Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 11:14
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
heey..

kzit nu in de derde klas van het gymnasium en kheb egt heel erg moeite met Latijn..voor de rest gaat alles egt super maar alleen voor latijn haal ik drieen...vorig jaar ben ik met een 4 voor latijn overgegaan..
kwilde weten of jullie hier misschien een oplossing voor hebben..??? Kga wel naar studieuren op school maar die helpen niet omdat ik het vanaf het begin al nie meer snap en ze daar alleen maar over hoofdstuk vertellen waar we op 't moment mee bezig zijn en het is het 9de uur waardoor ik al zwaar chagerijnig ben en dus niet kan concentreren...
Help..!!?

XxxxxxxxxxxxxX
melissa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 11:21
Verwijderd
Dit is meer iets voor Klassieke oudheid.

Latijn is gewoon heel erg veel stampen en regels uit je hoofd leren. Maar misschien kunnen we je beter helpen als je precies zegt waar het probleem zit. Zit het in de grammatica of in de woordjes?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:27
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Het ligt niet aan het leren van de woordjes want die ik ken ik altijd juist heel erg goed...
Ik vind al regeltjes en tijden heel erg lastig en kbegrijp het oowk niet..Onze lerares kan het oowk helemaal niet uitleggen..

XxxxxxxxX
melissa
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:43
Verwijderd
Daar heb ik ook problemen mee :/ .. De oplossing?
Weer bij de 'basis' beginnen met leren denk ik. En het dan ook toepassen in teksten/oefeningen die daarbij horen (wil je leraar vast wel kopieren oid).
En in nieuwe teksten ook telkens weer terugzoeken als je het niet snapt.. en snap je een regel niet, vraag het aan je leraar/medeleerling of hier..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Of het gewoon laten vallen. Volgend jaar kan je uit latijn en grieks kiezen, dus of je laat het nu vallen en gaat atheneum doen of je houd het nog een jaartje vol en laat dan latijn vallen en neemt dan grieks. (1 klassieke taal is voldoende voor een gymnasiumdiploma)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:17
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 27-09-2003 @ 12:27:
Het ligt niet aan het leren van de woordjes want die ik ken ik altijd juist heel erg goed...
Ik vind al regeltjes en tijden heel erg lastig en kbegrijp het oowk niet..Onze lerares kan het oowk helemaal niet uitleggen..

XxxxxxxxX
melissa
Hey Melissa,

Misschien moet je voor jezelf eens een schema'tje maken van alle tijden+werkwoorden.
Dus pak en vel papier en neem vier werkwoorden (een van de a-stam, e-stam, i-stam en mk-stam) schrijf dan eerst het praesens van deze werkwoorden op en dan het perfectum, imperfectum, futurum enz. Dan schrijf je ook al deze werkwoorden in het passivum enz. Zorg dan dat je die uitgangen goed leert! Dan moet je iig de werkwoorden al snappen.
Zorg ook gewoon dat je begrijpt dat als je met een (bijv) genitivus te maken hebt, je dan weet dat het meewerkend voorwerp is en dat je dus moet vertalen met aan of voor. Zo ook met de pronomen en aanwijzende voornaamwooren enz.
En die regeltjes is gewoon stampen.

Ik hoop dat ik je vraag het beantwoord
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:20
Verwijderd
Gewoon alle belangrijke grammatica uit je hoofd leren (desnoods in de herfstvakantie). Want anders blijf je steeds achterlopen./
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:24
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
wouszer schreef op 27-09-2003 @ 13:20:
Gewoon alle belangrijke grammatica uit je hoofd leren (desnoods in de herfstvakantie). Want anders blijf je steeds achterlopen./
idd, dat is ook een goede manier! Mijn leraar Latijn heeft ons altijd alles uit ons hoofd laten leren. En als je alles uit je hoofd weet hoef je ook niet alles op te zoeken dus,

veel leerplezier in de vakantie!
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ach, ik heb t ook tot 6 gymnasium geschopt zonder ooit rijtjes uit mn hoofd te leren... En sta nu nog net gemiddeld een 8 voor mn schoolexamens (ok dat is voor de helft een praktische opdracht maar toch)...

Maar eh, ik zou gewoon voor Grieks gaan als ik jou was... Of t helemaal laten vallen...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 27-09-2003 @ 12:21:
Dit is meer iets voor Klassieke oudheid.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 27-09-2003 @ 13:31:
En sta nu nog net gemiddeld een 8 voor mn schoolexamens (ok dat is voor de helft een praktische opdracht maar toch)...
Ik ook (een 7,7 dan) maar daar was maar één praktische opdracht bij en vijf proefwerken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:28
ikaruz
ikaruz is offline
voor latijn geldt als voor zoveel dingen; oefening baart kunst. Maar uit je verhaal begrijp ik dat je er wel veel voor doet. Maar meer en meer blijven oefenen is de oplossing. Ik heb het zelf ook ervaren en vertaal nu veel beter. Op een gegeven moment herken je dingen en weet je ook waarom iets in een bepaalde naamval staat of waarom het een coniuctivus is. succes ermee
__________________
[nerd!]
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als ik jou was zou ik bijles nemen. En dan vooral op de grammatica ingaan, waarbij je helemaal aan het begin begint. De eerste paar dingen zul je vrij snel kunnen doorlopen, dan kan je aandacht gaan besteden aan de wat moeilijkere dingen. Als je het begin snapt ben je al een heel eind.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:42
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Als je aan het leren gaat, zou ik je adviseren om overal briefjes van te maken die je ophangt op plekken waar je vaak komt (denk: wc-deur, spiegel etc.) want dan zie je ze vaak. Je moet niet lang achterelkaar gaan leren, maar telkens eventjes, dan onthoud je 't langer. Sterkte..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:43
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-09-2003 @ 14:16:
Ik ook (een 7,7 dan) maar daar was maar één praktische opdracht bij en vijf proefwerken.
Ik heb vorig jaar een SE (7,4) en een PO (8) gedaan, en dit jaar wordt dat nog een SE en t CE.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:55
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
hartstikke bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik inderdaad bijles ga nemen...:-)

XxxxxxxX
melissa
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ga eerst maar eens behoorlijk Nederlands leren.
Les 1: in het woord 'ook' komt geen 'w' voor.

Verder: je hebt talent in talen of je hebt het niet.
Heb je dat, dan doe je gymnasium.
Heb je dat niet, stap dan over naar atheneum.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 19:12
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-09-2003 @ 18:40:
Ga eerst maar eens behoorlijk Nederlands leren.
Les 1: in het woord 'ook' komt geen 'w' voor.

Verder: je hebt talent in talen of je hebt het niet.
Heb je dat, dan doe je gymnasium.
Heb je dat niet, stap dan over naar atheneum.
sorry hoor...
maar doordat ik alleen latijn niet snap ga ik toch niet meteen naar het atheneum?????? ik probeer er tenminste wat aan te doen en iedereen die op het gymnasium zit is toch OOK niet perfect??
het spijt me hoor...Maar ik vroeg hier alleen maar hulp..en zo motiveer je me ook echt..*maar niet heus..*

En of ik ook met een w erbij schrijf is toch mijn probleem?? daar gaat het hier helemaal niet over...
maarjah

XxxxxxxxxX
melissa
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2003, 19:15
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-09-2003 @ 18:40:
Ga eerst maar eens behoorlijk Nederlands leren.
Les 1: in het woord 'ook' komt geen 'w' voor.

Verder: je hebt talent in talen of je hebt het niet.
Heb je dat, dan doe je gymnasium.
Heb je dat niet, stap dan over naar atheneum.
Beetje off-topic, ging hier niet echt over wel of niet talent voor talen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 21:30
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Hej Melissa,

Er is nog hoop voor je..haha.. ik snapte vorig jaar ook helemaal niks van Latijn, en opeens aan het einde van het jaar... Pats boem.. een helder licht...
Ik heb het nu zelfs als keuzevak, samen met Grieks..

Het enige wat ik toen heb gedaan, is het gewoon goed door blijven maken van je huiswerk, niet bij de pakken neer gaan zitten en alles gewoon blijven leren. Ook het herhalen van alle werkwoorden (tijden, uitgangen enz.) is erg handig...
Als je er niet uitkomt zou je altijd nog een mailtje mogen sturen, misschien dat ik je dan nog iets meer kan uitleggen, ik heb trouwens het boek Fortuna, weet niet welke jullie hebben, maar ik zie het wel..

-xxx- Laura
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:29
Verwijderd
Het beste wat je kan doen is gewoon alle vormen/uitgangen voor jezelf op te schrijven.
Ik weet niet welk boek jullie op school hanteren, maar in de 2e, 3e en begin van de 4e hadden wij Via Nova, waar achterin het boek een heel overzicht stond van de grammatica.

Je huiswerk goed maken en zorgen dat je bij blijft is ook erg belangrijk, anders kom je echt in de knoei.

Citaat:
Briseïs schreef op 27-09-2003 @ 13:31:
Maar eh, ik zou gewoon voor Grieks gaan als ik jou was... Of t helemaal laten vallen...
Ik denk dat dat een slecht idee is, want als je al moeite hebt met de rijtjes vormen en uitgangen bij Latijn, dan is het bij Grieks helemaal erg, want daar zitten bij elke regel wel weer tig aantal uitzonderingen op.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:37
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 28-09-2003 @ 16:29:
Ik denk dat dat een slecht idee is, want als je al moeite hebt met de rijtjes vormen en uitgangen bij Latijn, dan is het bij Grieks helemaal erg, want daar zitten bij elke regel wel weer tig aantal uitzonderingen op.
Mij is altijd verteld dat Grieks makkelijker is dan Latijn, qua grammatica.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 28-09-2003 @ 16:37:
Mij is altijd verteld dat Grieks makkelijker is dan Latijn, qua grammatica.
Ik vind het zelf ook iets gemakkelijker dan Latijn, qua grammatica, maar in het begin zeker en nu nog had werd ik helemaal gek van al die uitzonderingen en speciale gevallen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:34
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Wij werken op school met het boek Via Nova....daar staan inderdaad alle rijtjes in schema's..
maar kga ze zelf ook een x maken...Maar het huiswerk maken is erg lastig als je niets van begrijpt en dan heb je er ook helemaal geen zin meer in
maar kblijf proberen in ieder bedankt voor jullie tips...

XxxxxxxxxxxxxxX
melissa
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Via Nova is een heel goed boek.

Het beste dat er is.

Ik mocht het houden toen ik daar van school ging, want ze gingen daar verder met een ander boek.
Ik heb trouwens een oude versie (zeker 15 jaar oud ofzo), weet niet of jullie dezelfde hebben.
Maar het is ook heel geschikt voor zelfstudie.
Helaas heb ik er nu geen tijd voor, maar zodra ik weer tijd heb, ga ik m'n Latijn flink verbeteren. En misschien doe ik er nog wel staatsexamen in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 17:04
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-09-2003 @ 17:57:
Via Nova is een heel goed boek.

Het beste dat er is.

Ik mocht het houden toen ik daar van school ging, want ze gingen daar verder met een ander boek.
Ik heb trouwens een oude versie (zeker 15 jaar oud ofzo), weet niet of jullie dezelfde hebben.
Maar het is ook heel geschikt voor zelfstudie.
Helaas heb ik er nu geen tijd voor, maar zodra ik weer tijd heb, ga ik m'n Latijn flink verbeteren. En misschien doe ik er nog wel staatsexamen in.
Bij ons zijn ze juist gestopt met Via Nova en nu hebben ze nu Fortuna..dat is trouwens ook een goed boek, lekker overzichtelijk en ook goede oefeningen erbij..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 28-09-2003 @ 18:04:
Bij ons zijn ze juist gestopt met Via Nova en nu hebben ze nu Fortuna..dat is trouwens ook een goed boek, lekker overzichtelijk en ook goede oefeningen erbij..
Nooit gezien...
Maar Via Nova is beter.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:26
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij hadden Roma. Leuk he?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 28-09-2003 @ 18:04:
Bij ons zijn ze juist gestopt met Via Nova en nu hebben ze nu Fortuna..dat is trouwens ook een goed boek, lekker overzichtelijk en ook goede oefeningen erbij..
Bij ons gebruiken ze in de 2e, 3e en het begin van de 4e Via Nova en vanaf de vierde gebruiken we Fortuna.
Ik vind het zelf erg moeilijk te vergelijken, omdat het 2 compleet andere systemen zijn, maar ik denk dat Via Nova iets beter is voor de beginners.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 27-09-2003 @ 15:22:
Als ik jou was zou ik bijles nemen. En dan vooral op de grammatica ingaan, waarbij je helemaal aan het begin begint. De eerste paar dingen zul je vrij snel kunnen doorlopen, dan kan je aandacht gaan besteden aan de wat moeilijkere dingen. Als je het begin snapt ben je al een heel eind.
Toen ik in het 3e zat had ik dezelfde problemen, maar dan met grieks. En de lerares van het 2e toen was de moeder van een vriendin van me en die heb ik toen lief aangekeken voor bijles en dat heeft gruwelijk veel geholpen. Gewoon opnieuw van het begin, alle regeltjes en vervoegingen/verbuigingen en ook leren tegen de week erop.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-09-2003 @ 18:40:


Verder: je hebt talent in talen of je hebt het niet.
Heb je dat, dan doe je gymnasium.
Heb je dat niet, stap dan over naar atheneum.
1) "Talent in talen" ??
2) Waarom zou het atheneum geen talent voor talen vereisen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:44
Verwijderd
idd, beetje bullshit fleet

Dat hangt gewoon van je profiel af. Heb je een talenknobbel, ga je c+m doen, zo niet, dan niet. lmd.

En als je je verveelt, of heel slim bent, of gewoon heel graag een gymnasiumpapiertje wil hebben, dán pak je Grieks of Latijn erbij.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:12
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 29-09-2003 @ 16:44:
idd, beetje bullshit fleet

Dat hangt gewoon van je profiel af. Heb je een talenknobbel, ga je c+m doen, zo niet, dan niet. lmd.

En als je je verveelt, of heel slim bent, of gewoon heel graag een gymnasiumpapiertje wil hebben, dán pak je Grieks of Latijn erbij.
Nouw..da klopt duz nie eg he...ik doe N&G met Grieks en Latijn...want waarom moet je per se met 'talenknobbel' C&M gaan doen???
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 29-09-2003 @ 17:12:
Nouw..da klopt duz nie eg he...ik doe N&G met Grieks en Latijn...want waarom moet je per se met 'talenknobbel' C&M gaan doen???
Omdat je dan de talen in je profiel hebt. En het is wel handig om vooral vakken waar je goed in bent in je profiel te hebben.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 27-09-2003 @ 18:40:
Verder: je hebt talent in talen of je hebt het niet.
Heb je dat, dan doe je gymnasium.
Heb je dat niet, stap dan over naar atheneum.
hahaha, dikke bullshit..
Ik snap geen fuck van Duits en Frans, maar Latijn en Grieks gaan weer wel, dus lul niet.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 29-09-2003 @ 17:21:
Omdat je dan de talen in je profiel hebt. En het is wel handig om vooral vakken waar je goed in bent in je profiel te hebben.
Ik heb geen vakken gekozen waar ik goed in ben, ik heb vakken gekozen die ik leuk vind.
En dan ga ik er hard voor studeren, dat heb ik er voor over.
Wat heb ik aan vakken waar ik geen zak aan vind?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2003, 20:41
acpon
Avatar van acpon
acpon is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 27-09-2003 @ 12:14:
heey..

kzit nu in de derde klas van het gymnasium en kheb egt heel erg moeite met Latijn..voor de rest gaat alles egt super maar alleen voor latijn haal ik drieen...vorig jaar ben ik met een 4 voor latijn overgegaan..
kwilde weten of jullie hier misschien een oplossing voor hebben..??? Kga wel naar studieuren op school maar die helpen niet omdat ik het vanaf het begin al nie meer snap en ze daar alleen maar over hoofdstuk vertellen waar we op 't moment mee bezig zijn en het is het 9de uur waardoor ik al zwaar chagerijnig ben en dus niet kan concentreren...
Help..!!?

XxxxxxxxxxxxxX
melissa
Zat er in de 3e ook aan te twijvelen of ik mee door zou moeten gaan, heb dat toch maar gedaan, en nu gaat het eigenlijk best weer goed

maak een beslissing of je door wilt gaan met Latijn of niet,
het belangrijkste is natuurlijk te weten te komen of het ten koste van andere vakken gaat

wil je doorgaan ga d'r dan voor en ga flink leren en probeer voldoendes halen,
ga je er niet mee door dan stop met leren en laat het vallen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:18
Mjoez
Mjoez is offline
Bijles nemen van hele leuke jongen Motiveert ongetwijfeld!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 16:20
Mjoez
Mjoez is offline
Je zou het kunnen laten vallen maar dan moet je waarschijnlijk doorgaan met Grieks. Of niet? Ikzelf ga volgend jaar stoppen met Grieks en door met Latijn, want Grieks vind ik wel zo'n kuttaal...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Mjoez schreef op 01-10-2003 @ 17:20:
Je zou het kunnen laten vallen maar dan moet je waarschijnlijk doorgaan met Grieks. Of niet? Ikzelf ga volgend jaar stoppen met Grieks en door met Latijn, want Grieks vind ik wel zo'n kuttaal...
Hm, ik weet niet hoe het daar op school aan toe gaat, maar in mijn geval kon je pas in de vierde Latijn of Grieks laten vallen, in de tweede en derde konden we ze of allebei laten vallen, óf met allebei doorgaan, en niet een enkel vak laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 10:10
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-09-2003 @ 17:57:
Via Nova is een heel goed boek.

Het beste dat er is.

Ik mocht het houden toen ik daar van school ging, want ze gingen daar verder met een ander boek.
Ik heb trouwens een oude versie (zeker 15 jaar oud ofzo), weet niet of jullie dezelfde hebben.
Maar het is ook heel geschikt voor zelfstudie.
Helaas heb ik er nu geen tijd voor, maar zodra ik weer tijd heb, ga ik m'n Latijn flink verbeteren. En misschien doe ik er nog wel staatsexamen in.
Via Nova is sinds vijftien jaar geleden wel vernieuwd hoor. N paar jaar gelden is er een nieuwe druk verschenen.
T is wel n goed boek, alleen de overgang tussen deel 2 en deel 3, waarin de "echte" teksten staan is wel erg groot....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:16
Roxann
Avatar van Roxann
Roxann is offline
Het enige wat je kan doen als je problemen hebt met die spraakkunst is leren , leren en leren.
Echt van buiten blokken.
Het is zoals bij elke andere taal, als je in het Nederlands de dt-regels niet kent , maak je ook ongelofelijk veel fouten.
Ik weet dat het niet echt leuk klinkt, maar ik denk niet dat er iets anders aan te doen valt.
Good luck!!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 13:36
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Egt heel erg bedankt voor jullie hulp..!!
Kheb nu sinds kort bijles en alles wordt steeds duidelijker..
Nogmaaals ThnXX
XxxxxxX
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:27
V1234
V1234 is offline
Dit komt me echt super bekend voor..kom je eind 3e klas snap je er echt geen hol van, ik heb er toen zelf voor gekozen om mijn vakantie op te geven voor latijn..heb toen in die 2 weken gedaan wat ik in 3 jaar moest leren.. ( dan echt alle basis dingen..wist zelfs niet hoe je een nom. of een acc. moest vertalen :$)..echt bar-slecht..maar jah aan het eind is toch alles goed gekomen..doe nou 4 gymnasium en sta nu (nog) gem. een 7,8, dus gewoon doorgaan met bijlessen, en veel oefeningen maken.

buhbayz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie is je favoriete klassieke schrijver en waarom?
Musliston
27 20-11-2000 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.