Oud 30-10-2015, 18:58
Singelland
Ik heb binnenkort een GP tekst Nederlands waarbij we vooraf de tekst al hebben gekregen. Alleen begrijp ik een deel van de tekst niet helemaal. Zou iemand dit stuk tekst voor mij kunnen verduidelijken?

Technologische ontwikkelingen zetten de hele zaak nog meer onder druk. Voor geen geld is alles van het internet te halen, zo lijkt het. Dat bevordert een soort free rider mentaliteit. Maar het grootste risico van de huidige situatie zit misschien in het volgende. De traditioneel welwillende burgerij haakt af als onvoorwaardelijke steun en toeverlaat voor hoge kunst. Ook nette burgers worden steeds meer culturele omnivoren en eten tegenwoordig cultuur uit de muur. En omdat cultuurspreiding buiten die vaste kring wel heel erg een ideaal is gebleven, daalt de status van kunst. Dit legitimeert onverschillige buitenstaanders om rancuneuze buitenstaanders te worden. Het volk dat vroeger bescheiden ging vissen, heeft thans de moed om luid en duidelijk te roepen: „Die kunst van jullie, die zogenaamde hoge kunst van jullie, die willen we niet, die lusten wij niet, die moeten we niet!” Als de overheid het dán nog waagt om De Burger tegen te spreken, dan stemt die onmidd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2015, 19:00
Singelland
....dan stemt die onmiddellijk op Geert."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 07:59
Vrije tijd [F1] GP van Monaco
Verwijderd
12 28-05-2007 19:42
Drugs & Alcohol red bull en Frankrijk
JCG
55 13-06-2005 16:43
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.