Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 16:46
b-z
Avatar van b-z
b-z is offline
het gebakken ei is na de bruine boterham met kaas toch wel het meest gegeten gerecht in nederland, ik vond het dus errug nodig hier ff een discussietje aan te wijden.
wil iedereen met een orgineel ei-idee het ff plaatsen, thanks people

trouwens ik heb ook nog wel iets creatiefs bedacht

je doet samen met de boter een scheut wisky in de pan en doet op het ei kaas(meesmelten dus), en ham op de boterham( liefst 2 plakken)
__________________
B-Z de muggenterrorist, een gevreesde held in strijd tegen de jeuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 17:10
Verwijderd
Mja, ik eet altijd twee mooie spiegeleieren op twee boterhammen met kaas... Is érg lekker... Beetje peper, beetje zout en smullen maar...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:02
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Als ik een ei bak doe ik er meestal gebakken uitjes op en geraspte kaas en die bak ik ook mee. soms ook nog wat gedroogde bieslook en/of peterselie
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:25
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Gibt mir ein Strammen Max! (uitsmijter). Lekker veel mayonaise op twee boterhammekkes, laagje tomaten, gebakken ei dr overheen en voilá! En natuurlijk de augurkjes ernaast. Smullen!
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:43
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Lust geen gebakken ei, alleen is Fu yong hai
(chinees gerecht, gèèn idee hoe je 't schrijft) wel lekker.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 22:25
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
eitje in de pan bakken, geraspte kaas erbij, wat zout en peper, en dan vernielen maar!
lekker in kleine rot stukjes prakken en op brood doen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 12:39
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
scrumbled eggs with bacon... ei met spek dus, niet bakken als uitmsijter of omelet maar gewoon lkkre stukjes ei.. jammie
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 13:14
fib
Avatar van fib
fib is offline
Je pakt een bakpan, zet het op het vuur, boter erin, champions. Ondertussen pak je 1 of 2 scharrel/gras eieren , controleerd of ze nog goed zijn, sla ze kapot in een beker, koffie melk er bij. Als de champions goed zijn haal je ze uit de pan, dan bak je het ei, voegt de champions er aan toe.

eet smakelijk!¡!
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 19:51
greetje
Avatar van greetje
greetje is offline
een gekleurd paaseitje is ook wel lekker zeker rond deze tijd
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 20:19
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
je klopt 3 eieren stuk in een bekken, goojt er wat koksroom bij. gooi in een pan boter en braad daar tomaten, ui, prei, champignons is. Gooi daarna de ei erbij en bak er een omelet van (omelet is in de vorm van een half rondje, halve pan) en doe er nog wat lkkr kruiden bij, itiliaanse kruiden, basilicum, paprikapoeder alles wat je lekkr vind
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:20
Sundae
Avatar van Sundae
Sundae is offline
champignons, paprika, geraspte kaas...etc...je kunt eigenlijk bijna alles erbij gooien!
__________________
le bon bonbon napoleon
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 22:53
Verwijderd
Ik vind gebakken ei alleen maar lekker als er niks bij gebakken wordt. Als het ei op mijn brood ligt doe ik er altijd tomaten ketchup bij.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 16:31
blackcamel
Avatar van blackcamel
blackcamel is offline
Altijd spek onder je ei! en kaas erop!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 16:44
Sundae
Avatar van Sundae
Sundae is offline
Broodje ei
__________________
le bon bonbon napoleon
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:51
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
ik lust de laatste tijd geen ei meer, vast omdat ik het teveel heb gegeten. Nuja, normaal eet ik dus
of een paardenoog (zo noemen wij hier spiegeleieren) met dan veel peper

of scrambled eggs (zo al in stukjes) met een flinke scheut tabasco en dan mixen met tomatenketchup, op het brood (zonder korstjes)
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:52
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
een geklutst ei maken in een grote koekenpan, in stukjes snijden en ook knakworstjes en uien bakken door elkaar doen en schransen maar
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:38
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Wat ik wel eens maak zijn drie gebakken eieren, met doperwten, kaas, ontbijtspek, tomaat en kruiden.
Heerlijk.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:58
Verwijderd
Pas nog met mn vriend ommeletten gebakken.
Gewoon eitjes in een kommetje mixen en dan in de pan, plakken kaas erop, ananas stukjes/ringen erop, dubbelvouwen, nog wat kaas erop. Broodje erbij.

We hadden niks anders in huis dan kaas en ananas, dus. Maar spek, ui, tomaat etc is ook heel lekker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2003, 23:14
Mardrax
Mardrax is offline
mn favo "ik verveel me en mn ma is niet thuis, laat ik maar eens wat eetbaars maken" maaltijd

men neme per persoon:
-1 tortilla/wrap/hoediedingentegenwoordigookgenoemdworden
-eitje of 3, 4
-groeten(ui, paprika, tomaat)/vlees/kaas/kruiden/watjehartjemaarbegeert
-1 flinke koekenpan, groot genoeg om dat tortilla ding in kwijt te
kunnen, of in ieder geval groot genoeg om elk stukje van de tortilla de pan aan te laten raken als je hem tegen de opstaande randen aandrukt, liefst met deksel
-1

fruit groenten en bak vlees gaar enzo. mik ei in een beker of beslagkom ofzo, gooi er wat kruiden naar smaak doorheen, gooi er optioneel wat geraspte kaas doorheen, klop het geheel los, of klop het helemaal op als je er zin in heb/als je veel honger heb.
mik ei/kruiden/kaas in pan, bij de groenten. laat het geheel een tijdje opstaan(deksel gebruiken als je er een bij de hand heb), tot het vast genoeg is(niet helemaal vast) om de volgende handeling uit te voeren:
het tortillading op het bord leggen, dit ondersteboven(bord boven) boven de pan houden, geheel omkeren zodat ei op tortilla valt (hoe ingenieus ). wat olie in de pan, tortillading er in (als pan te klein is voor de tortilla de tortilla tegen de opstaande randen van de pan aandrukken), met ei erop. geheel op zacht vuur nog even laten staan tot je denkt dat et wel goed zit.

resultaat: tortilla-met-ei-pizza ofzo, of als de pan te klein was een tortillaschaal met ei/omelet achig iets erin 0_o

optioneel: groente fruiten en vlees gaar bakken, allebei uit pan halen, wat olie in de pan, tortilla erin (randen aandrukken), groenten en vlees op tortilla gooien, ei eroverheen gieten, deksel op pan en bakken op laag vuur tot het ei helemaal vast is. stuk minder werk en ziet er nog beter uit ook
__________________
"Inter deum et diabolum semper musica est"
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:01
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik eet altijd mn ei anders

soms in wentelteeftjes (daar heb je ook ei voor nodig ja)

soms gebakken
soms omelet
soms spiegelei

soms 2 eieren

soms zachtgekookt ei
soms hartgekookt ei

soms ei helemaal eerst nog geroerd zodat het hele ei geel geworden is
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:03
Verwijderd
Ik eet eigenlijk nooit gewoon gebakken ei, maar ik kluts het altijd met een fijngesneden uitje en geraspte kaas. Lekker! Of zo'n zakje boerenomelet of Chinese omelet uit de supermarkt (het merk is me even ontschoten).
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:17
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
op eigen risico..

voor 2 personen :]

men neme 2 eieren en 2 porties hawaiaanse paddo's. klop het ei en de fijngesneden paddestoeltjes goed door en gooi er wat melk, zout en peper bij.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:27
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Men neme 2 eieren, men klutse ze in een mok, men gooie ze in een pan, men doet wat kruiden op, men bakke het en men ete het op.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:31
maysa
maysa is offline
gewoon eiers klutsen er kaas in smijten azo van die voor op spaghetti dan brokken tonijn en blokjes gezouten spek en een beetje caramelsaus dan bakken en er nog wat kaneel op smijten
__________________
eenzame zwerver aanhanger van mijn eigen denken en doen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:35
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-04-2003 @ 21:17:
op eigen risico..

voor 2 personen :]

men neme 2 eieren en 2 porties hawaiaanse paddo's. klop het ei en de fijngesneden paddestoeltjes goed door en gooi er wat melk, zout en peper bij.
hehe hier kies ik voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pysaaigoras #1301
Miekje*
500 03-02-2011 19:38
De Kantine Weerwolfspel #24
Spelleider
500 31-10-2006 12:47
Lichaam & Gezondheid Voeding- en gezondheidstopic #14
Verwijderd
500 04-10-2006 17:59
Eten & Drinken Wat heb je vanavond of gisteravond gegeten?
Verwijderd
492 09-12-2004 22:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.