Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2013, 08:08
Verwijderd
Ik las vandaag een artikel in de krant over de sisha-pen: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...igaretten.aspx
http://www.nu.nl/binnenland/3413482/...ha-pen-af.html
http://www.omroepgelderland.nl/web/n...m#.UZcpWEqQvr_



http://www.shishapen.nl/wat-is-een-shisha-pen/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shishapen

Heeft iemand dit ding al in het straatbeeld gezien of zelf geprobeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2013, 09:23
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Eergisteren zo'n ding gehaald bij de primera voor een veel te hoge prijs. Geeft een leuke damp en de smaak is ook niet verkeerd. Was alleen veel te snel op, helaas. Het heeft me wel aan het denken gezet om zo'n elekrrische peuk te kopen, dat schijnt minder duur te zijn dan tabak + het valt niet onder de tabakswet, dus het is overal toegestaan!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 10:21
Verwijderd
Hoeveel kostte het?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2013, 11:24
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Hoeveel kostte het?
Een tientje. maar ze kunnen dan de prijs ook flink omhoog gooien, aangezien die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan. Je hebt de "niet fancy" varianten (elektrische wegwerp sigaret met tabakssmaak) geloof ik al voor 5 euro.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 11:41
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Heb wel eens zo'n ding gekocht voor een vriend van mij, want die is zelf nog geen 16. Hij gaf me 15 euro voor zo'n grote, de volgende dag komt die wéér met 15 euro, had ie 'm al opgemaakt, 15 euro weg in 1 dag :')
Heb zelf ook wel is een paar hijsjes geprobeerd en het is best lekker, maar wel zonde van het geld en ik heb liever echte tabak.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 13:00
Verwijderd
Er zouden 500 hijsen inzitten, maar ja, in tegenstelling tot een sigaret, raakt zoiets niet zichtbaar op natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel hijsen een sigaret zijn ^^
Met citaat reageren
Oud 19-05-2013, 16:50
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Er zouden 500 hijsen inzitten, maar ja, in tegenstelling tot een sigaret, raakt zoiets niet zichtbaar op natuurlijk. En ik weet ook niet hoeveel hijsen een sigaret zijn ^^
Jup, 500 hijsen inderdaad, hoeveel er in een sigaret zitten zou ik niet weten, ik zal het zo eens even tellen ^^
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 01:20
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Heb wel eens zo'n ding gekocht voor een vriend van mij, want die is zelf nog geen 16. Hij gaf me 15 euro voor zo'n grote, de volgende dag komt die wéér met 15 euro, had ie 'm al opgemaakt, 15 euro weg in 1 dag :')
Heb zelf ook wel is een paar hijsjes geprobeerd en het is best lekker, maar wel zonde van het geld en ik heb liever echte tabak.
Aan die dingen zit schijnbaar geen leeftijdsgrens trouwens, omdat het niet wordt gezien als een tabaksproduct (als je in nl woont in ieder geval)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 08:18
Verwijderd
Klopt, de ene winkelier legt zichzelf een leeftijdsgrens op, de andere niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 16:59
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Lijkt mij wel is grappig om is te proberen.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2013, 20:38
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Klopt, de ene winkelier legt zichzelf een leeftijdsgrens op, de andere niet.
Tabaksspeciaalzaken doen dat vast niet; die hebben het al moeilijk genoeg bij ketens kan ik het me wel enigzins voorstellen, ja.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 15:28
matata
matata is offline
mijn peter heeft een elektronische sigaret,
is best lekker en ik denk ook minder duur dan gewone tabak
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 07:50
Verwijderd
Ik weet wel dat iedereen die ik kende die met elektronische sigaretten probeerde te stoppen met roken op een gegeven moment toch weer kwam bedelen voor een echte. Het is misschien leuk voor de niet-roken, een aanvulling voor de roker, maar ik geloof dat het nooit een vervanger zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2013, 00:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik weet wel dat iedereen die ik kende die met elektronische sigaretten probeerde te stoppen met roken op een gegeven moment toch weer kwam bedelen voor een echte. Het is misschien leuk voor de niet-roken, een aanvulling voor de roker, maar ik geloof dat het nooit een vervanger zal zijn.
Gewone sigaretten en elektronische sigaretten lijken dan ook niet op elkaar en zo'n e-sigaret kun je meer vergelijken met een waterpijp. Het is dan ook damp wat je inademt.

Zelf vind ik het met smaakjes best te doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 20:59
matata
matata is offline
het hangt er ook van af hoeveel nicotine je er in doet...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2013, 23:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
het hangt er ook van af hoeveel nicotine je er in doet...
Het kan ook zonder nicotine.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 26-05-2013 om 00:59.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 17:53
matata
matata is offline
ja, maar dan heb je er niets aan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 18:18
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
ja, maar dan heb je er niets aan
jawel, blijft leuk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2013, 20:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ja, maar dan heb je er niets aan
Jawel want smaakjes.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 22:27
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ik care serieus zo weinig om nicotine. Niet verslaafd genoeg I guess..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 17:17
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
hoelang kan je met die elektrische wegwerp sigaret doen dan ?
vergelijkbaar met 40 sigaretten dacht ik
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 17:58
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
En smaakt het ook nr gwne sigaret of is het smaakloos ?
Ze proberen de smaak na te bootsen maar IMO komt het niet in de buurt van een traditioneel peukie
Met citaat reageren
Oud 02-06-2013, 18:29
Verwijderd
Hey wat toevallig dat er een topic hierover is.
Ik heb er zelf 20 thuis liggen in de smaken appel en aardbei haha.
Die van mij zijn 800 puffs. Ik verkoop ze gewoon door.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:45
Sander =D
Sander =D is offline
Ik heb zo een Ego sigaret gekocht via internet. kost rond de 20 euro, is oplaadbaar en hervulbaar met een soort vloeistof.
Vloeistof kost 2,60 per 10 ml, waar je ongeveer 2 weken mee doet, als je veel rookt. Percentage nicotine te verkrijgen in 4 varianten (20 mg, 12 mg, 6 mg en 0 mg). Opzich prima spul en veel goedkoper dan sigaretten roken.
Ook krijg je geen stoffen als teer en koolstofmonoxide binnen.

Ik heb hem gekocht om te minderen met roken, zonder er "moeite" voor te hoeven doen. Het ding voorziet prima in nicotine en je kunt het afbouwen. Qua smaakjes is het allemaal leuk en aardig, maar de echte tabakssmaak is er niet.

Ik rookte ongeveer 10 tot 15 peuken per dag, en nu eentje Werkt prima voor mn conditie =D
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 14:59
steve01
steve01 is offline
Ik had ook zo ding met nicotine was 10 euro en binnen 2 dagen op.
Absoluut niet vergelijkbaar met echt peuken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2013, 23:29
BroodjeSambal
BroodjeSambal is offline
Wie weet hoe oud je moet zijn om een shishapen te kunnen kopen in de winkel
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 23:35
Verwijderd
Sommige winkels verkopen hem alleen aan 16+, andere gewoon aan elke leeftijd. Ding is overigens geldverspilling.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 02:48
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik heb 2 keer een sishapen gekocht. De eerste was na een paar uurtjes lurken leeg en raakte oververhit. Toen dacht ik dat ik hem misschien fout gebruikt had, maar de 2e was ook binnen no-time leeg. De beloofde 500 pufs zijn een scam. Je zou verwachten dat een puf een hijs is en dat zo'n ding even lang mee gaat als 3 pakjes (dat staat immers op een pakje). Dat leek me wel handig. Wel nicotine, geen vuur, geen rooklucht en handig voor in de auto. Echter is een puf de beweging dat je hem aan je lippen zet en ongeveer 0.25 seconde inhaalt. Ik denk dus dat je hooguit zo'n 100 echte hijsjes uit zo'n ding haalt. Het is dus even duur als gewoon roken, misschien nog wel duurder.

Ik had er 2 met koffiesmaak. Opzich best lekker, hoewel je wel stevig moet doorhalen om de smaak echt te proeven.

Echter vind ik het eigenlijk maar nare dingen. Het lampje erin zorgt ervoor dat ze er best "cool" uit zien. Je hebt niet het nadeel van het hoesten en de bijbehorende rooklucht, dus het is ideaal voor de beginnende roker. Je raakt wel gewend aan de nicotine, maar je omgeving krijgt niet de signalen dat je bent begonnen met roken. Vaak smoort een boze ouder en het dreigement van het niet betalen van het rijbewijs toch menig beginnend roker in de kiem. Terecht. Het zijn in mijn optiek dus ideale kindersigaretten. Smaakt lekker, staat stoer en is makkelijk stiekem te doen. Een paar pufjes voordat je gaat slapen of op het toilet, en niemand die iets ruikt of ziet. Vanaf zo'n sisha-sigaret (ze heten eigenlijk E-sigaretten, sisha is de waterpijp, bekend van de sisha-lounges) is de stap naar echte sigaretten een stuk kleiner.

Mijn advies aan jou als roker: Roken is stom. Het is volledig onnodig. Het kost veel geld, zeker op jongere leeftijd. Geld waar je veel beter van op vakantie kunt gaan of andere leuke dingen van kunt doen. Het stinkt. Het is verslavend. Het is slecht voor je conditie. Je omgeving zal het vaak niet waarderen. Je sigarettenbreaks, ondanks dat ze heel gezellig kunnen zijn, gaan ten koste van je productiviteit op je werk en op school. En de "coole" rokers in je vriendengroep vinden je vast ook wel cool als je niet rookt. Niet onbelangrijk op jouw leeftijd; Meisjes zoenen veel liever en langer met een niet-roker, die stinken een stuk minder uit hun mond.

Ik heb zelf tot mijn 18e niet gerookt. Maar toen ik de risicoleeftijd een beetje voorbij was ben ik toch begonnen met afentoe roken op feestjes. Dat ging jarenlang goed. Pakjes weggooien de dag erna. Totdat ik die uiteindelijk ook maar ging oproken, en toen ging ik voor de bijl. Inmiddels ben ik serieus aan het afbouwen. Kan soms 4 dagen zonder nicotine, maar als ik langs een benzinepomp rij dan ga ik vaak toch weer voor de bijl. Ik hoop dat ik binnen een paar weken het zo ver heb afgebouwd dat ik definitief zonder kan.

Stoppen lijkt heel makkelijk, zeker als je jonger bent, maar als het eenmaal in je systeem zit dan krijg je het er heel lastig weer uit. Ik denk ook dat 80% van de rokers vandaag nog zou stoppen als het niet zo moeilijk was. Het is niet voor niets een verslaving. En verslavingen zijn eigenlijk nooit positief.

Maargoed, de keuze is natuurlijk aan jou. Ik wil je alleen wijzen dat een sisha-pen een eerste stap is naar echt roken.

Dr. Durrr (Een stoppend rookverslaafde)

Heb nog wel een verhaaltje over de echte navulbare e-sigaretten. Daarover later misschien meer.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 13:37
zTroyaTrooper
Avatar van zTroyaTrooper
zTroyaTrooper is offline
Ik denk 16+.
__________________
This is what i love, i cant stop love it.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 17:10
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Ik denk 16+.
Nee. Soms wel. Meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2013, 22:12
BroodjeSambal
BroodjeSambal is offline
Welke forum baas wil hier slotje opzetten
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 01:13
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik ga het topic niet sluiten, ik heb het samengevoegd met het andere topic over shishapennen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2013, 19:13
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Haha. Ik zat even het topic terug te lezen. Was echt verbaasd dat er ineens allemaal dingen in het topic stonden die ik ook had gepost. Was even bang dat ik er overheen had gelezen en Spuit11 had gespeeld.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 17:07
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
ik gebruik ze. zijn wat sneller opgestart en makkelijker mee te nemen dan een waterpijp

echte sigareten krijg ik niet weg en begin ik ook niet aan
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 10:10
Remiasaus
Remiasaus is offline
Ik heb nou een elektrische waterpijp, is veel lekkerder en uiteindelijk goedkoper dan een shishapen. Kun je opladen en nieuwe smaakjes in doen, ze heten Ehose
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 18:29
Indonesian
Indonesian is offline
ik zelf heb een oplaadbare van ego-t in de liquids zitten giftige stoffen dus het is niet super goed voor je maar uit groten deels is het waterstof en het is LEKKER!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2014, 19:32
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
Citaat:
ik zelf heb een oplaadbare van ego-t in de liquids zitten giftige stoffen dus het is niet super goed voor je maar uit groten deels is het waterstof en het is LEKKER!
hm ja ik denk niet dat het waterstof is
en ik denk niet dat ze in die liquids giftige stoffen zouden doen.. anders zou het nooit door de keuringen komen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 22:07
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
hm ja ik denk niet dat het waterstof is
en ik denk niet dat ze in die liquids giftige stoffen zouden doen.. anders zou het nooit door de keuringen komen
ik dacht dat er glycerine gebruikt werd om te zorgen dat het een vloeistof is. en het lijkt me niet dat ze waterstof gebruiken want is gas en brandbaar enzo

en het kan best dat er giftige stoffen in zitten in hoeveelheden die wel toegestaan zijn ofzo
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 22:41
Remiasaus
Remiasaus is offline
Hoe werkt de shisha pen?
''De shisha pen heeft een langwerpige buisvorm. Het heeft wat weg van een sigaret, maar is eigenlijk heel anders. De shisha pen bestaat uit een batterij, een verstuiver, een cartridge, een seal, een microprocessor en een ledlampje. Hieronder ziet is een afbeelding te zien van de doorsnede van een shisha pen:


Wanneer er een trekje wordt genomen, krijgt de microprocessor door middel van luchtstroom een signaal. De microprocessor activeert de verstuiver die de smaakvloeistof in de cartridge omzet in waterdamp. Tegelijkertijd activeert de microprocessor ook het ledlampje aan het uiteinde van de shisha pen. Door de zuigende luchtstroom ontsnapt de waterdamp geleidelijk via de seal uit de shisha pen. Na het uitademen van de damp, verdwijnt deze in de lucht. De batterij is natuurlijk de energiebron voor de microprocessor. Omdat er uit de shisha pen waterdamp komt, zul je geen last hebben van stinkende kleren!''


Bron: http://www.shishamarkt.nl/De-shisha-pen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 00:06
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
waterdamp is niet hetzelfde als waterstof
en verder is dit redelijk hetzelfde als hoe de electronische sigarretten werken.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 06:38
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Hoe werkt de shisha pen?
''De shisha pen heeft een langwerpige buisvorm. Het heeft wat weg van een sigaret, maar is eigenlijk heel anders. De shisha pen bestaat uit een batterij, een verstuiver, een cartridge, een seal, een microprocessor en een ledlampje. Hieronder ziet is een afbeelding te zien van de doorsnede van een shisha pen:
[afbeelding]


Wanneer er een trekje wordt genomen, krijgt de microprocessor door middel van luchtstroom een signaal. De microprocessor activeert de verstuiver die de smaakvloeistof in de cartridge omzet in waterdamp. Tegelijkertijd activeert de microprocessor ook het ledlampje aan het uiteinde van de shisha pen. Door de zuigende luchtstroom ontsnapt de waterdamp geleidelijk via de seal uit de shisha pen. Na het uitademen van de damp, verdwijnt deze in de lucht. De batterij is natuurlijk de energiebron voor de microprocessor. Omdat er uit de shisha pen waterdamp komt, zul je geen last hebben van stinkende kleren!''


Bron: http://www.shishamarkt.nl/De-shisha-pen
zit in de elektronica
heb er 1 uitelkaar gehaald en die zag er toch anders uit dan die jij linkte

zit geen microprocessor in. alleen een luchtstroom metertje. die een spoeltje en led activeert.
spoeltje zit in een buisje met een raar kunststof draadje die vocht uit een watje haalt.
spoeltje word rood gloeiend!
als de batterij op is gaat het ledje knipperen maar meestal is de batterij al helemaal dood.
er zit geen waterdamp in het is iets synthetisch. (soort olie)

dit was een shisha (merk) wegwerp pen groene appel smaak
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 16:35
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
*batterij is niet op maar de olie je kan de bovenkant eraf klikken en er een druppeltje olie in doen en dan kan je hem nog gebruiken !!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2014, 09:57
*DragonBitch*
*DragonBitch* is offline
ik heb er 2 gekocht met appel smaak tja ik ben 14 en mij verkochte ze ze gewoon
__________________
when the dark has tasted the tasty light it is unstoppable
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 21:20
yolo456
yolo456 is offline
ik heb t gedaan, en vond t wel lekker werd er ontspannen van
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 16:32
nikooo
Avatar van nikooo
nikooo is offline
ik heb een oplaadbare gekocht een jiksu vod maar bevalt me niet .... heb liever echte peuke
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 13:57
Yellydown
Avatar van Yellydown
Yellydown is offline
Bij mij in de buurt toen het nog kermis was zag ik er iedereen mee lopen en een hijsje nemen omdat je daar geen legitimatie hoeven laten zien..

Maar sisha is sowiezo heel slecht, er zitten allemaal verkeerde stoffen in wat slechter is dan een sigaret..
__________________
Italië forever <3
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Maar sisha is sowiezo heel slecht, er zitten allemaal verkeerde stoffen in wat slechter is dan een sigaret..
Welke stoffen zijn slechter dan die in een sigaret zitten?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2014, 16:06
Yellydown
Avatar van Yellydown
Yellydown is offline
nou je kan er als je het te lang inademd wel een week ziek zijn (veel over geven hoge koords) en het is kankerverwekkend, de gevolgen zijn neit goed (je kan het gebruiken maar niet vaakgebruiken zoals maar 1 hijsje van 2 sec in 3 minuten to 5. en sommigen nemen een lange hijs van 10 sec waarmee je rondjes kan maken maar daar kan je ook een beetje buikrampen van krijgen of een zware hoest
__________________
Italië forever <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2014, 16:07
Yellydown
Avatar van Yellydown
Yellydown is offline
god typ aids
__________________
Italië forever <3
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 17:47
Marnix96
Marnix96 is offline
Hoe kom je erbij dat je hier ziek van kunt worden???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Shisha Pen
TheUnknown123
17 05-11-2019 07:56
Drugs & Alcohol beginnen met roken
margoooootjee
53 16-01-2015 19:40
Seksualiteit Hoe voelt het bij de jongens?
SexLover
25 10-03-2014 19:13
Drugs & Alcohol Ik wil stoppen met Roken!!!!
Verwijderd
50 31-05-2013 09:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.