Oud 11-09-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 17:31 :


In de tijd van de heksenvervolging in Europa zijn er ook massaal katten gedood, omdat zij de duivel in zich zouden herbergen. Er volgde een een ratten en muizenoverlast, die toen namelijk hun natuurlijke vijand kwijt waren, en die plaag heeft er voor gezorgd dat onder andere de pest, die immers verspreid wordt door rattenvlooien, zo wild om zich heen kon grijpen.

Katten zijn niet alleen gemene vogeltjesmoordenaars, maar ook nuttige ongediertebestrijders. Al die vogeltjes zouden trouwens massaal verhongeren als ze allemaal bleven leven, omdat er een tekort aan insecten zou ontstaan voor al die hongerige maagjes.
Kijk en nu maar weer eens een serieus antwoord van mezelf.

Wat je zegt is waar, en op zich wil ik dat ook niet bestrijden, ware het niet dat een kat geen onderscheid maakt tussen een konijn en een rat. Kortom, of het nu een huisdier, of ongedierte is, ze moorden toch wel. En als ze dan het slachtoffer nog ff opaten, dan was er dus ook niet zoveel troep, als dat je die hebt van bijvoorbeeld een vogel. Maar omdat ze dus thuis hun buikje rond eten, is die noodzaak er niet, en kan ik ( of mijn ma ) de bloederige (veren) resten opruimen.

Puur natuur, prima, maar ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Mag ik de zooi dan in de tuin van de katteneigenaar dumpen?

Want kijk: je gaf al aan: die vogels gaan dan toch wel dood, door ondervoeding, en ik weet niet wat een wredere dood is, een kat die zijn prooi doodspeelt, of een hongerdood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 19:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Katten vallen niet snel een konijn of een rat aan: dat is ze te groot. Alleen katjes die van hun moeder leren hoe ze een rat moeten doden, zullen ratten aanvallen, en misschien dus ook konijnen. Rattenvangers zijn echter in de minderheid.

Onze katten houden ons huis muisvrij, en daar ben ik persoonlijk heel erg gelukkig mee.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 19:37 :
Katten vallen niet snel een konijn of een rat aan: dat is ze te groot. Alleen katjes die van hun moeder leren hoe ze een rat moeten doden, zullen ratten aanvallen, en misschien dus ook konijnen. Rattenvangers zijn echter in de minderheid.

Onze katten houden ons huis muisvrij, en daar ben ik persoonlijk heel erg gelukkig mee.
heerlijk, dat je op de rest van mijn post ingaat.....


juist jullie huis, maar mijn huis houden ze vogelvrij, en daar ben ik minder van gecharmeerd, ik kan je vertellen: ik ruim liever vogelpoep op dan lijkdelen van vogels, die ik door de tuin bij elkaar kan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 19:41 :
heerlijk, dat je op de rest van mijn post ingaat.....


juist jullie huis, maar mijn huis houden ze vogelvrij, en daar ben ik minder van gecharmeerd, ik kan je vertellen: ik ruim liever vogelpoep op dan lijkdelen van vogels, die ik door de tuin bij elkaar kan zoeken.
Kunt er ook voor kiezen om de vogels uit je tuin te weren, heb je helemaal nergens last van, katten blijven weg want er zijn geen vogeltjes meer dus jullie tuin is niet aantrekkelijk, vogeltjes worden niet gedood door de kat dus hoef jij geen lijkjes op te ruimen, iedereen blij. Maar daar ben jij weer niet van gecharmeerd, wat logisch is, maar er is gewoon verdomd weinig tot niets tegen te doen dat zo'n kat die vogels vermoord en de helft laat liggen. Meeste katten nemen hun prooi mee naar huis trouwens en laten ze daar bij de voordeur liggen zodat het eigen baasje de troep op mag ruimen, dus katten eigenaren hebben daar evenveel last van, maar ze houden van die kat dus dat is het nadeel wat je als katten eigenaar voor lief neemt. Als jij elke dag lijkjes moet ruimen in je achtertuin als gevolg van katten acties en je spreekt de eigenaar van de kat aan die daarvoor verantwoordelijk is, het lijkt me stug dat die eigenaar niet zou willen helpen om de boel op te ruimen.
Andere opties? Zijn er niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 17:31 :
[B]Er volgde een een ratten en muizenoverlast, die toen namelijk hun natuurlijke vijand kwijt waren, en die plaag heeft er voor gezorgd dat onder andere de pest, die immers verspreid wordt door rattenvlooien, zo wild om zich heen kon grijpen.
De plaag kwam vooral doordat er veel afval rondslingert. De pest die er kwam werd verspreid door een rat die de ziekte had meegenomen via schepen die hier kwamen. Daardoor heeft de rat een verkeerd beeld gekregen. Die wordt nu per definitie gezien als ziekteverspreider en ongediertje. Terwijl die dieren juist nuttig zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:57
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-09-2005 @ 19:55 :
De plaag kwam vooral doordat er veel afval rondslingert. De pest die er kwam werd verspreid door een rat die de ziekte had meegenomen via schepen die hier kwamen. Daardoor heeft de rat een verkeerd beeld gekregen. Die wordt nu per definitie gezien als ziekteverspreider en ongediertje. Terwijl die dieren juist nuttig zijn.

Alle dieren zijn nuttig zodra ze niet overbevolkt raken. Ieder dier heeft zijn eigen nut. Maar als er teveel van dat soort dier zijn, dan verandert dat nut vaak in een kwelling, de balans raakt dan verstoord.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 19:53 :
Kunt er ook voor kiezen om de vogels uit je tuin te weren, heb je helemaal nergens last van, katten blijven weg want er zijn geen vogeltjes meer dus jullie tuin is niet aantrekkelijk, vogeltjes worden niet gedood door de kat dus hoef jij geen lijkjes op te ruimen, iedereen blij. Maar daar ben jij weer niet van gecharmeerd, wat logisch is, maar er is gewoon verdomd weinig tot niets tegen te doen dat zo'n kat die vogels vermoord en de helft laat liggen.


Andere opties? Zijn er niet.
de kat binnenhouden?? ik hou de hond ook binnen, omdat hij bijvoorbeeld de weg op kan schieten, of omdat hij onschuldige passanten lastig zou kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:12
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 20:07 :
de kat binnenhouden?? ik hou de hond ook binnen, omdat hij bijvoorbeeld de weg op kan schieten, of omdat hij onschuldige passanten lastig zou kunnen vallen.
Kat binnen houden valt onder dierenmishandeling, katten zijn buitendieren en als eigenaar ben je verplicht om te zorgen dat de kat naar buiten kan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 19:57 :
Alle dieren zijn nuttig zodra ze niet overbevolkt raken. Ieder dier heeft zijn eigen nut. Maar als er teveel van dat soort dier zijn, dan verandert dat nut vaak in een kwelling, de balans raakt dan verstoord.
De mens bepaald altijd wat plagen zijn. Ik zie een tijdelijke overpopulatie, maar de mens zegt al vaak dat het een plaag is.
Definitie van plaag is dus vooral een meningsvormend oordeel van de mens over een bepaald dier waarvan deze last heeft.
Kortom egoistische insteek

Balansen moeten gevonden worden. Dat kan soms even duren en kan betekenen dat de ene keer een grote populatie komt of een kleine populatie. De natuur is 1 groot geheel van schommelingen daarin. De balans is pas zoek wanneer we een statische natuur hebben. Dat is dus wanneer we beheren. Dus waarin we bepalen hoeveel dieren er mogen zijn etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 20:12 :
Kat binnen houden valt onder dierenmishandeling, katten zijn buitendieren en als eigenaar ben je verplicht om te zorgen dat de kat naar buiten kan.
Ben ik niet met je eens, je bent verplicht een kat genoeg ruimte te geven, en sómmige katten zijn idd niet gelukkig als ze niet naar buiten kunnen, maar er zijn ook genoeg theemutsen die niet naar buiten hoeven of zelfs wíllen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:37
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 20:17 :
Ben ik niet met je eens, je bent verplicht een kat genoeg ruimte te geven, en sómmige katten zijn idd niet gelukkig als ze niet naar buiten kunnen, maar er zijn ook genoeg theemutsen die niet naar buiten hoeven of zelfs wíllen.
Uiteraard, maar als je kat een buiten kat is, dan mishandel je em door em verplicht binnen te houden. En dat lukt je trouwens ook niet, je hoeft maar 1 keer die deur zelf door te gaan en die kat is er al langs geglipt
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Njah dat is waar Laat ik het anders zeggen, als ik een redelijk groot huis zou hebben, in een buurt zou wonen waarvan ik weet dat er mensen zijn die katten haten en ik een kitten zou krijgen, zou ik probéren om er een binnen- of 'eigen tuin' kat van te maken Als zo'n beestje gewent is om lekker rond te struinen is het idd erg zielig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:49
TechXP
TechXP is offline
Ik vind het nemen van een kat omdat JIJ graag een kat wilt al dierenmishandeling. Omdat je daarmee bepaald voor het dier.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dus alle mensen die een kind genomen hebben, zijn schuldig aan kindermishandeling?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 20:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
De meeste katten in Nederland zijn "geholpen", zoals dat heet. Deze katten hebben een territorium wat niet veel verder gaat dan de eigen tuin of die van de directe buren. Katers hebben dan een wat groter gebied dan poezen.

Het beste middel om een vreemde kat uit de tuin te houden, is zelf een kat nemen. Die accepteert geen indringers.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 20:37 :
Uiteraard, maar als je kat een buiten kat is, dan mishandel je em door em verplicht binnen te houden. En dat lukt je trouwens ook niet, je hoeft maar 1 keer die deur zelf door te gaan en die kat is er al langs geglipt
Als je kat een buitenkat is had je hem ten eerste al nooit moeten kopen, tenzij je een tuin hebt van een aantal vierkante kilometer.
Jouw keuze is om het toch te doen... maar dan niet gaan zeuren als er eens iets met je kat zou gebeuren
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 20:50 :
De meeste katten in Nederland zijn "geholpen", zoals dat heet. Deze katten hebben een territorium wat niet veel verder gaat dan de eigen tuin of die van de directe buren. Katers hebben dan een wat groter gebied dan poezen.

Het beste middel om een vreemde kat uit de tuin te houden, is zelf een kat nemen. Die accepteert geen indringers.
Ik hou al niet van katten, dus no-way dat ik een kat neem, al helemaal niet omdat dat zou moeten om de kat van de buren uit mijn tuin te houden, dan toch maar de buks
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 20:12 :
Kat binnen houden valt onder dierenmishandeling, katten zijn buitendieren en als eigenaar ben je verplicht om te zorgen dat de kat naar buiten kan.
tja, een kat is ook niet bepaald een goed gedomesticeerd dier heh??

@ juno: je voorstel is belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:33
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:08 :
Als je kat een buitenkat is had je hem ten eerste al nooit moeten kopen, tenzij je een tuin hebt van een aantal vierkante kilometer.
Jouw keuze is om het toch te doen... maar dan niet gaan zeuren als er eens iets met je kat zou gebeuren

Dat weet je ook echt als je een kittentje koopt die net bij de moeder weg kan. Dat is niet van te voren te voorspellen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:34
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:09 :
Ik hou al niet van katten, dus no-way dat ik een kat neem, al helemaal niet omdat dat zou moeten om de kat van de buren uit mijn tuin te houden, dan toch maar de buks

Je valt in herhaling Maakt verder niet uit, als jij die kat af wilt schieten, je doet maar. Ga dan alleen niet klagen als je een schadeclaim aan je broek hebt hangen en een mooi tijdje cel mag doen en een boete mag betalen van de rechter
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:37
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 19:41 :

juist jullie huis, maar mijn huis houden ze vogelvrij, en daar ben ik minder van gecharmeerd, ik kan je vertellen: ik ruim liever vogelpoep op dan lijkdelen van vogels, die ik door de tuin bij elkaar kan zoeken.
Het is niet alsof een kat een vogel te grazen neemt en deze helemaal kapot begint te scheuren zodat alle stukken alle kanten opvliegen en zoals AngelLena zegt als een kat de vogel niet opeet brengt hij deze bij zijn baasje. Hij neemt hem iig mee naar huis, je kan het je toch niet veroorloven als kat dat een andere kat met jou vangst vandoor gaat. En dan is het toch het probleem van de baas. Dat wordt dan toch alleen vogelpoep opruimen voor jou.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:34 :
Je valt in herhaling Maakt verder niet uit, als jij die kat af wilt schieten, je doet maar. Ga dan alleen niet klagen als je een schadeclaim aan je broek hebt hangen en een mooi tijdje cel mag doen en een boete mag betalen van de rechter
Maar dat valt dan vaak niet te bewijzen, katten verdwijnen zo vaak, en als hij het 'netjes' doet, zal er geen haan naar kraaien.....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 21:37 :
Het is niet alsof een kat een vogel te grazen neemt en deze helemaal kapot begint te scheuren zodat alle stukken alle kanten opvliegen en zoals AngelLena zegt als een kat de vogel niet opeet brengt hij deze bij zijn baasje. Hij neemt hem iig mee naar huis, je kan het je toch niet veroorloven als kat dat een andere kat met jou vangst vandoor gaat. En dan is het toch het probleem van de baas. Dat wordt dan toch alleen vogelpoep opruimen voor jou.
je hebt ongelijk, en het is dat ik te belazerd ben geweest om foto's te maken van het resultaat van een kat die een merelnest in onze heg heeft gestroopt......
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:40
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 21:39 :
je hebt ongelijk, en het is dat ik te belazerd ben geweest om foto's te maken van het resultaat van een kat die een merelnest in onze heg heeft gestroopt......
heb je gezien dat het een kat was? want je mag voor mij echt foto's maken van alle restjes vogel maar je kan het pas echt ondersteunen als je een foto hebt waarop je het de kat ziet doen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:33 :
Dat weet je ook echt als je een kittentje koopt die net bij de moeder weg kan. Dat is niet van te voren te voorspellen.
Dan leer je hem/haar dat aan
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:34 :
Je valt in herhaling Maakt verder niet uit, als jij die kat af wilt schieten, je doet maar. Ga dan alleen niet klagen als je een schadeclaim aan je broek hebt hangen en een mooi tijdje cel mag doen en een boete mag betalen van de rechter
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 21:37 :
Maar dat valt dan vaak niet te bewijzen, katten verdwijnen zo vaak, en als hij het 'netjes' doet, zal er geen haan naar kraaien.....
dat dus
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 21:37 :
Maar dat valt dan vaak niet te bewijzen, katten verdwijnen zo vaak, en als hij het 'netjes' doet, zal er geen haan naar kraaien.....
Een buks maakt aardig wat herrie
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:42 :
Een buks maakt aardig wat herrie
Als er buiten met een buks geschoten wordt hoor je dat niet als je binnen voor de tv zit
En dan nog is dat geen bewijs... het geluid van een buks...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:43
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:41 :
Dan leer je hem/haar dat aan

katten.... aanleren.... You're funny
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:43 :
katten.... aanleren.... You're funny
Dan maak je hem alsnog af
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:44
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:42 :
Als er buiten met een buks geschoten wordt hoor je dat niet als je binnen voor de tv zit
En dan nog is dat geen bewijs... het geluid van een buks...

wedje leggen?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:42 :
Een buks maakt aardig wat herrie
een luchtbuks valt wel mee hoor. En bovendien, er is ook zoiets als een blaaspijp, met giftige pijltjes, of een stoeptegel. ( maar dat is alleen praktisch op een zanderige ondergrond, en een kat die stilstaat. )
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:44
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:43 :
Dan maak je hem alsnog af

toe dan... Wij wachten...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:44
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 21:44 :
een luchtbuks valt wel mee hoor. En bovendien, er is ook zoiets als een blaaspijp, met giftige pijltjes, of een stoeptegel. ( maar dat is alleen praktisch op een zanderige ondergrond, en een kat die stilstaat. )
En aangezien katten bijna nooit stilstaan geef ik je dat te doen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:44 :
wedje leggen?
hahaha een buks hoor je echt niet
De rechter ziet je al aankomen, ja meneer, ik hoorde het echt hoor, als enige ja...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:44 :
En aangezien katten bijna nooit stilstaan geef ik je dat te doen.
Nee, want hoogstwaarschijnlijk zou ik mezelf er meer schade mee aanrichten dan de kat

Of een strik.....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
achja, wel leuk allemaal, maar het gaat er gewoon om dat je als katteneigenaar de verantwoordelijkheid voor je beest moet nemen. Als dat beest voor overlast zorgt is dat dus niet het probleem van degene die daar last van heeft, maar jouw probleem
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:50
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Uit een eerdere post van TechXP was al te lezen dat er in een buurt gemiddeld zo'n 10 katten zitten. Ik neem aan dat je buren hebt die ook wel eens buiten zitten en niet 24/7 voor de tv. Nou ik zal je zeggen een kat raak je 9 van de 10 keer niet dat is dus al heel vaak schieten en dat op zo'n 10 katten. Ik denk dat het op een gegeven moment wel gaat opvallen...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:48 :
achja, wel leuk allemaal, maar het gaat er gewoon om dat je als katteneigenaar de verantwoordelijkheid voor je beest moet nemen. Als dat beest voor overlast zorgt is dat dus niet het probleem van degene die daar last van heeft, maar jouw probleem
hmm en zo het hele circeltje weer af, tot de 500???
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:52
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:48 :
achja, wel leuk allemaal, maar het gaat er gewoon om dat je als katteneigenaar de verantwoordelijkheid voor je beest moet nemen. Als dat beest voor overlast zorgt is dat dus niet het probleem van degene die daar last van heeft, maar jouw probleem
Ja zo kan je door blijven gaan, jullie willen ze vermoorden en daar reageren wij op en af en toe zie je dit tussen de posts verschijnen:

achja, wel leuk allemaal, maar het gaat er gewoon om dat je als katteneigenaar de verantwoordelijkheid voor je beest moet nemen. Als dat beest voor overlast zorgt is dat dus niet het probleem van degene die daar last van heeft, maar jouw probleem
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
lees het begin maar eens
ik begon niet over doodmaken, iemand anders begon erover dat de niet-eigenaar maar geld uit moest gaan geven... voor een beest waar hij waarschijnlijk niet eens wat mee te maken wil hebben, je weet het wel leuk te vertellen he?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 21:50 :
Uit een eerdere post van TechXP was al te lezen dat er in een buurt gemiddeld zo'n 10 katten zitten. Ik neem aan dat je buren hebt die ook wel eens buiten zitten en niet 24/7 voor de tv. Nou ik zal je zeggen een kat raak je 9 van de 10 keer niet dat is dus al heel vaak schieten en dat op zo'n 10 katten. Ik denk dat het op een gegeven moment wel gaat opvallen...
de kunst van het schieten is dat je je concentreerd op een doel. dus een kat. schieten op het moment dat hij in het beste schootsveld is. ( Dus AB-SO-LUUt NIET als er kinderen of mensen ook maar 500 meter in de buurt zijn ). In een tuin zal er waarschijnlijk per keer een kat zitten, en voor een kat dood is aan 4,5 millimeter kogels moet je goed schieten. 3 schoten vallen niet op, dus heb je een schot om het beest neer te leggen ( romp, bij de nek ) En de overige 2 in zijn hoofd. Het beste neem je op dat moment een kussen mee, die de klap wat dempt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:56
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:54 :
lees het begin maar eens
ik begon niet over doodmaken
Je bent idd niet de eerste die erover begint, maar je gaat er wel mee door en dat zegt al genoeg
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 21:56 :
de kunst van het schieten is dat je je concentreerd op een doel. dus een kat. schieten op het moment dat hij in het beste schootsveld is. ( Dus AB-SO-LUUt NIET als er kinderen of mensen ook maar 500 meter in de buurt zijn ). In een tuin zal er waarschijnlijk per keer een kat zitten, en voor een kat dood is aan 4,5 millimeter kogels moet je goed schieten. 3 schoten vallen niet op, dus heb je een schot om het beest neer te leggen ( romp, bij de nek ) En de overige 2 in zijn hoofd. Het beste neem je op dat moment een kussen mee, die de klap wat dempt.

En heb jij een vergunning voor dat wapen?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 21:56 :
Je bent idd niet de eerste die erover begint, maar je gaat er wel mee door en dat zegt al genoeg
Inderdaad, omdat het probleem hier gewoon afgeschoven wordt op degene die last hebben van de katten ipv de eigenaren en dat vind ik gewoon belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:59 :
En heb jij een vergunning voor dat wapen?
voor een luchtbuks is geen vergunning verplicht, een dergelijk wapen heeft mijn buurjongen. En we oefenen vaak op afgelegen terreinen, en op schietbanen.

Overigens de winkels die ze verkopen dienen wel een vergunning te hebben
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 21:59 :
En heb jij een vergunning voor dat wapen?
vanaf 18 jaar is geen vergunning nodig

Edit: Louis armstrong was me voor
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:04
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-09-2005 @ 00:17 :

Want als mensen het echt helemaal gehad hebben met die beesten (ik sta dus op dit randje) dan snap ik inderdaad waarom ze die beesten af zouden maken. Hier hebben we echt onwijs veel last van al die katten en de baasjes reageren hetzelfde als jullie hier, die lachen me uit en zeggen dat dat mijn probleem is, maar als ik dan een buks pak en ik schiet op ze, of ik vergiftig ze (het is tenslotte mijn probleem, dus ik los het op) dan ben ik de boosdoener
Ik denk toch echt dat je het zelf zegt en dat wij het niet op je afschuiven.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 22:02 :
voor een luchtbuks is geen vergunning verplicht, een dergelijk wapen heeft mijn buurjongen. En we oefenen vaak op afgelegen terreinen, en op schietbanen.

Overigens de winkels die ze verkopen dienen wel een vergunning te hebben

Luchtbuks niet, vuurwapen wel, dus zodra jij met munitie gaat werken, heb jij een vergunning nodig en moet je een kluis hebben voor je munitie en wapens.

Maakt verder ook niet uit, maar hou er wel even rekening mee dat als jullie vervelend gaan worden tegenover katten met wapens, dat je ook op een bezoekje kunt rekenen van de politie die komt controleren op illegaal wapen bezit en gebruik.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 22:05 :
Luchtbuks niet, vuurwapen wel, dus zodra jij met munitie gaat werken, heb jij een vergunning nodig en moet je een kluis hebben voor je munitie en wapens.

Maakt verder ook niet uit, maar hou er wel even rekening mee dat als jullie vervelend gaan worden tegenover katten met wapens, dat je ook op een bezoekje kunt rekenen van de politie die komt controleren op illegaal wapen bezit en gebruik.
er komt bij een luchtbuks geen vuur kijken, het kogeltje ( die geen kruit bevat, alleen maar koper, of lood ) explodeert niet. Dus in die zin is het geen vuurwapen. en mag je ze gewon hebben.

En nogmaals, wie komt erachter. Ik ga natuurlijk niet schieten op een kat waarvan ik niet zeker ben dat ik hem niet goed kan raken. Anders ontkomt hij, en kan hij me inderdaad verraden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.