Oud 07-05-2005, 10:49
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 07-05-2005 @ 00:02 :
Hier ben ik weer (ongeveer 2 weken nadat ik gestopt ben met Zoloft)

Het gaat redelijk goed met me. Niet super, dat zeker niet.

Ik voel me niet slecht, of slechter zonder die medicijnen, maar echt veel beter gaat het ook niet. Ik ben erg snel geprikkeld en emotioneel. Erger me sneller aan dingen en begin ook sneller te huilen. Ik ben mezelf weer een beetje (het meisje wat ik was voor dat ik AD slikte). Ik heb er geen spijt van opzich, maar het is wel belangrijk dat ik na de verhuizing en alle rotzooi weer doorga met een therapie, het liefst zo snel mogelijk.

Ik voel me absoluut niet stabiel en soms heb ik nog rare gedachtes als alles even tegen zit. Ik hoop echt dat die therapie me wel 'beter' maakt, want zo zonder is het ook niet top.
ik denk dat dit nog wel even kan duren, maar ik ga er vanuit dat het langzaam beter word, ik weet niet hoe je hebt zitten afbouwen en hoe lang je je medicijn hebt gehad.
wat ook belangrijk is, is een vast ritme, niet te laat naar bed en dat soort gein.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Advertentie
Oud 07-05-2005, 12:29
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ratsja schreef op 07-05-2005 @ 10:49 :
ik denk dat dit nog wel even kan duren, maar ik ga er vanuit dat het langzaam beter word, ik weet niet hoe je hebt zitten afbouwen en hoe lang je je medicijn hebt gehad.
wat ook belangrijk is, is een vast ritme, niet te laat naar bed en dat soort gein.
Ik doe mn best
Oud 07-05-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
ilse schreef op 06-05-2005 @ 17:14 :
ik heb een vraagje. kan het dat je van medicijnen misselijk wordt? ik slik lamictal, en ik heb nu al 2 weken dat ik elke dag misselijk ben en met overgeven enzo. word er gek van. ben nu een week of 7 met die medicijnen bezig, maar de dosis wordt steeds verhoogd, kan het ermee te maken hebben?
Jups, van (bijna) alle medicijnen kun je misselijk worden. Het is een onbekende stof die door je darmen en maag opgenomen moet worden in je lichaam en dan wil het lichaam wel eens protesteren. Maar als je er zo erg last van hebt zou ik toch maar even terug gaan naar de gene die het je heeft voorgeschreven.
Oud 08-05-2005, 14:31
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 07-05-2005 @ 18:33 :
Jups, van (bijna) alle medicijnen kun je misselijk worden. Het is een onbekende stof die door je darmen en maag opgenomen moet worden in je lichaam en dan wil het lichaam wel eens protesteren. Maar als je er zo erg last van hebt zou ik toch maar even terug gaan naar de gene die het je heeft voorgeschreven.
oke. ja, ik ga donderdag weer heen en dan ga ik het weer zeggen. was bezig met proberen wat af te vallen en nu moet ik elke keer snachts eten anders ga ik over me nek. en aangezien ik daar erg bang voor ben.. en ik word er gewoon helemaal gek van. maar tis zo raar dat ik het eerst niet had. al was dat wel een lichtere dosis...
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 09-05-2005, 23:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ilse schreef op 08-05-2005 @ 14:31 :
oke. ja, ik ga donderdag weer heen en dan ga ik het weer zeggen. was bezig met proberen wat af te vallen en nu moet ik elke keer snachts eten anders ga ik over me nek. en aangezien ik daar erg bang voor ben.. en ik word er gewoon helemaal gek van. maar tis zo raar dat ik het eerst niet had. al was dat wel een lichtere dosis...
afvallen
Oud 10-05-2005, 12:34
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 09-05-2005 @ 23:07 :
afvallen
ja hee niet veel, beetje, ben wel veel aangekomen laatste tijd..!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 10-05-2005, 12:41
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
ilse schreef op 10-05-2005 @ 12:34 :
ja hee niet veel, beetje, ben wel veel aangekomen laatste tijd..!
wat is belangrijker: van je ziekte afkomen, of iets zwaarder zijn ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 10-05-2005, 17:44
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Citaat:
ratsja schreef op 10-05-2005 @ 12:41 :
wat is belangrijker: van je ziekte afkomen, of iets zwaarder zijn ?
ja ik weet het wel maar heb ook niet het idee dat die medicijnen echt wat doen, voel me er alleen maar ziek van.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 10-05-2005, 18:50
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ilse schreef op 10-05-2005 @ 12:34 :
ja hee niet veel, beetje, ben wel veel aangekomen laatste tijd..!
Kom op zeg. Weet je wel hoe dun jij bent Belachelijk

maarja je moet het zelf weten...
Oud 10-05-2005, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog wat vraagjes over Valeriaan:
- Kan het zijn dat je hierdoor beter slaapt of iig inslaapt?
- Hoe lang is werkt het ongeveer?
- Hoe lang duurt het voordag het werkt, na het innemen?\

Ik voel me de laatste tijd wat stabieler maar ook wat 'vlakker' niet meer zo met ups en downs maar wat meer in het midden maar ik kan ook niet meer zo ongeremd vrolijk zijn, er hangt een soort waas over. Kan dat van die pillen komen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-05-2005, 20:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2005 @ 19:57 :
Ik heb nog wat vraagjes over Valeriaan:
- Kan het zijn dat je hierdoor beter slaapt of iig inslaapt?
- Hoe lang is werkt het ongeveer?
- Hoe lang duurt het voordag het werkt, na het innemen?\

Ik voel me de laatste tijd wat stabieler maar ook wat 'vlakker' niet meer zo met ups en downs maar wat meer in het midden maar ik kan ook niet meer zo ongeremd vrolijk zijn, er hangt een soort waas over. Kan dat van die pillen komen?
Om even antwoord te geven op je vraagjes:

Valeriaan is een rustgevend middel dat ook gebruikt kan worden vlak voor het slapen gaan. Het maakt je lichaam wat rustiger waardoor je makkelijker inslaapt. Het helpt ook heel goed als je heel nerveus bent (het ontspant dus, zonder de concentratie te verminderen). Je wordt ook niet duf wakker als je dit middel gebruikt om beter te slapen.

Als het goed is moet het vrij snel werken. Gebruik je druppels of pilletjes?
Oud 10-05-2005, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 10-05-2005 @ 20:12 :
Om even antwoord te geven op je vraagjes:

Valeriaan is een rustgevend middel dat ook gebruikt kan worden vlak voor het slapen gaan. Het maakt je lichaam wat rustiger waardoor je makkelijker inslaapt. Het helpt ook heel goed als je heel nerveus bent (het ontspant dus, zonder de concentratie te verminderen). Je wordt ook niet duf wakker als je dit middel gebruikt om beter te slapen.

Als het goed is moet het vrij snel werken. Gebruik je druppels of pilletjes?
Dan verklaart dat iig waarom ik wel slaap nadat ik van die pillen geslikt heb en normaal niet Ik slik het eigenlijk voor de stress en omdat ik anders heel angstig ben.

Als je er niet duf van wordt, kan het dan ook niet zijn dat ik me er heel oppervlakkig door voel? Of moet ik daar een andere oorzaak voor zoeken?

Ik gebruik pilletjes, van die zachte capsules.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-05-2005, 20:44
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik ben de laatste tijd heel erg vergeetachtig. Ik vergeet namen van klasgenoten en leraren. Ik vergeet steeds wat ik wilde zeggen. Belangrijke dingen die ik ooit geleerd heb raak ik kwijt. Ik kom heel dom over. De meest simpele dingen vergeet ik, ook de betekenis van woorden bijvoorbeeld. Mijn vriend zegt dat het door de medicijnen komt. Ik slik efexor en oxazepam. Kan dat inderdaad zo zijn? gaat dat ook weer over als je stopt met medicijn gebruik?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 10-05-2005, 21:29
kroot
kroot is offline
Haai
ik gebruik nu een tijdje citalopram en dogmatil. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Hielp het, werd je er vlak van enz??
Oud 10-05-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2005 @ 20:23 :
Dan verklaart dat iig waarom ik wel slaap nadat ik van die pillen geslikt heb en normaal niet Ik slik het eigenlijk voor de stress en omdat ik anders heel angstig ben.

Als je er niet duf van wordt, kan het dan ook niet zijn dat ik me er heel oppervlakkig door voel? Of moet ik daar een andere oorzaak voor zoeken?

Ik gebruik pilletjes, van die zachte capsules.
Krijg je die pillen op dokters recept of kun je die zo bij de drogist halen?
Oud 11-05-2005, 01:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
moon schreef op 10-05-2005 @ 20:44 :
Ik ben de laatste tijd heel erg vergeetachtig. Ik vergeet namen van klasgenoten en leraren. Ik vergeet steeds wat ik wilde zeggen. Belangrijke dingen die ik ooit geleerd heb raak ik kwijt. Ik kom heel dom over. De meest simpele dingen vergeet ik, ook de betekenis van woorden bijvoorbeeld. Mijn vriend zegt dat het door de medicijnen komt. Ik slik efexor en oxazepam. Kan dat inderdaad zo zijn? gaat dat ook weer over als je stopt met medicijn gebruik?
Mjah, ik slik ook efexor xr (225 mg). Door oxazepam kun je zeer zeker last van vergeetachtigheid krijgen! Zeker indien je te weinig slaapt, 's nachts (weinig = minder dan 8 uur).. Welke dosering oxazepam gebruik je? En, hoe frequent? Hoe lang al? Of incidenteel?

Sterkte -x- Jojz (oxazepam en andere benzodiazepines hebben bij mij ook het vergeetachtigheid- effect.. Met name omdat ik 's nachts niet bijzonder veel slaap Staat btw ook in de bijsluiter als ik het wel heb)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 11-05-2005, 01:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-05-2005 @ 22:46 :
Krijg je die pillen op dokters recept of kun je die zo bij de drogist halen?
Bij drogisterijen, de Aldi (ja serieus!!) en de plaatselijke apotheek is valeriaan verkrijgbaar.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 11-05-2005, 10:01
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
wat doet oxazepam eigenlijk als je het overdag slikt, ik slik het soms als slaapmiddel, verder niet.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 11-05-2005, 11:02
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ratsja schreef op 11-05-2005 @ 10:01 :
wat doet oxazepam eigenlijk als je het overdag slikt, ik slik het soms als slaapmiddel, verder niet.
Oxazepam is een spierverslapper. Ik zelf gebruikte het tijdens de 'crisismomenten'. Als je je dus overdag heel gespannen en naar voelt, zorgt oxazepam dat je wat rustiger wordt en minder rare dingen denkt en doet. Ze gaat er oppervlakkig van denken en je wordt wat suffer.
Oud 11-05-2005, 12:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-05-2005 @ 22:46 :
Krijg je die pillen op dokters recept of kun je die zo bij de drogist halen?
Je kan ze gewoon bij de drogist halen. Die van mij komen van de Hema
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2005, 13:10
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-05-2005 @ 11:02 :
Oxazepam is een spierverslapper. Ik zelf gebruikte het tijdens de 'crisismomenten'. Als je je dus overdag heel gespannen en naar voelt, zorgt oxazepam dat je wat rustiger wordt en minder rare dingen denkt en doet. Ze gaat er oppervlakkig van denken en je wordt wat suffer.
aha, ik doel ook mede op bijwerkingen, maar dus ook echt suf
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 11-05-2005, 16:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 11-05-2005 @ 13:10 :
aha, ik doel ook mede op bijwerkingen, maar dus ook echt suf
Ik voel dus nog maar amper wat bij oxazepam. Ik slikte op een gegeven moment 100mg oxazepam per dag en voelde t nog amper. Nu slik ik Fenegan, maar dat werkt ook niet bijsterend. Ja, alleen als ik gespannen ben, maarja, meestal ben ik gespannen omdat ik druk in mijn hoofd ben. Omdat Fenegan de druk in mijn hoofd niet weg haalt, blijf ik dus gespannen en heeft t eigenlijk geen zin. Ik mag 100mg per dag en het werkt bij mij pas echt als ik 75mg tegelijk neem. Er zijn alleen maar weinig verpleegkundigen die me 3 van die tabletjes tegelijk geven.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 11-05-2005, 22:49
Verwijderd
is er ook nog iets kalmerends als valeriaan zonder de bijwerking te hebben vermoeidheid?
Oud 12-05-2005, 09:44
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 11-05-2005 @ 16:34 :
Ik voel dus nog maar amper wat bij oxazepam. Ik slikte op een gegeven moment 100mg oxazepam per dag en voelde t nog amper. Nu slik ik Fenegan, maar dat werkt ook niet bijsterend. Ja, alleen als ik gespannen ben, maarja, meestal ben ik gespannen omdat ik druk in mijn hoofd ben. Omdat Fenegan de druk in mijn hoofd niet weg haalt, blijf ik dus gespannen en heeft t eigenlijk geen zin. Ik mag 100mg per dag en het werkt bij mij pas echt als ik 75mg tegelijk neem. Er zijn alleen maar weinig verpleegkundigen die me 3 van die tabletjes tegelijk geven.
jeetje das niks voor mij, maar ik heb van die dagen en momenten dat het compleet oorlog is in mijn hoofd (manie, chaos), tot nu toe (al 3 maand) lukt het me zonder pillen.

alleen soms een oxazepam (30 mg) voor het slapen gaan.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 12-05-2005, 10:18
moon
Avatar van moon
moon is offline
wat slikken jullie veel oxazepam! Ik ben na 1 tabletje(10 mg) echt meteen ver weg. Ik had er 1 keer 2 geslikt en toen heb ik zowat de hele dag geslapen. Ik ben wel blij dat ik er niet zoveel nodig heb. Maar hebben jullie dan helemaal niet veel last van vergeetachtigheid? bij mij is dat echt heel erg!
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 12-05-2005, 14:53
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
moon schreef op 12-05-2005 @ 10:18 :
wat slikken jullie veel oxazepam! Ik ben na 1 tabletje(10 mg) echt meteen ver weg. Ik had er 1 keer 2 geslikt en toen heb ik zowat de hele dag geslapen. Ik ben wel blij dat ik er niet zoveel nodig heb. Maar hebben jullie dan helemaal niet veel last van vergeetachtigheid? bij mij is dat echt heel erg!

slik je elke dag die dingen dan ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 12-05-2005, 16:35
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
ratsja schreef op 12-05-2005 @ 14:53 :
slik je elke dag die dingen dan ?
nee, 1/2 keer in de week ofzo om goed te kunnen slapen. Als je elke dag oxazepam slikt zal het wel meer worden denk ik ja, want dan heb je op een gegeven moment niet meer genoeg aan 1 oxazepam.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 12-05-2005, 20:18
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
moon schreef op 12-05-2005 @ 16:35 :
nee, 1/2 keer in de week ofzo om goed te kunnen slapen. Als je elke dag oxazepam slikt zal het wel meer worden denk ik ja, want dan heb je op een gegeven moment niet meer genoeg aan 1 oxazepam.
Ik slikte het ook maar heel af en toe en merkte wel dat ik suffig werd, maar niet heel erg en als helemaal niet vergeetachtig.

Is dat wel goed eigenlijk ?
Oud 13-05-2005, 08:54
Tieneke
Avatar van Tieneke
Tieneke is offline
Ik heb nu al bijna 4 jaar problemen en ik ben pas nog bij de huisarts geweest omte vragen of hij niet iets voor het slapen kan geven maar hij wilt hetniet,hij zegt dat de kans (aangezien mijn leeftijd en omdat ik beivloedbaar ben) dat ik er aanverslaafd raakt.
Van al dat slaaptekort heb ik nu weer als gevolg een slaaptekort
en ik weet niet wat ik er mee aan moet.

gr,tieneke
__________________
....*I'm like a Bird,I'm onely fly away,I don't now where my home is,I don't now where my soul is and Baby I need you !!!!!!
Oud 13-05-2005, 09:22
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 13-05-2005 @ 08:54 :
Ik heb nu al bijna 4 jaar problemen en ik ben pas nog bij de huisarts geweest omte vragen of hij niet iets voor het slapen kan geven maar hij wilt hetniet,hij zegt dat de kans (aangezien mijn leeftijd en omdat ik beivloedbaar ben) dat ik er aanverslaafd raakt.
Van al dat slaaptekort heb ik nu weer als gevolg een slaaptekort
en ik weet niet wat ik er mee aan moet.

gr,tieneke
vreemde actie van die huisarts, je bent eigen baas, dus als jij een slaapmiddel wilt, hoor je die toch te krijgen, gewoon vragen om een inslaper, 6 tabletten ofzo om het te proberen.
Maar slik die dingen niet elke dag !
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 13-05-2005, 16:34
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 13-05-2005 @ 09:22 :
vreemde actie van die huisarts, je bent eigen baas, dus als jij een slaapmiddel wilt, hoor je die toch te krijgen, gewoon vragen om een inslaper, 6 tabletten ofzo om het te proberen.
Maar slik die dingen niet elke dag !
Ja, je kunt het wel gooien op de 'autonomie van de cliënt' doch denken de artsen daar anders over.. Hij heeft wel gelijk betreft het verslavingsrisico. Bovendien zijn er tal andere, slaapbevorderende methoden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 13-05-2005, 16:38
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
moon schreef op 12-05-2005 @ 10:18 :
wat slikken jullie veel oxazepam! Ik ben na 1 tabletje(10 mg) echt meteen ver weg. Ik had er 1 keer 2 geslikt en toen heb ik zowat de hele dag geslapen. Ik ben wel blij dat ik er niet zoveel nodig heb. Maar hebben jullie dan helemaal niet veel last van vergeetachtigheid? bij mij is dat echt heel erg!
Hmmmz, ik praat dus klaarblijkelijk p0ep en tel derhalve niet mee Anyway, bespreek het met je huisarts Moet je sowieso doen indien je onder een bijwerking lijdt!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 17-05-2005, 09:41
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 13-05-2005 @ 16:38 :
Hmmmz, ik praat dus klaarblijkelijk p0ep en tel derhalve niet mee Anyway, bespreek het met je huisarts Moet je sowieso doen indien je onder een bijwerking lijdt!
sorry! Alsnog bedankt voor je reacties! Ik zal het wel met de huisarts bespreken ja, want ik vind het niet helemaal normaal om zo vergeetachtig te zijn.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 20-05-2005, 09:34
confused
Avatar van confused
confused is offline
geen beter medicijn dan hartjessssssssss
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Oud 20-05-2005, 18:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Layla12345 schreef op 20-05-2005 @ 09:34 :
geen beter medicijn dan hartjessssssssss
Daarbij denk ik direct aan MDMA-pillen met het logo van een hartje
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-05-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 20-05-2005 @ 18:45 :
Daarbij denk ik direct aan MDMA-pillen met het logo van een hartje
Daar dacht ik ook aan.
Oud 25-05-2005, 15:12
Verwijderd
Iemand ervaring met fluvoxamine voor sociale angst(stoornis?)?

De psychiater raadde mij dit vandaag aan. Beginnen met 25mg en per week 25mg verhogen. Ik moet volgende week beslissen maar vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn/waren? Veel last van bijwerkingen?

Liefs.
Oud 25-05-2005, 16:34
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sonho schreef op 25-05-2005 @ 15:12 :
Iemand ervaring met fluvoxamine voor sociale angst(stoornis?)?

De psychiater raadde mij dit vandaag aan. Beginnen met 25mg en per week 25mg verhogen. Ik moet volgende week beslissen maar vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn/waren? Veel last van bijwerkingen?

Liefs.
Ik heb 't 1,5 jaar geslikt ivm depressie.. Daarbij had ik voornamelijk last van een erg droge mond, suffig gevoel en gedesorienteerd.. Deze verschijnselen zijn van voorbijgaande aard. Je kunt het altijd proberen.. Wegen de voor- en nadelen niet tegen elkaar op, dan kun je na verloop van tijd stoppen..

Heb je ervaring met andere anti-depressiva?

Succes met het maken van de keus!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-05-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-05-2005 @ 16:34 :
Ik heb 't 1,5 jaar geslikt ivm depressie.. Daarbij had ik voornamelijk last van een erg droge mond, suffig gevoel en gedesorienteerd.. Deze verschijnselen zijn van voorbijgaande aard. Je kunt het altijd proberen.. Wegen de voor- en nadelen niet tegen elkaar op, dan kun je na verloop van tijd stoppen..

Heb je ervaring met andere anti-depressiva?

Succes met het maken van de keus!
Heey!
De bijwerkingen klinken iig niet heel erg...
(Ben als de dood dat ik er van aan kom bv.)

Ik heb nog geen ervaring met AD.
Vind het (daarom) ook wel erg moeilijk om een keuze te maken...

Maar bedankt iig!

Liefs.
Oud 25-05-2005, 18:23
Riananas
Riananas is offline
ik ga na mijn examens (dat is dus bijna) mijn medicijnen afbouwen. ik slik nu 1,5 a 2 jaar seroxat.

hebben jullie ervaringen hiermee? last van bijwerkingen gehad? en voelde je jezelf anders als tijdens het medicijngebruik?

ik vroeg me gewoon even af wat me zoal te wachten staat
Oud 25-05-2005, 20:01
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Riananas schreef op 25-05-2005 @ 18:23 :
ik ga na mijn examens (dat is dus bijna) mijn medicijnen afbouwen. ik slik nu 1,5 a 2 jaar seroxat.

hebben jullie ervaringen hiermee? last van bijwerkingen gehad? en voelde je jezelf anders als tijdens het medicijngebruik?

ik vroeg me gewoon even af wat me zoal te wachten staat
niet om je bang te maken, maar seroxat staat bekend als zeer lastig afbouwen, das is niet voor iedereen zo natuurlijk.
ik weet niet hoeveel je slikt ? 20 mg ?
als ik je was zou ik het langzaam afbouwen, 6 week per 2,5 mg, je kan het in vloeistof krijgen.

ga er maar vanuit dat je je anders zult voelen als je er af bent.
tijdens het afbouwen kan je afkickverschijnselen krijgen, bouw daarom zeer langzaam af.

zo kan je lichaam wennen aan het afbouwen.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 25-05-2005, 20:04
Riananas
Riananas is offline
ik slik 20 mg. Maar ik bouw ook rustig af, ga het niet op eigen houtje doen. Die mensen zullen er wel verstand van hebben
Oud 26-05-2005, 14:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Riananas schreef op 25-05-2005 @ 18:23 :
ik ga na mijn examens (dat is dus bijna) mijn medicijnen afbouwen. ik slik nu 1,5 a 2 jaar seroxat.

hebben jullie ervaringen hiermee? last van bijwerkingen gehad? en voelde je jezelf anders als tijdens het medicijngebruik?

ik vroeg me gewoon even af wat me zoal te wachten staat
Mmmm, Seroxat heb ik bijna 2 jr geslikt.. Ik ben er abrupt mee gestopt en de volgende dag met een ander anti-depressivum gestart. Of het daardoor komt, weet ik niet, maar ik heb weinig bijwerkingen gehad.. De bijwerkingen die ik had, kunnen ook van de Efexor zijn waar ik toen op over ging..
Je doet het onder professionele begeleiding, dus dat komt wel goed! Anders tijdig aan de bel trekken! Sterkte -x- Offtopic: ik voel me echt een pillenjunk die al tig middelen heeft geslikt
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 26-05-2005, 14:35
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Riananas schreef op 25-05-2005 @ 20:04 :
ik slik 20 mg. Maar ik bouw ook rustig af, ga het niet op eigen houtje doen. Die mensen zullen er wel verstand van hebben
zeg je nu van jezelf dat je rustig gaat afbouwen ?

hoe rustiger hoe beter !!
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 26-05-2005, 14:41
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Riananas schreef op 25-05-2005 @ 20:04 :
ik slik 20 mg. Maar ik bouw ook rustig af, ga het niet op eigen houtje doen. Die mensen zullen er wel verstand van hebben
Rustig afbouwen is zeker aan te raden.

Heb het zelf ongeveer 1 jaar geslikt, en ben toen zelfstandig in een keer gestopt. Wat dus niet is aan te raden.
Was er zeker 3 weken ligt in m'n hoofd van.

Dus probeer het zo rustig mogelijk te doen, is mijn advies.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 26-05-2005, 17:51
Verwijderd
Coopergirl hoe ging het bij jou toen je ging stoppen? Kon dat in één keer of moest je afbouwen? En hoe lang duurde dat ongeveer? Had je daarna nog ergens last van(bijwerkingen?)?
Beetje veel vragen.. Hoop dat je ze wil beantwoorden...

Liefs.
Oud 26-05-2005, 23:37
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sonho schreef op 26-05-2005 @ 17:51 :
Coopergirl hoe ging het bij jou toen je ging stoppen? Kon dat in één keer of moest je afbouwen? En hoe lang duurde dat ongeveer? Had je daarna nog ergens last van(bijwerkingen?)?
Beetje veel vragen.. Hoop dat je ze wil beantwoorden...

Liefs.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer volgens de normale gang van zaken afgebouwd met een anti-depressivum.. Dat wil zeggen; het was telkens een abrupt einde waarna ik de volgende dag over ging op een volgend, 'nieuw-en-uiteraard-nog-beter-werkend-middel'... Ik weet dat Prozac een middel is waarbij je niet hoeft af te bouwen, omdat het heel geleidelijk uit je lichaam 'sluipt'. Bij de overige middelen, zoals Fevarin dien je wel stapsgewijs af te bouwen..

Mbt je angst om aan te komen; dat is zo individueel bepaald.. Sommige mensen vallen er juist vanaf, een ander behoudt z'n gewicht en weer een ander komt er van aan.. Mijn ervaring is, dat zodra je er een tijdje mee stopt, die kilo's er relatief snel afzijn.. Wat heeft je prioriteit? Angst beter kunnen reguleren of op gewicht blijven?

Nogmaals veel succes
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-05-2005, 09:42
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
opsommingen van bijwerkingen welke je kan krijgen


-Duizeligheid / licht in het hoofd
-Misselijkheid
-Griepachtige verschijnselen
-Onrust / agitatie
-Vermoeidheid
-Angstgevoelens
-Levendig dromen en nachtmerries
-Plotselinge huilbuien zonder aanleiding
-Vreemde sensaties zoals:
-"gonzende geluiden" bij snel bewegen van de ogen A
-het gevoel dat "je hoofd je lichaam niet kan bijhouden" B
-"electrische schokken" in het hoofd


A en B had ik veel last van bij seroxat, tevens duizieligheid en licht in het hoofd.

tevens kan het zo zijn dat je na het of tijdens het afbouwen wat slaapproblemen kunt krijgen.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 28-05-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 26-05-2005 @ 23:37 :
Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer volgens de normale gang van zaken afgebouwd met een anti-depressivum.. Dat wil zeggen; het was telkens een abrupt einde waarna ik de volgende dag over ging op een volgend, 'nieuw-en-uiteraard-nog-beter-werkend-middel'... Ik weet dat Prozac een middel is waarbij je niet hoeft af te bouwen, omdat het heel geleidelijk uit je lichaam 'sluipt'. Bij de overige middelen, zoals Fevarin dien je wel stapsgewijs af te bouwen..

Mbt je angst om aan te komen; dat is zo individueel bepaald.. Sommige mensen vallen er juist vanaf, een ander behoudt z'n gewicht en weer een ander komt er van aan.. Mijn ervaring is, dat zodra je er een tijdje mee stopt, die kilo's er relatief snel afzijn.. Wat heeft je prioriteit? Angst beter kunnen reguleren of op gewicht blijven?

Nogmaals veel succes
Grazie!

Ik heb nu dus besloten toch die medicijnen te gaan proberen. Zal nog wel ff aan de psych vragen hoe het zit met stoppen/afbouwen.

Mja dat van die angst om aan te komen; ik weet wel wat de prioriteit zou 'moeten' zijn en dat weet ik gewoon wel, maarja dat afvallen speeld wel ee ngrote rol momenteel...

Maarja ik zie wel wat er gebeurt.
Thx!

Liefs.

Ratsja; angstgevoelens? Wat houd dat dan in? Ik krijg nml medicatie voor een angststoornis.
Oud 30-05-2005, 08:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-05-2005 @ 20:53 :
angstgevoelens? Wat houd dat dan in? Ik krijg nml medicatie voor een angststoornis.
Jepp, in het begin kun je meer last van angsten hebben en/ of je bijvoorbeeld depressiever voelen. Het is iets wat kàn maar niet per definitie hoeft te gebeuren.. Je hebt gelijk dat het héél tegenstrijdig klinkt.. Gelukkig zijn die gevoelens van tijdelijke aart en voel je je (als het werkt) daarna beterder..

Je kunt wellicht je vragen met betrekking tot dit middel opschrijven en aan je shrink voorleggen?

Sterkte,
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.