Oud 08-12-2002, 20:21
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
hoi allemaal!

Ik zit in 3vwo en moet nu dus mijn profiel gaan kiezen.
Nu moet ik dus kiezen of ik tekenen ga doen.
Ik ga nu al af en toe een uur tekenen ( kan bij ons op school ) en dat vind ik wel heel leuk, maar dan mag je ook gewoon maken waar je zin in hebt.
In de eerste en tweede hadden we officieel tekenen, in de eerste vond ik het wel leuk, maar had altijd een 7.5 ( beetje rare lerares ook)
In de tweede vond ik er niks meer aan, toen we allemaal logboeken en vooronderzoek moesten gaan doen.
En nu moet ik het kiezen, en sommigen zeggen dat het heel leuk is en makkelijk erbij te doen, maar volgens anderen is het echt een ****vak waar je thuis heel lang mee bezig bent!
Wat vinden jullie?

-xxx-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 13:07
witteheks
witteheks is offline
Eey,

hallo daar, ik vind dat je moet doen wat je eerste ingeving je zegt!
Kijk, je moet gewoon effe informeren of je volgend jaar ook vooronderzoeken moet doen of dat je gewoon kan tekenen.
Dat is waarschijnlijk wel 't belangrijkste! of nie?
Dus gewoon vragen en ff piekeren en t is voorbij.
__________________
Love is like a bitch, live is like me;)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:19
prulleke
prulleke is offline
Ik weet niet of het op iedere school hetzelfde is, maar bij ons is het inderdaad zo dat je redelijk veel vooronderzoek doet en logboeken moet bijhouden. De opdracht zelf is vaak minder belangrijk dan wat je er allemaal vantevoren aan gedaan hebt. Er gaat zoveel tijd inzitten als je zelf wilt; heb je informatie nodig dan heb je deze vaak snel gevonden op internet. Uitgebreidere info kun je natuurlijk in de bieb vinden. Logboeken worden over het algemeen vaak achteraf gemaakt; je schrijft op wat je vanaf het begin hebt gedaan en hoe je aanpassingen heb gemaakt, zodat je 'visie' goed uitkomt in je werk. Het is vooral een beetje slap 'lullen'. Dus wanneer je creatief bezig zijn leuk vind, zou ik altijd kiezen om ckv3 toch te doen. Je moet er wel rekening mee houden dat CKV3 meer i sdan tekenen. ook schilderen, fotograferen, boetseren, en allerlei andee technieken komen aan bod.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:53
nienna elensar
nienna elensar is offline
Bij ons op school is het juist veel tekenen en schilderen e.d. Ik heb nog nooit een logboek ofzo moeten maken. Ik zit trouwens nu in 4 VWO dus misschien komt het pas later ofzo, maar wij krijgen gewoon een opdract, zoals een portret maken, en dan moet je daar zelf een plaatje bij zoeken en na tekenen. Ik vindt het super leuk! En je bent er opzich ook best veel tijd aan kwijt, maar ik ben ook wel heel erg precies en nooit tevreden dus.....

Ik zou inderdaad ff informeren hoe dat op jullie school gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:23
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
Bij ons op school krijg je een aantal opdrachten per jaar.
Naar de hand van die opdracht moet je een concept maken en het idee uitvoeren.
Meestal zijn er wat eisen zoals materiaal (bv aquarel of houtskool), Vorm (bv. affiche, ruimtelijk object, fotografie, grafiek).
Als je de opdracht afhebt moeten we een procesverslag er bij inleveren. Dat houdt in dat je opschrijft wat je gedaan hebt en hoe je tot het beeld bent gekomen.

De eerste odracht bij mij dit jaar was 'ode aan glas' we moesten een aquarel maken waaruit het bijzondere van glas bleek.
maar voordat we die aquarel gingen maken moest je eerst zeg maar een soort onderzoekje doen. Technisch door aquarel onder de knie te krijgen en stofuitdrukking oefenen (glas dus). en je moest nadenken over wat je wilde laten zien. Bijvoorbeeld het breekbare, het scherpe, het doorscheinende ect.

het is best veel werk nu in vwo5 vwo 4 was een stuk makkelijker
het is dus niet zo dat je gewoon maar wat moet gaan zitten tekenen. Alleen technisch goed kubnnen tekenen niet voldoende want er ligt ook veel nadruk op het concept (in vwo5 en vwo6)
je kunt er soms thuis vrij veel tijd mee kwijt zijn maar dat maakt het geen *** vak. Ik vind het zelf makkelijk maar andere mensen in mijn klas hebben er toch soms toch veel meer moeite mee.
Als je tekenen leuk vind en het sowieso thuis al doet (of op school in de les ) dan zou ik het gewoon doen. Maar als je denkt dat dat het een makkelijk vakje erbij is dan heb je het mis.



Ik weet niet zeker of het bij jou op school net zo werkt als bij mij maar ik denk niet dat het heel erg anders is.
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 22:57
Verwijderd
Bij ons op school moet je wel bepaalde dingen gewoon veel doen: zoals schetsen maken waarin je kleur/compositie etc uitgebreid onderzoekt. Je krijgt wel een bepaalde richtlijn voor een opdracht, maar je hebt daarbij wel alle vrijheid die je maar kunt krijgen.

Het is leuk om te doen als je af en toe graag tekent, maar er komen ook wat theoretidvhe apsecten bij kijken (naast kunstgeschiedenis) je moet kunnen zeggen wat je hoe en waarom wilt uitbeelden en hebt uitgebeeld. In d bovenbouw wordt er ook ineens een helemboel van je verwacht dan in de onderbouw. Als je compositie fout is kan je het wel schudden. Aan de andere kant hoef je niet per se ontzettend goed te kunnen tekenen: met zoveel andere beeldaspecten kun je immers je boodschap uitbeelden.
Denk er maar eens over na, maar til er niet te zwaar aan. Ht vak is heus niet zo zwart-wit als het lijkt, ze gaan er gewoon echt diep op in maar verwchten dan ook wel iets van jou.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 01:21
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je nog meer kan kiezen
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
in principe is de indeling van de lessen door de school zelf te bepalen, dus ook het aantal voorschetsen + onderzoeken enz. die je moet doen.

Wat ik je wel kan vertellen is hoe het werkt met je examen-opdrachten. Daar gaat het namelijk BIJNA ALLEEN maar om je voorschetsen, experimenten enzovoorts. Ook al is het eindwerkstuk niet super, je kan makkelijk een voldoende halen met alleen al voldoende voorschetsen, onderzoeken, experimenten en ja, daar hoort ook een procesbeschrijving bij.

Bij mij op school hebben wij in de 4e helemaal niks aan dit alles gedaan, je werd puur beoordeeld op je eindwerkstuk.
Nou in de 5e hebben we een andere docent, en die beoordeeld net als de examinator (want er komt iemand van buiten de school samen met je docent je werkstuk beoordelen). Ik vind het op zich wel goed dat ik nou kan leren hoe ik het met m'n examenopdrachten moet gaan doen, maar goed, als jij dat helemaal niks vindt...

Ga iig op je gevoel af!!
(en bekijk de mogelijkheid om het alsnog te laten vallen als het je niet bevalt, of over te stappen op een andere vorm van ckv3)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:49
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
hangt ervan af hoe goed je kan tekenen
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 10:09
leandra
leandra is offline
Dat ligt toch helemaal aan jezelf wat je van tekenen vindt.
Ik hou zelf ook veel van tekenen! Ik zit nu in de 3e klas van de HAVO. Ik moet ook kiezen tussen Handenarbeid of Tekenen.
Zelf weet ik het ook nog niet! Tekenen lijkt me heel leuk omdat ik het kan! En Handenarbeid is ook leuk, omdat ik hier mijn creativiteit bij kan gebruiken! Voor allebei sta ik zeer goed!
Misschien kun je eerst informeren hoe het is in de 2e fase!
Hou je me op de hoogte?

groetjes Leandra
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:42
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik haat ckv-3.

Ik kan voor geen meter tekenen maarjah ik kan ook geen muziek
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [tekening]Een paar van mijn tekeningetjes...
HDP'er
13 05-12-2003 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Eindexamens 2003 HAVO Tekenen examen = krankzinnig!!
D@mien
19 07-05-2003 20:30
ARTistiek een paar [tekeningen]
Evelientjuh
14 27-04-2003 11:51
ARTistiek 2 tekeningen
Inemine
34 12-03-2002 17:28
ARTistiek tekening gebaseerd op een trigun fic(past mistakes)
Bluesummers
5 09-03-2002 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.