Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2009, 09:59
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Aankomende donderdag 26 november gaat hij de bios in, de film naar het bekende (ik mag wel zeggen beruchte) boek van Kluun (klik!).

Hoofdrollen zijn voor Barry Atsma (Stijn), Carice van Houten (Carmen) en Anna Drijver (Roos).

Wie (heeft het boek gelezen en) is van plan om naar de film te gaan?
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 13:26
Verwijderd
Ik heb het boek gelezen en vond het verschrikkelijk. Niet zozeer omdat ik dat vreemdgaan niet vond kunnen, dat is psychologisch best te verklaren/begrijpen, maar omdat ik het verder gewoon een popi/jopi-boek vond met al zijn leuke oninteressante weetjes en zijn songteksttitels
Toch ben ik wel benieuwd naar de film, vooral om Carice van Houten en Barry Atsma.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 13:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb geen interesse in het boek of de film.

Dus.....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:52
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Vond het wel een leuk boek.
Grappig hoe hij vreemdgaan begrijpelijk en goed kan laten lijken.
Wil de film ook zien!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 21:53
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben, ik vond het boek stom namelijk. En ik had ook echt geen persoon als Carice in mijn hoofd bij Carmen, ze kan goed acteren hoor, maar ze hoort niet in die rol.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 08:42
Verwijderd
Ik ben ook wel benieuwd wat ze er van gemaakt hebben, maar dan juist omdat ik het een mooi boek vond. Ben benieuwd of ze de film ook op die manier over weten te brengen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 09:04
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik ben erg nieuwsgierig! Ik vind het een goed boek en ben benieuwd hoe ze het op film hebben gezet.

Ik heb vandaag ook in de Metro een interview gelezen met Carice en daarom ben ik nog iets nieuwsgieriger
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:16
Verwijderd
Ik heb het boek gelezen omdat iedereen er een mening over had en ik denk dat ik de film ga kijken omdat iedereen er vast een mening over heeft Boek is natuurlijk ruk dus ik denk dat de film best goed is geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:58
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik heb het boek gelezen en vond het wel goed. Ik hou wel van Kluun's stijl ook al is het inderdaad wat popi jopi. Hij schrijft kort, bondig en direct. Zonder al te veel poespas. En met humor. Alleen die uitgebreide seksbeschrijvingen hoeven niet zo. Niet omdat ik preuts ben, maar omdat je na 2x ook wel snapt hoe het gaat.

Heb wel interesse in de film, maar nog geen echte verwachtingen...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:01
Verwijderd
Kluun is echt een schrijver die me niets zegt, maar ik hoorde vorig jaar die titel ergens opduiken. Ik zag wat fragmentjes en een non-discussie bij DWDD en het leek me wel goed geacteerd. Misschien dat ik hem wel eens ga kijken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:06
Verwijderd
"Het boek werd bijzonder slecht ontvangen; de meerderheid van de recensenten beoordeelden het als oppervlakkig en bij vlagen ronduit plat. Desalniettemin is het een van de best verkochte Nederlandse debuutromans aller tijden: bijna 1 miljoen exemplaren gingen over de toonbank."

Huh, waarom was dit boek zo in trek ondanks slechte recensies? Mond-op-mond-reclame?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:09
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Het is een toegankelijk boek over moeilijke onderwerpen als kanker en dood, leest heel makkelijk en het is met humor beschreven. Ik denk zoiets.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:10
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Inderdaad veel mond op mond aangezien iedereen die ik ken het van een ander heeft en ik moest het lezen voor NL en daar bleef het bij
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
"Het boek werd bijzonder slecht ontvangen; de meerderheid van de recensenten beoordeelden het als oppervlakkig en bij vlagen ronduit plat. Desalniettemin is het een van de best verkochte Nederlandse debuutromans aller tijden: bijna 1 miljoen exemplaren gingen over de toonbank."

Huh, waarom was dit boek zo in trek ondanks slechte recensies? Mond-op-mond-reclame?
Omdat de meeste mensen niet van goede boeken houden. Het boek zit vol seks en goedkoop sentiment, en het is lekker makkelijk geschreven, zonder originaliteit en creativiteit. Ideaal voor de Linda.lezeres dus.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:36
LittlePrince
Avatar van LittlePrince
LittlePrince is offline
Citaat:
Het boek zit vol seks en goedkoop sentiment.
Is dat niet juist wat een groot deel van de mensen aantrekt in een boek dat word opgevolgd door een verfilming?

Maar een vraag hoor^^.
__________________
*Alleen met het <3 krijg je kijk op iemand. Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar.*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 18:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Is dat niet juist wat een groot deel van de mensen aantrekt in een boek dat word opgevolgd door een verfilming?

Maar een vraag hoor^^.
Ik snap niets van die vraag.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 19:12
LittlePrince
Avatar van LittlePrince
LittlePrince is offline
Of mensen niet juist geinteresseerd zouden kunnen zijn door de "pikante" stukjes van het boek (En waarschijnlijk ook film).*

Beter zo ?
__________________
*Alleen met het <3 krijg je kijk op iemand. Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar.*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 19:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Of mensen niet juist geinteresseerd zouden kunnen zijn door de "pikante" stukjes van het boek (En waarschijnlijk ook film).*

Beter zo ?
Dat was toch ook precies wat ik zei.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2009, 19:15
LittlePrince
Avatar van LittlePrince
LittlePrince is offline
Ahn ok. In dat geval heb ik niets gezegd (Sorry).
__________________
*Alleen met het <3 krijg je kijk op iemand. Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar.*
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:39
Verwijderd
't Is niet mijn soort boek en dus waarschijnlijk ook niet mijn soort film, als hij ooit op tv komt zal ik het wel proberen als ik zin heb, maar ik ga er niet voor naar de bioscoop.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 23:25
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Omdat de meeste mensen niet van goede boeken houden. Het boek zit vol seks en goedkoop sentiment, en het is lekker makkelijk geschreven, zonder originaliteit en creativiteit. Ideaal voor de Linda.lezeres dus.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 12:09
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Reinout Oerlemans laat zijn baard toch staan nu hij regisseur is. Staat wel interessant natuurlijk.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:24
Verwijderd
Mond-tot-mondreclame mensen. Mond-op-mond is bij beademing.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Mond-tot-mondreclame mensen. Mond-op-mond is bij beademing.

Ik wilde het niet zeggen...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 20:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is wel een mooie voor dat Kantine-topic
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2009, 23:17
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Heb hem vandaag gezien. Arnie heeft z'n best gedaan maar in tegenstelling tot veel andere dames in de zaal deed het me niet een traantje wegpinken ofzo.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 13:15
Verwijderd
Citaat:
"Het boek werd bijzonder slecht ontvangen; de meerderheid van de recensenten beoordeelden het als oppervlakkig en bij vlagen ronduit plat. Desalniettemin is het een van de best verkochte Nederlandse debuutromans aller tijden: bijna 1 miljoen exemplaren gingen over de toonbank."

Huh, waarom was dit boek zo in trek ondanks slechte recensies? Mond-op-mond-reclame?
Leuke reclame, maar dat werkt alleen voor kauwgum en tandpasta

Zoals gezegd, de meeste mensen houden niet van goeie boeken. Waarom denk je dat flutromannetjes zo goed verkopen? Of slechte detectives? De meeste mensen lezen niet eens echt boeken, en de rest vindt het al heel wat dat ze 'zo'n dik boek' als Komt Een Vrouw Bij De Dokter uberhaupt hebben gelezen.

Ik vond het boek ook niet goed, maar het verhaal pakt toch wel, juist omdat het zo makkelijk is. Als ze al die kloteuitweidingen van hem eruit laten, zou de film best een goeie film kunnen worden. Dat lost namelijk het probleem van zijn baggerslechte schrijfstijl meteen op - je hoeft geen woorden meer te lezen! En wat ik zeg, het verhaal pakt toch wel, dus als het een beetje okee geacteerd is, heb ik er wel vertrouwen in. Misschien wel een beetje Turks Fruitflashbacks?

Nou goed, ik wil 'm wel zien, ik denk dat ie een stuk beter wordt dan het boek. En hoewel ik in Carice ook echt geen Carmen zie (alleen de naam al, Carmen is toch een stuk pauperder ), vind ik haar wel leuk om naar te kijken.

Dus ja, es zien of ik 't vriendje mee kan tronen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 19:18
Verwijderd
Ik vond het wel een fijn boek en had dus ook hoge verwachtingen van de film. Ik vond de film echt minder dan het boek Het was wel een mooi liefdesverhaal, maar ze hadden wat mij betreft wel gewoon mogen beginnen bij t moment dat ze kanker krijgt ipv daarvoor in vogelvlucht proberen hun geschiedenis ook weer te geven. En in het boek is Luna echt een schatje, in de film kon ik dr wel schieten Daarom vond ik het afscheid-moment met luna ook niet heel zielig. Tussen stijn en carmen wel, maar ik ga me dan ook veel te veel verplaatsen en dan wordt het al snel zielig.

Al met al best een leuke film, er zaten mooie stukken in, ik vond stijn-roos verhouding ook leuk weergegeven, maar naar mijn idee konden ze er meer uit halen.
En carice is niet de carmen die ik voor ogen had. Sowieso is carmen in t boek een blonde stoot ipv een klassiekere schoonheid als carice, maar ik moet zeggen dat carice wel goed speelde. En barry en roos ook, daar lag het niet aan. (Sowieso, Anna Drijver <3<3<3)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 17:27
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb hem gisteren gezien. De tranen liepen over mijn wangen.
Ik vond Carice ook geen carmentype, maar ik vond haar wel super goed. Dat is wel echt een
mega goede actrice. Ik vond Luna wel een schatje, echt een kinderuitspraak; Mama is boos op jou, dus ik ook.
Wel veel blote borsten en konten, maar ja dat kon je verwachten als je het boek had gelezen.
Ik vind dat Reinout het goed heeft gedaan!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:00
Verwijderd
@ gurl19: oh ik had echt kromme tenen bij die zin. De manier waarop ze het uitsprak, zó.. irritant. Niets liefs en schattigs aan dat kind wat mij betreft. Maar gelukkig is t niet mijn kind
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 19:57
Verwijderd
Citaat:
"Het boek werd bijzonder slecht ontvangen; de meerderheid van de recensenten beoordeelden het als oppervlakkig en bij vlagen ronduit plat. Desalniettemin is het een van de best verkochte Nederlandse debuutromans aller tijden: bijna 1 miljoen exemplaren gingen over de toonbank."

Huh, waarom was dit boek zo in trek ondanks slechte recensies? Mond-op-mond-reclame?
nee, mond tot mond reclame
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 21:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vond het boek inderdaad lezen als een flutromannetje. Tegelijkertijd greep het me wel enorm aan, de manier waarop het traject van Carmens ziekte en Stijns rouwverwerking aan bod komt.. het leek zo dichtbij. En zo raar dat je een soort van medelijden krijgt met iemand die alle grenzen overschrijdt.

Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de film. Kijken of het me weer aan grijpt of dat ik me erger aan de verschillen tussen film en boek. Ik denk dat ik komende week de film wel ga bekijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 22:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het boek vond ik niet bijzonder, hoewel ik het einde wel aangrijpend vond. Verder vond ik het een beetje oppervlakkig geschreven. Het vervolg heb ik ook in mn boekenkast, maar ik heb het nooit gelezen want het trekt me eigenlijk niet.

De film ga ik denk ik niet kijken. Ik vind Carice een prachtige actrice, maar het verhaal vind ik niet zo bijzonder. Ik stoor me ook aan het overmatige bloot in de Nederlandse films, een extra motivatie om niet te gaan kijken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Het boek vond ik niet bijzonder, hoewel ik het einde wel aangrijpend vond. Verder vond ik het een beetje oppervlakkig geschreven. Het vervolg heb ik ook in mn boekenkast, maar ik heb het nooit gelezen want het trekt me eigenlijk niet.

De film ga ik denk ik niet kijken. Ik vind Carice een prachtige actrice, maar het verhaal vind ik niet zo bijzonder. Ik stoor me ook aan het overmatige bloot in de Nederlandse films, een extra motivatie om niet te gaan kijken.
Ook als Carice overmatig bloot gaat?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 14:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het zal mij weinig boeien of Carice haar kleren uittrekt, dat moet je toch wel weten N00dles.

Maar ik vind het gewoon vaak onnodig. Tuurlijk kan het goed zijn om (als het plot daar ook toe leent) gewoon eens een realistisch beeld te geven en bloot te laten zien in films, ik walg van die Amerikaanse kuise toestanden waarbij ze al moord en brand schreeuwen als er een randje tiet te zien is (of seks hebben met hun ondergoed aan ), maar in Nederlandse films hebben ze er naar mijn idee een handje van om er maar gewoon te pas en te onpas wat naakt in te gooien, gewoon zodat het lekker verkoopt en/of om te shockeren.
Daarnaast vind ik het seksistisch, want je ziet duizenden tieten en nooit eens een piemel. Als je dan een zonodig realistisch beeld wilt geven en "functioneel naakt" in je film wil, laat dan ook eens wat mannen full frontal gaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Het zal mij weinig boeien of Carice haar kleren uittrekt, dat moet je toch wel weten N00dles.

Maar ik vind het gewoon vaak onnodig. Tuurlijk kan het goed zijn om (als het plot daar ook toe leent) gewoon eens een realistisch beeld te geven en bloot te laten zien in films, ik walg van die Amerikaanse kuise toestanden waarbij ze al moord en brand schreeuwen als er een randje tiet te zien is (of seks hebben met hun ondergoed aan ), maar in Nederlandse films hebben ze er naar mijn idee een handje van om er maar gewoon te pas en te onpas wat naakt in te gooien, gewoon zodat het lekker verkoopt en/of om te shockeren.
Daarnaast vind ik het seksistisch, want je ziet duizenden tieten en nooit eens een piemel. Als je dan een zonodig realistisch beeld wilt geven en "functioneel naakt" in je film wil, laat dan ook eens wat mannen full frontal gaan.
Gebeurt ook wel. Ik kan me wel een paar films herinneren met mannelijk naakt erin: Turks Fruit, Brandende Liefde, Ik omhels je met duizend armen, Ik ook van jou.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2009, 21:28
Verwijderd
All Stars.
Staan ze allemaal piemeltjesnaakt onder de douche hoor, na het voetballen. Echt niet dat ze daarvoor hun onderbroekje aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 00:23
Verwijderd
Ik sla over. Ik vond het boek niet al te spannend en ik trek drama niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 16:11
Rosbieff
Avatar van Rosbieff
Rosbieff is offline
Citaat:
Omdat de meeste mensen niet van goede boeken houden. Het boek zit vol seks en goedkoop sentiment, en het is lekker makkelijk geschreven, zonder originaliteit en creativiteit. Ideaal voor de Linda.lezeres dus.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 16:44
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
@ gurl19: oh ik had echt kromme tenen bij die zin. De manier waarop ze het uitsprak, zó.. irritant. Niets liefs en schattigs aan dat kind wat mij betreft. Maar gelukkig is t niet mijn kind
Nederlandse kindacteurtjes ja
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 00:06
Verwijderd
Nou, ik heb hem gezien.

Vond hem bovenal pathetisch en clichématig, maar toch greep hij me af en toe even aan. Heb niet hoeven huilen, vele anderen in de zaal wel. Ik vond vooral Barry Atsma heel sterk, het scheelde dat de achterlijke schrijfstijl van Kluun niet in de film zat, waardoor ik de hoofdpersoon ineens een stuk beter kon hebben. En natuurlijk, één van de beste acteurs van Nederland; Jeroen Willems, die Frenk speelde, de beste vriend. De rol van Carice lijkt me een kutrol om te spelen, maar ze krijgt het toch maar weer voor elkaar om er echt iets moois van te maken, Anna Drijver vond ik bijzonder tegenvallen.
In elk geval waren het vooral de acteurs die de film tot 'geen slechte film' maken, maar echt goed vond ik hem dus ook niet. En de hallucinaties van Stijn vond ik ronduit irritant.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 00:36
Verwijderd
Ik heb het boek nog nooit gelezen, maar op bol.com kan ik de eerste twee pagina's lezen. Alleen al deze zin is zo krom als wat:

"Als ik het merk, probeer ik me een superioriteitsgevoel aan te meten - mijn vrouw en ik zijn jong, mooi en gezond en dat kunnen we van jullie niet zeggen, stelletje oude vellen, denk maar niet dat we hier blijven, we zijn zo weer weg uit deze kankerzooi - maar mijn lichaamstaal werkt niet mee en verraadt mijn onzekerheid."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 11:06
Verwijderd
Citaat:

Huh, waarom was dit boek zo in trek ondanks slechte recensies? Mond-op-mond-reclame?
Door de goede titel
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 21:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben vandaag naar de film geweest. Ik vond de film niet dezelfde lading hebben als het boek. Dat is natuurlijk al gauw zo bij een film, maar toch hoop je altijd op gelijkenis. Hoewel het boek wel heel erg aangehouden is, kreeg ik in de film lang niet zo veel medeleven met Stijn als in het boek. Ook Carmen kwam er in het boek veel beter vanaf, vind ik.
Desalniettemin heb ik toch zeker wel een traantje gelaten, maar daar hoeft een film nooit zo veel voor te doen bij mij
Ik ergerde me wel aan al het gesnotter in de zaal. Kom op mensen, huilen kan ook zachtjes.
En achter mij zat een dame haar man elke scène uit te leggen, inclusief de vermelding of dat in het boek ook zo ging. Zo nu en dan probeerde ze zelfs de tekst voor te zeggen. Dat soort mensen moet gewoon thuis op de bank naar een film kijken, niet in een bioscoop
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 23:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben vandaag naar de film geweest. Ik vond de film niet dezelfde lading hebben als het boek. Dat is natuurlijk al gauw zo bij een film, maar toch hoop je altijd op gelijkenis.
Ik weet het niet, hoor. Verfilmingen zijn over het algemeen beter dan het boek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 00:01
Verwijderd
Ik vond in dit geval de verfilming zéker beter dan het boek!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 11:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik weet het niet, hoor. Verfilmingen zijn over het algemeen beter dan het boek.
Maar ik zeg ook niet dat verfilmingen meestal niet beter zijn dan het boek. Ik heb het over de lading van de film of het boek. Mijn ervaring is dat als je het boek eenmaal gelezen hebt, de film vrijwel altijd tegen valt omdat je een directe kopie van het boek verwacht en een regisseur nou eenmaal zijn eigen inbreng heeft. Voor de kwaliteit van de film is dat goed. Maar voor mij is dat toch vaak een teleurstelling.

En dat is ook hier zo. De film is wellicht beter dan het boek, maar bij het boek had ik echt een voortdurende brok in mijn keel. Niet omdat het boek qua kwaliteit zo geweldig was, want dat is hij niet. Maar wel omdat het me enorm aangreep, het boek kwam erg dichtbij. En dat had deze film minder doordat je de karakters veel minder goed leert kennen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 14:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar ik zeg ook niet dat verfilmingen meestal niet beter zijn dan het boek. Ik heb het over de lading van de film of het boek. Mijn ervaring is dat als je het boek eenmaal gelezen hebt, de film vrijwel altijd tegen valt omdat je een directe kopie van het boek verwacht en een regisseur nou eenmaal zijn eigen inbreng heeft.
Er zijn wel meer mensen die er zo over denken, maar volgens mij kan de meerderheid er prima mee leven dat de film anders is. Een exacte kopie van het boek is in mijn ogen in ieder geval een waardeloze verfilming.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 23:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ik denk dat het dan ook wel tegen zou vallen. Het zou de film ongetwijfeld niet ten goede komen. Maar ik kan het toch niet laten dat ik altijd die verwachting heb.
En ongetwijfeld zijn anderen het niet met me eens, maar ik geef hier dan ook mijn mening en niet die van al die anderen (die meerderheid)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 11:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Maar ik zeg ook niet dat verfilmingen meestal niet beter zijn dan het boek. Ik heb het over de lading van de film of het boek. Mijn ervaring is dat als je het boek eenmaal gelezen hebt, de film vrijwel altijd tegen valt omdat je een directe kopie van het boek verwacht en een regisseur nou eenmaal zijn eigen inbreng heeft. Voor de kwaliteit van de film is dat goed. Maar voor mij is dat toch vaak een teleurstelling.

En dat is ook hier zo. De film is wellicht beter dan het boek, maar bij het boek had ik echt een voortdurende brok in mijn keel. Niet omdat het boek qua kwaliteit zo geweldig was, want dat is hij niet. Maar wel omdat het me enorm aangreep, het boek kwam erg dichtbij. En dat had deze film minder doordat je de karakters veel minder goed leert kennen.
Kluun had met z'n boek ook niet als doel een literair hoogstandje te schrijven, daar durfde hij zich niet eens aan te wagen, maar wilde dat het mensen aangreep. En dat is hem zeker gelukt.

Ik weet niet of ik naar de film wil, omdat dat gevoel denk ik niet zo goed is gelukt met de film. Dat er mensen huilen zegt niets, de helft van de vrouwen zijn jankwijven die te pas en te onpas gaan snotteren. Het wordt denk ik een avondje op de bank.

Laatst gewijzigd op 06-12-2009 om 14:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De populairste boeken van het afgelopen schooljaar
Simon
16 29-01-2012 17:12
Studeren Ik moet een boek kiezen, welke?
rakker126
22 22-11-2010 20:17
Verhalen & Gedichten De meest populaire boeken onder scholieren?
Simon
52 13-08-2010 23:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen verschil boek en film: Er komt een vrouw bij de dokter
real-bacardi
5 17-04-2010 20:22
Verhalen & Gedichten De meest populaire scholierenboeken?
Simon
43 28-09-2009 20:04
Verhalen & Gedichten Komt een vrouw bij de dokter
Spanish rose..*
6 29-12-2004 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.