Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 23:08
Laila-chan
Laila-chan is offline
(ik hoop dat dit het goede subforum is.. zo niet neem me niet kwalijk!)

Ik ben Laila, ik ben pas geleden 17 geworden en ik zit sinds Augustus op de Horeca Ondernemer Manager (HOM) opleiding in Leiden.
Dit leek mij op de open avonden en al de info die ik kreeg hartstikke leuk! maar helaas was dit pure schijn. Ik heb vrij veel moeite met de leraren omdat ze meeste tegen over spanning aan zitten, de communicatie is echt gewoon vreselijk en de horeca zint mijn nu eigenlijk helemaal niets meer.
Ik ben een persoon die erg terughoudend is en durfde het feit dat ik ga stoppen eerst niet aan mijn ouders te vertellen, maar uiteindelijk heb ik dit toch gedaan. Eerst waren ze het er niet mee eens maar uiteindelijk wel, en ze hebben er nu vrede mee...

maar dit is het probleem.. ik weet niet wat ik anders wil. Ik heb vanaf de 2'de van de middelbare me op deze opleiding gefocust en niet naar andere scholen gekeken, inmiddels ben ik al een flinke tijd aan het zoeken naar andere opleidingen, maar helaas voor mij vind ik niet wat ik wil.

Ik wou eerst de mode school doen om kostuums te ontwerpen voor o.a. pretparken en het theater, dus niet echt mode maar meer kostuums, helaas vond ik hier alleen een HBO voor.
Ik ben gek op schrijven dus zocht ik op journalistiek, helaas is dit ook echt alleen HBO.
Verder ben ik dol op mensen helpen en research.

Dit is wat info over mij:

Ik ben 17 jaar, heb hier voor VMBO-T gedaan ben op 7 vakken geslaagd met alleen maar voldoendes. Ik ben binnen kort klaar met 1 jaar HOM opleiding. Ik woon in Leiden, ZH
Ik heb gekeken bij het grafisch lyceum in Rotterdam, ik vind het persoonlijk echt super tof om filmpjes te maken en met photoshop bezig te zijn. Ik heb zelf al wat websites helemaal uit mezelf neer gezet. maar ik ben er van bewust dat dit hobby is.. hobby en de "echte wereld" zijn meestal altijd anders.
Verder ligt mijn hart en ziel bij mijn grootste hobby: Japan. Ik weet niet of een van jullie bekend is met anime manga of cosplay.. maar daar hou ik me al een aantal jaar mee bezig.

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie misschien een idee voor mij hebben of mij wel kunnen verwijzen naar een MBO opleiding. Op zich maakt het niveau me helemaal niets uit.
Op het moment voel ik me nogal... heel erg down

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2009, 08:55
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Als ik je verhaal zo lees, zoek je eigenlijk naar een mogelijkheid om in te stromen in een HBO opleiding. Dat haal ik vooral uit dat je zegt dat dingen die je leuk lijken alleen op HBO niveau zijn. Daarnaast klink je me als leergierig in de oren.

Ik denk dat je moet proberen te kijken of je nog in staat zal zijn om je HAVO diploma te halen. Of via een gewone school, of via volwassenen onderwijs. Ten eerste zal dat je mogelijkheden voor verschillende studies zeer vergroten.

Ten tweede zal je daardoor 2 jaar langer hebben om tot een goede keuze te komen, zonder dat je die jaren 'weggooit'. Mocht je dan over 2 jaar besluiten dat die studie Wiskunde toch wel echt helemaal leuk is (ik zeg maar wat), dan kan je dat ook nog gaan doen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Studeren Enquete voor Communicatie Project
Aliss
1 12-09-2009 11:27
Studeren SPH of MWD?
Cheeks
32 13-12-2007 23:20
De Kantine *plak plak plak* CTRL - V topic!
Cherry Springs
499 21-10-2006 15:50
Algemene schoolzaken Hoe hebben jullie jullie nieuwe studie uitgekozen?
Verwijderd
30 30-08-2005 20:38
Algemene schoolzaken opleiding rechten of psychologie (interview)
*Lady of Hope*
8 17-03-2003 13:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.