Oud 20-07-2009, 23:46
Hoi-met-anna
Hoi-met-anna is offline
Ik zoek ook een boek. Het boek gaat over huis en inrichting. Er staan tips in over hoe je met (oude ?) materialen leuke dingen kunt doen met je meubels. Volgens mij stond er ook een stuk in over een hemelbed maken, gebruik van pallets voor bedbodem, kratjes voor tafels. Volgens mij ging het van keuken tot slaapkamer.
In het boek worden pen/inkt tekeningen gebruikt in zwart. ( een beetje van die tekeningen die ook in het klein in de krant en op jaarkalenders staan) Er staat volgens mij aardig wat tekst bij en het boek is ook best dik. Het is geen pocket, zo'n kleintje, maar wel kleiner dan a4.

Ik heb het idee dat het een beetje geel/groenige kaft (zachte kaft) heeft. Maar daar kan ik me ook heel goed in vergissen!!!

Het is al een aantal jaar geleden dat ik al in dit boek keek. 7 of 8 jaar geleden had ik het boek al. Nu ben ik het kwijt!!!!

Kan IEMAND me helpen!! Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb!

Groetjes! Anna
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2009, 11:29
Spacekippiee
Spacekippiee is offline
Ik zoek ook een boek. Ik zoek hem al 2 jaar lang, en het is iets dat ik heb gelezen in mijn jeugd.
Ik weet alleen flarden ervan. Het was een boek met allemaal kleine verhaaltjes.
Eén van die verhalen ging over een dag dat er niemand meer doodging. Geen vliegtuigen stortten meer neer, en moordenaars die bijna iemand wilden vermoorden kapten af of kregen spontaan armpijn zodat ze niet konden moorden.
Weer een ander klein stukje ging dan over die jongen die het zeg maar verteld, en hij zoekt dan iemand die in zijn oor fluitstert dat hij niet stom is, en hangt dan een advertentie op in de supermarkt. Eén meisje reageert, en zij had dan een speciale zintuig, dus ze wist precies wanneer ze langs moest komen om in zijn oor te fluisteren dat hij niet stom is etc.
Ja, het klinkt allemaal heel vaag. Maar dit is nog zo'n beetje dat ik weet.
Het had een hele vage titel. En het was een klein dun boekje. Ik wil hem heel graag weer hebben, omdat het een belangrijk deel voor me is. Helaas heb ik het uit het oog verloren.
Hulp, alsjeblieft?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 19:15
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Hello,
Ik ben op zoek naar een jeugdboek dat ik jaren geleden gelezen had, maar ik ben de titel vergeten. Het gaat over een jongen die blijkbaar bijna alleen op de wereld is, (iedereen was dood denk ik), en reist en ontmoet mensen die overleefd hebben ... wel, zoiets
Misschien heeft imand een idee ?
Het zal het vast niet zijn, maar toch een poging: Alleen op de wereld - Hector Malot? Dat is iig een bekend kinderboek van gemaakt en het gaat over een jongen (Remi) die alleen rondreist en allerlei mensen ontmoet (alleen is dat 'alleen' zijn figuurlijk want de rest van de wereld is niet uitgestorven )
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 11:31
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik weet niet zeker of dit een boek of een film was maar:

Er is een scène dat de hoofdpersoon aangesproken wordt door iemand van autoriteit. Diegene slaat heel de tijd met een zweep of stok tegen zijn been aan en de hoofdpersoon vraagt zich af waarom dat autoritaire persoon geen pijn schijnt te voelen terwijl hij steeds harder begint te slaan. Later blijkt het een robot ofzo te zijn.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 00:02
Amaena
Amaena is offline
Hoi, ik zoek ook een boek, waarvan ik de naam en/of auteur niet meer weet, of nuja 2 eigenlijk.

De eerste ging over een meisje in een rolstoel dat in een revalidatiekliniek? kwam en verliefd werd op een blinde jongen.
Eigenlijk gaat daar het hele boek over.

Tweede gaat over een meisje dat door de trapkast van haar oma of tante in een mooie tuin terecht komt. Ze ontmoet een vriendinnetje en uiteindelijk valt dat vriendinnetje van de rand van de tuin.
Iig dat is ong wat ik me kan herinneren.

Is wel zo een 10-15 jaar terug dat ik het gelezen heb.

Oh en eigenlijk nog een haha.

Hoofdrol is voor een lerares, waarvan een leerlinge op haar verliefd word, en eigenlijk ook wel wederzijds is, maar uiteraard is dat een zonde. De mensen om haar heen keren tegen haar.
Was misschien voor een wat oudere generatie dan dat ik zelf was.

Hoop dat iemand iets weet, want van zulke zoekopdrachten slaan de zoekmachines op hol
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 11:01
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Hoofdrol is voor een lerares, waarvan een leerlinge op haar verliefd word, en eigenlijk ook wel wederzijds is, maar uiteraard is dat een zonde. De mensen om haar heen keren tegen haar.
Was misschien voor een wat oudere generatie dan dat ik zelf was.
Die weet ik. Dat is Het rookoffer van Tessa de Loo. Was ooit het Boekenweekgeschenk.

Of toch niet... want er werd een leerling verliefd op de lerares, geen leerlinge...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 11:09
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ernaar te zoeken. Maar helaas is dit niet het boek dat ik zoek. Toch bedankt
Is dat niet Spookliefde van Vonne van der Meer?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 15:16
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Is dat niet Spookliefde van Vonne van der Meer?
Nee, het bleek achteraf een soort van kinderboek met de naam Lucas. Ik heb het in de bieb opgezocht en ik vond het niks. Bedankt voor de moeite.

---

Ik ben op zoek naar een serie. Het was een serie voor kinderen, B- of C-boeken. Het ging over een groep kinderen die door de onverwachtse tussenkomst van een alien de kracht kregen om in dieren te veranderen. Soort van sci-fi dus. Die kinderen moesten dan een dier aanraken en dan kregen ze de kracht om in dat dier te veranderen. Maar het was verboden om meer dan twee uur (volgens mij) in een dier veranderd te blijven, er was een jongen die toch meer dan twee in een dier veranderd was gebleven en die kon niet meer mens worden.

Het is misschien vaag, maar ik vond het zo'n 5 jaar geleden een erg leuke serie en nu wil ik dat m'n broertje ook kennis maakt met die serie maar ik weet de naam niet meer.

Alvast bedankt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:42
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het klinkt als animorphs waar een tvserie van was.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 17:06
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Het klinkt als animorphs waar een tvserie van was.
Oe, dat wat het! Bedankt!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een kinder/jeugdboek. Het gaat over een paar weeskinderen, waarvan de ouders zijn omgekomen bij een mysterieuze brand, waarna zij bij een 'slechte' tante/oom worden ondergebracht die allerlei vreemde dingen doet. Er is een hele reeks boeken van en het heeft naar ik meen een hele lange naam. Ook zijn er films van gemaakt.. Ik geloof dat de boeken een jaar of vijf/zes oud zijn.

Oke, vage omschrijving Maar heeft iemand enig idee hoe deze boeken heten?
Ik weet niet precies, maar misschien Meester van de Zwarte Molen?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 10:29
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Nee die zeker niet
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:28
DiepDenker
DiepDenker is offline
ik heb pas ook een boek gelezen en heb het nu weer nodig omdat je over een nederlands boek een engels stukje moet vertellen. Ik heb alleen geen idee meer hoe het heet en wie het heeft geschreven. Het begint er mee dat een man een bakje met knikkers (?) liet vallen en dat ze allemaal naar één kant van de kamer rolden, ipv zich te verspreiden door de hele kamer. Daarna valt er een raam uit het gebouw, en die man ook. Dat raam snijdt iemand buiten dwars door de midden en die kerel overleeft het ook niet. Het hele boek door komt er steeds meer naar voren dat er een enorme constructiefout is gemaakt met deze wolkenkrabber in een woonwijk. En op het laatst klapt het hele gebouw om. De architect van het gebouw loopt expres naar het gebouw toe, terwijl het omvalt. Hij deed dit omdat hij spijt had dat hij niet beter had nagedacht.

owjah, het is in samengevatte vorm uitgegeven door Readers Digest
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 16:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoi, ik zoek ook een boek, waarvan ik de naam en/of auteur niet meer weet, of nuja 2 eigenlijk.

De eerste ging over een meisje in een rolstoel dat in een revalidatiekliniek? kwam en verliefd werd op een blinde jongen.
Eigenlijk gaat daar het hele boek over.
Susan Sallis - Zolang het nog kan

?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:50
Mrsgillbanks
Mrsgillbanks is offline
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Zoals de rest in dit onderwerp, ben ik ook op zoek naar de titel en auteur van een boek.
Het is volgens mij al behoorlijk oud - ongeveer 20-30 jaar? (heb het gelezen toen ik tussen de 5-12 was)
Ik heb geen idee hoe het boek eruit ziet, en heb alleen een paar vlagen van het verhaal:

Het is een boek waar dieren de hoofdrol spelen, en ik weet niet welk dier in het verhaal de hoofdrol heeft. Het enigste wat ik me nog sterk herinner is dat het een beetje een eng/griezelig verhaal was en dat een kat oid de boosdoener in het verhaal in een pot met stroop gegooid werd en daarna opgelaten werd aan een vlieger en zo iedereen verloste van zijn boosaardigheid... Het was een boek met vooral plaatjes (want daardoor herinner ik me het verhaal het beste op het moment) en misschien wel uit het zelfde tijdperk als het boek van Maurice Sendak - Where the wild things are

Hopelijk zegt dit kleine stukje iemand iets, want ik ben er al zolang naar op zoek en niemand weet waar ik het over heb!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 11:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik zoek een boek. Eigenlijk een paar boeken.
Avi boeken.
Over meneer *naam*. Het was dus een boek over de klas van een basisschool leraar. Een heel beroemd boek in de tijd dat ik in groep 4/5/6 zat, zo'n 8 jaar geleden? De naam van die leraar was ook de naam van het boek, volgens mij was het een Frans klinkende naam.

Ik zoek ook een ander avi boek. Over een heks in de bos die allerlei avonturen beleefde. Het waren een paar boeken over die heks. Eén deel dat ik me herinner ging over dat er een andere heks in 't bos kwam en dat de twee heksen een wedstrijdje toverdrankbrouwen hielden en de 'goeie' heks won omdat de dieren van de bos haar hielpen.

Alvast bedankt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 12:26
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik zoek een boek. Eigenlijk een paar boeken.
Avi boeken.
Over meneer *naam*. Het was dus een boek over de klas van een basisschool leraar. Een heel beroemd boek in de tijd dat ik in groep 4/5/6 zat, zo'n 8 jaar geleden? De naam van die leraar was ook de naam van het boek, volgens mij was het een Frans klinkende naam.

Ik zoek ook een ander avi boek. Over een heks in de bos die allerlei avonturen beleefde. Het waren een paar boeken over die heks. Eén deel dat ik me herinner ging over dat er een andere heks in 't bos kwam en dat de twee heksen een wedstrijdje toverdrankbrouwen hielden en de 'goeie' heks won omdat de dieren van de bos haar hielpen.

Alvast bedankt.
Je eerste beschrijving doet me denken aan de boeken van Jacques Vries. Hij heeft een aantal boeken geschreven over de klas van Meester Jaap. Erg populair bij kinderen toen, nog steeds, denk ik.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 21:31
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Je eerste beschrijving doet me denken aan de boeken van Jacques Vries. Hij heeft een aantal boeken geschreven over de klas van Meester Jaap. Erg populair bij kinderen toen, nog steeds, denk ik.
Oh, bedankt! Wat fijn dat je het zo snel wist!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 08:46
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Graag gedaan. Ik heb vroeger ook erg genoten van Jacques Vriens' boeken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 17:47
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Graag gedaan. Ik heb vroeger ook erg genoten van Jacques Vriens' boeken.
Hehe, eigenlijk vond ik zijn boeken op de basisschool stom omdat iedereen in de klas ze al las . Ik las altijd de boeken die niemand anders las

Maar ik moet toegeven dat zijn boeken inderdaad leuk waren (ik heb ze stiekem thuis gelezen )
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 11:05
Susaaan
Avatar van Susaaan
Susaaan is offline
Citaat:
Ik zoek een boek. Eigenlijk een paar boeken.
Avi boeken.
Over meneer *naam*. Het was dus een boek over de klas van een basisschool leraar. Een heel beroemd boek in de tijd dat ik in groep 4/5/6 zat, zo'n 8 jaar geleden? De naam van die leraar was ook de naam van het boek, volgens mij was het een Frans klinkende naam.

Ik zoek ook een ander avi boek. Over een heks in de bos die allerlei avonturen beleefde. Het waren een paar boeken over die heks. Eén deel dat ik me herinner ging over dat er een andere heks in 't bos kwam en dat de twee heksen een wedstrijdje toverdrankbrouwen hielden en de 'goeie' heks won omdat de dieren van de bos haar hielpen.

Alvast bedankt.
Ik weet de tweede (denk ik). Volgens mij is het: "De Boze Heks".
dat geet over een heks die best wel aardig en zo is, maar ze word de boze heks genoemd omdat ze een rot-humeur heeft. De schrijfster is Hanna Kraan.

Gr,
Susan
__________________
Ik ben Susan ^^
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 11:06
Susaaan
Avatar van Susaaan
Susaaan is offline
Citaat:
Hehe, eigenlijk vond ik zijn boeken op de basisschool stom omdat iedereen in de klas ze al las . Ik las altijd de boeken die niemand anders las

Maar ik moet toegeven dat zijn boeken inderdaad leuk waren (ik heb ze stiekem thuis gelezen )
FOEI
^^ nee, ik had eigenlijk hetzefde probleem.
Hoe Overleef Ik las ik eigenlijk ook veel later
__________________
Ik ben Susan ^^
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 17:11
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik weet de tweede (denk ik). Volgens mij is het: "De Boze Heks".
dat geet over een heks die best wel aardig en zo is, maar ze word de boze heks genoemd omdat ze een rot-humeur heeft. De schrijfster is Hanna Kraan.

Gr,
Susan
Ja! Dat was het. Ontzettend bedankt! Ik wist dat het een titel had die eigenlijk niet bij de heks paste, maar wist niet meer precies wat het was.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 19:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik lees dit nu pas, maar ik wist ook direct: meneer Jaap en de boze heks! Beide erg leuk en ik heb laatst toevallig een boek van de boze heks afgeschreven en ik heb echt staan twijfelen of ik het mee naar huis zou nemen. Toch maar niet gedaan, maar die verhalen zijn zo geniaal
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:14
YumYum
YumYum is offline
Ik weet nog maar heel weinig van het boek

Het was een jeugdboek voor kinderen tussen de 9 en de 14 jaar?? Het gaat over twee meisjes die eerst bevriend zijn en dan verliefd worden op elkaar. Het was nogal een simpel boekje, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan me nog een stukje herinneren dat ze stukjes appel van elkaars buik gingen eten ofzo.

Verder zoek ik in het algemeen jeugdboeken over meisjes die op elkaar verliefd worden. Zodat ik die kan vergelijken, want boeken over jongens die op elkaar verliefd worden trek ik kennelijk aan, maar boeken waar meisjes op elkaar verliefd worden niet.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 16:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Jeugdboeken of ook volwassen boeken? Want bij die laatste zou je bijvoorbeeld de autobiografische boeken van Carry Slee eens kunnen proberen (ook omdat dit wel over haar jeugd gaat), de boeken van Sarah Waters of Anja de Crom. Verder komt in De eerste keer van Caja Cazemier een lesbisch meisje voor, maar ik geloof niet dat ze een relatie met iemand krijgt of zo. Het boek dat je beschrijft, zegt me overigens niets, maar het klinkt interessant.

Verder weet ik het niet, ik vond boeken over lesbische meisjes eng

Deze link kan misschien helpen: http://www.vrolijk.nu/boeken/jeugd-lesbisch.html
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 22:12
YumYum
YumYum is offline
Dank je wel, het liefst adolescenten/jeugdliteratuur aangezien ik dat voor school moet lezen. Ik zal binnenkort eens opzoek gaan naar die boeken, het is vooral als vergelijking en ik begon me serieus af te vragen of boeken over lesbische meisjes überhaupt wel bestonden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:18
M'loes
M'loes is offline
Ik las eventjes dit topic mee en ik voelde me geroepen om te reageren op jouw vraag, YumYum: ik dacht meteen aan 'Zij en Haar' van Dirk Bracke. Ik weet niet of het echt jeugdliteratuur is, maar ik vond zijn boeken altijd erg goed. Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 23:48
YumYum
YumYum is offline
Idunarara schreef:
Ik zoek een kinder/jeugdboek. Het gaat over een paar weeskinderen, waarvan de ouders zijn omgekomen bij een mysterieuze brand, waarna zij bij een 'slechte' tante/oom worden ondergebracht die allerlei vreemde dingen doet. Er is een hele reeks boeken van en het heeft naar ik meen een hele lange naam. Ook zijn er films van gemaakt.. Ik geloof dat de boeken een jaar of vijf/zes oud zijn.

Oke, vage omschrijving Maar heeft iemand enig idee hoe deze boeken heten?


Ik weet welke het is! Ik heb er vandaag nog over gelezen in m'n boek van jeugdliteratuur... Ik ben alleen de naam weer vergeten, ik heb het wel onderstreept dus van het weekeind zal ik het even hier neerzetten.

[b]Volgens mij bedoel je Lemony Snicket (ellendige avonturen)p/b]

M'loes, dankje wel ik ga naar alle boeken kijken in de bibliotheek volgende week. Ik zag dat Maren Stoffels ook iets met lesbische meisjes had, dus ik zal het ff vragen aan een vriendin van mij want die kent haar enzooo. Lekker makkelijk

Laatst gewijzigd op 06-11-2009 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 12:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat is waar ook, in dat boek van Maren Stoffels dat ik laatst las, kwam een lesbisch meisje voor.

Gisteren zag ik in de bieb trouwens ook een jeugdboek staan met de titel 'mijn moeders zijn lesbisch en ik ben ook normaal'.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 08-11-2009 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 12:41
Verwijderd
Citaat:

Verder weet ik het niet, ik vond boeken over lesbische meisjes eng

Deze link kan misschien helpen: http://www.vrolijk.nu/boeken/jeugd-lesbisch.html
Ik ook
Maar uiteindelijk is het toch nog goedgekomen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 14:49
nockyfocky
nockyfocky is offline
Hai allemaal,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een boek en ik kwam hier terecht.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Het gaat om een klein, zwart boekje (klein in de zin dat het zo ongeveer in je hand past) en je moet het dan heel snel bladeren om een soort filmpje te zien.
De kaft is zwart en in het verhaaltje zie je dan een jongen en een meisje die elkaar zoenen en weer stoppen.
Ik heb het ongeveer een half jaar geleden bij Selexyz zien liggen maar daarna nooit meer
wil het alleen heel graag cadeau doen aan mijn vriendje dus..

Als het je bekend voorkomt: LET ME KNOW!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik zoek ook een boek, waarvan ik de naam en/of auteur niet meer weet, of nuja 2 eigenlijk.

De eerste ging over een meisje in een rolstoel dat in een revalidatiekliniek? kwam en verliefd werd op een blinde jongen.
Eigenlijk gaat daar het hele boek over.

Tweede gaat over een meisje dat door de trapkast van haar oma of tante in een mooie tuin terecht komt. Ze ontmoet een vriendinnetje en uiteindelijk valt dat vriendinnetje van de rand van de tuin.
Iig dat is ong wat ik me kan herinneren.

Is wel zo een 10-15 jaar terug dat ik het gelezen heb.

Oh en eigenlijk nog een haha.

Hoofdrol is voor een lerares, waarvan een leerlinge op haar verliefd word, en eigenlijk ook wel wederzijds is, maar uiteraard is dat een zonde. De mensen om haar heen keren tegen haar.
Was misschien voor een wat oudere generatie dan dat ik zelf was.

Hoop dat iemand iets weet, want van zulke zoekopdrachten slaan de zoekmachines op hol
Is die eerste niet 'Het licht in je ogen' van An Rutgers van der Loeff? En die tweede Loving Annabelle?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 13:54
Verwijderd
Ik zoek een boek waarin een meisje dood gaat en vast komt te zitten tussen hemel en hel, dan wordt ze voor een bepaalde tijd teruggestuurd naar aarde om daar het verschil te maken waarna ze uiteindelijk naartoe wordt gestuurd.
Iemand?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 17:21
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik zoek een boek waarin een meisje dood gaat en vast komt te zitten tussen hemel en hel, dan wordt ze voor een bepaalde tijd teruggestuurd naar aarde om daar het verschil te maken waarna ze uiteindelijk naartoe wordt gestuurd.
Iemand?
Eindelijk een boek dat ik ken
Volgens mij bedoel je The Wish List van Eoin Colfer. De Nederlandse vertaling heet De wenslijst.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 01:25
Mrsgillbanks
Mrsgillbanks is offline
Ik wilde het graag nog een keer proberen. Hopelijk leest er iemand die het volgende boek herkent. Alvast bedankt weer.
Grtz.

Citaat:
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Zoals de rest in dit onderwerp, ben ik ook op zoek naar de titel en auteur van een boek.
Het is volgens mij al behoorlijk oud - ongeveer 20-30 jaar? (heb het gelezen toen ik tussen de 5-12 was)
Ik heb geen idee hoe het boek eruit ziet, en heb alleen een paar vlagen van het verhaal:

Het is een boek waar dieren de hoofdrol spelen, en ik weet niet welk dier in het verhaal de hoofdrol heeft. Het enigste wat ik me nog sterk herinner is dat het een beetje een eng/griezelig verhaal was en dat een kat oid de boosdoener in het verhaal in een pot met stroop gegooid werd en daarna opgelaten werd aan een vlieger en zo iedereen verloste van zijn boosaardigheid... Het was een boek met vooral plaatjes (want daardoor herinner ik me het verhaal het beste op het moment) en misschien wel uit het zelfde tijdperk als het boek van Maurice Sendak - Where the wild things are

Hopelijk zegt dit kleine stukje iemand iets, want ik ben er al zolang naar op zoek en niemand weet waar ik het over heb!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 11:28
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik ben op zoek naar een (jeugd)boek over een meisje dat met haar zusje en twee broertjes op zoek gaat naar haar oma. Hun moeder heeft hen achtergelaten in de auto. Zij (in het boek is ze 13 of 14) brengt haar broertjes en zusje naar hun oma. Onderweg strandden ze nog bij hun tante. Haar broertje heet Sammie. Het zusje praat weinig (naam weet ik niet meer), maar is erg muzikaal. De andere broer heet James en hij is erg intelligent.Ze komen uiteindelijk bij hun oma terecht op een redelijk vervallen boerderij en moeten daar hun eigen leven opbouwen, samen met hun oma. Dingen uit het verleden komen naar boven. Er is ook deel waarin oma met de oudste naar de stad gaat om een beha te kopen...

Ik weet dus veel van het verhaal, maar ik weet de titel niet meer. Ik heb de boeken geloof ik wel een x of tien gelezen, maar de titel of schrijfster weet ik echt niet meer. Help!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 11:55
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
De Tillermans - Cynthia Voight Als je er maar lang genoeg mee bezig bent
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 18:05
xSophie
Avatar van xSophie
xSophie is offline
ik zoek een boek, ik weet de titel & de schrijver niet meer. op de kaft stonden speelkaarten en het verhaal gaat over een 'goochelaar' die tweelingen ontvoert om bloederige goocheltruks uit te voeren ;o het is verteld uit het oogpunt van de vader van de laatste tweeling die ontvoerd werd denk ik (: hij vind ze achteraf wel terug. ik zoek dit boek nu al superlang , maar ik vind het egt niet meer! kan iemand helpen?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 11:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
http://www.boekbesprekingen.nl/cgi-b...gi?boek=656879

Deze misschien?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 19:44
Double_P
Double_P is offline
Jaren geleden heb ik een boek gelezen over een jonge man, de hoofdpersoon, die een identieke dubbelganger van zichzelf tegenkomt. Weet het begin niet zo goed meer. De dubbelganger vertelt hem dat hij oorspronkelijk uit een parallel wereld komt en dat hij daar een koning is. Verder wil hij dat de hoofdpersoon tijdelijk zijn plaats inneemt in zijn wereld. In het koninkrijk heerst het geloof in de zon en de maan. Vrouwen dragen donker blauw en zwarte kleren met symbolen van de maan en mannen dragen rood, geel en oranje kleren met symbolen van de zon.
Later in het verhaal komt het hoofdpersoon erachter dit hij misleid was door zijn dubbelganger. Hij was als het ware op de vlucht geslagen toen het tijd naderde voor de uitvoering van een profetie. Namelijk dat de koning om de tien jaar opgeofferd moest worden en de koningin moest uiteraard opnieuw trouwen. De hoofdpersoon was, in tegenstelling tot zijn dubbelganger, een man met een rebelse karakter die niet zomaar genoegen neemt met regels en vreemde tradities. Dus heeft hij een sluwe plan bedacht om onderuit te komen van zijn afgrijselijke lot en iedereen bewijzen dat de wereld niet ten onder gaat als ze van die traditie afzien.

Verder weet ik ook nog dat het boek iets kleiner was dan het gemiddelde formaat, rond de 200 pagina’s en volgens mij stond er op de kaft een man op een grote leeuw. Volgens mij was dat het rijdier in het magische koninkrijk in plaats van paarden.

Klinkt dit bekend?? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 08:20
xSophie
Avatar van xSophie
xSophie is offline
OH DANKU DANKU DANKU
ik zocht het nu al zoo lang
danku echt !
__________________
holding on when you know you should be letting go...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2010, 12:54
Moniekii
Moniekii is offline
Ik zoek een boek, maar weet de titel echt niet!
Ik heb een keer de achterkant gelezen.
Het gaat over een vrouw die een kind krijgt. Na een tijdje word die baby ontvoerd/vermoord. Dit gebeurd hierna nog twee keer. Dit is natuurlijk wel verdacht.. Maar die moeder heeft niet gedaan. Het was volgens mij een waargebeurd verhaal. Misschien dat iemand dit herkent en wel weet wat de titel is?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde het graag nog een keer proberen. Hopelijk leest er iemand die het volgende boek herkent. Alvast bedankt weer.
Grtz.
Oh God, die ken ik. Met zo'n rare voorkant. Maar ik weet niet meer hoe die heet
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 15:09
Rolstoel
Rolstoel is offline
Ik heb, een jaar of 4 (?) geleden een boek gelezen, dat ging over een nieuw team dat door de FBI / CIA opgericht moest gaan worden om de harde criminaltieit te lijf te gaan.
Door het hele boek heen volg je een man die vanuit een andere tak overgeplaatst wordt naar deze groep.
Het begint met de uitnodiging om deel te nemen, dan krijg je een gedetailleerde beschrijving van hoe hij alleen, maar ook met zijn 'wannabe-teamgenoten' traint om toegelaten te worden.
Het eindigt met de ramp "9-11", waar het, dan ingewerkte, team zijn eerste grote opdracht aan heeft.. "Wie deed dit, en waarom zagen we dit niet aankomen ? ".

Ik ben er van overtuigd dat het vertaald was, maar de kans op engelstalig (gezien het onderwerp) is groot...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Hai allemaal,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een boek en ik kwam hier terecht.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Het gaat om een klein, zwart boekje (klein in de zin dat het zo ongeveer in je hand past) en je moet het dan heel snel bladeren om een soort filmpje te zien.
De kaft is zwart en in het verhaaltje zie je dan een jongen en een meisje die elkaar zoenen en weer stoppen.
Ik heb het ongeveer een half jaar geleden bij Selexyz zien liggen maar daarna nooit meer
wil het alleen heel graag cadeau doen aan mijn vriendje dus..

Als het je bekend voorkomt: LET ME KNOW!
ik zou het niet weten, mss gewoon eens vragen bij de selexyz
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 23:41
YumYum
YumYum is offline
Ik heb dit boek een paar jaar geleden in de zomer gelezen, maar ik heb echt geen flauw idee meer wat de titel is!
Het was een vrij dik boek, het speelde zich af in canada op een soort vakantiekamp terrein. En het boek werd verteld vanuit meerdere personen en uiteindelijk kwam het heel mooi samen. Ik vond het echt een boek wat de moeite waard is en nu wil ik het zo graag door een vriendin laten lezen... Iemand?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 00:26
jade1981
jade1981 is offline
Ik ben opzoek naar een titel van een boek. Volgens mij komt het boek uit de jaren 80. Het gaat over een jonge vrouw die Debra of Deborah heet. Haar naam lijkt in het boek erg op een bekende actrice. Ze is van de stoep tegen een auto geduwt. In het ziekenhuis komt ze bij, ze kan zich niets meer herinneren. Ze heeft geheugenverles. Ze wordt opgezocht en opgehaald door een voor haar onbekende man, die haar man blijkt te zijn. Ze gaat met hem mee, en sluit een soort van vriendschap met de huishoudster. Ze probeert haar ervan te overtuigen dat haar man gek is en die haar misschien wel geduwt heeft.
Maar uiteindelijk is het de huishoudster die alles gedaan heeft.
Volgens mij zit er in de titel het woord: web, spin en of gevangen.

Op de omslag van het boek stond volgens mij een plaatje van haar, met donker krullend haar.

Wie kent dit boek
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 22:46
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik weet niet zo goed of dit hier hoort (eigenlijk wel, het hoort hier niet), maar ik zoek een boek. Het boek is van Jonathan Stroud en het gaat om het derde deel van de Bartimaeus trilogie, in het Nederlands. Ik ken de drie Engelse boeken, maar ik heb ooit deel één en twee in het Nederlands cadeau gekregen en ik kan deel drie nergens vinden. Ik heb een brief naar de uitgever gestuurd, naar de schrijver, maar niets terug gekregen (oh wonder). Na veel zoekwerk ben ik er volgens mij achter dat de uitgever van de Nederlandse één en twee (Vassallucci) is overgenomen door Prometheus, waarschijnlijk tussen de vertaling van deel twee en drie in. Op de site van Prometheus is Jonathan Stroud niet te vinden als auteur.
Deel drie heet Ptolemy's Gate in het Engels. Wie weet of deze überhaupt vertaald is naar het Nederlands?
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een boek. Eigenlijk een paar boeken.
Avi boeken.
Over meneer *naam*. Het was dus een boek over de klas van een basisschool leraar. Een heel beroemd boek in de tijd dat ik in groep 4/5/6 zat, zo'n 8 jaar geleden? De naam van die leraar was ook de naam van het boek, volgens mij was het een Frans klinkende naam.
Was dat niet meester Jaap?

En misschien is er al op gereageerd maar ik ben veul te lui om dit hele topic door te lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.