Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2008, 12:52
Papillon
Avatar van Papillon
Papillon is offline
De sfeer is ver te zoeken thuis. En het ene moment kan ik dat wel hebben, maar het volgende moment voel ik me er enorm rot door. Ben blij dat ik vanavond naar school kan, even weg hier!
Advertentie
Oud 29-09-2008, 15:18
Verwijderd
ik heb m'n rijbewijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en verder gaat alles z'n gangetje.. ik weet nu wie m'n echte vrienden zijn, en eigenlijk had ik dat nooit verwacht. Maar ik vind het prima, ze zijn leuk

en het fistelkoeien-verhaal: daarom wilde ik geen dierenarts meer worden. Ik vond het zo zielig dat ze dat met die koeien gedaan hadden. (ja misschien ben ik zwak). Een gezond dier veranderen omdat dat interessanter is. (ooh heksjuh, dit is geen kritiek op jou!! )
Oud 29-09-2008, 15:53
Verwijderd
Ik ga zometeen voor het eerst bloedgeven bij de bloedbank en ben toch bang dat ik flauw ga vallen ofzo. Mja, ik ga nu goed eten en ik zal straks na 't afnemen ook rustig aan doen (wat eten en drinken, dat hebben ze daar allemaal staan), maar ik hoop dat ik me niet slecht ga voelen achteraf. Een halve liter is toch best veel
Oud 29-09-2008, 16:06
Verwijderd
Ik ben gisteren van mn fiets gevallen en nu is mijn hele knie kapot, zit er een enorme bult op, is mijn enkel geschaafd, en mijn hele voet beurs en opgezwollen, mn arm doet zeer omdat ik daar mijn val op gebroken heb, heb schrammen op mijn zij en mijn hele bovenbeen is blauw en omdat mn stuur in mn ribben terecht is gekomen doet het daar ook pijn met ademhalen. En nu ben ik moe en pijnlijk en krakkemikkig en moet ik veel doen en eigenlijk kan ik dat op het moment even niet.

You can't see tears in the rain, no matter how hard you try.
You'll never see anything, only the rain in my eyes.
Oud 29-09-2008, 16:30
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Heksjuh: dankjewel . Fijn dat je je wat beter voelt! Die fistelkoeien lijken me wel een beetje eng zeg . Ik heb wel eens bedacht dat het wel cool zou zijn om een soort wasmachinedeurtje voor je buik te hebben, dat je dan kon zien wat er allemaal gebeurde, maar dit is wel een beetje extremer nog... je kan dus ook in de maag zelf?

@Yana: echt klote zeg, als je niet precies kunt vertellen wat je voelt! Misschien kun je het er wél later met hem over hebben, vertellen dat je het aan de telefoon even te moeilijk
kreeg en dat je daarom niet zoveel hebt verteld? Sterkte!

Gefeliciteerd regendruppel!

@Andijvie: ja, dat is precies de reden dat ik het ook best eng vind (en me tot nu toe nog niet heb opgegeven) om bloeddonor te worden . Ging het goed?

@Mushu: aw, beterschap! Doe een beetje lief voor jezelf en gun jezelf wat rust, dan kun je tussendoor misschien nog kleine beetjes doen .

OT: bleegh waarom voel ik me zo klote? Het zal wel de tijd van de maand zijn ofzo, maar vanmiddag bij practicum kwam het ineens op en ik heb echt zin om te huilen ofzo, of heel boos te worden maar er is niemand om boos op te worden . Net heb ik een handje M&M's gegeten en dat helpt wel iets, maar het voelt niet gezond en het is toch ook niet echt het probleem verhelpen. Misschien komt vriendje hier vanavond, 'jullie wonen al bijna samen', zei iemand... nou, ik zou het niet erg vinden. Hoewel ik heel heel soms ineens van die piepkleine twijfelmomentjes heb, die ook weer binnen een minuut over zijn, maar ik vind ze dodelijk eng want ik hou echt van die jongen .
Nuja, mijn eten staat te ontdooien en ik heb nog lekker toetje dus dat ga ik zo maar eten. En vanavond weer dansen, dat vind ik wel echt tof . En ik moet gauw weer gewoon een hele dag voor vriendje hebben, gister hadden we even een middagje, dat is zoveeeeeeeel fijner dan elkaar alleen 's avonds laat en 's ochtends zien. Nu snap ik wat mensen bedoelen met tijd maken voor elkaar (ik dacht altijd: huh, je ziet elkaar toch wel af en toe, dat is genoeg? Maar nee, blijkbaar niet).
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 29-09-2008, 18:11
Verwijderd
Citaat:
@Andijvie: ja, dat is precies de reden dat ik het ook best eng vind (en me tot nu toe nog niet heb opgegeven) om bloeddonor te worden . Ging het goed?
't Ging prima Of ja, ik was best gespannen, dus m'n hartslag was te hoog (120), dus moest ik even een paar minuutjes rustig wat drinken. Daarna ging alles prima, zo'n zakje is echt zo vol Daarna weer rustig water gedronken en bij zitten komen, ging allemaal prima. Ben wel wat duizelig, maar dat is niet erg, zolang ik nu maar rustig aandoe en niet ga sporten ofzo

Ik vind 't erg tof dat ik gegaan ben, dit is echt iets wat ik zélf wil, zonder een andere vorm van druk, normaal zou ik 't dan gewoon maar niet doen; als het niet noodzakelijk is, dan maar niet. Maar nu dus wel, en dat vind ik fijn Ja, ik was ontzettend gespannen van tevoren, maar iedere keer dat ik daar doorheen ga, zal 't afnemen

En A positief klinkt goed
Oud 29-09-2008, 18:11
Verwijderd
Woeiii blijkheid, vandaag van de dokter gehoord dat ik officieel pfeiffer vrij ben . Al met al er gelukkig weinig last van gehad, maar natuurlijk de hele tijd toch wel in mn achterhoofd gehad dat het weer terug zou kunnen komen.
Donderdag mn eerste tentamen van het jaar en eigenlijk moet ik heel hard leren maar ik heb geen zin.
*motivatie zoekt*
Maar voor de rest ben ik eigenlijk gewoon ontzettend vrolijk en blij <3
Oud 29-09-2008, 18:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Blegh, zat er vandaag echt ff doorheen met m'n scriptie. Zaterdag aangewerkt en ook gisteravond nog eventjes. Vanmorgen gelijk met m'n begeleidster afgesproken dat ik m'n resultaten wilde hebben (zij maakt de plaatjes voor me omdat ze ook in haar artikel moeten) omdat ik anders niet verder kan. Leverde wat gemopper op maar ik kan nu wel verder. Heb tips gekregen: dingen die er eerst niet in hoorden moeten er nu wel in en dingen die er in zaten moeten er nu niet meer in. Het wordt eigenlijk helemaal niet zoals ik het wil, zoals ik in gedachten had en dat wil ik niet want het is míjn scriptie waar ik op afstudeer.

Beetje af zitten reageren op twee collega'tjes die het goed oppikten ('Dana, ik moet nu even verder, kom zo terug', vijf minuten later: 'ik heb weer tien minuutjes voor je' ja zo gaat dat op een lab maar wel super lief). Ze zeiden allebei van als je het niet wil dan doe je het toch niet. Het moet wel iets van jou worden. Uiteindelijk besloten om het maar ff te laten omdat het me nu echt teveel tijd kost en het altijd later alsnog kan. Eigenlijk vond m'n begeleider het wel best. Ben blij met m'n lieve collega's. Zat helaas om half vijf pas echt in m'n schrijf-mood maar heb toen nog wel wat op papier gekregen. Ik wil zo nog even verder eigenlijk. Hopen dat dat lukt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2008, 18:50
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
en het fistelkoeien-verhaal: daarom wilde ik geen dierenarts meer worden. Ik vond het zo zielig dat ze dat met die koeien gedaan hadden. (ja misschien ben ik zwak). Een gezond dier veranderen omdat dat interessanter is. (ooh heksjuh, dit is geen kritiek op jou!! )
Gefeliciteerd met je rijbewijs!
Ik vat je opmerking helemaal niet op als kritiek We hebben er tijdens het practicum ook even over gepraat. De docent zei dat het net is als een oorbel laten zetten: het zetten voel je even en ook de dagen erna voel je het soms nog wel, zo is bij die koeien ook. Daarna voelen ze er niks meer van, en in de pens zitten ook geen zenuwen waarmee ze pijn kunnen voelen dus in principe hebben de koeien er geen last van. Tenminste, dat nemen ze aan want een koe kan niet zeggen of ze er wel of geen last van heeft. Maar het leek in ieder geval niet of ze er last van hadden, ze stonden rustig te eten. En als het welzijn van de koeien echt aangetast zou zijn, zou de inspectie het ook niet toestaan.
Maar ze hebben inderdaad wel een gezond dier veranderd, terwijl we er eigenlijk niet heel veel aan hebben. Het is niet zo dat ik de stof nu beter begrijp ofzo. Maar we hebben op de faculteit wel ergere dingen dan de fistelkoeien.

Citaat:
@Heksjuh: dankjewel . Fijn dat je je wat beter voelt! Die fistelkoeien lijken me wel een beetje eng zeg . Ik heb wel eens bedacht dat het wel cool zou zijn om een soort wasmachinedeurtje voor je buik te hebben, dat je dan kon zien wat er allemaal gebeurde, maar dit is wel een beetje extremer nog... je kan dus ook in de maag zelf?
De pens neemt de hele buikholte van de koe in (aan de linkerkant, de kant waar het klepje zit). Als je die klep openmaakt zie je de pens, en je komt met je hand ongeveer tot aan de voorpoten van de koe (als je van buiten kijkt). Bijna alles is dan pens, dat is de maag van de koe waar al het eten eerst komt. De netmaag (de andere voormaag) kon je geloof ik ook voelen, maar dat ligt ook wel aan de lengte van je armen Maar je zit dus met je hand echt in de maag. Bij de andere twee magen (lebmaag en boekmaag) kan je niet komen.
Wat voor dansen doe je eigenlijk?

Maandag tussentoets en daar zie ik zo tegenop. Een deel is een toets op de computer, een ander deel is responsietoets over de anatomie. Er staan nu voorbeeldvragen en het is echt lastig. Ik weet helemaal niks. Ik heb het ook nog niet geleerd, maar ik had gehoopt dat er van de practica veel was blijven hangen. Al is dat misschien wel zo met structuren herkennen. Morgen maar daar aan beginnen, dat is echt veel werk nog. En met de hoorcolleges uitwerken schiet ik ook al niet op.

Iets positievers: uiteten was gezellig gister. Het voelde heel vertrouwd. Laat thuis en ik was moe toen ik naar huis fietste, maar eenmaal in bed kon ik niet slapen en heb ik lang wakker gelegen. Dat heb ik zo vaak de laatste tijd, en dan ben ik 's ochtends heel moe en dan schiet mijn schoolwerk ook niet op.

Ik probeer niet in paniek te raken bij het vooruitzicht van die tussentoets. Het is niet zo heel erg als ik het responsiedeel verpest, als ik het andere deel en het tentamen maar goed maak. En anders is er de herkansing nog dus zo erg is het allemaal niet.

Op de schoolstress na gaat het goed En op de spierpijn na
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 29-09-2008, 19:07
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
die kuthond van de buren. de eerstvolgende keer dat het beestje z'n bek openzet, wurg ik hem
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 29-09-2008, 19:15
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Damn, dat gesprek bij therapie zit me al de hele dag achterna. Ik vond het zo moeilijk om te vertellen, aan te geven dat ik op dat punt echt niet denk/ben zoals normaal wordt geacht. En wederom nam ze het zo goed op, zei dat het niet raar was voor mij, dat ze het begreep.. Maar het werd er niet makkelijker op en nu cirkelt het de hele tijd rond in mijn hoofd. En het enige wat me nu rust geeft is.. mijn verboden vriend.

En daarna werd het niet bepaald beter: we komen er niet uit wat de presentatie betreft, college was saai, zelfs al had ik maar de helft gelezen, het was zo saai en letterlijk uit het boek, blegh. Nu zit ik weer thuis en moet ik eigenlijk gaan lezen maar ik kan me er niet toe aanzetten, ik voel me zo verrot.
Ik weet niet wat ik moet doen.
De paniek wordt steeds groter en ik vraag mezelf elke keer weer af of ik de kracht nog heb om het nog een keer te laten, om het nog een keer uit te stellen. Want dat is het, uitstellen. Ik ben er niet vanaf, ik ben er niet mee gestopt. Uitstellen want dat moment komt toch wel weer dus waarom zou ik zo moeilijk doen om het 'vol te houden'..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 29-09-2008, 19:35
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm microgynon wordt niet vergoed door mijn verzekering maar stederil wel. Nou heeft m'n moeder die opgehaald, maar die wil ik helemaal niet. Ook al bevat het dezelfde werkende stoffen, ik durf nu nog niet over te gaan op een andere. Ik reageer nu net goed op microgynon en straks krijg ik weer puistjes ofzo van stederil. Mij niet gezien. De apothekers-assistente kunnen je van alles wijsmaken maar ik geloof er niet in. En wat boeit die 14 euro per half jaar nou. Pas als ik ruim een jaar aan de microgynon zit wil ik wel eens wat anders proberen.
Oud 29-09-2008, 19:44
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Hm microgynon wordt niet vergoed door mijn verzekering maar stederil wel. Nou heeft m'n moeder die opgehaald, maar die wil ik helemaal niet. Ook al bevat het dezelfde werkende stoffen, ik durf nu nog niet over te gaan op een andere. Ik reageer nu net goed op microgynon en straks krijg ik weer puistjes ofzo van stederil. Mij niet gezien. De apothekers-assistente kunnen je van alles wijsmaken maar ik geloof er niet in. En wat boeit die 14 euro per half jaar nou. Pas als ik ruim een jaar aan de microgynon zit wil ik wel eens wat anders proberen.
Ah dat is echt rot! De apothekers-assistente probeerde mij ook wijs te maken dat het precies hetzelfde was maar mijn libido zakte echt tot een absoluut dieptepunt en ik had hoofdpijn als een gek. Heb dat even aangekaart bij de huisarts en nu heb ik steeds een prachtig receptje voor microgynon waardoor ik niks hoef bij te betalen.

Nijn*; ik ben echt verbaasd over jouw discipline . Zeker wat betreft het vak van vandaag (aangezien ik jouw andere vak natuurlijk niet ken ), misschien ben ik wel erg maar ik had het echt niet gelezen en ben ook halverwege het college weggegaan omdat het echt nérgens over ging zeg. Echt knap dat je constant studeert (tenminste, dat lees ik hier altijd haha)!

Ik was toen straks op het station waar ik een vriendinnetje en haar vriendje tegenkwam en dat vriendje komt morgen hier hospiteren dus ik hoop zó erg dat hij de kamer krijgt want dat zou gewoon superleuk zijn!
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 29-09-2008, 19:52
Verwijderd
@ Regendruppel: Gefeliciteerd!

@ Mushu: hč bah, wat vervelend! Beterschap!

OT: Ik heb vandaag zo ontzettend veel gedaan al zeg ik het zelf. Voor de rest van de week heb ik al een groot deel van mijn huiswerk af en dat voelt wel gewoon lekker. Het was ook heerlijk om eens behoorlijk vroeg thuis te zijn. Ik ben bijna altijd pas om kwart voor5 thuis en dan vergeet je een beetje hoe het voelt om vroeg thuis te zijn.
En ik had vorige week maandag al iets besteld bij de h&m en het is nu nog niet bezorgd. Ik vind dat het best lang duurt.
Ik moet voor school m'n slu's gaan vullen met LOB-avtiviteiten. Een beetje open dagen bezoeken bij een universiteit, of een meeloopdag. Net alsof ik tijd over heb, ik weet echt niet wanneer ik dat moet doen. En sowieso, ik weet ook helemaal niet wat ik wil gaan studeren en dus ook niet waar ik kan gaan kijken.
Oud 29-09-2008, 19:55
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Dith: dit is vooral eerste-weken discipline. Ik probeer het vol te houden omdat ik weet dat er ook tijden komen (dit lijkt er een te worden) dat het misschien wel wekenlang te kut met me gaat waardoor ik niets meer kan doen, dan lig ik tenminste een beetje op schema..



I'm crashing down
there's no one for miles around
crashing down
on the road, on the road
on the quiet side of the road

I begin to run
begging for someone
bring mercy for my soul
Too damn tired to breath
I'm too damn scared to scream
My will begins to slow
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 29-09-2008, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Hm microgynon wordt niet vergoed door mijn verzekering maar stederil wel. Nou heeft m'n moeder die opgehaald, maar die wil ik helemaal niet. Ook al bevat het dezelfde werkende stoffen, ik durf nu nog niet over te gaan op een andere. Ik reageer nu net goed op microgynon en straks krijg ik weer puistjes ofzo van stederil. Mij niet gezien. De apothekers-assistente kunnen je van alles wijsmaken maar ik geloof er niet in. En wat boeit die 14 euro per half jaar nou. Pas als ik ruim een jaar aan de microgynon zit wil ik wel eens wat anders proberen.
Dat verhaal van microgynon naar stederil vind ik echt zo'n raar verhaal... Zeggen ze dat je verzekering het dan wel vergoed, maar nu moet ik ineens wél betalen en voor die microgynon hoefde ik nooit bij te betalen... Is het dan duurder geworden ofzo?:/
Oud 29-09-2008, 19:58
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat verhaal van microgynon naar stederil vind ik echt zo'n raar verhaal... Zeggen ze dat je verzekering het dan wel vergoed, maar nu moet ik ineens wél betalen en voor die microgynon hoefde ik nooit bij te betalen... Is het dan duurder geworden ofzo?:/
Snap het ook niet. Volgens mij verschillen ze echt 1 euro in prijs. (per half jaar) Microgynon slikt half Nederland, dus waarom zou je 'm niet vergoeden. Stomme farmaceutische markt. Ik heb gehoord dat er teveel medicijnen zijn die worden verkocht over verschillende merknamen. Ja, paracetomal van tienduizend merknamen ja, maar de pil gaat over hormonen, daar reageert niet elk lichaam hetzelfde op.
Oud 29-09-2008, 20:59
Verwijderd
Snappen ze het niet of willen ze het niet snappen?
Ik snap niet waarom er niet iemand is die mij het werk eens een keertje uit handen neemt.
Ik voel me fucking labiel en dat weten ze. Waarom snappen ze dan niet dat ik het even niet kan hebben dat er zulke opmerkingen gemaakt worden? Waarom snapt hij niet dat ik alleen maar even wil dat ie lief voor me doet omdat ik me gewoon kut voel?

Damn, ik zit al drie kwartier de ogen uit m'n kop te janken, alleen maar om die stomme gasten.

You can't see tears in the rain, no matter how hard you try.
Oud 29-09-2008, 21:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dat verhaal van microgynon naar stederil vind ik echt zo'n raar verhaal... Zeggen ze dat je verzekering het dan wel vergoed, maar nu moet ik ineens wél betalen en voor die microgynon hoefde ik nooit bij te betalen... Is het dan duurder geworden ofzo?:/
Volgens mij is er onlangs een verplicht eigen risico ingevoerd en moet je daarom betalen. Ik kreeg laatst ook een rekening (niet voor microgynon trouwens) en dat had ik nog nooit meegemaakt.

OT: waarom mensen nu zo hatelijk moeten doen...? Vooral als er niets gebeurd of gezegd is. Ik snap niet dat mensen zo willen zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 29-09-2008, 21:44
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Wtf, morgen wordt het echt slecht weer. 12 graden, met heeel veel regen en windkracht 5. Echt.
Oud 29-09-2008, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Hm microgynon wordt niet vergoed door mijn verzekering maar stederil wel. Nou heeft m'n moeder die opgehaald, maar die wil ik helemaal niet. Ook al bevat het dezelfde werkende stoffen, ik durf nu nog niet over te gaan op een andere. Ik reageer nu net goed op microgynon en straks krijg ik weer puistjes ofzo van stederil. Mij niet gezien. De apothekers-assistente kunnen je van alles wijsmaken maar ik geloof er niet in. En wat boeit die 14 euro per half jaar nou. Pas als ik ruim een jaar aan de microgynon zit wil ik wel eens wat anders proberen.
weet niet welke verzekeringsmaatschappij je zit, maar bij degene waar ik werk is het beleid met die prefente geneesmiddelen zo dat je je huisarts moet vragen een verklaring te schrijven dat jij het merkproduct wilt en niet de neppe. Oftewel ik zou eventjes aan je huisarts vragen of hij/zij misschien alsnog de microgynon kan voorschrijven.
Ik heb zelf trouwens geen veranderingen gemerkt met de wisseling naar die andere pil.

@faded-away, dat je nu wel moet bijbetalen heeft inderdaad te maken met het eigen risico, die 150 euro op jaarbasis. Alle anticonceptiemiddelen zitten vanaf 1 januari 2008 weer in de basisverzekering. Oftewel veel jonge meisjes moeten m dan zelf betalen omdat die nooit aan 150 euro zorgkosten per jaar komen. En vroeger zat ie al in de goedkoopste AV.

goed ik ga weer veels te veel aan mn werk denken . Maar dan bedenk ik eigenlijk dat ik mn baantje op de klantenservice eigenlijk nog steeds wel heel leuk vind .
Oud 29-09-2008, 22:50
Verwijderd
Sunset Boulevard was echt prachtig. Die Simone Kleinsma is echt een moordwijf.

En ik weet nu nog steeds niet wat ik ermee aan moet. Maar gelukkig kon ik bij haar even mn ding kwijt zonder dat iemand anders het te weten zal komen. Want dit gaat echt niemand snappen, en mag ook eigenlijk niemand weten. pffff lastig Dikke fail op mn ICT-toets trouwens. Mede door het telefoontje, mede omdat ik beter had kunnen leren, mede omdat ik vertraging had met de trein en mede doordat mijn pc niet alle benodigde programma's opende. grmbl.
Oud 30-09-2008, 06:19
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
6 maanden vechten in één klap voorbij. Het is weer gebeurd. Ik was er nooit vanaf, ik wist dat het weer een keer mis zou gaan maar toch ben ik zo teleurgesteld in mezelf. Een diep triest figuur ben ik, wie heb ik al die maanden voor de gek gehouden? Mijn lichaam is moe, ik val bijna om. Mijn ogen zijn dik en opgezet, m'n hoofd barst uit elkaar. Ik moet hulp zoeken, maar waar..? Ik moet doorgaan deze week, doorzetten en niet stilstaan, dit was de manier om het voor elkaar te krijgen toch? Waarom ga ik dan nu alles verpesten door zelfs maar na te denken over hulp. Ik los het zelf wel op. Wat heeft het allemaal nog voor zin?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 30-09-2008, 06:33
Verwijderd
he maar nijntje: je hebt het toch maar effe 6 maanden gedaan! geen paniek, snoes! Het komt op z'n pootjes terecht! 6 maanden!
Oud 30-09-2008, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Snap het ook niet. Volgens mij verschillen ze echt 1 euro in prijs. (per half jaar) Microgynon slikt half Nederland, dus waarom zou je 'm niet vergoeden. Stomme farmaceutische markt. Ik heb gehoord dat er teveel medicijnen zijn die worden verkocht over verschillende merknamen. Ja, paracetomal van tienduizend merknamen ja, maar de pil gaat over hormonen, daar reageert niet elk lichaam hetzelfde op.
De samenstelling van de hormonen is als het goed is in bijvoorbeeld Microgynon en Stederil gewoon hetzelfde. Wat verschilt zijn de bijvoorbeeld het bindmiddel, de stof waarvan het laagje glazuur wordt gemaakt, etc. Dus in principe zou je geen hormonale veranderingen moeten meemaken met zo'n andere pil, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je anders reageert op die extra stofjes erin.

En de apotheek geeft je een andere omdat zij of je verzekering met een bepaalde maatschappij afspraken hebben gemaakt, en vervolgens hun middel kopen. Dat is voor hen en dus ook voor jou het goedkoopst, en in feite maakt het dus niet uit. Ik kreeg vorig jaar ofzo ook opeens een andere pil en dit jaar gewoon weer microgynon
Oud 30-09-2008, 09:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Nijn: Wat Nattigheid zegt. Het hoeft niet in één keer allemaal voorbij te zijn, die zes maanden zijn er wel geweest, dat betekent ook iets. Dat is een half jaar hč, een heel lange tijd en je hebt daarvoor zo kunnen vechten, dat kun je nu weer, niet meteen helemaal opgeven hoor. En ja, je wist dat het waarschijnlijk wel weer een keer mis zou gaan, maar dat het een keer misgaat, is niet zo erg, dat hoeft niet te betekenen dat alles meteen verloren is.

OT: Ik heb ineens weer meer last van mijn maag, terwijl het weken achtereen opvallend goed ging. Ik denk dat ik de fout heb gemaakt om daar blij over te zijn, ik moet er gewoon niet over nadenken. En verder ben ik op zoek naar lichtpuntjes en die vind ik niet in mijn studie terwijl ik juist heel de dag zou moeten studeren. En vanmiddag werken maar dat is eigenlijk net zoiets.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-09-2008, 10:09
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Internet ligt eruit op m'n laptop en ik weet niet hoe ik het weer aan de praat moet krijgen.
Hij kan om 'onbekende reden geen verbinding met het netwerk maken.' (ik heb draadloos) Gelukkig doet het het bij m'n vriend (kabel) wel..

Ik voel me kut, veel te lang geslapen vannacht dus nu ben ik veel te wakker en dus duf. En verkouden, loop constant te niezen. En ik moet aan de scriptie, maar het lukt helemaal niet en ik krijg nu al de zenuwen over m'n volgende deadline, ook al is die pas over 3 weken. En ik weet niet of ik morgen nou naar huis moet gaan of hier blijven, thuis doe ik niks of ik moet álles mee gaan slepen..wat dus helemaal niet praktisch is. Zelfde twijfels over het weekend, ik wil m'n ouders wel weer eens zien, maar als ik thuis ben doe ik niks. Maar eigenlijk moet ik donderdagavond thuis zijn omdat degene die de collecte organiseert dan de spullen komt brengen en ik weet ook niet zeker of m'n ouders dan thuis zijn. En als ik nou de afgelopen weken fantastisch met m'n scriptie bezig was geweest... ik ben nog steeds met de verbetering van m'n 1e hoofdstuk bezig en dat lukt dus helemaal niet en schiet dus niet op. Echt, het is allemaal zo onhandig allemaal.
Oud 30-09-2008, 11:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Metallica: Ja, ik heb groene fietstassen. (Ik zie je berichtje nu pas! (a) )
En jeetje ik heb me hard verslapen want pas om vier uur was 't sleepy time en ik was vergeten de wekker te zetten. Gelukkig heb ik geen belangrijke dingen 's morgens maar het is wel een beetjte jammer van de tijd. Ik kan bizar goed tegen weinig slaap per ongeluk! Maarrr dat komt door al die mensen die zo leuk zijn, daar word ik ook leuk van.

En wtf ik maakte een grapje tegen zo'n jongen en hij vatte het serieusss op en nu issie boos op me.
Oh ja 't is uit met mn vriendje. Maar ik voel me er wonderrrbaarlijk goed onder (wonderbaarlijk heerlijk & andersom!). Die studentenvereniging was echt het allerbeste idee ooit haha.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-09-2008, 11:39
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
But you put on quite a show
Really had me going
But now it's time to go
Curtain's finally closing
That was quite a show
Very entertaining
But it's over now
Go on and take a bow

And don't tell me you're sorry 'cause you're not
Baby when I know you're only sorry you got caught

How about a round of applause
A standing ovation

<3
Oud 30-09-2008, 13:29
Verwijderd
Yaaaaaay, ik ga misschien Japans leren!!!
Oud 30-09-2008, 13:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pff, m'n scriptie. Vandaag inleiding en materiaal en methoden teruggekregen en weer heel veel commentaar. En het verrotste is dat m'n beide begeleiders zo heerlijk tegenstrijdig zijn. M'n begeleidster zegt eerst dat er nog iets bij moet. Vervolgens ga ik een dag zoeken naar artikelen, artikelen lezen voor twee regeltjes in m'n verslag. Zegt ze daarna dat het er toch niet in moet *zucht* of m'n ene begeleidster zegt dat iets er wel in moet en m'n andere begeleider van niet. Er moet echt iets veranderen want zo word ik er niet goed van. Iedere dag gaat hetzelfde. Ik krijg iets wat ik moet gaan doen, zit er doorheen en dan gaat het niet en nadat ik al m'n frustraties geuit heb gaat het wel weer. Ik heb alleen meer en meer het gevoel dat het niet is wat ik in gedachten heb en ik wil wel dat het mijn verslag wordt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-09-2008, 13:47
Verwijderd
Het wordt winter
Oud 30-09-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Maar we hebben op de faculteit wel ergere dingen dan de fistelkoeien.
Dat vond ik zo jammer bij de voorlichting, dat er alleen verteld werd over de studie algemeen, en niet over wat er je te wachten staat (die erge dingen) Maar ik ben ook een zielige, als het om dat soort dingen gaat

succes met je toets!!

@nijn* : ik weet zeker dat je kunt volhouden! Je bent al zo lang goed bezig, 6 maanden! Er zijn veel mensen die dat niet volhouden. Echt knap van je
Oud 30-09-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Yaaaaaay, ik ga misschien Japans leren!!!
Japans is gaaf
Oud 30-09-2008, 14:46
Verwijderd
Ik mag twintig kinderboeken kopen voor mijn vak jeugdliteratuur en ik draai heel hard Franz Ferdinand dat helpt gooeed tegen mijn eersteherfstdagdip.

edit: heeft iemand hier toevallig een exemplaar van Zwart als inkt van Wim Hofman dat 'ie kwijt wil? (a)

Laatst gewijzigd op 30-09-2008 om 14:52.
Oud 30-09-2008, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Japans is gaaf
Volg jij het ook via je studie of via zo'n zelfstudie iets? Is het heel moeilijk?

Ik heb er echt zin in! Ik hoop dat het doorgaat, want het gaat alleen door bij voldoende deelname. Oja, ik moet ook nog aan mijn ouders vragen of het überhaupt mag.(A) Heb zelf namelijk niet al te veel geld als student zijnde.
Oud 30-09-2008, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Volg jij het ook via je studie of via zo'n zelfstudie iets? Is het heel moeilijk?

Ik heb er echt zin in! Ik hoop dat het doorgaat, want het gaat alleen door bij voldoende deelname. Oja, ik moet ook nog aan mijn ouders vragen of het überhaupt mag.(A) Heb zelf namelijk niet al te veel geld als student zijnde.
Ik ben twee jaar fulltime bezig geweest met Japans op 't HBO, probeer nu zelf nog te blijven leren, maar dat is nog niet makkelijk Japans is echt tof, omdat het zo volkomen anders is dan Nederlands, Engels of Frans. Maar dat maakt het natuurlijk ook moeilijk. Ik ken geen andere taal die ik net zo mooi en gaaf vind als het Japans, de taal zit gewoon leuk en mooi in elkaar en heeft ook nog eens een ontzettend tof schrift (dat ook weer moeilijk is, maar ook zo ontzettend leuk om te leren). Ik hoop echt dat ik ooit op een fijn niveau Japans kan spreken/verstaan/lezen/schrijven, dat lijkt me gewoon echt heel erg leuk
Oud 30-09-2008, 15:28
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
De samenstelling van de hormonen is als het goed is in bijvoorbeeld Microgynon en Stederil gewoon hetzelfde. Wat verschilt zijn de bijvoorbeeld het bindmiddel, de stof waarvan het laagje glazuur wordt gemaakt, etc. Dus in principe zou je geen hormonale veranderingen moeten meemaken met zo'n andere pil, maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat je anders reageert op die extra stofjes erin.

En de apotheek geeft je een andere omdat zij of je verzekering met een bepaalde maatschappij afspraken hebben gemaakt, en vervolgens hun middel kopen. Dat is voor hen en dus ook voor jou het goedkoopst, en in feite maakt het dus niet uit. Ik kreeg vorig jaar ofzo ook opeens een andere pil en dit jaar gewoon weer microgynon
Mijn moeder heeft vanochtend met de verzekering gebeld en het wordt wel gewoon vergoed. Toen belde ze de apotheek en die zei: "oh ja..." Dus ik blijf mooi bij de microgynon. Je hebt wel gelijk dat de hormonen hetzelfde zijn, maar idd en ander bindmiddel ofzo.

En ik heb vandaag een druppel carcinogene stof op m'n duim gehad, uuhw. Ik heb flink gewassen met zeep en er zelfs ethanol (alcohol) overheen gegooid. Zal wel goed zitten denk ik.
Oud 30-09-2008, 15:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mn buurvrouw verteld net dat mn oma is overleden vanmiddag..
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 30-09-2008, 16:11
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Het wordt winter
Bleh ja, ik heb weer van die in bed lig dagen en volgens mij is er een verband...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 30-09-2008, 16:31
Verwijderd
Wat moet ik net een waardeloze eerste indruk hebben gemaakt door te gaan huilen.
Gaat het nu eigenlijk wel beter met me dan toen ik me nog sneed? Ik ben zo moe van alles opkroppen en alle spanningen die ik heb als ik bij andere mensen ben, en ook van alles wat ik van mezelf eis. Ik kan het gewoon nooit goed genoeg doen voor mezelf. Ik weet niet of ik kan zeggen dat ik nu beter voor mezelf zorg; eerst dacht ik van wel, maar ik dóe gewoon niks met mijn emoties. Alles opkroppen net zo lang tot ik niet meer kan en als dat dan zover is ga ik huilen, omdat ik me zo ellendig voel en me er geen raad mee weet - en al helemaal niet naar iemand toe kan/durf te gaan om troost bij te vinden. Waarom maak ik alles toch zo onnodig gecompliceerd terwijl alles, blijkbaar, zo eenvoudig kan zijn?
Oud 30-09-2008, 16:35
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Dat vond ik zo jammer bij de voorlichting, dat er alleen verteld werd over de studie algemeen, en niet over wat er je te wachten staat (die erge dingen) Maar ik ben ook een zielige, als het om dat soort dingen gaat

succes met je toets!!
Het is wel een leuke studie hoor Weet je al welke studie je wil doen?
En dankjewel

Nijn*: ik sluit me aan bij de rest. Dat het is misgegaan betekent niet dat die zes maanden niks betekenen. (})

Miekjuh: sterkte (})
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.

Laatst gewijzigd op 01-10-2008 om 16:33.
Oud 30-09-2008, 18:20
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik weet wel dat die 6 maanden nu niet ineens weg zijn, maar het voelt zo ontzettend laf. Ik voel me zo'n loser, en ben zo ontzettend bang dat ik er nooit mee kan stoppen, dat ik het nooit meer achter me kan laten. Het is zo'n enorm deel van mijn functioneren geworden..

Vandaag lange dag gehad. 's Ochtends college, dat was zwaar. Mijn ogen vielen steeds dicht, we begonnen ook echt met een filmpje, zit je daar doodvermoeid in het donker. A. zat tegenover mij en we zagen elkaar steeds wegdoezelen. Maar onze docent heeft ons wel goed geholpen met een onderwerp want hij gaf zelf ook toe dat hij het ons niet bepaald gemakkelijk had gemaakt. Daarna gewacht op studiegenootje dat nooit kwam dus byebye opdracht. Daar kreeg ik net commentaar van: de vraagstelling was niet helemaal goed maar dat was het enige wat echt niet klopte en we krijgen donderdag ons cijfer. Ik hoop zo dat het een voldoende is anders kan ik dit vak meteen al op mijn buik schrijven. Daarna van 13.00 tot 18.00 gewerkt en nu ben ik doodmoe. Het was echt druk want de kinderboekenweek begint morgen en er stond een muur van 3 bij 4 aan leveringen. Maar wat wel gaaf was was dat ik alle tafels mocht ontwerpen, dat ze dat echt speciaal voor mij hadden laten staan en dat ze het mooi vonden wat ik heb gedaan. En nu moet ik dus nog aan mijn presentatie en opdracht gaan werken maar ik ben zoo ontzettend moe. Heb 5 uur geslapen vannacht en in wat voor toestand.. Voel me echt klote maar ook een stuk rustiger, en ook al komt dat door verkeerde redenen, ik ben er verrekte blij mee. Pff, eerst maar wat eten, want dat ging vandaag ook weer geweldig natuurlijk en dan kijken wat ik nog kan uitvoeren.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 30-09-2008, 18:40
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
@miekjuh, wat rot sterkte ermee!
@Heksjuh, leuk! K heb zelf heel kort aikido gedaan maar nooit in een pak beland vind het wel heel stoer.

Ontopic: Ik vind dat het tijd is om knopen door te hakken! En niet in m'n uppie dus maar eens een mailtje sturen!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 30-09-2008, 18:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het wordt winter
Erger nog: herfst Al die regen, bah. Dan heb ik toch liever een koude heldere winterdag.

Werken was eigenlijk wel leuk, ik houd wel van simpele redactieklusjes. Nu wil ik toch wel graag stagelopen, maar dan moet ik eerst maar eens wat meer adressen gaan vinden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-09-2008, 19:48
Verwijderd
@ Miekjuh: Sterkte!

Het is idd wel heel herfstachtig opeens. En volgens mij heb ik zaterdag zelfs nog een poosje buiten in de zon gezeten.
Ik heb het echt zo gehad op het moment. Ik ben zo ontzettend moe en niet lekker enzo. En dan moet ik zometeen nog ff gaan zitten leren (vind ik zelf) en ik haal toch wel een laag cijfer. En ik wilde nog aan nederlands werken, maar daar heb ik denk ik geen tijd voor.
Bah, ik voel me echt zo kut nu. Ik wil gewoon slapen en nergens meer aan denken!
Oud 30-09-2008, 19:51
Verwijderd
Sterkte Miekjuh.*knuf*

Waarom voel ik me altijd zo anders of rot? Ik vind mezelf niet echt mooi, anderen zien er altijd beter uit en kunnen alles ook beter. De laatste tijd als ik snoep voel ik me soms schuldig, terwijl dat nergens op slaat. Ook ben ik zo'n beetje altijd wel verdrietig terwijl iedereen in mijn klas zo vrolijk en zelfverzekerd doet. Ik ben onzeker, krijg al een rode kop als iemand alleen al naar me kijkt. Zat ik nog maar op de middelbare, daar had ik tenminste vrienden die ik vaak zag. Daar was ik nog enigzins vrolijk. Als ik op mijn kamer ben voer ik geen reet uit en zit ik alleen maar achter mijn laptopje. Vriendje komt wel vaak langs, maar dat is toch wel anders dan vrienden (ik waardeer vriendje wel hoor). Ik mis de gesprekken... Waarom lijk ik alleen voldoening te halen uit gesprekken als het over iets verdrietigs gaat? Voel ik me dan thuis ofzo? Kan ik echt alleen maar verdrietig zijn? Pffffft, ik mis mijn vrienden echt heel erg.
Oud 30-09-2008, 20:14
kroot
kroot is offline
@ nijn: 6 maanden is echt niet niks hoor. Jammer dat het mis is gegaan, maar je bent echt geen loser. Je vecht ervoor! En wat gaaf dat je bij je werk de tafels mocht inrichten, lijkt me leuk om te doen.

Ohoh, ik ben zo verkouden. Hoe kon ik ooit morgen zo gaan zingen? Ik ga nu nog even solfege en harmonieleer voorbereiden. En daarna wil ik eigenlijk Flikken op uitzending gemist kijken.
Oud 30-09-2008, 20:23
Verwijderd
Verdomme, als ik nou eens niet zo vergeetachtig was, dan had ik NCIS kunnen kijken ipv liggen whinen. Achja, zometeen dan nog maar House kijken ofzo.

*verdrietig*
Oud 30-09-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Wtf, morgen wordt het echt slecht weer. 12 graden, met heeel veel regen en windkracht 5. Echt.
Ja buh, ik heb totaal geen zin in morgen! Vandaag ook al zo'n koude dag, kwam echt verkleumd thuis.
Ik ben zo moe. Maar het is ook wel tof, zo'n stage, alleen niet in combinatie met die presentatie vrijdag. Samen doen met studiegenootje over wie ik nu echt twijfel. Nouja, vooroordeel.
Nog één keertje doornemen en dan kan ik vanavond hopelijk wél 8 uur ononderbroken slapen.

Oh en @ nijn: wat dith ook zegt! ondanks je antwoord op haar.. je werkt echt hard! en (}) voor de terugval
@ roosje: studentenvereniging? dat plan om er zelf een op te richten? of zit je ergens bij inmiddels?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.