Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2001, 13:51
metzondernix
metzondernix is offline
Ik hoor muziek. Uit de boxen naast de computer. Alleen thuis dus draai ik Jazz. Papa vindt dat niet mooi. Het zweeft: die muziek. zweeft. door de kamer, door mijn hoofd. ik heb een vreemd gevoel in mijn buik, alsof ik op het punt sta in tranen uit te barsten. komt dat door die muziek? huilen om muziek? dat vond ik toch zo'n onzin? ik kijk met een clownesk, wat melancholisch, treurig lachje in de spiegel. malloot. ik wil zo graag clown worden. ik zie het voor me. die mooie, rode tuinbroek die te groot is, die ik van mama heb gekregen. met een wit gezicht, rode mond, rode neus, wit met zwarte lijnen onder en boven mijn ogen. ik stap voorzichtig de piste in. er is één spot op mij gericht, ik zie niets van mijn publiek. ik doe alsof ik al die gezichten bekijk. wie kijk ik nu recht in zijn of haar ogen? dat zijn vast mooie ogen. de muziek waait om me heen. ik kijk een beetje hulpeloos, precies met dít lachje naar de mensen. ik haal een ei uit mijn zak. en nog een. en nog een. drie eieren. ik bekijk ze. mooie eieren. ik wil ermee jongleren. heel graag! ik gooi ze voorzichtig op. het gaat! ik kijk blij naar het publiek. blij, stralend. een ei valt. op de grond. kapot. mijn mooie ei is kapot. de andere eieren leg ik op een tafeltje naast me. ik ga op mijn hurken zitten, naast het ei. het kapotte ei. het mooie, kapotte ei. ik kijk treurig, onbeschrijfelijk treurig. de mensen in het publiek giechelen en ik schudt langzaam mijn hoofd. streel met één vinger het stukje eierschaal dat niet aan gruzelementen ligt. ik zie het helemaal voor me. precies het goede nummer dit. ik hoor de deur. ze zijn weer thuis. ik zucht eens diep en zet de radio uit. het voelt alsof er een ei is kapotgegaan in mijn buik. zo voelt dat. als een kapot ei. wat treurig.
-----------------------------------------------------------------------
zo. even nog een vraagje: wat vinden jullie van clownerie? voor mij is het de grootste en mooiste kunst van de wereld.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2001, 14:50
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
alsof er een ei is kapotgegaan in je buik...
ja dat is het gevoel! DAT IS HET!
onwijs lief verhaaltje, ontroerend... en geïnspireerd misschien??

clownerie is een Kunst. een werkelijke Levenswijsheid ook. je kunt het wel een beetje leren, maar je moet het ook hebben in je.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 13:20
metzondernix
metzondernix is offline
clowns, en dan vooral pierrots zijnn echte kunstenaars. ik ben er gek op, en dat weten ze niet, hè?
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 16:02
flurry
flurry is offline
Mijn pianoleraar is clown in z'n vrije tijd.. Keistoer is dat! Echt heel gaaf!

clownen roelen..
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 13:34
metzondernix
metzondernix is offline
Pierrots vooral... Hmmm. Heb je I-clowns gezien? Mooie film hoor! Ehm! Hoe heet jouw pianoleraar??
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 13:57
flurry
flurry is offline
Wouter.. achternaam weeknie.. tis een belg iig
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 23-10-2001, 14:40
metzondernix
metzondernix is offline
wauw... een clownpianoleraar!
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.