Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 12:35
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
In welke kleding-, schoenen- en anderewinkels vinden jullie dat er goede service wordt geleverd aan de klant? Welke vinden jullie minder en wat hebben jullie precies voor positieve en negatieve ervaringen?

Ik vind zelf vooral de service bij Mansfield erg goed. Dat mag natuurlijk ook voor een winkel in de iets hogere prijsklasse, maar ze zijn er erg aardig, helpen je goed en bovendien geven ze je schoenen drie maanden na aankoop een gratis behandeling.

Ook over Dolcis ben ik tevreden. Kwam er gisteren achter dat mijn net nieuw gekochte schoenen een maatje te groot waren, maar ik was de bon kwijt. Aangezien het best dure schoenen waren, zat ik daar wel een beetje over in. Desondanks kon ik ze wel omruilen tegen een maatje kleiner.

Ik vind bij winkels zoals Scapino en andere goedkopere winkels de service vaak iets minder, minder vriendelijk personeel en je wordt weinig geholpen.

Qua gewone kleding vind ik het bij WE altijd prettig shoppen. Ze staan je niet meteen op je neus te loeren, maar zijn wel bereid je te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 13:31
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Zelfservice de goeiste.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:36
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
V&D de bom !
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:49
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik hoef geen service! Alleen het kan wel handig zijn als er éen naar je toe komt rennen om alle kleren die je hebt gepast terug te hangen
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:58
A*
Avatar van A*
A* is offline
Kingstreet in Arnhem heeft uitstekende service vind ik. Houden ze een beetje op de achtergrond maar zodra je om hulp vraagt zijn ze fantastisch. Ik heb nog een fantastisch mooie goedkope broek eraan over gehouden.

Verder bij winkels als H&M verwacht ik geen service, die tutjes zijn de druk bezig met vouwen en kletsen dus laat ik ze.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:12
Verwijderd
Ik heb er een enorme hekel aan als verkopers meteen achter je staan om te vragen of ze je kunnen helpen. Als ik hulp nodig heb, vraag ik het zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:34
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
je hebt soms van die verkopers die je alles proberen aan te smeren.
Kom je voor een broek. Brengen ze schoenen t-shirt en vest mee.
uhm dat was niet de bedoelen.
En maar zeuren dat alles je zo perfect en leuk staat.
Rot toch op trut
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 04-12-2003 @ 15:12:
Ik heb er een enorme hekel aan als verkopers meteen achter je staan om te vragen of ze je kunnen helpen. Als ik hulp nodig heb, vraag ik het zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:40
Verwijderd
ik was laatst in een winkel...meisje vroeg of ze kon helpen, wij zeiden dat we ff rondkeken...ik wat broeken checken...kwam ze aan hoor, zei ze dat we de goede maat toch niet konden vinden en ging ze de maat mn vriend inschatten (had ze nog goed ook) en pakte ze de broek die ik aan het bekijken was maar dan in de goede maat...en dat in 5 seconden...
we waren ook in 5 seconden weer weg...

laat mij maar lekker met rust en als ik vragen heb stel ik die uit mezelf wel...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:41
Garbage
Avatar van Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 04-12-2003 @ 14:31:
Zelfservice de goeiste.
Juist!

mij kijken zo ook altijd stom aan.. alsof ik iets wil stelen, wordt de hele tijd in de gaten gehouden, dus voor mij zelfservice@
__________________
Ik heb toch geen fatsoen..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:42
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 04-12-2003 @ 14:38:
Mama was net bijna beledigt dat de verkoopsters in de H&M haar niet konden vertellen of de ene broek beter zit dan de andere Heb maar uitgelegd dat jij bij H&M nou niet bepaald service hoeft te verwachten.
nee, dat moet je inderdaad niet verwachten, ik vroeg eens of iets er in een bepaalde kleur was, was het antwoord 'moet je maar even rondkijken..'
ehm, lijkt me logisch dat ik dat eerst doe voor ik iets ga vragen..

Service vond ik vandaag goed bij de Douglas, verkoopster kon me prima helpen, was niet opdringerig, maar ik ben er nog niet uit.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:05
Pekay
Pekay is offline
Bij de bijenkort hebben ze wel goede service... maar soms zien die tuthola's je niet staan, als je bv niet 'netjes' genoeg bent...

En bij sommige winkels (fooks, superstar) vind ik het wel irii dat er zo een muts naast een paskamer staat, dat z gelijk zeggen: wat vind je er van??

En in de parfumerien wordt je ook wel goed geholpen... goede servcie...

Slechte ken ik eignelijk niet echt...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:10
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Pekay schreef op 04-12-2003 @ 19:05:
En bij sommige winkels (fooks, superstar) vind ik het wel irii dat er zo een muts naast een paskamer staat, dat z gelijk zeggen: wat vind je er van??
Ohja, of bij van die (sowieso al irritante) winkels als Scooter. 'En hoe vind je het?' zelfs als je alleen maar een simpel wit hemdje past (omdat het daar nu eenmaal goedkoop is ).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:13
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
A* schreef op 04-12-2003 @ 14:58:
Kingstreet in Arnhem heeft uitstekende service vind ik. Houden ze een beetje op de achtergrond maar zodra je om hulp vraagt zijn ze fantastisch. Ik heb nog een fantastisch mooie goedkope broek eraan over gehouden.
Klopt, kom ik ook vaak!

Andere winkels geven of geen service of ze lopen achter je aan. Dan heb ik liever geen service.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:16
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Skateshops, die lui zitten meestal wat lauw een filmpje te tjekken of wat te kicken in de shop en als je hulp nodig hebt komen ze vaak direct aan gelopen/board Anyway juh Skateshops.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:20
Verwijderd
Ik heb liever dat ze me gewoon met rust laten als ik vragen heb stel ik die gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het allerirritantste is, bij de H&M, als je iets leuk ziet aan zo'n paspop aan de muur... maar je kunt het nergens vinden in de winkel. En dan weten de verkoopsters het ook niet!

Maar oke ik vind het bv. in lingeriezaken wel relaxed als de verkoopsters even wat andere maten kunnen pakken. Anders moet je je weer helemaal aankleden enzo.

Verder zoek ik 't zelf wel uit
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:44
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
A* schreef op 04-12-2003 @ 14:58:
Kingstreet in Arnhem heeft uitstekende service vind ik. Houden ze een beetje op de achtergrond maar zodra je om hulp vraagt zijn ze fantastisch. Ik heb nog een fantastisch mooie goedkope broek eraan over gehouden.

Verder bij winkels als H&M verwacht ik geen service, die tutjes zijn de druk bezig met vouwen en kletsen dus laat ik ze.
Inderdaad, kingstreet die meiden zijn echt heel aardig.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2003, 20:00
naan
Avatar van naan
naan is offline
ik vind de H&M en de V&D echt heel vervelend, de mensen zijn totaal niet bereid om je te helpen en komen heel onvriendelijk over.
het is t fijnst als ze niet te opdrinngerig zijn en iig een beetje vriendelijk doen, of zelfs humor hebben, zodat je je een beetje op je gemak voelt daar.
wat dat betref zijn skatewinkels wel heel fijn, heel relaxt en aardig, geven je vaak een extraatje en zijn altijd bereid te helpen.
kleinere winkels zijn zowieso wat gezelliger vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb niet zoveel ervaring met service in winkels, maar ik was vandaag toevallig in de Forecast in Amersfoort en toen vriendinnetje iets aan het passen was vroeg die verkoopster me of we nog wat aan sinterklaas deden en wat ik voor surprise had gemaakt enzo. Dat was me iets teveel van het goede

Toen vriendinnetje dr blouse afrekende zei ze over de pin: goh dat was snel, zegt die verkoper: 'zo zijn wij!!'

: sarcasm :
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:14
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik vind het verschrikkelijk als mensen te opdringerig zijn, het ligt ook enigzins aan mijn eigen humeur, als ik vrolijk ben kan ik er nog wel mee omgaan, maar als ik al enigzins chagerijnig ben, en nog even snel iets wil kopen, waarvan ik al lang en breed weet dat ik het hebben wil, en welke maat ik nodig heb.
Dan vind ik het écht irritant als verkopers blijven zeuren, en dan tóch nog even een ander shirtje erbij pakken, om je die ook aan te smeren.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:15
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 04-12-2003 @ 22:08:
Forecast
Need to say more?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:30
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Parallel schreef op 04-12-2003 @ 20:44:
Inderdaad, kingstreet die meiden zijn echt heel aardig.
Vandaag nog mee staan ouwehoeren over blunders tijdens passen e.d. Ze vroegen er laatst nog personeel maar ik was te jong, helaas.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:33
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
biersmurfin schreef op 04-12-2003 @ 21:00:
kleinere winkels zijn zowieso wat gezelliger vind ik.
volgensmij alleen als je er vaste klant bent, als ik sommige kleine winkeltjes inloop staan de verkopers je echt aan te gluren of je wat gaat stelen ofzo
dus dan ben ik meestal snel weer weg..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 07:01
Daan
Avatar van Daan
Daan is offline
Je kunt wel stellen dat het heel slecht gesteld is met de service in Nederlandse winkels, dat is in Belgie bijvoorbeeld veel beter.
En service is ook wel nodig hoe moet je anders zelf je boordmaat opmeten e.d. . Van winkels als de H&M hoef je dat zeker niet te verwachten, maar als je een heel duur pak aan het uitzoeken bent is het toch wel wenselijk dat je fatsoenlijk geholpen wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2003, 10:26
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
kakker4life schreef op 05-12-2003 @ 08:01:
Je kunt wel stellen dat het heel slecht gesteld is met de service in Nederlandse winkels, dat is in Belgie bijvoorbeeld veel beter.
En service is ook wel nodig hoe moet je anders zelf je boordmaat opmeten e.d. . Van winkels als de H&M hoef je dat zeker niet te verwachten, maar als je een heel duur pak aan het uitzoeken bent is het toch wel wenselijk dat je fatsoenlijk geholpen wordt.
Ook bij de minder prijzige aankopen dien je goed behandeld te worden, en geholpen indien dat nodig is.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 10:57
Verwijderd
Ik kom eigenlijk alleen maar bij Steppin' Out en de Bijenkorf. Die laatste is veel meer een warenhuis dus daar heb je eigen vrij weinig actieve service. Daar hou ik wel van. Vooral in grote winkels kijk ik liever rond, zonder lastiggevallen te worden.

Bij Steppin' Out is de service altijd perfect. Er staat altijd iemand voor je klaar en ze zijn heel vakkundig en behulpzaam. Vermaken, innemen, etc. geen enkel probleem. Enige puntje van kritiek is dat ik het nogal irritant vind om met 'u' en 'meneer' aangesproken te worden door leeftijdgenoten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vooronderzoek voor een nieuw bedrijf - respondenten gezocht
Verwijderd
34 09-02-2010 16:49
Werk, Geld & Recht Werken in het buitenland en je eigen taal blijven spreken?
Manpower200
1 02-07-2008 12:12
Software & Hardware [Centraal] Periodieke Winkel Aanbiedingen
Verwijderd
142 15-08-2005 22:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap boycot op de Albert Heijn?
Sjied No Clue
120 19-09-2003 22:34
Werk, Geld & Recht Kosten prepaid nederlandse operatoren.
BlueSkyraider
17 23-07-2003 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.