes al wat ouder zijn.

Dat het een probleem wordt als je ze uit elkaar haalt, dat ken ik. Dat had ik bij mijn eigen cavia's ook. Ik ben opgenomen in een kliniek en mocht er eentje mee nemen, maar die vereenzaamde helemaal. Dus nu heb ik ze alle drie bij me en die ene is weer helemaal gelukkig. Heeft de grootste mond van allemaal. Dus ik snap dat je ze niet weg wilt doen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 15:52
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
ze zijn ongeveer 1,5.. maar heb net wat op lopen zoeken over castratie enz maar dr word overal verteld dat zijn gedrag hetzelfde zal blijven..en steeds hitsig enz zal doen, alleen hij kan geen sperma meer leveren..
inwezen heb ik daar dus niets aan aangezien die van mij 2 beertjes zijn en het om het gedrag gaat..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 18:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Beren die wat ouder worden gaan soms met elkaar vechten, ook al ging het jaren goed. Er is weinig kans dat het weer goed zal komen. Zet ze zo snel mogelijk apart, voordat ze elkaar helemaal beschadigen. Castreren zal weinig uithalen denk ik. Je zegt ook dat je een kleine kamer hebt, een groter hok voor de cavia´s is dus ook geen optie, al had het misschien wel wat geholpen. Ze zitten dan niet dag en nacht op elkaars lip en zullen elkaar iets meer tolereren.

Als je echt geen plek voor ze hebt kun je de ander altijd naar een cavia-opvang brengen die door heel Nederland zitten. Zoek liever niet via een internetsite een nieuw baasje, sommige mensen zullen ze niet als lief en schattig huisdier gebruiken, maar voor andere doeleinden.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.