Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 10:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De eerste

Ik had geen zin om te wachten op Smartie & co, dus ik heb dit topic maar geopend.

Hopelijk worden er nog veel mysteries opgelost door middel van dit topic!
Oud 19-12-2004, 10:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
@ Oompa: Ik heb het ook een keer gehad dat het niet ochtend was, helaas.

@ devilious: Druk verschil waardoor? Leg uit!
Oud 19-12-2004, 12:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik dacht dat ik iets zei, maar dat er geen geluid uit m'n mond kwam. Voor mijn idee/gevoel zei ik daadwerkelijk dingen hardop, maar mijn omgeving hoorde niks. Ik playbackte dus, leek het voor hen. Alledrie de keren had ik tegelijkertijd enorme pijn.
Kan het zijn dat je door hevige pijn ergens anders niet meer kan praten ofzo?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-12-2004, 13:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Willen jullie deze opnieuw sticky hebben?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 19-12-2004, 13:44
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 13:55 :
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik dacht dat ik iets zei, maar dat er geen geluid uit m'n mond kwam. Voor mijn idee/gevoel zei ik daadwerkelijk dingen hardop, maar mijn omgeving hoorde niks. Ik playbackte dus, leek het voor hen. Alledrie de keren had ik tegelijkertijd enorme pijn.
Kan het zijn dat je door hevige pijn ergens anders niet meer kan praten ofzo?
Dat zoeken we op.

Citaat:
ekki schreef op 19-12-2004 @ 14:15 :
Willen jullie deze opnieuw sticky hebben?
Graag.
Oud 19-12-2004, 20:51
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 13:55 :
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik dacht dat ik iets zei, maar dat er geen geluid uit m'n mond kwam. Voor mijn idee/gevoel zei ik daadwerkelijk dingen hardop, maar mijn omgeving hoorde niks. Ik playbackte dus, leek het voor hen. Alledrie de keren had ik tegelijkertijd enorme pijn.
Kan het zijn dat je door hevige pijn ergens anders niet meer kan praten ofzo?
Je hersenen selecteren de binnenkomende signalen op grond van belangrijkheid op dat moment. De signalen die ervoor zorgen dat je spieren in je strottenhoofd worden aangestuurd om te spreken, zijn op dat moment zo veel minder belangrijk dan de pijn en de bestrijding daarvan, dat die even niet doorkomen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 20:53.
Oud 22-12-2004, 19:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 19-12-2004 @ 21:51 :
Je hersenen selecteren de binnenkomende signalen op grond van belangrijkheid op dat moment. De signalen die ervoor zorgen dat je spieren in je strottenhoofd worden aangestuurd om te spreken, zijn op dat moment zo veel minder belangrijk dan de pijn en de bestrijding daarvan, dat die even niet doorkomen.
zit wat in ja.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-12-2004, 18:06
Verwijderd
Wat is de hik nu precies?
Oud 28-12-2004, 18:23
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
CL schreef op 28-12-2004 @ 19:06 :
Wat is de hik nu precies?
je middenrif maakt dan wat ongecontroleerde bewegingen waardoor je longen soms snel in volume toenemen. Doordat je den snel inademt krijg je dat geluidje
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-12-2004, 23:02
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
CL schreef op 28-12-2004 @ 19:06 :
Wat is de hik nu precies?
En wat is de (beste) manier om hem te stoppen?
Oud 31-12-2004, 09:48
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Wat gebeurt er in je lichaam als je verkouden bent?? Waarom moet je vaak niezen en waarom waarom zit je neus potdicht??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 31-12-2004, 09:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 31-12-2004 @ 00:02 :
En wat is de (beste) manier om hem te stoppen?
Adem een tijdje inhouden ( niet tot je stikt uiteraard )of snel water drinken.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 31-12-2004, 17:04
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2004 @ 10:48 :
Wat gebeurt er in je lichaam als je verkouden bent?? Waarom moet je vaak niezen en waarom waarom zit je neus potdicht??
Meestal wordt een verkoudheid veroorzaakt door een virus, dat zich nestelt in de cellen van je neusslijmvlies en daar gaat vermenigvuldigen. Als er genoeg nieuwe virussen zijn, barst de cel open. Je slijmvlies raakt geïrriteerd en zwelt op. Hierdoor gaat je neus dichtzitten. Door de irritatie ga je niezen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 31-12-2004, 17:06
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 31-12-2004 @ 18:04 :
Meestal wordt een verkoudheid veroorzaakt door een virus, dat zich nestelt in de cellen van je neusslijmvlies en daar gaat vermenigvuldigen. Als er genoeg nieuwe virussen zijn, barst de cel open. Je slijmvlies raakt geïrriteerd en zwelt op. Hierdoor gaat je neus dichtzitten. Door de irritatie ga je niezen.
Oke, en hoe zit het dan met verkoudheid als je kou hebt gevat??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 31-12-2004, 17:29
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2004 @ 18:06 :
Oke, en hoe zit het dan met verkoudheid als je kou hebt gevat??
'Kou vatten' is eigenlijk meer een uitdrukking, wat zoveel betekent als 'verkouden worden.'
In de winter onderga je veel meer en grotere temperatuurswisselingen dan in de zomer. Als je binnen bent, is het lekker warm. De warme lucht gaat bij het ademen door je neus. Als je dan naar buiten gaat, is de lucht die door je neus gaat in één klap heel koud, zonder enige overgang. Je neusslijmvliescellen kunnen daar niet goed tegen en raken geïrriteerd/beschadigd. Hierdoor kunnen virussen die verkoudheid veroorzaken makkelijker in de cellen dringen en een verkoudheid veroorzaken.
Tegenwoordig zijn ook veel meer mensen in de zomer verkouden. Dit komt omdat zij door airconditioning in auto's en gebouwen ook met grote temperatuursverschillen te maken krijgen, net zoals in de winter, wat dus ook dezelfde gevolgen kan hebben.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 31-12-2004, 17:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 31-12-2004 @ 18:29 :
'Kou vatten' is eigenlijk meer een uitdrukking, wat zoveel betekent als 'verkouden worden.'
In de winter onderga je veel meer en grotere temperatuurswisselingen dan in de zomer. Als je binnen bent, is het lekker warm. De warme lucht gaat bij het ademen door je neus. Als je dan naar buiten gaat, is de lucht die door je neus gaat in één klap heel koud, zonder enige overgang. Je neusslijmvliescellen kunnen daar niet goed tegen en raken geïrriteerd/beschadigd. Hierdoor kunnen virussen die verkoudheid veroorzaken makkelijker in de cellen dringen en een verkoudheid veroorzaken.
Tegenwoordig zijn ook veel meer mensen in de zomer verkouden. Dit komt omdat zij door airconditioning in auto's en gebouwen ook met grote temperatuursverschillen te maken krijgen, net zoals in de winter, wat dus ook dezelfde gevolgen kan hebben.
En hoe komt het dat je verkouden wordt als je iets een laag kleding uittrekt als je het warm heb of zweet?? En hoe kom je aan die virussen??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 03-01-2005, 11:33
Verwijderd
Hebben blonde mensen minder pigment dan donkere, of ander pigment?
Oud 03-01-2005, 20:45
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2004 @ 18:49 :
En hoe komt het dat je verkouden wordt als je iets een laag kleding uittrekt als je het warm heb of zweet?? En hoe kom je aan die virussen??
Ik denk (maar deze weet ik niet zeker)dat het komt doordat het uittrekken van een laag kleding ook een grote temperatuursdaling tot gevolg heeft, wat niet ten goede komt aan je algemene weerstand. Dit heeft dan niets met je neusslijmvlies te maken, maar grote temperatuursschommelingen zijn niet goed voor je afweersysteem. Bij binnendringende virussen in je neusslijmvlies komt je afweersysteem daar minder goed tegen in actie, waardoor het virus een betere kans heeft om in je cellen te gaan zitten en zich voort te planten.
Die virussen zitten in de lucht, die adem je in. Verkouden mensen die bijvoorbeeld hoesten of niezen zonder hun hand voor hun mond en neus te houden verspreiden enorm veel virussen en bacterien. Als die handen daarna niet goed worden schoongemaakt, kunnen de virussen ook door huidcontact worden overgedragen. Kinderen worden bijvoorbeeld heel snel verkouden. Dat is niet alleen omdat ze minder weerstand hebben, maar ook omdat ze de hele dag aangeraakt worden door hun ouders. Een moeder die niest, haar handen afveegt en vervolgens har kind een stukje brood in de mond stopt, heeft een grote kans dat haar kind ook verkouden wordt.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 03-01-2005, 23:14
Verwijderd
Ze zeggen altijd: als je je vaker scheert, dan groeien je haren sneller.

is allemaal gelul want het is gewoon erfelijk bepaald

maar wat ik niet snap is het volgende: ieder haarzakje een bepaalde hoeveelheid haar kan produceren

een wenkbrauwhaar wordt maar 1 cm lang? dan is ie dus uitgegroeid...maar als je m scheert groeit ie weer aan..hoe kan dat?
Want het was toch al uitgegroeid?
Je kan het toch niet vergelijken met een bepaalde hagedis die als je zijn staart eraf hakt dat dat er weer aan groeit
Oud 04-01-2005, 20:50
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 04-01-2005 @ 00:14 :
Ze zeggen altijd: als je je vaker scheert, dan groeien je haren sneller.

is allemaal gelul want het is gewoon erfelijk bepaald

maar wat ik niet snap is het volgende: ieder haarzakje een bepaalde hoeveelheid haar kan produceren

een wenkbrauwhaar wordt maar 1 cm lang? dan is ie dus uitgegroeid...maar als je m scheert groeit ie weer aan..hoe kan dat?
Want het was toch al uitgegroeid?
Je kan het toch niet vergelijken met een bepaalde hagedis die als je zijn staart eraf hakt dat dat er weer aan groeit
Ik denk dat het afhangt van de lengte van de haar, en op welke plaats hij zit. Als een wenkbrauwhaar 1cm lang is, zal de groei geremd worden. Je lichaam 'weet' op de een of andere manier hoe lang de haar is. Als je hem afscheert, merkt je lichaam dat de haar korter is, en zal de groei weer gestimuleerd worden, net zolang tot de haar weer 1 cm is. Iedere haar zal dus zijn eigen maximumgrootte hebben, afhankelijk van de plaats op het lichaam, en de haar groeit zolang die maximumgrootte niet bereikt is.

Dit lijkt mij iig het meest logisch.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 04-01-2005, 20:58
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 04-01-2005 @ 00:14 :
maar wat ik niet snap is het volgende: ieder haarzakje een bepaalde hoeveelheid haar kan produceren.
Je snapt niet waarom een haarzakje nooit uitgeput raakt?? Zo lees ik jouw vraag iig.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 04-01-2005, 21:14
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
CL schreef op 03-01-2005 @ 12:33 :
Hebben blonde mensen minder pigment dan donkere, of ander pigment?
Blonde mensen hebben minder pigment. Bovendien sterven zij binnen aanzienlijke tijd hoogstwaarschijnlijk uit.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 04-01-2005, 21:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 04-01-2005 @ 22:14 :
Blonde mensen hebben minder pigment. Bovendien sterven zij binnen aanzienlijke tijd hoogstwaarschijnlijk uit.
Nee joh... Ze kunnen nog steeds blonde allellen ofzo van hun ouders krijgen als die bijv. halfbloedjes zijn allebei. En die nakomelingen dan weer... Maar je krijgt idd wel meer mixjes.
Oud 04-01-2005, 21:33
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 22:17 :
Nee joh... Ze kunnen nog steeds blonde allellen ofzo van hun ouders krijgen als die bijv. halfbloedjes zijn allebei. En die nakomelingen dan weer... Maar je krijgt idd wel meer mixjes.
Natuurlijk zullen er nog wel mensen zijn in de toekomst die een soort van blond haar hebben, maar het recessieve allel zal nooit meer volledig tot uiting komen, dus rasechte blondjes sterven uit.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 05-01-2005, 18:54
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 04-01-2005 @ 22:33 :
Natuurlijk zullen er nog wel mensen zijn in de toekomst die een soort van blond haar hebben, maar het recessieve allel zal nooit meer volledig tot uiting komen, dus rasechte blondjes sterven uit.
Pigmentatie is het gevolg van veel verschillende genen, die op verschillende chromosomen liggen. Aangezien 'blond zijn' geen negatieve invloed op voortplantingskansen heeft, is het vrijwel onmogelijk dat blonde mensen volledig zulen uitsterven. Zolang er blonde mensen zijn die kinderen krijgen, worden de allelen doorgegeven en bestaat de mogelijkheid dat er blonde kinderen geboren worden. De frequentie van het voorkomen van blond haar kan wel afnemen, maar verdwijnen kan niet.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 05-01-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 04-01-2005 @ 21:58 :
Je snapt niet waarom een haarzakje nooit uitgeput raakt?? Zo lees ik jouw vraag iig.
nee wat saycheese zegt bedoelde ik dus...toch vind ik dat vreemd
Oud 06-01-2005, 17:27
tictactoe
tictactoe is offline
Ik heb een vraag over reanimeren, misschien komt het erg dom over, maar toch.

Een ehbo'r moet iemand reanimeren als diegene niet meer ademt en geen polsslag meer heeft. Er is dan een kleine kans dat diegene het overleeft.

Maar hoe kan het dat iemand die 'op slag dood' is, niet meer te reanimeren valt?
Oud 06-01-2005, 20:58
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
tictactoe schreef op 06-01-2005 @ 18:27 :
Ik heb een vraag over reanimeren, misschien komt het erg dom over, maar toch.

Een ehbo'r moet iemand reanimeren als diegene niet meer ademt en geen polsslag meer heeft. Er is dan een kleine kans dat diegene het overleeft.

Maar hoe kan het dat iemand die 'op slag dood' is, niet meer te reanimeren valt?
Gebruiken ze de term 'op slag dood' niet alleen als iemand aan het gevolg van een ongeluk of geweld overlijdt? Ik kan me zo voorstellen dat er bij die mensen zo veel interne schade is, dat reanimeren niet zoveel zin heeft. Je kan het hart wel weer laten kloppen, maar als de rest van het lichaam zwaar beschadigd is heeft het weinig zin.
Reanimeren gebeurt volgens mij bij hartaanvallen/hartstilstanden. Dan is het alleen het hart dat het niet meer doet, en dan kan je dat dus nog wel weer op gang proberen te krijgen, de patient heeft dan kans om gewoon verder te leven.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 06-01-2005, 21:18
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
op slag dood is ook als de hersenmassa zich niet meer in de schedel bevindt
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-01-2005, 20:49
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 06-01-2005 @ 22:18 :
op slag dood is ook als de hersenmassa zich niet meer in de schedel bevindt
Dan heeft reanimeren inderdaad ook weinig zin meer...
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 08-01-2005, 23:56
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 08-01-2005 @ 21:49 :
Dan heeft reanimeren inderdaad ook weinig zin meer...
dat dacht ik nou ook ja
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 09-01-2005, 00:26
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 04-01-2005 @ 00:14 :
Ze zeggen altijd: als je je vaker scheert, dan groeien je haren sneller.

is allemaal gelul want het is gewoon erfelijk bepaald

maar wat ik niet snap is het volgende: ieder haarzakje een bepaalde hoeveelheid haar kan produceren

een wenkbrauwhaar wordt maar 1 cm lang? dan is ie dus uitgegroeid...maar als je m scheert groeit ie weer aan..hoe kan dat?
Want het was toch al uitgegroeid?
Je kan het toch niet vergelijken met een bepaalde hagedis die als je zijn staart eraf hakt dat dat er weer aan groeit
Citaat:
Saycheese schreef op 04-01-2005 @ 21:50 :
Ik denk dat het afhangt van de lengte van de haar, en op welke plaats hij zit. Als een wenkbrauwhaar 1cm lang is, zal de groei geremd worden. Je lichaam 'weet' op de een of andere manier hoe lang de haar is. Als je hem afscheert, merkt je lichaam dat de haar korter is, en zal de groei weer gestimuleerd worden, net zolang tot de haar weer 1 cm is. Iedere haar zal dus zijn eigen maximumgrootte hebben, afhankelijk van de plaats op het lichaam, en de haar groeit zolang die maximumgrootte niet bereikt is.

Dit lijkt mij iig het meest logisch.
Volgens mij 'weet' je lichaam helemaal niet hoe lang je haar is.

Ik denk dat de lengte van het haar afhangt van de groeisnelheid en hoe lang het duurt voordat het haar uitvalt.

Dus wenkbrauwhaar groeit langzamer of valt eerder uit dan gewoon haar.
Of allebei natuurlijk.
Daarom blijft het zo kort. (thank god)

Dit lijkt mij weer logisch.
Oud 09-01-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
ookdaniel schreef op 09-01-2005 @ 01:26 :
Volgens mij 'weet' je lichaam helemaal niet hoe lang je haar is.

Ik denk dat de lengte van het haar afhangt van de groeisnelheid en hoe lang het duurt voordat het haar uitvalt.

Dus wenkbrauwhaar groeit langzamer of valt eerder uit dan gewoon haar.
Of allebei natuurlijk.
Daarom blijft het zo kort. (thank god)

Dit lijkt mij weer logisch.
ik denk dat dit wel een goed punt is. Je ziet ook dat een wenkbrauw haar een mooi puntje heeft. Dus dat klopt enigszins wel
Oud 10-01-2005, 19:32
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
hoe lang zou het duren voordat je bloed helemaal rondgepompt is door je lichaam?
__________________
take a walk on the wild side ت
Oud 10-01-2005, 19:48
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Flip! schreef op 10-01-2005 @ 20:32 :
hoe lang zou het duren voordat je bloed helemaal rondgepompt is door je lichaam?
Een gezond hart pompt het bloed met ongeveer 5L per minuut. Volwassenen hebben ook ongeveer 5L bloed, dus het antwoord op jouw vraag is 1 minuut.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 12-01-2005, 14:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik weet niet waar het hoort
maar hoeveel % van je lichaamsgewicht kan een gemiddeld persoon dragen ( uitgaande van een doos ofzo)?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 13-01-2005, 12:01
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 12-01-2005 @ 15:38 :
ik weet niet waar het hoort
maar hoeveel % van je lichaamsgewicht kan een gemiddeld persoon dragen ( uitgaande van een doos ofzo)?
Het lijkt me dat zoiets afhankelijk is van voor hoeveel % je gewicht dan uit spieren bestaat, lijkt me logisch dat je zwaardere dingen kan tillen als je spieren groter en sterker ontwikkeld zijn
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 13-01-2005, 18:37
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Waarom kunnen sommige mensen nog zoveel eten, maar komen ze toch niet aan? Dat zou ik nou wel willen weten, ik doe zo mijn best, maar aankomen ho maar!
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Oud 14-01-2005, 12:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 13-01-2005 @ 19:37 :
Waarom kunnen sommige mensen nog zoveel eten, maar komen ze toch niet aan? Dat zou ik nou wel willen weten, ik doe zo mijn best, maar aankomen ho maar!
Schildklier..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-01-2005, 17:37
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 13-01-2005 @ 19:37 :
Waarom kunnen sommige mensen nog zoveel eten, maar komen ze toch niet aan? Dat zou ik nou wel willen weten, ik doe zo mijn best, maar aankomen ho maar!
Zal ook wel met een snelle spijsvertering te maken kunnen hebben. Ik heb hetzelfde. Ik ben 1,96 m en eet me mezelf bijna klem aan gezond eten, maar ik krijg er met pijn en moeite 1 kilo bij.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 14-01-2005, 19:07
ookdaniel
ookdaniel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-01-2005 @ 13:57 :
Schildklier..
Klopt ook niet altijd.
Ik had een te langzame werking van de schildklier, waardoor ik eigenlijk dik zou moeten worden.
Maar ik was een mager skelet.
Moet ik wel zeggen dat ik enorm veel sportte. (toen wel)

gr. Daniel
Oud 15-01-2005, 09:53
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 13-01-2005 @ 19:37 :
Waarom kunnen sommige mensen nog zoveel eten, maar komen ze toch niet aan? Dat zou ik nou wel willen weten, ik doe zo mijn best, maar aankomen ho maar!
Tsjee, jij hier

Je bent erfelijk belast, meiske... Smal gebouwd en zo.. En je bent vijftien, misschien gaat het straks ineens kei snel of zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-01-2005, 12:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
MieX schreef op 13-01-2005 @ 13:01 :
Het lijkt me dat zoiets afhankelijk is van voor hoeveel % je gewicht dan uit spieren bestaat, lijkt me logisch dat je zwaardere dingen kan tillen als je spieren groter en sterker ontwikkeld zijn
daarom staat er gemiddeld
__________________
I love dr Phil :D
Oud 15-01-2005, 13:22
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 15-01-2005 @ 13:34 :
daarom staat er gemiddeld
Maar ik weet dus niet of je van een gemiddelde kan spreken
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 16-01-2005, 18:07
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-01-2005 @ 10:53 :


Je bent erfelijk belast, meiske... Smal gebouwd en zo.. En je bent vijftien, misschien gaat het straks ineens kei snel of zo
Dat hopen we dan maar he!

En waarom heb je soms zo van die pijnlijke plekken op je huid, terwijl je helemaal niets vreemds ziet?
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Oud 16-01-2005, 21:10
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Ik weet dat speeksel een genezende werking heeft op wondjes e.d. en het schijnt zelfs dat urine tegen puistjes helpt. Zijn er nog meer stoffen die het menselijk lichaam produceert die handig zijn voor andere dingen dan waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn?
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 19-01-2005, 19:59
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 16-01-2005 @ 19:07 :

En waarom heb je soms zo van die pijnlijke plekken op je huid, terwijl je helemaal niets vreemds ziet?
onderhuidse kneuzing?
ik zeg maar wat
__________________
take a walk on the wild side ت
Oud 20-01-2005, 15:31
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Citaat:
Flip! schreef op 19-01-2005 @ 20:59 :
onderhuidse kneuzing?
ik zeg maar wat
Kweenie, het is heel raar. Als je het aanraakt doet het super pijn, maar nu is het dus al weer over... Heel vreemd...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Oud 27-01-2005, 19:28
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Over oorpijn..

Ik ben toen ik 6 was geopereerd aan mastioiditus, of hoe je dat ook mag schrijven, dat houd in dat het bijna tegen hersenvliesontsteking aan zit..
Spoedoperatie..
Maar sinds toen ben ik oorpijn blijven houden..
t/m mijn 12e buisjes
En nu gewoon tijden flinke pijn, heb daarvoor zware pijnstillers.. en nog die helpen niet altijd..

Wat doen jullie nu tegen hevige oorpijn? En hoe kan het ontstaan het lijkt heel diep en achter mijn oor doet het gewoon pijn..

De huisarts kan niets vinden, ook in het ziekenhuis niet..
CT Scan aan te raden??
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Oud 27-01-2005, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je als meisje klaarkomt trekken je spieren samen, maar hoe komt dat? Wat zorgt ervoor dat die spieren zo gaan samentrekken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.