Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 11:15
FatalButterfly
Avatar van FatalButterfly
FatalButterfly is offline
Hoii! zoals je al aan het onderwerp ziet ben ik een Kerstgala aan het organiseren op mijn school maar nu moet ik Hapjes verzinnen!! t moet niet te fancy zijn maar ook niet te simpel en echt bij kerst passen, nu heb ik het recept voor Eggnog zonder Alcohol en de chocolade truffels opgeslagen! dat is een leuk idee om neer te zetten.. Maaaaar! er is geen feest zonder hapjes? heb iemand een leuk ideetje? er mag alleen geen alcohol inzitten omdat het natuurlijk op een school is!! alvast bedankt!!!
__________________
-= Die an evil Death =-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2006, 11:21
Verwijderd
'heb iemand'?

Op het kerstbal van mijn middelbare school waren frituurhapjes, maar dat was allemaal vlees, dus als je frituurhapjes doet, doe er dan ook mini-kaassoufflés bij, wel zo leuk voor de vegetariërs.
Er waren ook stukjes stokbrood waar gewoon grote bakken warme pindasaus en huzarensalade en komkommersalade enzo naast stonden om erop te doen. Die droogden wel een beetje uit, toastjes is misschien handiger.
En er waren blokjes kaas en stukjes worst, met ketchup en mosterd ernaast. Daar zouden olijven ook bij passen natuurlijk. Oh, neem wel belegen of oude kaas; dit was jonge en dat zijn dan van die slappe blokjes. En droge worst geeft minder vieze vingers dan leverworst.

Ik kan ook wel hele leuke recepten voor kleine hapjes geven, maar dat is nogal veel werk voor meer dan 20 personen, ik denk dat je het toch simpel moet houden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 14:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
mini bladerdeeghapjes, kun je eindeloos mee varieren
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 16:54
Verwijderd
Eiersalade met maïs, tomaten door midden doen, salade op de (opengesneden helft van de) tomaten, hoppa.

Afbakstokbrood met kruidenboter.

Shite met bladerdeeg inderdaad.

Als je van plan bent dingen te frituren, bij de AH heb je héél gave aardappelballetjes oid, gewoon van AH huismerk. Voor als je de vegetariërs wat anders voor wil voorschotelen dan de eeuwige stremselkaassouffle

Komkommer, kruizelings met een mes er overheen zodat je een soort ruitjespatroon hebt, dan dille, zout en eventueel knoflook(poeder) er overheen. Je zou er ook cherrytomaatjes oid bij kunnen doen, dan is het groen/rood en dat is vast eh kerstig.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Offtopic: cv-building
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-11-2006 @ 17:54 :
Als je van plan bent dingen te frituren, bij de AH heb je héél gave aardappelballetjes oid, gewoon van AH huismerk. Voor als je de vegetariërs wat anders voor wil voorschotelen dan de eeuwige stremselkaassouffle
Pommes du chefs?
Zien er inderdaad gaaf uit en zijn lekker
Kun je ook zelf maken trouwens, maar uit de vriezer is wel zo makkelijk inderdaad, zijn ook niet zo duur
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 10:09
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Warme chocolademelk..
Chocoladekransjes enzo, muffins, cake
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 16:07
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Frituurhapjes doen het altijd goed. Kerstkransjes of kerstkoekjes.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:41
dafzzz
dafzzz is offline
bij ons op school worden met recepties o.i.d ook altijd kleine hapjes geserveerd. voorbeelden: toastjes met zalm, worst, blokjes kaas met olijf, mandarijn of ananas enzo. lekker makkelijk te maken iig!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 20:58
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Bij ons waren met kerstviering na afloop veel dingen met bladerdeeg. Stukjes bladerdeeg met worst, met kaas, en stokbrood met kruidenboter.
Je kan saucijzen broodjes in stukjes snijden, chocoladebroodjes, er zijn veel dingen te bedenken!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:34
FatalButterfly
Avatar van FatalButterfly
FatalButterfly is offline
Oke! ik heb vanalles opgeschreven vooral de aardappel dingetjes en de bladerdeeg pakketjes, verder heb ik met mijn groepje gekozen nog voor chocolade truffels en kransjes om neer t ezetten en messchien ook iets van kerst stol wat standaard op elke tafel 1 schaal/bord/plaat van staat verder dachten we ook nog aan meloen gerolt in gerookte ham. ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie leuke ideen!! messchien hebben jullie nog leuken ideen voor de versiering? wij hadden in gedachten voor het kleurenthema rood, blauw en zilver
Alvast hartstikke bedankt!!
__________________
-= Die an evil Death =-
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
FatalButterfly schreef op 13-11-2006 @ 12:34 :
Oke! ik heb vanalles opgeschreven vooral de aardappel dingetjes en de bladerdeeg pakketjes, verder heb ik met mijn groepje gekozen nog voor chocolade truffels en kransjes om neer t ezetten en messchien ook iets van kerst stol wat standaard op elke tafel 1 schaal/bord/plaat van staat verder dachten we ook nog aan meloen gerolt in gerookte ham. ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie leuke ideen!! messchien hebben jullie nog leuken ideen voor de versiering? wij hadden in gedachten voor het kleurenthema rood, blauw en zilver
Alvast hartstikke bedankt!!
Klinkt echt heel erg leuk, zie dat je er zelf ook wel uit kwam Rood blauw en zilver lijkt me
Wat leuke takjes met besjes, strikjes, wit tafelkleedje kerstboompje dr bij. Komt goed.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 20:45
Garbage
Avatar van Garbage
Garbage is offline
laa
__________________
Ik heb toch geen fatsoen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kerstgala?
Bins
8 17-12-2011 21:52
Liefde & Relatie Help.!
Miss_Love
16 20-12-2008 19:04
De Kantine Dingen die je anders nooit doet
Yana
242 26-02-2008 14:29
Psychologie Maak de zin af - topic...
Mariekje*
92 15-01-2007 15:44
Verhalen & Gedichten Gala 2005
Verwijderd
6 19-12-2005 16:55
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #7!
Snufje
237 19-01-2003 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.