Oud 01-12-2001, 11:15
Pedofilie betekend letterlijk dat je van kinderen houdt. Daar is niks mis mee natuurlijk. Bijna iedere ouder houd van zijn kind, bijna iedere juf of meester houd van kinderen.

Maar wat nu, als iemand op kinderen valt, en seksuele gevoelens heeft voor kinderen?
Is dit al per definitie fout en slecht, ook al zou die persoon nooit een kind met één vinger aanraken?
Heeft zo iemand een psychische stoornis?
Of is het gewoon een geaardheid, waar alleen geen gebruik van gemaakt mag worden?

Cat
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:04
gangstaboy14
gangstaboy14 is offline
ik vindt ut niet slecht als je op kinderen valt alz ze er maar vanaf blijfuh
__________________
be pretty be yourself!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:04
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
het is een geaardheid net als homofilie
en opzic niet slecht mits ze zich gewoon inhouden en op een andere manier aan hun "trekken" <-- komen...
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:51
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
het is een geaardheid net als homofilie
Maar er is wel één heel groot verschil: Twee volwassen mannen/vrouwen kunnen een gelijkwaardige relatie aangaan. Kunnen van elkaar houden en zich tot elkaar aangetrokken voelen.
Bij pedofilie ligt dat heel anders: een volwassene kan zich seksueel aangetrokken voelen tot een kind, maar een kind heeft geen seksuele gevoelens. Die ontstaan pas in de puberteit. Als een volwassene dus een seksueel getinte 'relatie' met een kind aangaat, kan dat nooit gelijkwaardig zijn.

Ik denk dus zelf dat pedofilie een geaardheid is, geen psychische ziekte. Je kan er niet voor behandeld worden, want het is aangeboren. Maar ik vind dus dat een pedofiel van zn leven niet aan kinderen moet gaan zitten. Ook al gaat het kind erin mee, weet hij/zij nog niet wat ie aanricht.

Ik las een tijdje terug in een tijdschrift een stukje van een jongen die zich aangetrokken voelde tot kinderen. In tegenstelling tot wat je altijd in de krant leest (kindermisbruik altijd in 1 zin met het woord pedofilie) is hij in therapie gegaan om ermee om te leren gaan.
Voor hoever dat artikel waargebeurd is weet ik niet, maar het zette me wel aan het denken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 15:06
Memphis Man
Memphis Man is offline
Lastig onderwerp ja.. Vaak is het ook lastig om ergens een grens te trekken.. Is een jongen van 20 met een meisje van 15 pedofiel? (ik denk van niet trouwens)

Ik kijk zelf ook graag naar jongens van 13 zoals .. Maar ik vind dit homosexualiteit en geen pedofilie, omdat deze jongen wel zo ongeveer in de puberteit zit (heeft zijn eerste jeugdpuisten al!!) en ik jongetjes van 10 niet aantrekkelijk vind ofzo. En ik kan ook best kijken naar mijn eigen leeftijd.
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 16:49
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
het is een geaardheid net als homofilie
Maar er is wel één heel groot verschil: Twee volwassen mannen/vrouwen kunnen een gelijkwaardige relatie aangaan. Kunnen van elkaar houden en zich tot elkaar aangetrokken voelen.
Bij pedofilie ligt dat heel anders: een volwassene kan zich seksueel aangetrokken voelen tot een kind, maar een kind heeft geen seksuele gevoelens. Die ontstaan pas in de puberteit. Als een volwassene dus een seksueel getinte 'relatie' met een kind aangaat, kan dat nooit gelijkwaardig zijn.

Ik denk dus zelf dat pedofilie een geaardheid is, geen psychische ziekte. Je kan er niet voor behandeld worden, want het is aangeboren. Maar ik vind dus dat een pedofiel van zn leven niet aan kinderen moet gaan zitten. Ook al gaat het kind erin mee, weet hij/zij nog niet wat ie aanricht.

Ik las een tijdje terug in een tijdschrift een stukje van een jongen die zich aangetrokken voelde tot kinderen. In tegenstelling tot wat je altijd in de krant leest (kindermisbruik altijd in 1 zin met het woord pedofilie) is hij in therapie gegaan om ermee om te leren gaan.
Voor hoever dat artikel waargebeurd is weet ik niet, maar het zette me wel aan het denken.



ik maak de vergelijking als in een geaardheid neit in de relationele sferen daar had ik het niet over ik geef je wel gelijk overigens... maar het blijft een geaardheid...
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 16:59
Kennedy
Kennedy is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
...een volwassene kan zich seksueel aangetrokken voelen tot een kind, maar een kind heeft geen seksuele gevoelens. Die ontstaan pas in de puberteit.
onzin, een kind heeft vanaf de geboorte al sexuele gevoelens. het verschil met volwassenen zit hem in het daarmee omgaan.

Citaat:
Darkcat schreef:
Als een volwassene dus een seksueel getinte 'relatie' met een kind aangaat, kan dat nooit gelijkwaardig zijn.
yep, mee eens. daarom vind ik pedofilie op zich niet verkeerd. je hebt nu eenmaal een voorkeur die je niet zomaar even kunt uitschakelen. maar het in de praktijk brengen is fout naar mijn mening.

dan is de volgende vraag...wat is pedofilie? iemand van 16 met iemand van 8? iemand van 24 met iemand van 16? moeilijk hoor, die grens.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:24
Memphis Man
Memphis Man is offline
Iemand van 16 met 8 wel pedofilie lijkt me.. Iemand van 8 heeft totaal nog geen idee wat ie wil op sexueel gebied... En heeft bovendien geen behoefte aan sex in de zin van neuken.. Kinderen zijn wel sexueel op het gebied van dat ze misschien van aanraking houden (knuffelen misschien)

16-24 moet kunnen denk ik, beiden zouden dan wel behoefte moeten hebben aan sex in de zin van neuken.. (wat een kind dus niet heeft) Natuurlijk gaat het niet alleen om het neuken!! Maar een volwassene wil dit wel, en een kind niet.. Daarom kun je denk ik ook geen serieuze relatie opbouwen met een kind... Ook is het zo dat de wereld waarin je leeft totaal anders is..

En ik zei het al, deze jongen is 13, en die vind ik zeer prettig om te zien.. Maar ja, das weer homosexualiteit en geen pedofilie vind ik...
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:34
Kennedy
Kennedy is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:
Iemand van 16 met 8 wel pedofilie lijkt me.. Iemand van 8 heeft totaal nog geen idee wat ie wil op sexueel gebied... En heeft bovendien geen behoefte aan sex in de zin van neuken.. Kinderen zijn wel sexueel op het gebied van dat ze misschien van aanraking houden (knuffelen misschien)
met je eens. ik noemde het ook even als extreem voorbeeld. maar de grenzen liggen soms veel vager. je kunt iedere leeftijd invullen natuurlijk. het gaat uiteindelijk om vrije wil en niet om leeftijd (riep ik ook al in een andere topic).
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:09
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ja ok... Soms is de grens idd wel moeilijk te trekken.....

Maar vind jij 13-16 erg?
Als ik die ene jongen leuk vind..
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:27
Citaat:
Kennedy schreef:
onzin, een kind heeft vanaf de geboorte al sexuele gevoelens. het verschil met volwassenen zit hem in het daarmee omgaan.
Kinderen hebben wel seksuele gevoelens in de zin van dat ze aanrakingen prettig kunnen vinden. Maar zich seksueel aangetrokken voelen tot een volwassene, in de zin van verlangen, dat niet. Kunnen kinderen geil zijn...?
En verder: kinderen hebben nog geen secundaire geslachtskenmerken, meisjes hebben nog geen borsten, zijn nog niet ongesteld, jongens kunnen nog niet (nat) klaarkomen, enz.
En daarbij ook: de meeste kinderen onder de 8 zijn nog niet voorgelicht. En als ze al voorgelicht zijn, weten ze vaak nog niet wat het inhoud tot ze een jaartje of 12 zijn en het begrijpen.

Toen ik 8 was was ik compleet voorgelicht, maar pas toen ik 12 was wist ik echt wat het inhield om iemand te willen zoenen, bijvoorbeeld. En toen ik 14 was was ik echt zo geil als een pakje boter, maar dat even terzijde

Citaat:
Memphis Man schreef:
is 13, en die vind ik zeer prettig om te zien.. Maar ja, das weer homosexualiteit en geen pedofilie vind ik...
Ik vind hem er erg jong uitzien trouwens
Toen ik 15 was vond ik denk ik ook nog wel sommige jongetjes van 13 leuk... maar over het algemeen val ik gewoon op ouder
Maar zoals je zegt, je kijkt niet naar jochies van 10, en dat zijn nog echt kinderen...

Cat
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:59
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Ik vind hem er erg jong uitzien trouwens
Toen ik 15 was vond ik denk ik ook nog wel sommige jongetjes van 13 leuk... maar over het algemeen val ik gewoon op ouder
Maar zoals je zegt, je kijkt niet naar jochies van 10, en dat zijn nog echt kinderen...

Cat
Hmm ja, maar de meeste meisjes vallen op ouder, en jongens op jonger.. En dan heb je nog de homo's he... Sommigen daarvan vallen op ouder, en sommigen op jonger.. Ik hoor bij de laatste groep... En idd, ik val niet op 10 ofzo.... En ik ben zelf ook geen 40, want 40-13 zou wel erg zijn.. maar 16-13 niet denk ik...


__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 19:12
Citaat:
Memphis Man schreef:
En dan heb je nog de homo's he... Sommigen daarvan vallen op ouder, en sommigen op jonger..
Net als hetero's
Ikzelf ben bi en ik val sowieso op ouder... dus ook op oudere meisjes (en neej niet op vrouwen of mannen van boven de 30, dat vind ik te oud)...

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 19:22
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
Memphis Man schreef:
En dan heb je nog de homo's he... Sommigen daarvan vallen op ouder, en sommigen op jonger..
Net als hetero's
Ikzelf ben bi en ik val sowieso op ouder... dus ook op oudere meisjes (en neej niet op vrouwen of mannen van boven de 30, dat vind ik te oud)...

Ja, maar kijk.. Je kunt hetero zijn en dan heb je ook nog man of vrouw.. En meeste vrouwen vallen op ouder.. Maar bij twee mensen van hetzelfde geslacht moet de een toch op jonger vallen en de andere op ouder.. bij homo's of lesbo's is het zo dat ouder/jongerfiel meer 50/50 is.. Terwijl 98% van de meisjes die (ook) op jongens valt een oudere zoekt...

__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 14:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:
Iemand van 16 met 8 wel pedofilie lijkt me.. Iemand van 8 heeft totaal nog geen idee wat ie wil op sexueel gebied... En heeft bovendien geen behoefte aan sex in de zin van neuken.. Kinderen zijn wel sexueel op het gebied van dat ze misschien van aanraking houden (knuffelen misschien)
een knuffel heeft met liefde en niet met seks te maken. bij kinderen tenminste.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:24
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Waarom up jij in GODNAAM een topic van 2 maand, Kenny?
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:51
Anesthesia
Anesthesia is offline
het ís inderdaad een geaardheid

maar een onmogelijk uitoefenbare geaardheid

hoewel die mensen toch wel een beetje raar zijn over het algemeen
__________________
Hail Havok! ...http://www.church-of-havok.tk...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 16:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Waarom up jij in GODNAAM een topic van 2 maand, Kenny?
omdat ik vrijwel nooit op dit forum kom
en als ik dan toevallig een oude interresante topic tegenkom waarop ik iets te replyen heb... dan reply ik. zo'n ramp is da toch nie.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:02
Piccola
Piccola is offline
Ik denk ook dat pedofilie een geaardheid is en geen psychische ziekte. Ik vind het verder ook niet slecht. Maar ze moeten hun handen verder wel thuis houden. Zodra ze echt aan kinderen gaan zitten enzo wordt het wel slecht!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:38
Verwijderd
Het is niet eens een geaardheid. Het woord 'geaardheid' heeft alleen maar betrekking op de 'polariteit' (wat ook al in het woord besloten ligt) van je seksuele voorkeur, dus of je op mannetjes dan wel op vrouwtjes valt. Pedofilie is eigenlijk helemaal niets speciaals. IMO verschilt het niet van bv. alleen vallen op meisjes met blond haar, of alleen vallen op jongens met grote spierballen. De negatieve bijklank die pedofilie heeft komt door de status die het in onze maatschappij heeft...onze samenleving als geheel accepteerd pedofilie niet omdat het fout zou zijn, omdat het zielig zou zijn voor kinderen die immers hun wil nog niet kunnen bepalen. Maar dat is subjectief. In de jaren '80 was de houding tegenover pedofilie ook veel vrijer, nu is het allemaal zo beladen en dat is op zich best jammer. Want wat de meeste mensen vaak vergeten is dat pedofielen er zelf vaak ook heel erg onder lijden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:45
Angelleyes
Avatar van Angelleyes
Angelleyes is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Heeft zo iemand een psychische stoornis?
Of is het gewoon een geaardheid, waar alleen geen gebruik van gemaakt mag worden?

oke, om het even heel erg zwart-wit te zeggen, is elke andere geaardheid dan hetrosexueel een psychische afwijking (geen stoornis, een afwijking).

dit wil zeggen dat het anders is dan de biologische bedoeling van het ras (de mens in dit geval). Als je kijkt naar een bepaalt apensoort (ben de naam ff kwijt), dan zie je dat zij allemaal bi-sexueel zijn én pedofiel. Bij dit ras is het geen psychische afwijking maar biologische noodzaak. Het schept een sterke band.

pedofilie is een afwijkende geaardheid en dús een psychische afwijking...
__________________
*Zoutloos is het leven zonder zee, gelukkig ben ik er vol van*engeltjes bestaan niet*kiss goodbye*
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 14:02
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Angelleyes schreef:
pedofilie is een afwijkende geaardheid en dús een psychische afwijking...
Ben ik het niet mee eens...
Zo komt het over dat alles wat niet bij de gorte meerderheid (heterosexueel) hoort dus een psychische afwijking is en dat is naar mijn idee niet waar.
Ieder mens is anders en ervaart dignen anders. Ook dus gevoelens wat betreft anderen. Op zich vind ik er dan ook niks mis mee dat oude mannen op jongetjes vallen , alleen wat ik wel erg vind is dat die kleine jongetjes gewoon veel minder ervaren zijn en vaak niet weten wat hun overkomt waardoor ZIJ later in de psychische problemen raken. Dat is het enige wat ik er mis aan vind. maar een psychische stoornis? nee...

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:31
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het zwaar rot vind voor degene die er mee te maken hebben of hebben gehad en dat ik het 'zielig' vind voor die dader zelf. En als er pedofilen zijn die hun handjes niet thuis kunnen houden heeft dat enorme schadelijke gevolgen voor het kind later....
Helaas spreek ik uit ervaring.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:43
laydee
laydee is offline
Als het inderdaad de aangeboren geaarheid van iemand is, om seksueele gevoelens voor kinderen te hebben; stel je dan eens voor hoe moeilijk het is om dan te zeggen dat hij/zij die gevoelen wel mag hebben, maar niet mag uiten. Zoveel homo's zijn zo blij dat ze er (nu) wel (makkelijker althans) voor uit kunnen komen, voor pedofilen is het echter ontzettend moeilijk geen uiting te kunnen geven aan hun gevoelens.
Ik wil hiermee dus absoluut niet zeggen dat deze mensen seksueele relaties met kinderen mogen aangaan; integendeel! Dat is het laatste wat ik bedoel. Maar wilde me alleen maar ff proberen te verplaatsen in de pedofiel zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:19
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline


een pedofiel is die zijn fantasien voor kinderen alleen maar indenkt en een pedoseksueel is dan iemand die zijn fantasien ook werkelijk gaat uitvoeren

tenminst zoiets zag ik een keer op de tv

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:11
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
het gevoel ok
maar dat een kerel
een meisje aanrand, verkracht
of is me eenders wa
dan mogen ze hem van mij ophangen, verbranden, vierendelen
whatever
ik heb respect voor moordenaars
maar niet voor pedofielen of verkrachters
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef:
Ben ik het niet mee eens...
Zo komt het over dat alles wat niet bij de gorte meerderheid (heterosexueel) hoort dus een psychische afwijking is en dat is naar mijn idee niet waar.

(...)

Toch is dat mijns inziens wel zo. Als je kijkt naar de functie van seksuele aantrekkingskracht (namelijk voortplanting) dan zie je dat niet alleen pedofilie maar bijvoorbeeld ook homoseksualiteit en bestialiteit psychische afwijkingen zijn. Ik weet dat dit een gewaagde stelling is, maar begin aub niet meteen te gillen. Het doel van aantrekkingkracht is dus seks en het doel van seks is voortplanting. Twee mannen kunnen zich niet voortplanten. Een volwassen man en een (niet niet geslachtsrijp) meisje van 8 ook niet. Een man en een hond ook niet. Dus in die zin is het wel een afwijking, een stoornis in het normale, natuurlijke persoon. Dat is een bewering die past in de evolutietheorie.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat iedereen die die voorkeuren heeft wel gelijk behandeld moet worden als een 'normaal' persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:19
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:

ik heb respect voor moordenaars
maar niet voor pedofielen of verkrachters
Helemaal mej eens.
Die mensen weten niet wat ze een ander an doen

Het is gewoon ziek, al zeg ik het zelf.
Een man is btw allen pedo als ie een sexuele reatie met iemand onder de 16 heeft...
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:36
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Toch is dat mijns inziens wel zo. Als je kijkt naar de functie van seksuele aantrekkingskracht (namelijk voortplanting) dan zie je dat niet alleen pedofilie maar bijvoorbeeld ook homoseksualiteit en bestialiteit psychische afwijkingen zijn. Ik weet dat dit een gewaagde stelling is, maar begin aub niet meteen te gillen. Het doel van aantrekkingkracht is dus seks en het doel van seks is voortplanting. Twee mannen kunnen zich niet voortplanten. Een volwassen man en een (niet niet geslachtsrijp) meisje van 8 ook niet. Een man en een hond ook niet. Dus in die zin is het wel een afwijking, een stoornis in het normale, natuurlijke persoon. Dat is een bewering die past in de evolutietheorie.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat iedereen die die voorkeuren heeft wel gelijk behandeld moet worden als een 'normaal' persoon.

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in als je het zo bekijkt, maar dat betekent niet dat andere dingen per definitie "fout" zijn. En dat bedoelde ik met dat ik het niet raar vind. Mensen mogen van mij leuk vinden wie ze willen allen zoals ik al zei: Bij pedofielen is het leeftijddsverschil een groot probleem omdat kleine kinderen daar (naar mijn idee) nog niet rijp voor zijn.


Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:59
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
Mensen die deze gevoelens hebben zijn ziek evenals mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Het is onnatuurlijk en het zou zwaar bestraft moeten worden. Deze waanideeen mogen niet getolereerd worden. Daarom zeg ik: "dood aan hun allen"
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:02
Sanuelya
Sanuelya is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Mensen die deze gevoelens hebben zijn ziek evenals mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Het is onnatuurlijk en het zou zwaar bestraft moeten worden. Deze waanideeen mogen niet getolereerd worden. Daarom zeg ik: "dood aan hun allen"
Jij staat er duidelijk niet bij stil dat je nu heel wat mesen heel erg kwetst... Ik vind het niet kunnen als je iedereen over 1 kam scheerd.

Ik vind dat pedofilie op zich wel kan. Maar zolang er maar geen kinderen lastig gevallen worden.Je mag natuurlijk denken wat je wil als ze maar gewoon hun handjes thuis houden.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 22:24
Zorkman
Zorkman is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Mensen die deze gevoelens hebben zijn ziek evenals mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Het is onnatuurlijk en het zou zwaar bestraft moeten worden. Deze waanideeen mogen niet getolereerd worden. Daarom zeg ik: "dood aan hun allen"
gij zijt dwaas
meer zallek nie zeggen, ge zou het toch nie snappen
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 23:19
Memphis Man
Memphis Man is offline
Over het algemeen denk ik niet dat sex tussen een volwassene en een kind vaak gewild zal zijn (door de jongere dan), en dat het vaak voor zal komen. Maar ik wil eigenlijk de blikken even afwenden van het fenomeen "sex".

Pedofilie is het je aangetrokken voelen tot kinderen, waarbij sex wel of niet een rol kan spelen. Wat jullie vergeten, is dat er ook "goede pedofielen" bestaan, namelijk pedofielen die nooit hun lieve vriend(innet)je zouden willen kwetsen, maar juist datgene willen geven wat goed is, wat de rest van de maatschappij niet kan geven aan het kind. Ik zelf had het op mijn 10e soms best zwaar, en had best baat kunnen hebben bij een wat oudere vriend, die er was als ik me down voelde, en mijn ouders zelf ook chagrijnig waren. Zelfs fysiek contact, tot op zekere hoogte, had ik prettig kunnen vinden. Sex is dan weer iets anders. Het probleem is dan echter dat door de maatschappij iets zo niet had kunnen zijn, ook omdat door het taboe pedofielen eerder gefrustreerd raken dan dat ze er normaal mee om leren gaan. (een gefrustreerde pedofiel was dus iets waar ik GEEN behoefte aan had)

Goed. Ik heb zelf ook bepaalde pedofiele gevoelens (wat ik eerst nog ontkende). En nee, ik ben niet een mannetje in een lange jas, ik ben WEL tegen kinderporno en sex met kinderen kan wat mij betreft alleen in heel zeldzame gevallen. Ook al is sex het onderwerp wat ik een beetje wilde mijden, laat ik dit even zeggen. Een jongen van 13 kan tot op zekere hoogte sexueel nieuwsgierig zijn. Ik vind niet dat een volwassene hier misbruik van moet maken, maar de jongen (of meisje, al komt dat minder vaak voor) moet al het initiatief nemen. Ook moet de pedofiel er zo zeker mogelijk van zijn dat de jongen het wil. En OOK moet het zo zijn, dat de sex op het niveau is van de 13 jarige, en niet op die van de volwassene. Probleem hiermee is echter, dat het moeilijk in te schatten is voor de pedofiel of hij zich aan deze regels houdt en of hij niets opdringt. Daarom zal dit in de praktijk niet kunnen voorkomen, denk ik.

Zelf vind ik vaak jongens van 11 mooi, en vind ik hun gezelschap alleen al fijn. Een hechte vriendschap met zo'n jongen zou ik fijn vinden, waarin bijvoorbeeld knuffelen of stoeien voor kan komen. MOCHT het zo zijn dat de jongen sexueel nieuwsgierig is, dan zal ik niks opdringen. Maar ook niks afwijzen.

Please. Concentreer je niet teveel op "sex".
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 23:26
Verwijderd
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Mensen die deze gevoelens hebben zijn ziek evenals mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Het is onnatuurlijk en het zou zwaar bestraft moeten worden. Deze waanideeen mogen niet getolereerd worden. Daarom zeg ik: "dood aan hun allen"
Eeh.. volgens mij.. ben JIJ de zieke hier... ik zou het fout kunnen hebben... maar ik denk toch dat ik gelijk heb... Het is namelijk ook onnatuurlijk om condooms te gebruiken, en om gestereliseerde melk te drinken, en om auto te rijden. Dus in dat geval zou het betekenen dat de hele wereld ziek is.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 00:24
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Mensen die deze gevoelens hebben zijn ziek evenals mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Het is onnatuurlijk en het zou zwaar bestraft moeten worden. Deze waanideeen mogen niet getolereerd worden. Daarom zeg ik: "dood aan hun allen"
Ik vraag me toch echt af wie hier nu de zieke persoon is hoor. Denk je dat je iets aan je gevoelens kunt doen? Gevoelens zijn aangeboren, daar kan je niets aan doen. En zo onnatuurlijk is homosexualiteit niet, lees dit eens:
http://www.rozegolf.nl/archief/homodieren.html

Dat stukje gaat over homosexualiteit bij dieren. Maar goed, de post ging oorspronkelijk over pedofilie. Het is inderdaad een gevoelig onderwerp. Veel mensen denken bij het woord meteen aan België, met Dutroux. Dat zijn wel de foute voorbeelden, zoals al eerder gezegd is betekend pedofiel 'houden van kinderen'.

Houden van kinderen kan nooit fout zijn. Het is wel dat een pedofiel zo van kinderen houdt, dat hij er ook verliefd op kan worden. Hij kan gevoelens voor het kind tonen.

*Schrik*

Doen nu veel mensen, maar waarom? Is dat iets ernstigs? Nee toch? Houden van, en verliefdheid zijn toch positief? Er is nog een ander woord voor pedofilie, ook wel 'boylove'. Dit gaat dan uiteraard alleen om jongens. Het woord klinkt heel anders dan pedofiel, maar in feite betekend het hetzelfde.

Pedofilie is zoveel meer dan alleen sex. In veel gevallen (de gevallen die jullie niet kennen, die niet in het nieuws komen) kan pedofilie gunstig zijn voor het kind. Het kind kan er steun aan hebben. Soms is er toch niets leuker om een wat ouder iemand als vriend te hebben? Iemand die je helpt in moeilijke situaties.

Bij de meeste pedofile relaties komt sex niet voor. Maar soms zal er ook sprake van sex zijn. Dat ligt natuurlijk extra gevoelig. Ik zou zelf NOOIT de initiatiefnemer zijn. Dat lijkt me zeer zeker niet goed. En ik weet ook niet precies wat er gebeurd als de jongen in kwestie initief zou nemen. Het zou sowieso helemaal van hem moeten komen. Een mooi voorbeeld is misschien dat een paar jaar geleden mijn neefje aan mij vroeg of ik met hem wilde vrijen.... Ik heb hem toen uitgelegd waarom dat niet ging. Maar daarna heb ik hem wel ff een knuffel gegeven, om zo te laten zien dat je toch van hem houdt. En nu? Nu is het neefje 12, niet meer zo knuffelig, maar hij lijkt er ook geen trauma aan over gehouden te hebben.

Nou, dit is mijn relaas over pedofilie. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen overtuigen dat het niet alleen maar slechte/boze mannen (en soms ook vrouwen) zijn. We moeten niet alles voor zoete koek slikken wat we op TV te zien krijgen. TV is ook maar de mening van 1 iemand. Probeer het verhaal ook van 2 kanten te bekijken.

En JinX_the_Pioneer? Ach die arme jongen moet nog een hoop leren. Maar als hij er voor open staat zal er ook voor hem nog voldoende hoop zijn.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 00:36
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Van wie beter een reactie op deze vraag dan van een pedofiel zelf? Bij deze dan maar (ik had deze post nog niet eerder gezien).

Citaat:
Darkcat schreef:
Pedofilie betekend letterlijk dat je van kinderen houdt. Daar is niks mis mee natuurlijk. Bijna iedere ouder houd van zijn kind, bijna iedere juf of meester houd van kinderen.
Veel juffen en meesters zijn dan ook pedofiel Nee, serieus, wat je zegt is helemaal waar. Helaas zijn er ook uitzonderingen, nl. ouders/leraren/weetikwie die niet van kinderen huden.

Citaat:

Maar wat nu, als iemand op kinderen valt, en seksuele gevoelens heeft voor kinderen?
Is dit al per definitie fout en slecht, ook al zou die persoon nooit een kind met één vinger aanraken?
Heeft zo iemand een psychische stoornis?
Of is het gewoon een geaardheid, waar alleen geen gebruik van gemaakt mag worden?

Cat
Nu ja, zoals ik al zei, ik ben pedofiel (jongen, bijna 23, val op jonge jongens) en heb daarom natuurlijk veel over dit onderwerp nagedacht. In het kort: van bang zijn tot een monster te worden (zoals je nu eenmaal in de krant leest) ben ik in de loop der jaren tot de conclusie gekomen dat pedofilie niet meer is dan een geaardheid. Even heb ik nog gedacht dat het misschien zelfs meer is dan dat, iets speciaals, iets magisch. Maar door met mensen erover te praten kom je erachter dat dat gewoon verliefd zijn is

Hoe meer ik er met mensen over heb gepraat (hetero, homo, pedo, younameit), des te minder verschillen zag ik tussen wat ik voel en wat anderen voelen. Het is gewoon precies hetzelfde met als enige verschil de 'doelgroep'. Hoe het ontstaat, durf ik geen uitspaken over te doen. Gedeeltelijk genetisch, gedeeltelijk invloeden van buitenaf? Ik weet het niet. Ik heb iig geen slechte jeugd gehad, ooit misbruikt of wat dan ook.

Even een opmerking tussendoor: in de praktijk wordt het woord pedofiel te pas en te onpas gebruikt en in de meeste gevallen onterecht (naar mijn mening). Een kinderverkrachter is niet meer dan dat: een verkrachter. Heeft vaak niet eens de pedofiele geaardheid, maar dat doet helemaal niet ter zake. Een hetero man die een vrouw verkracht, staat ook niet als hetero in de krant, maar gewoon, zoals het hoort, als verkrachter. Maar op een of andere manier staat pedofilie gelijk aan kinderverkrachting. Als pedofiel zijnde, iemand die van kinderen houdt, doet het pijn zo bestempeld te worden. Het grootste voorbeeld van verkeerd woordgebruik is natuurlijk Dutroux. Welke idioot het in z'n hoofd heeft gehaald die vent als pedofiel te benoemen, is echt niet goed snik.

Dat wat betreft pedofilie op zich. Daarnaast heb je natuurlijk het probleem van hoe er in de praktijk mee om te gaan. Als het over het onderwerp pedofilie gaat, begint bijna iedereen gelijk over seks en dan wel op zeer negatieve toon. Wat dan bijna altijd over het hoofd wordt gezien, is dat iedereen, en dus ook pedofielen, behoefte heeft aan liefde. Ik heb nooit met iemand seks gehad, maar denk dat dat niet eens zo'n probleem hoeft te zijn; er zijn best wel kinderen die verlangen naar seks en wel eens met een volwassene zouden willen experimenteren. Maar daar zit ik niet echt op te wachten. Wat ik zoek, is iemand om van te houden, iemand die van mij houdt. Als daar dan seks bij zou komen, is dat alleen maar meegenomen. Maar iemand vinden die net zo van mij houdt als ik van hem, daar zit nu juist het probleem. Het komt voor dat kinderen verliefd worden op volwassenen, maar het is extreem zeldzaam.

De oplossing die de meeste pedofielen vinden, is een vriendschap aangaan met een kind. Verliefd zal een kind niet snel worden, maar kinderen zijn heel erg goed in staat tot houden van en kunnen veel liefde geven. Het is natuurlijk verre van ideaal, maar er is een hoop uit een dergelijke relatie te halen. Verlangen naar vrijen blijft een probleem. Zelfs al zou het kind aangeven die kant op te willen (wat dus niet zo heel erg uitzonderlijk is; ieder mens heeft seksuele verlangens) dan kiezen de meeste pedofielen ervoor om daar niet op in te gaan. Niet zozeer omdat ze denken dat seks op zich schadelijk kan zijn (wat kan er nu mis zijn met samen genieten zonder dat er iets tegen iemands wil wordt gedaan?), maar omdat de gevolgen van als het uit zou komen binnen de huidige maatschappij desastreus kunnen zijn; het kind zal aangepraat worden dat wat er gebeurt is heel erg fout is en komt daarmee in conflict met z'n eigen gevoelens ("Wat heb ik dan fout gedaan?" "Is het verkeerd om dit fijn te vinden?") met alle mogelijke trauma's vandien.

Ik heb zelf ruim een jaar een hechte vriendschap met een jongen die ik al jaren ken. Hij is inmiddels 13 en zowel hij als z'n ouders zijn sinds kort op te hoogte van wat ik voor hem voel. Op het moment is het weer een beetje elkaar opnieuw leren kennen sinds ik 't hem verteld heb, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we hier doorheen komen.

Ik houd erg veel van hem en ik denk dat hij ook, als vriend, van mij houdt. Maar ja, daarnaast ben ik ook verliefd op 'm en zou ook graag met hem vrijen. Hij heeft een vriendin, en zijn gevoelens liggen dus heel ergens anders. Het is dus aan mij te accepteren dat het met hem bij een vriendschap zal blijven (op zich al erg waardevol, houd me ten goede). En voor de rest verder gaan (erg moeilijk) en hopen iemand tegen te komen die wel van mij houdt als ik van diegene. Misschien heb ik nog wel eens het geluk op een volwassene verliefd te worden.

Ik weet niet hoe serieus je interesse is (ik heb er iig een mega lange reply van gemaakt ), maar als je wilt kan je eens kijken op www.jongensforum.net. Dat is een forum waar pedofielen bij elkaar komen en waar ook buitenstaanders mee kunnen ouwehoeren. Interesse hoeft eigenlijk niet eens echt serieus te zijn; je kan er ook voor de lol eens kijken.

Zo, nu houd ik op

Simba
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 01:59
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Mag ik losstaand van discussie even mijn complimenten uitspreken over het stuk hierboven.

En mag ik me er niet-losstaand bij aansluiten. Want ik als niet pedofiel vind dat hierboven de totale en eerlijke weerheid voor beschreven, in zijn mooie en harde totaliteit, wat helaas een waarheid is waar velen onder ons zich niet bij neer zouden durven leggen uit angst en onwetendheid.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:17
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Ik vraag me toch echt af wie hier nu de zieke persoon is hoor. Denk je dat je iets aan je gevoelens kunt doen? Gevoelens zijn aangeboren, daar kan je niets aan doen. En zo onnatuurlijk is homosexualiteit niet, lees dit eens:
http://www.rozegolf.nl/archief/homodieren.html

Dat stukje gaat over homosexualiteit bij dieren. Maar goed, de post ging oorspronkelijk over pedofilie. Het is inderdaad een gevoelig onderwerp. Veel mensen denken bij het woord meteen aan België, met Dutroux. Dat zijn wel de foute voorbeelden, zoals al eerder gezegd is betekend pedofiel 'houden van kinderen'.

Houden van kinderen kan nooit fout zijn. Het is wel dat een pedofiel zo van kinderen houdt, dat hij er ook verliefd op kan worden. Hij kan gevoelens voor het kind tonen.

*Schrik*

Doen nu veel mensen, maar waarom? Is dat iets ernstigs? Nee toch? Houden van, en verliefdheid zijn toch positief? Er is nog een ander woord voor pedofilie, ook wel 'boylove'. Dit gaat dan uiteraard alleen om jongens. Het woord klinkt heel anders dan pedofiel, maar in feite betekend het hetzelfde.

Pedofilie is zoveel meer dan alleen sex. In veel gevallen (de gevallen die jullie niet kennen, die niet in het nieuws komen) kan pedofilie gunstig zijn voor het kind. Het kind kan er steun aan hebben. Soms is er toch niets leuker om een wat ouder iemand als vriend te hebben? Iemand die je helpt in moeilijke situaties.

Bij de meeste pedofile relaties komt sex niet voor. Maar soms zal er ook sprake van sex zijn. Dat ligt natuurlijk extra gevoelig. Ik zou zelf NOOIT de initiatiefnemer zijn. Dat lijkt me zeer zeker niet goed. En ik weet ook niet precies wat er gebeurd als de jongen in kwestie initief zou nemen. Het zou sowieso helemaal van hem moeten komen. Een mooi voorbeeld is misschien dat een paar jaar geleden mijn neefje aan mij vroeg of ik met hem wilde vrijen.... Ik heb hem toen uitgelegd waarom dat niet ging. Maar daarna heb ik hem wel ff een knuffel gegeven, om zo te laten zien dat je toch van hem houdt. En nu? Nu is het neefje 12, niet meer zo knuffelig, maar hij lijkt er ook geen trauma aan over gehouden te hebben.

Nou, dit is mijn relaas over pedofilie. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen overtuigen dat het niet alleen maar slechte/boze mannen (en soms ook vrouwen) zijn. We moeten niet alles voor zoete koek slikken wat we op TV te zien krijgen. TV is ook maar de mening van 1 iemand. Probeer het verhaal ook van 2 kanten te bekijken.

En JinX_the_Pioneer? Ach die arme jongen moet nog een hoop leren. Maar als hij er voor open staat zal er ook voor hem nog voldoende hoop zijn.

Je dwaasheid maakt me aan het lachen. Homodieren?!! hahahahahaha je hebt teveel southpark gekeken. Dit bestaat niet man. Die beesten weten toch niet wat ze doen. Als het natuurlijk was hoe zouden we ons dan moeten voortplanten? En je neefje die zich wil laten naajen? Gadverdamme, dat komt door die pedofielen die maken die kinderen gek. Ranzige figuren zijn het. Over 1 kam scheren? Ja inderdaad het is het een of het ander. Anders weet je niet meer waar waar de grens ligt. Duidelijkheid hebben wij nodig in dit land.

JinX
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:41
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Je dwaasheid maakt me aan het lachen. Homodieren?!! hahahahahaha je hebt teveel southpark gekeken. Dit bestaat niet man. Die beesten weten toch niet wat ze doen. Als het natuurlijk was hoe zouden we ons dan moeten voortplanten? En je neefje die zich wil laten naajen? Gadverdamme, dat komt door die pedofielen die maken die kinderen gek. Ranzige figuren zijn het. Over 1 kam scheren? Ja inderdaad het is het een of het ander. Anders weet je niet meer waar waar de grens ligt. Duidelijkheid hebben wij nodig in dit land.

JinX
Om nog even de boel wat duidelijker te maken:
Het zijn mensen met opvattingenn zoals jij die pedofielen gevaarlijk maken, die homo's ranzig maken, die zichzelf in hun alwetende domheid als hetro's boven de rest plaatsten. Man man ik kan er met mijn verstand niet bij hoe je zo ontzettend naïef en blind kan zijn. Ik zou haast medelijden met je krijgen, en dat bedoel ik in dit geval niet eens lullig.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 11:43
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Zorkman schreef:

meer zallek nie zeggen, ge zou het toch nie snappen

Helaas zal dat heel erg waar blijken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:02
YoungSimba
Avatar van YoungSimba
YoungSimba is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Mag ik losstaand van discussie even mijn complimenten uitspreken over het stuk hierboven.

En mag ik me er niet-losstaand bij aansluiten. Want ik als niet pedofiel vind dat hierboven de totale en eerlijke weerheid voor beschreven, in zijn mooie en harde totaliteit, wat helaas een waarheid is waar velen onder ons zich niet bij neer zouden durven leggen uit angst en onwetendheid.

Mag ik bij deze dan mijn dank uitspreken voor je lieve reactie? Zo niet, dan heb ik het toch gedaan

Simba
__________________
Look into the eyes of a boy...and be lost forever
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
JinX_the_Pioneer schreef:
Je dwaasheid maakt me aan het lachen. Homodieren?!! hahahahahaha je hebt teveel southpark gekeken. Dit bestaat niet man. Die beesten weten toch niet wat ze doen. Als het natuurlijk was hoe zouden we ons dan moeten voortplanten? En je neefje die zich wil laten naajen? Gadverdamme, dat komt door die pedofielen die maken die kinderen gek. Ranzige figuren zijn het. Over 1 kam scheren? Ja inderdaad het is het een of het ander. Anders weet je niet meer waar waar de grens ligt. Duidelijkheid hebben wij nodig in dit land.

JinX
waarom ben jij in vredesnaam zo gefrustreerd?
Hmmz ik had ook al op jou gereageerd in de topic van punk mae (lees maar ff ofzow), maar tis toch erger dan ik d8. Nog steeds geldt het feit dat je te weinig kennis bezit, óf dat de waarheid gewoon niet tot je doordringt ofzow.
Ik zou je sterk aanraden om eens ergens hulp te gaan zoeken ofzow. Dit is niet lullig bedoeld, en tis ook geen geintje ofzow, ik meen het.

Alicia
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 13:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
waarom ben jij in vredesnaam zo gefrustreerd?
In zijn geval waarschijnlijk onbewuste indoctrinatie van zijn naasten (goh wat klinkt dat bekakt)

Ik hou er ook mijn eigen ideeen op na, hoor en zie niet graag al te veel van homo- en pedofilie. Maar goed, ik weet dat het wel enigzins biologisch te verklaren is.

Het klinkt misschien idioot, maar je kunt beide zien als een defect. Net zoals je mensen hebt die met 2 geslachtsdelen geboren worden, kan ik me voorstellen dat er mensen met afwijkende geaardheden geboren worden.

Homofielen zijn in principe geen gevaar voor onze samenleving en, hoewel ik het liever niet zie (subjectief en geen discussiepunt), behoren te worden getolereerd.

Pedofilie is echter wel een probleem (en dan bedoel ik niet "liefde voor kinderen", maar sexuele genegenheid toewaarts kinderen). De volwassene in kwestie bezit vrijwel altijd een persoonlijk overwicht en kan het kind manipuleren... ik zie zulke mensen dus als een gevaar voor (onze) kinderen...

JinX zijn opmerking is uiteraard ridicuul en getuigt van weinig inzicht
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Pedofilie is echter wel een probleem (en dan bedoel ik niet "liefde voor kinderen", maar sexuele genegenheid toewaarts kinderen). De volwassene in kwestie bezit vrijwel altijd een persoonlijk overwicht en kan het kind manipuleren... ik zie zulke mensen dus als een gevaar voor (onze) kinderen...

Maar lees dan ff dat stuk van Youngsimba hierboven...?

En ehhhh kijk eens naar mijn post op seksualiteit van zonet (over "2e vriendin"), k zou jouw mening wel graag willen eigenlijk

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:14
Marc S
Marc S is offline
Trouwens YoungSimba: je tekst is inderdaad erg eerlijk. Maar ik vraag me af in hoeverre het verstandig is om er eerlijk over te zijn.

Wat mij opvalt aan jouw reply en wat mij aan het denken zet: het verschil tussen gevoelens en het uiten daarvan. Zo schrijf je bijvoorbeeld dat je "het liefst met hem wil vrijen", maar aangezien hij een vriendin heeft, het aan jou is om niets te doen en hem puur als vriend te houden.

In mijn ogen ben je fout bezig op het moment dat je toegeeft eraan en daadwerkelijk begint te rotzooien met kinderen, de gedachte / gevoelens op zich zijn niet strafbaar en zijn eigen intellectueel goed; je hoeft ze niet naar buiten te brengen...

Als ik bij mezelf *eerlijk* na ga, wat ik in mijn leven allemaal al dacht en mezelf voorstelde, en dan aan de andere kant betracht wat ik daarvan *echt* zou doen, blijft er niets over.

Ik denk dat veel jongens / mannen wel eens gefantaseerd hebben over bepaalde dingen. Zelf heb ik ook de ervaring dat ik bijvoorbeeld jongere meisjes iets aantrekkelijks aan zich hebben, een bepaalde ongereptheid en ook die naieve levensvreugde heeft een invloed op mij. Maar ik zou nooit, maar dan ook nooit, enige handelingen van sexuele aard ook echt uitvoeren met hun...

Zo kan je net zo goed denken aan het verkrachten van iemand, totale controle, dromen van de angst in hun ogen en weet ik wat alles, maar ben je dan direct een crimineel? Het kan pure nieuwsgierigheid zijn, een poging tot inleven in een voor mezelf onbekende situatie.

Het zit allemaal in de mens, iedereen heeft het potentieel een verkachter, moordenaar, of wat dan ook te worden, maar de meesten en als je het verder wil brengen: het bewuste, verdringen deze primitieve neigingen.

Bepaalde dingen kunnen gewoon niet. Als lid van onze samenleving dienen normen en waarden in acht gehouden te worden.

Pfff, dat ik hier zoveel moeite voor doe

Groetjes,
Marc
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Trouwens YoungSimba: je tekst is inderdaad erg eerlijk. Maar ik vraag me af in hoeverre het verstandig is om er eerlijk over te zijn.

Wat mij opvalt aan jouw reply en wat mij aan het denken zet: het verschil tussen gevoelens en het uiten daarvan. Zo schrijf je bijvoorbeeld dat je "het liefst met hem wil vrijen", maar aangezien hij een vriendin heeft, het aan jou is om niets te doen en hem puur als vriend te houden.

In mijn ogen ben je fout bezig op het moment dat je toegeeft eraan en daadwerkelijk begint te rotzooien met kinderen, de gedachte / gevoelens op zich zijn niet strafbaar en zijn eigen intellectueel goed; je hoeft ze niet naar buiten te brengen...
ik denk juist dat het beter is om er wél over te praten.Ik ben altijd een voorstander van gevoelens uiten...
Kijk ik snap ook wel dat je in een buurt vol kleine kinderen niet ff alle ouders bijeen moet gaan roepen voor een open en eerlijk gesprek......maar ik denk dat het JUIST fout gaat als iemand dit soort gevoelens voor zich houdt......
Gewoon met mensen die ook pedofiel zijn erover praten, en met menssen die écht te vertrouwen zijn, of misschien met professionele hulp (dan niet met zo'n bekrompen oppervlakkig figuur dat meteen zware maatregelen gaat nemen natuurlijk)..

Want het is toch verschrikkelijk moeilijk om zulke verlangens te hebben en er nix mee te kunnen doen...
Waar ik het niet mee eens ben in het verhaal van YoungSimba is zijn idee (of misschien hoop) dat een kind toch seksuele gevoelens voor een volwassene kan ontwikkelen. Een kind kan wel verliefd worden op een volwassene, maar dat is ander soort verliefdheid, "kinderverliefdheid".
Dat is niet te vergelijken met volwassen-verliefdheid en de daarbij horende verlangens naar seks. Een kind kan het wel fijn vinden om aangeraakt te worden, maar kan niet op een volwassen manier van echte seks genieten..

Alicia

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:04
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik denk juist dat het beter is om er wél over te praten.Ik ben altijd een voorstander van gevoelens uiten...
Hmm, het hangt er maar vanaf hoe verknipt iemand is

En waar ligt de grens tussen gevoelens en fantasie?

Citaat:
maar ik denk dat het JUIST fout gaat als iemand dit soort gevoelens voor zich houdt......
Daarin heb je wel gelijk, maar ik heb het dan ook over het openbaarlijk verkondigen ervan.

Citaat:
Want het is toch verschrikkelijk moeilijk om zulke verlangens te hebben en er nix mee te kunnen doen...
Onvervulde verlangens zijn altijd moeilijk. Maar ja, als het verlangen zodanig is dat het strafbaar is om het uit te voeren, dan moet je toch eens bij jezelf nagaan of het niet beter is het te verdringen.

Dit gaat niet zo goed klinken, maar ik had vroeger op school wel eens het 'verlangen' iemand te vermoorden, maar omdat het niet 'verstandig' is, heb ik het niet gedaan. Dus niet vanwege diegene, want zijn leven was me niets waard, maar voor mezelf / zelfbehoud.

Citaat:
Waar ik het niet mee eens ben in het verhaal van YoungSimba is zijn idee (of misschien hoop) dat een kind toch seksuele gevoelens voor een volwassene kan ontwikkelen.
Ik vind die gedachte gevaarlijk. Als jongetje van 10 fantaseer je soms wel op allerlei manieren over je lerares, maar als de leraar op je 'verliefd' is, gaat er toch iets helemaal fout denk ik...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het is niet eens een geaardheid. Het woord 'geaardheid' heeft alleen maar betrekking op de 'polariteit' (wat ook al in het woord besloten ligt) van je seksuele voorkeur, dus of je op mannetjes dan wel op vrouwtjes valt. Pedofilie is eigenlijk helemaal niets speciaals. IMO verschilt het niet van bv. alleen vallen op meisjes met blond haar, of alleen vallen op jongens met grote spierballen.

hmm, zo heb ik er nog nooit over nagedacht.

De negatieve bijklank die pedofilie heeft komt door de status die het in onze maatschappij heeft...onze samenleving als geheel accepteerd pedofilie niet omdat het fout zou zijn, omdat het zielig zou zijn voor kinderen die immers hun wil nog niet kunnen bepalen. Maar dat is subjectief.

helemaal niet want kinderen kunnen hun wil nog niet bepalen wat dat betreft.

In de jaren '80 was de houding tegenover pedofilie ook veel vrijer, nu is het allemaal zo beladen en dat is op zich best jammer.

nou, ik wil niet graag terug naar de tijd dat kinderporno legaal was.

Want wat de meeste mensen vaak vergeten is dat pedofielen er zelf vaak ook heel erg onder lijden.
moeten we het daarom maar toestaan? dat ze hun gedachtes omzetten in daden bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Angelleyes schreef:
dit wil zeggen dat het anders is dan de biologische bedoeling van het ras (de mens in dit geval). Als je kijkt naar een bepaalt apensoort (ben de naam ff kwijt), dan zie je dat zij allemaal bi-sexueel zijn én pedofiel. Bij dit ras is het geen psychische afwijking maar biologische noodzaak. Het schept een sterke band.
pedofilie is een afwijkende geaardheid en dús een psychische afwijking...
hmm, is dat zo? doen die apen het met hun kinderen? zou toch wel willen weten welk ras dat is. zijn het misschien bonobo's, die lossen alles op met sex.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:29
van8 girl
van8 girl is offline
neem nou maar aan dat je ziek bent als je zulke gedachten hebt op 1 deagkan je je niet meer inhouden en gaat het over in actie het zal jou! kind zijn. ZIEK GEWOON!!!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Is pedofilie een ziekte?
Geel
136 24-01-2011 22:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Protest tegen pedofilie door vnl extreem-rechts verboden
Gatara
134 29-10-2003 17:01
Levensbeschouwing & Filosofie pedofilie
lovetear
67 14-06-2003 14:14
Seksualiteit Stomme vraag misschien
Maximuts
48 18-06-2002 13:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.