Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2008, 20:15
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
en toen je het jaren daarna eindelijk te pakken had... was het zo verouderd dat het niet leuk meer was ?

Ik maak het zojuist mee met : baldurs gate 1+2... wat een belaberde kut interface en besturing zeg En het scherm is zo klein

Jammer dat ik niet kan genieten van deze rpg, want ik weet zeker dat ik hem 8 jaar geleden geniaal zou hebben gevonden.


Hetzelfde overkwam me laatst met discworld, grim fandango, en monkey island 3 geloof ik
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2008, 20:56
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
overigens bedenk ik me ineens dat ik opzoek moet gaan naar gabriel knight 3, clock tower

just a reminder
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 21:11
Verwijderd
Ik wilde een interssante reactie geven totdat ik zag dat je grim fandango disste.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 21:15
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Ik wilde een interssante reactie geven totdat ik zag dat je grim fandango disste.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2008, 22:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
GD is/was echt te geniaal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 14:58
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Al die games die je opnoemt vermaak ik me nog steeds mee, dus t ligt echt aan jou denk ik.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
GD is/was echt te geniaal.
Ik heb hem onlangs weer gedownload en ik geniet er wederom met volle teugen van.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:52
Verwijderd
Grim Fandango en Monkey Island 3 zijn inderdaad nog prima te spelen. Ik heb zelf ook wat moeite met Baldur's Gate, maar dat is ook omdat ik nog zoveel andere spellen heb die ik moet spelen. Maar toch... Planescape: Torment had me meteen te pakken en die is toch ook stevig verouderd en haast onbestuurbaar.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 18:17
Verwijderd
wilde laatst AoE nog eens doen, maar die resolutie trek ik echt niet meer zelfde verhaal (in mindere mate) voor deeltje twee
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 20:05
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Wolfenstein 3D.
Vroeger helemaal de bom, nu wordt ik er misselijk van
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 09:45
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
en toen je het jaren daarna eindelijk te pakken had... was het zo verouderd dat het niet leuk meer was ?

Ik maak het zojuist mee met : baldurs gate 1+2... wat een belaberde kut interface en besturing zeg En het scherm is zo klein

Jammer dat ik niet kan genieten van deze rpg, want ik weet zeker dat ik hem 8 jaar geleden geniaal zou hebben gevonden.


Hetzelfde overkwam me laatst met discworld, grim fandango, en monkey island 3 geloof ik
Ik heb laatst de Baldur's Gate verzameling gekocht. Ik vind 'm nog steeds fantastisch, maar vooral #2, want #1 had een aantal besturingsproblemen die nogal de lol eraf haalde.

Maarja, ik vind uiterlijk van een spel dan ook niet zo belangrijk.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 10:41
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Besturingsproblemen in BG 1?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 13:20
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Besturingsproblemen in BG 1?
Ik denk dat ie op de vaak slechte pathfinding doelt.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 14:33
Verwijderd
ik wilde weer sims spelen maar t is zo kk lelijk en de resolutie klopt niet meer en wtf en t was eerst niet zo lelijk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:23
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Van diablo 2 had ik echt meer verwacht, maarja hoe oud is dat ook wel niet.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 16:04
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Van diablo 2 had ik echt meer verwacht, maarja hoe oud is dat ook wel niet.
Ik ben laatst weer begonnen met een vriend, kickass .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:59
Twistingg
Twistingg is offline
Diablo 2 blijft tof.

Op lan hardcore met paar andere vrienden en lachen als iemand dood gaat ;p.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 21:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sowieso de archaische FPS-meuk als Doom/Wolfenstein enzo. Blegh, onspeelbare rommel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2008, 21:20
Verwijderd
Blood blijft speelbaar en leuk. Tenminste, als je het voor elkaar krijgt op moderne hard- en software.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 07:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mja. Meh.

Shadow Warrior, die blijft wel gaaf(achtig)
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 07:17
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ik wilde deus ex gaan herbeleven, maar het was toch een kleine tegenvaller.
de spanning was veel minder natuurlijk en dan werken de graphics ook niet echt mee.
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 15:57
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ah ik weet er eindelijk een! Ik wilde vroeger altijd Castles spelen. Ik was helemaal gek van Defender of the Crown en dat leek me ook wel wat, C64 versie. Ja die ga ik nu natuurlijk niet meer proberen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 20:02
Verwijderd
@ All out of Love: Bedoel je niet Monkey Island 4? Die was namelijk suf. Deel 3 was tenminste nog fatsoenlijk point 'n click en bovendien 2d
Verder waren BG 1 en 2 toppers, nog steeds. Prachtige muziek, sfeer, verhaal. Grafische zijn de landschappen indrukwekkend, al bewegen de poppetjes soms houterig. Pathfinding is kut, maar goed, dat is het enige.

Ontopic:

Ik heb laatst Crusader: No Remorse geprobeerd, omdat ik die vroeger een keer tegenkwam en me toen supergaaf leek. Nu ik hem ff had gespeeld vond ik het maar suf.

Discworld viel ook tegen, maar dat was vooral omdat het me niet lukte om te saven (??) Het spel zelf zal denk ik wel geniaal zijn.

Spellen van 10 jaar oud die ik nog wel wil proberen (voor zover nog speelbaar op moderne pc's) zijn Wetlands (actie-adventure in tekenfilm-stijl), Neverhood (klei-animatie adventure), Koala Lumpur (cartoony adventure) en Discworld 2...Maar ja.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 20:52
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Het ziet er naar uit dat ik spellforce 2 heb gemist maar ik heb recent de demo geprobeerd en vond hem toch nog erg goed speelbaar. Ik hoop dat ie nog ergens te krijgen is, aangezien het al bijna 2 jaar oud is.

Ik heb wel meer goede titels gemist tijdens m'n world of warcraft periode

Ik heb trouwens ook pas keen commander 1 gespeeld. Doet denken aan die goede oude tijd. Maarja keen 2 en 3 zijn nergens meer te vinden.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 22:17
Verwijderd
Neverhood is nog redelijk goed te draaien op moderne hardware, alleen onmogelijk te vinden. Gewoon even downloaden dus, lijkt me. Echt een heel bizar spel, maar juist omdat het zo alleen lijkt te staan in de geschiedenis van games, is het een poging waard. Al was het alleen al vanwege de fantastische muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2008, 22:18
Verwijderd
*Kuch* ik heb deel 1-6&dreams nog wel liggen ergens

Overigens krijgen ze bij nedgame in februari Spellforce 2 Gold binnen oid. 20 pleuri.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 00:38
Verwijderd
Little Big Adventure.
Dat was vroeger echt vet om te doen. Tegenwoordig - als het al draait - draait het echt veel te achterlijk snel. Net als GTA1, je rijdt gewoon UIT BEELD! ;x
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 00:46
Verwijderd
Daar zijn programma's voor die dat regelen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 03:18
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Diablo II nu, gadverdamme. Dat ik dat ooit met plezier zo goed als uitspeelde...

Oh en meer in de richting van wat de TS bedoelt: Command & Conquer, eerste deel. Jaren geleden uitgeprobeerd, maar toch te laat...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 07:01
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
@ All out of Love: Bedoel je niet Monkey Island 4? Die was namelijk suf. Deel 3 was tenminste nog fatsoenlijk point 'n click en bovendien 2d
Verder waren BG 1 en 2 toppers, nog steeds. Prachtige muziek, sfeer, verhaal. Grafische zijn de landschappen indrukwekkend, al bewegen de poppetjes soms houterig. Pathfinding is kut, maar goed, dat is het enige.

Ontopic:

Ik heb laatst Crusader: No Remorse geprobeerd, omdat ik die vroeger een keer tegenkwam en me toen supergaaf leek. Nu ik hem ff had gespeeld vond ik het maar suf.

Discworld viel ook tegen, maar dat was vooral omdat het me niet lukte om te saven (??) Het spel zelf zal denk ik wel geniaal zijn.

Spellen van 10 jaar oud die ik nog wel wil proberen (voor zover nog speelbaar op moderne pc's) zijn Wetlands (actie-adventure in tekenfilm-stijl), Neverhood (klei-animatie adventure), Koala Lumpur (cartoony adventure) en Discworld 2...Maar ja.
Crusader no remorse was voor die tijd ook erg gaaf hoor! Graphics waren behoorlijk en de gameplay was vernieuwend, maar zoals veel ouwe games is het nu gewoon niet cool meer. Ik zou er nu ook geen zak meer aan vinden
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:40
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Little Big Adventure.
Dat was vroeger echt vet om te doen. Tegenwoordig - als het al draait - draait het echt veel te achterlijk snel. Net als GTA1, je rijdt gewoon UIT BEELD! ;x
door lba ben ik uiteindelijk uitgekomen op me lievelings genre... rpg !! :-->
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:41
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik heb trouwens gabriel knigt 3 gevonden op het net... is het in het spaans :--(

heeft iemand gabriel knight 3 voor mij ?

abandomware ;-x ;-x
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 20:44
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
In GTA 1 kun je geloof ik frame limiter aanzetten in game?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:59
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Diablo II nu, gadverdamme. Dat ik dat ooit met plezier zo goed als uitspeelde...

Dat spel verveelt nóóit!!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Little Big Adventure.
Dat was vroeger echt vet om te doen. Tegenwoordig - als het al draait - draait het echt veel te achterlijk snel. Net als GTA1, je rijdt gewoon UIT BEELD! ;x
Little Big Adventure. Wat een geweldig spel was dat. En ja, met een "cpu kill"-progje kan je het spel wel vertragen.

Brengt me op een idee, ik ga LBA 2 eens downloaden. Die heb ik nooit helemaal kunnen spelen.

Edit: LUH, tnx for the tip, ik ben Neverhood aan het downloaden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 16:40
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Little Big Adventure. Wat een geweldig spel was dat. En ja, met een "cpu kill"-progje kan je het spel wel vertragen.

Brengt me op een idee, ik ga LBA 2 eens downloaden. Die heb ik nooit helemaal kunnen spelen.

Edit: LUH, tnx for the tip, ik ben Neverhood aan het downloaden.
zou je mij ook LBA2 dan kunnen sturen ? ik heb 10 jaar geleden ooit eens de demo gespeeld, maar nooit het geheel.

Ik heb nu gabriel knight 2... ook geniaal !
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2008, 18:12
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:

Dat spel verveelt nóóit!!
Dat spel is zo lelijk als de nacht. Zelfs lelijker dan de meeste internetgames die je tegenwoordig allemaal kunt spelen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:36
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Al die games die je opnoemt vermaak ik me nog steeds mee, dus t ligt echt aan jou denk ik.
Bwoah, ik denk dat moest ik nu C&C of RA onder m'n ogen krijgen, het ook niet die status zou hebben als dat ze nu heeft...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
zou je mij ook LBA2 dan kunnen sturen ? ik heb 10 jaar geleden ooit eens de demo gespeeld, maar nooit het geheel.

Ik heb nu gabriel knight 2... ook geniaal !
Ja, nouja, 400+ mb, kan je beter zelf de torrent downloaden.

Maar bij mij werkt ie niet goed, ik krijg verstoord beeld (zeg maar 10 repen van hetzelfde beeld ). LBA1 (oftewel LBA-Win) werkt bij mij daarentegen uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
zou je mij ook LBA2 dan kunnen sturen ? ik heb 10 jaar geleden ooit eens de demo gespeeld, maar nooit het geheel.

Ik heb nu gabriel knight 2... ook geniaal !
Ja, nouja, 400+ mb iso/nrg, kan je beter zelf de torrent downloaden.

Maar bij mij werkt ie niet goed, ik krijg verstoord beeld (zeg maar 10 repen van hetzelfde beeld ). LBA1 (oftewel LBA-Win) werkt bij mij daarentegen uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 10:14
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Hmmm, nooit problemen mee eigenlijk.
Sterker nog, ik vermaak me vaak beter met oude games dan met nieuwe
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 10:22
Duitsers
Duitsers is offline
GTA1 ja. Ik vind GTA2 nog wel tof, maar 1 gaat gewoon niet zo soepel. Tegen auto's aanrennen en schieten en zo, het werkt gewoon niet lekker. En verdraaid moeiluk door de stroeve controls.
De meeste shooters/beat em ups/actiespellen van ouder dan 15 jaar zijn ook zo. En Kingpin vond ik ook niet heel erg leuk toen ik het speelde, maar dat speelde ik maar 10 minuten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 12:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ecstatica II viel mij enorm tegen. Maar dat was vooral omdat hij verscheen in een periode waarin ik zwaar uitgekeken raakte op het eerste deel. Ik snap ook niet meer waarom ik dat ooit zo'n tof spel vond.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 13:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Diablo II nu, gadverdamme. Dat ik dat ooit met plezier zo goed als uitspeelde...

Oh en meer in de richting van wat de TS bedoelt: Command & Conquer, eerste deel. Jaren geleden uitgeprobeerd, maar toch te laat...
Als je Diablo2 nu offline speelt ben je ook verkeerd bezig. Dat houdt inderdaad niemand vol..
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Ecstatica II viel mij enorm tegen. Maar dat was vooral omdat hij verscheen in een periode waarin ik zwaar uitgekeken raakte op het eerste deel. Ik snap ook niet meer waarom ik dat ooit zo'n tof spel vond.
Ecstatica 2 was sowieso een veel minder sterk deel dan Ecstatica 1. De eerste Ecstatica was tof, mysterieus en extreem spannend door die onverslaanbare weerwolf die overal kon opduiken. Bij Ecstatica 2 had ik het al gauw gezien.

Citaat:
Als je Diablo2 nu offline speelt ben je ook verkeerd bezig. Dat houdt inderdaad niemand vol..
Nja, één keertje doe je dat natuurlijk voor de verhaallijn en om alle quests rustig eens in je eentje te doen, da's best leuk. Kun je daarna online door alle quests heen vliegen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Als je Diablo2 nu offline speelt ben je ook verkeerd bezig. Dat houdt inderdaad niemand vol..
Och, /players 8 en een itemcrack maakt het tijdelijk wel effe fun. Hoef je in elk geval niet meer eeuwenlang Pindleruns en Baal runs te doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Daar zijn programma's voor die dat regelen.
Op XP wel, voor Vista heb ik nog niks gevonden dat ook echt helpt, helaas. Als jij meer weet, laat het weten!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Neverhood is nog redelijk goed te draaien op moderne hardware, alleen onmogelijk te vinden. Gewoon even downloaden dus, lijkt me. Echt een heel bizar spel, maar juist omdat het zo alleen lijkt te staan in de geschiedenis van games, is het een poging waard. Al was het alleen al vanwege de fantastische muziek.
Net uitgespeeld. Erg vet. Toffe graphics ook. En Klaymen ziet er gewoon meesterlijk uit
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 16:14
Verwijderd
Als je, net als ik, na het spelen ervan graag de soundtrack wilt hebben, kan ik je een zoektocht van enkele maanden wel besparen door een simpele pm. Geef maar een gil.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 05:07
Verwijderd
Citaat:
Als je, net als ik, na het spelen ervan graag de soundtrack wilt hebben, kan ik je een zoektocht van enkele maanden wel besparen door een simpele pm. Geef maar een gil.
Oh, heb de torrent al in 5 sec gevonden hoor 155 mb soundtrack als het goed is. Maar bedankt iig.

Citaat:
Ja, nouja, 400+ mb iso/nrg, kan je beter zelf de torrent downloaden.

Maar bij mij werkt ie niet goed, ik krijg verstoord beeld (zeg maar 10 repen van hetzelfde beeld ). LBA1 (oftewel LBA-Win) werkt bij mij daarentegen uitstekend.
Correctie: had de patch nog niet gebruikt, dat zou juist het graphics probleem moeten fixen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Games Game-verslaving
Angelos
28 16-04-2007 16:56
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 22:48
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.