Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2001, 20:59
G-18
G-18 is offline
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is? Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet. het is dus veel meer dan alleen maar je kut-voelen. Je schaadt er andere mensen mee. Je moet behandeld worden door een psychiater, moet in therapie om van die depressiviteit af te komen. Dus mensen, tis ok als je je zwaar klote voelt, maar ga dan niet roepen dat je depressief bent!!
Advertentie
Oud 25-10-2001, 21:11
Verwijderd
Als je depressief bent kun je soms best ergens om lachen, hoor. Vraag maar na aan een psycholoog of een psychiater, ik weet zeker dat je dat antwoord krijgt. En lang niet iedereen die depressief is hoeft in therapie.

Wat jij beschrijft is als je super zwaar depressief bent, maar er zitten zoveel gradaties tussen. En iedereen heeft ook van andere dingen last een een depressie. Dit is een beetje generaliserend.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (25-10-2001).]
Oud 25-10-2001, 21:17
@pie
@pie is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is? Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet. het is dus veel meer dan alleen maar je kut-voelen. Je schaadt er andere mensen mee. Je moet behandeld worden door een psychiater, moet in therapie om van die depressiviteit af te komen. Dus mensen, tis ok als je je zwaar klote voelt, maar ga dan niet roepen dat je depressief bent!!

wedden dat je je nog nooit zo klote hebt gevoeld in je hele leven? nou? alsof je dan behoefte hebt aan een psychiater in plaats van vrienden...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 25-10-2001, 21:17
G-18
G-18 is offline
Ik vond dan het woord depressief verkeerd gekozen. Als ik mij een week klote voel, ga ik heus niet zeggen dat ik depressief ben. Maar bedankt voor je reactie. Ik ben het verder niet met je oneens. Ik vind gewoon dat veel mensen nogal te snel het naampje 'depressief' aan zichzelf geven als ze zich even kut-voelen.
Oud 25-10-2001, 21:18
Verwijderd
Citaat:
G-18 schreef:
Ik vond dan het woord depressief verkeerd gekozen. Als ik mij een week klote voel, ga ik heus niet zeggen dat ik depressief ben. Maar bedankt voor je reactie. Ik ben het verder niet met je oneens. Ik vind gewoon dat veel mensen nogal te snel het naampje 'depressief' aan zichzelf geven als ze zich even kut-voelen.
Das een andere discussie dan dat jij nu post in je eerste post. Vind ik.
Oud 25-10-2001, 21:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ben jij niet toevallig een schoolpsychologe in Utrecht? Dat zei ze namelijk precies zo tegen mij toen ik eindelijk de stap had genomen om hulp te zoeken.
Nu hoeft het voor mij dus niet meer, want dat bewijst maar weer dat het allemaal niet zo erg is en dat ik me alleen maar aanstel en om aandacht vraag.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 25-10-2001, 21:29
G-18
G-18 is offline
Ik vind niet dat het een andere stelling is. In m'n eerste stuk schrijf is hoe het is als iemand depressief is, daarmee wil ik laten zien dat je niet zomaar ineens depressief kan zijn.
Oud 25-10-2001, 21:45
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Boeit het wat? Depressief of zwaar klote, het is allebei al erg genoeg.

Of niet soms?

<I>Onzinnige kut discussie's zonder goed doel. BAH.</I>
Oud 25-10-2001, 22:00
Verwijderd
Citaat:
G-18 schreef:
Ik vind niet dat het een andere stelling is. In m'n eerste stuk schrijf is hoe het is als iemand depressief is, daarmee wil ik laten zien dat je niet zomaar ineens depressief kan zijn.
Wat jij beschrijft is zwaar depressief. Er zijn ook genoeg mensen die lichter depressief zijn, maar die zijn net zo goed depressief. Dat bedoel ik met verschillende discussies. Dat depressief soms te snel gebruikt wordt ben ik met je eens, maar ik ben het niet met je eens dat je alleen depressief bent als je je zo voelt als in je eerste post. Dat is wat ik bedoel.

Oud 25-10-2001, 23:29
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Depressief?

Achtergrondinformatie:
Een depressie is meer dan een neerslachtig gevoel. Een somber gevoel is wel het belangrijkste kenmerk, maar lusteloosheid, slapeloosheid, initiatiefloosheid en verminderde prestaties op allerlei gebied zijn ook belangrijke kenmerken. Naast psychische klachten treden er ook lichamelijke klachten op, zoals spierpijn (door gespannenheid), in de nek optrekkende hoofdpijn, buikpijn, beverigheid en soms hyperventilatie in combinatie met angst- of paniekaanvallen. Het denken, voelen en willen is over het algemeen traag of verstoord. Door de uiteenlopende klachten kan het soms moeilijk zijn om de depressie te onderkennen. Ook is de oorzaak van het ontstaan vaak onduidelijk. Deze kunnen samenhangen met lichamelijke (hormonale) of psychosociale factoren.

Een goede gezondheid biedt geen garantie tegen een depressie. Wel kan de zwaarte of duur van de depressie daardoor verminderen en kan iemand met een goede conditie beter met een depressie omgaan.
Sporten heeft nog meer voordelen. De spieren kunnen zich ontspannen en de persoon in kwestie leert de reacties van het lichaam (weer) kennen en vertrouwen. Daarnaast neemt de angst voor tegenslagen en mislukkingen af en het gevoel van welbevinden toe.


Dus het klinkt allemaal leuk en aardig wat Leonoor loopt te vertellen over meerdere gradaties. Dat is niet wat het woord depressie inhoudt. Dus het woord depressie is dan inderdaad verkeerd gekozen.
En om meteen in de aanval te gaan, omdat je het zo leuk en dus zieliger vind klinken is ook onzin, je kunt er beter eens serieus over nadenken en dan hopelijk kun je concluderen dat de woordkeuze depressie verkeert is...en vele malen erger dan even 'down' voelen.

Ik ga toch ook niet zeggen ik ben ernstig ziek...terwijl ik alleen maar verkouden ben!!! :-)

Groetjes
Ben(die dus volledig achter G-18 staat :-)
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Oud 26-10-2001, 05:59
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Dus het klinkt allemaal leuk en aardig wat Leonoor loopt te vertellen over meerdere gradaties. Dat is niet wat het woord depressie inhoudt. Dus het woord depressie is dan inderdaad verkeerd gekozen.
En om meteen in de aanval te gaan, omdat je het zo leuk en dus zieliger vind klinken is ook onzin, je kunt er beter eens serieus over nadenken en dan hopelijk kun je concluderen dat de woordkeuze depressie verkeert is...en vele malen erger dan even 'down' voelen.
Lieve schat, ga naar de eerste de beste psycholoog of psychiater en ze zullen je het zelfde vertellen als dat ik zeg, dat zuig ik namelijk ook niet ui m'n duim, die woorden komen ergens vandaan, en in eerste instantie nou es niet uit mijn eigen hoofd.

Wat een echte depressie inhoud weet ik namelijk ook wel, ik zou het dan ook heel erg op prijs stellen als je je veroordelingen achterwege liet.

Wat mij opvalt is dat de mensen die deze discussie voeren 9 van de 10 keer hoog bij laag beweren dat zij wél echt depressief zijn, dus dat ze echt wel weten wat het inhoud. Mag je dan beweren dat een ander het niet is? Ik denk dat die taak niet bij jou, hier op het forum, ligt, maar dat we daar in Nederland goed opgeleide mensen voor hebben. Laat die het oordeel depressief of niet trekken. Ik ben het er mee eens dat mensen soms te snel zeggen dat ze depressief zijn, maar de manier waar op jullie het brengen daar ben ik het niet mee eens. Zeker niet als er dan zo iets in voor komt als wat ik in deze reply gequote heb.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (26-10-2001).]
Oud 26-10-2001, 06:44
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is? Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet. het is dus veel meer dan alleen maar je kut-voelen. Je schaadt er andere mensen mee. Je moet behandeld worden door een psychiater, moet in therapie om van die depressiviteit af te komen. Dus mensen, tis ok als je je zwaar klote voelt, maar ga dan niet roepen dat je depressief bent!!
Ik riep altijd dat ik me 'alleen maar zwaar klote' voelde, maar toen ik dat na 10 jaar nog steeds ben ik toch maar es hulp gaan zoeken. Dat mens trok de conclusie zwaar depressief, en hielp me verder zo van de regen in de drup dat ik vertikte om nog naar haar toe te gaan. Professionele hulpverleners kunnen ook niet alles, hoor, het zijn mensen, ze maken fouten. Bij mij heeft ze bijna de relatie met mijn enige vriend en vriendin verziekt, vind ik nou niet zo bijzonder goed van zo'n iemand, maar goed, wie ben ik? Uiteindelijk ben ik er met hulp van die vriend en die vriendin zelf stukje bij beetje uit geklommen, 't gaat nog steeds niet altijd super, maar echt depressief ben ik niet meer, mijn zelfvertrouwen zit alleen ver onder het vriespunt. In die tien jaar heb ik best wel eens gelachen, en zoals je ziet ook twee beste vrienden gekregen. Wat jij schrijft gaat dus niet voor iedereen op. Weet jij wel wat depressief zijn inhoud? Heb je er voor gestudeeerd of mag alleen jij je 'naam' depressief 'noemen'? 't zou mij een rotzorg zijn geweest als ze had gezegd dat ik me 'alleen maar zwaar klote' voelde, zolang ze me maar wel serieus had genomen, en jij doet dat niet. Na je tien jaar zwaar klote te hebben gevoeld, zoals ik het altijd noemde, ben je het echt zat. En je tien jaar zwaar klote voelen, is niet meer je zwaar klote voelen, dan heet het depressief zijn, het heeft lang geduurd voordat ik dat toe durfde te geven, en dat ga jij dan ff met zo'n topic weer kapot maken? Net als bij Anne. Rot op met je topic dan alsjeblieft. Ik ben het met Leonoor eens (duh ).


[Dit bericht is aangepast door Juliah (26-10-2001).]
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 26-10-2001, 07:26
Verwijderd
Citaat:
G-18 schreef:
Ik vond dan het woord depressief verkeerd gekozen. Als ik mij een week klote voel, ga ik heus niet zeggen dat ik depressief ben. Maar bedankt voor je reactie. Ik ben het verder niet met je oneens. Ik vind gewoon dat veel mensen nogal te snel het naampje 'depressief' aan zichzelf geven als ze zich even kut-voelen.
owkeej, er zijn mensen die dat doen. Maar wat jij beweert vinnik een beetje ver gaan. Er zijn hier mensen die de zooi gruwelijk overdrijven, natuurlijk zijn die er. Maar ik geloof dat het merendeel hier problemen heeft en dat er echt een hoop depressief zijn. 1 week is geen depressie. Depressies duren weken, maanden, jaren..
Oud 26-10-2001, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
het heeft lang geduurd voordat ik dat toe durfde te geven, en dat ga jij dan ff met zo'n topic weer kapot maken? Net als bij Anne. Rot op met je topic dan alsjeblieft. Ik ben het met Leonoor eens (duh ).
en I agree met dittuh.

Oud 26-10-2001, 07:39
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet.
Herkenbaar

... en ik dacht dat ik me soms enkel voor een paar maanden k*t voelde... zoiets van "gaat wel weer over, ooit"... hmmz...
Oud 26-10-2001, 08:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nu hoeft het voor mij dus niet meer, want dat bewijst maar weer dat het allemaal niet zo erg is en dat ik me alleen maar aanstel en om aandacht vraag.
Zoals iemand in een topic van mij schreef (zo ongeveer ): "Er bestaat een reden ervoor dat je om aandacht vraagt en deze reden mag niet verwaarloosd worden... het zijn jouw gevoelens en dat is belangrijk"...

Meer weet ik ff niet te schrijven
Oud 26-10-2001, 11:37
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Lieve schat, ga naar de eerste de beste psycholoog of psychiater en ze zullen je het zelfde vertellen als dat ik zeg, dat zuig ik namelijk ook niet ui m'n duim, die woorden komen ergens vandaan, en in eerste instantie nou es niet uit mijn eigen hoofd.

Wat een echte depressie inhoud weet ik namelijk ook wel, ik zou het dan ook heel erg op prijs stellen als je je veroordelingen achterwege liet.

Wat mij opvalt is dat de mensen die deze discussie voeren 9 van de 10 keer hoog bij laag beweren dat zij wél echt depressief zijn, dus dat ze echt wel weten wat het inhoud. Mag je dan beweren dat een ander het niet is? Ik denk dat die taak niet bij jou, hier op het forum, ligt, maar dat we daar in Nederland goed opgeleide mensen voor hebben. Laat die het oordeel depressief of niet trekken. Ik ben het er mee eens dat mensen soms te snel zeggen dat ze depressief zijn, maar de manier waar op jullie het brengen daar ben ik het niet mee eens. Zeker niet als er dan zo iets in voor komt als wat ik in deze reply gequote heb.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (26-10-2001).]

Ach, kom nou, als ik het forum zo lees dan is 50 % depressief.

De hond is weg...ik ben depressief.

Het is uit met mijn vriendje ....ik ben depressief

Ik heb geen tandpasta meer....ik ben depressief.

Dat is waar het bij MIJ om gaat. Er zullen vast ENKELEN tussen zitten die depressief zijn. Maar het halve form dat vind ik wel zo overdreven. Zijn ronduit aanstellers. Of hangt er hier een depressief klimaat dat slecht voor je gezondheid is zodat je depressief wordt als je hier komt.

Groetjes
Ben(die het woord depressief nog steeds verkeerd gekozen vind in 90 % van de gevallen :-))
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Oud 26-10-2001, 11:45
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
*knip*
Waarom denk je dat mensen hier berichtjes plaatsen?

Iemand die geen problemen heeft, zal nog niet eens de moeite nemen zich bezig te houden met zoiets als 'psychologie'... dat deed ik vroeger ook niet

Aanstellerij? Achter elke naam hier op het forum zit een persoon... een persoon die waarschijnlijk maar een klein deel van zijn / haar problemen op het forum zet...

Hoe kun je nou weten of het aanstellerij is of niet?
Ads door Google
Oud 26-10-2001, 11:54
Le Cenic
Le Cenic is offline
Jah ik weet DONDERS GOED wat het is.
*gelukkig* ben ik manisch depressief zodat ik ook betere perioden ken.
__________________
A picture with a twist can be found in my wrist
Oud 26-10-2001, 12:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is? Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet. het is dus veel meer dan alleen maar je kut-voelen. Je schaadt er andere mensen mee. Je moet behandeld worden door een psychiater, moet in therapie om van die depressiviteit af te komen. Dus mensen, tis ok als je je zwaar klote voelt, maar ga dan niet roepen dat je depressief bent!!
1. Ik kan wel lachen.
2. Ik ben niet behandeld door een psychiater, wel een soort psycholoog.
3. Niet iedereen moet in therapie om van de depressie af te komen.
4. Ik ben wel depressief, incl. zelfmoordpogingen, als dat mij kwalificeert voor het label depressief?

Overigens ben ik het met je eens dat sommige mensen zich echt meteen heel irritant gaan gedragen als ze zich even slecht voelen.
Oud 26-10-2001, 12:38
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
wat een kut topic is dit
ik vind persoonlijk dat het absoluut niet gaat om het naampje van je ziekte (want depressief zijn is een ziekte ja)
maar om wat je ertegen kan doen
sommige mensen gebruiken het woord depressief, omdat ze het zo kennen, en dat hoeft het niet gelijk zo te zijn als g18 zegt..
natuurlijk is wat hij zegt ook depressief zijn, maar je hoefthet heus niet te zijn zoals het daar staat,duzz..
zelf bennik ook een hele tijd depressief geweest(met zelfmoordneigingen en al die shit), daarna 2 x truggevallen, nu gaat het wel weer wat beter gelukkig, dus ik weet heus wel waarover ik praat (sorry komt een beetje arrogant over maar dat benniik zeker niet)
dit is gewoon ff mijn mening, ok?
dus ga me nou niet lopen aanvallen omdat jij toevallig een andere mening hebt ossoow..
__________________
ik ben een muisje
Oud 26-10-2001, 13:01
Citaat:
G-18 schreef:
daarmee wil ik laten zien dat je niet zomaar ineens depressief kan zijn.
???
Niet zomaar opeens? Bedoel je dat het langzaam zo groeit? Hmm... bij mij kwam het in 1 dag... 13 augustus 1999. Die dag ben ik finaal ingestort, en het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat het een beetje weg ging. Na een weekje ben ik naar de dokter gegaan al, omdat ik continu dacht dat ik doodging en mn hele realiteitsbeeld verdwenen was... achteraf hoorde ik van de vriendin die meeging dat ik zo lijkbleek was en er zo eng uitzag dat hij al schrok toen ik binnekwam

Punt bij mij is... je extreem verdrietig/rot voelen is tog wat anders dan een depressie... voor die dag in 1999 voelde ik me al lange tijd kut, en noemde dat depressief... totdat ik er dus achter kwam toen ik echt depressief was, dat ik niks meer voelde... geen liefde, geen haat, helemaal niks, helemaal leeg, op een enorme angst na.


Oud 26-10-2001, 13:10
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
*stukje*
You've got mail...
Oud 26-10-2001, 20:13
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Juliah schreef:
het heeft lang geduurd voordat ik dat toe durfde te geven, en dat ga jij dan ff met zo'n topic weer kapot maken? Net als bij Anne. Rot op met je topic dan alsjeblieft. Ik ben het met Leonoor eens
Ook mee eens.

Ik word echt zo kwaad van zo'n topic!
G-18: Heb je wel nagedacht voordat je dit schreef? Natuurlijk heb je nagedacht, ik weet het antwoord ook wel. Jij vindt dat je niet zomaar ineens depressief kan zijn. Dan heb jij dat vast niet meegemaakt, anders had je wel iets anders gezegd. Ik veroordeel je niet, en beweer ook niet dat jij niet depressief bent (geweest, omdat ik dat niet weet) maar ik vind wel dat je verder mag denken dan je eigen standpunt!

En Demon-Fire: Die voorbeelden die jij noemt, slaan dus echt nergens op! Mijn hond is weg, mijn tandpasta is op... deze problemen staan hier niet dus waar baseer jij je kennis op? En er staan hier ook geen problemen die over zulke dingen gaan. Waarom denk je dat mensen hier posten? Niet omdat hun hond weg is, en al zouden ze het doen, dan zit daar een achterliggende gedachte achter! Een tip voor jou: kom eens wat vaker op dit forum voordat je zomaar oordeelt!

Ik heb gezegd
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 26-10-2001, 20:16
Verwijderd
Het percentage mensen dat depressief is ligt hier zoveel hoger omdat die mensen hier posten, het is een 'samenhang plek' ofzo, zeg maar. Daarom lijkt het dat opeens iedereen depressief is.
Advertentie
Oud 26-10-2001, 21:44
@pie
@pie is offline
even ter verduidelijking (met betrekking tot mijn eigen persoontje, en vanwege enkele posts hierboven die twijfelen aan de mensen hier)
de diagnose: 'depressief' is bij mij inderdaad vastgesteld, en wel 3 jaar geleden. Toen liep ik er ook al 3 jaar mee. Na 1 jaar ben ik gestopt bij de psycholoog, en heb het verder bij mijn vrienden gezocht. Voor mij is dit erg goed uitgepakt, ik zit goed in mn vel, voel me goed over mezelf, alleen de liefde is nog n minpuntje.. Ik zit hier omdat ik een luisteraar ben, anderen wil helpen.. Wat ik eerder hier las: alleen je vriendje kwijt raken betekent inderdaad niet meteen een depressie, maar als je je moeder kwijtraakt heeft dat toch wel een enorme impact op je. En stop nou es met deze discussie, wie depressief is of niet, dat zoekt ieder maar voor zich uit..
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 26-10-2001, 22:19
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
ik weet gelukkig niet wat echte depressiviteit is nee. wel wat hele erge angsten zijn maar ik denk niet dat ik ooit al echt depressief ben geweest.
Oud 26-10-2001, 22:29
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
@pie schreef:
Wat ik eerder hier las: alleen je vriendje kwijt raken betekent inderdaad niet meteen een depressie, maar als je je moeder kwijtraakt heeft dat toch wel een enorme impact op je. En stop nou es met deze discussie, wie depressief is of niet, dat zoekt ieder maar voor zich uit..
Ja, je moeder, of iemand waar je ongelofelijk veel van houdt, maakt ook een enórm verschil.

Voor diegene die deze topic heeft neergezet (ben te lui om te kijken wie je bent): ik weet wat je bedoelt. Ik vind dat je op bepaalde punten ook gelijk hebt (in meerdere of mindere mate). Alleen moet je hier wat meer uitkijken met wat je zegt. Soms zijn mensen iets opgefokt (inclusief mijzelf, dat geef ik ook toe). Maar ach: zoals al gezegd is: klote voelen of depressief zijn: het is alletwee niet leuk.

Love
Oud 26-10-2001, 22:34
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
nu wil ik hier iets over kwijt.
Ten eerste : depressiviteit is een ziekte
dat zowel lichaamlijk als geestelijk is, al dan niet tegelijk.

depressiviteit komt heus niet in een dag, voor je gevoel wel, want het is de druppel, maar het heeft een zeer lange voorloop.

depressiviteit is zelfs erfelijk

ik ben dus depressief, al 2 jaar....waarschijnlijk al zeven jaar, maar het laatste jaar zijn de ergere klachten gekomen, ook de onderkenning.

het gaat dus ook niet zomaar over.......
zonder medicatie gaat het al helemaal niet, in mijn geval niet.
teveel of de verkeerde medicijnen kan ook verkeerde gevolgen hebben.

dit wilde ik even kwijt...
ik zag deze topic....en hoor en zie iedereen wel wat typen / schrijven, maar vraag me af of ze het zelf ervaren.

mijn bericht kan een beetje choatisch zijn, net als al mijn andere topics op dit forum..
ik kan zelfs niet eens meer normaal nadenken.

vriendelijke groeten


------------------
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

[Dit bericht is aangepast door ratsja (26-10-2001).]
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 27-10-2001, 06:40
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Ja, je moeder, of iemand waar je ongelofelijk veel van houdt, maakt ook een enórm verschil.


Ik denk dat ie bedoeld of het uit gaat of dat je moeder overlijdt, maar weet het niet zeker...
Oud 27-10-2001, 06:50
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
ratsja schreef:
dit wilde ik even kwijt...
ik zag deze topic....en hoor en zie iedereen wel wat typen / schrijven, maar vraag me af of ze het zelf ervaren.

Zoals ik al zei, ik heb me 10 jaar lang 'zwaar klote' gevoeld. Ongeveer een half jaar geleden heb ik eindelijk de (voor mij) grote stap gezet en heb het er met mijn huisarts over gehad, ben daarna naar een professionele hulpverlener doorverwezen, dat was zo'n flop dat ik daar na een keer of 4 mee gestopt ben. Ze wouden dat ik anti-depressiva ging slikken, maar ik ben zo anti-medicijnen dat ik dat in het begin niet wilde, naderhand toen ik het wel wilde, wilde ik niet meer naar dat mens, dus ja, dan ook geen anti-depressiva. En de moed om naar iemand anders te gaan had ik ook niet meer. Een vriend en een vriendin hebben me enorm geholpen, veel meer dan welk professioneel iemand zou kunnen. Ik ben niet iemand die snel z'n bek open trekt, zeker niet tegen iemand die ik niet ken. Plus dat ik een heleboel dingen achterhoud, tegen vrienden kan ik vaak wel eerlijk zijn en voelt het beter als ik ze iets vertel, zo'n mens verdiend geld aan me, daar doet ze het voor, niet voor mij (dat zei ze ook een keer letterlijk, dat viel me wel weer mee van d'r). Maar goed, wat zit ik te miezemuizen? Tis nu allemaal beter dan toen, en zolang die vrienden gewoon blijven zoals ze zijn en alles blijft gaan zoals het nu gaat dan zal het allemaal wel goed gaan... D'r moet niks raars of onverwachts gebeuren, want dan ben ik meteeen weer van de kaart...maar nu gaat het ff goed, en daar moet ik maar van proberen te genieten, anders kan ik wel gelijk kappen met leven.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 27-10-2001, 09:46
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Juliah schreef:
D'r moet niks raars of onverwachts gebeuren, want dan ben ik meteeen weer van de kaart...maar nu gaat het ff goed, en daar moet ik maar van proberen te genieten, anders kan ik wel gelijk kappen met leven.
Meis, ik hoef je dit eigenlijk niet eens te vertellen, maar in het leven gebeuren er bijna altijd wel onverwachtse dingen... ook dit moet je kunnen accepteren, want anders zul je nooit echt gelukkig zijn...

Ik heb er zelf ook moeite mee als er van alles wordt omgegooid... ik heb er zelfs moeite mee dat hier naast Theo opeens nog iemand anders werkt, aan elke kleine verandering die ik niet zelf maak, moet ik wennen...

Ik hoop maar dat die laatste regel enkel een uitspraak was en niet zo bedoeld is
Oud 27-10-2001, 10:14
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Meis, ik hoef je dit eigenlijk niet eens te vertellen, maar in het leven gebeuren er bijna altijd wel onverwachtse dingen... ook dit moet je kunnen accepteren, want anders zul je nooit echt gelukkig zijn...
't is geen kwestie van accepteren, dat doe ik het wel. Ik raak er alleen verschrikkelijk door van de kaart...das het enige nadeel. Echt gelukkig is niemand, maar voldoende gelukkig om te leven zijn er heel veel. Ik op dit moment ook best wel eigenlijk, geloof ik. Ben alleen benieuwd hoe lang het dit keer zal duren...maar dat merk ik vanzelf.

__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 27-10-2001, 11:20
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
zo'n mens verdiend geld aan me, daar doet ze het voor, niet voor mij (dat zei ze ook een keer letterlijk, dat viel me wel weer mee van d'r).

Het valt mij ontzettend tegen van dat mens om zoiets te zeggen.

Want dit geldt UITERAARD niet voor alle psychologen. Die hebben werk gekozen wat ze 'leuk' vonden en mensen mee konden helpen. Ze moeten er zelfs 4 jaar voor studeren en ik geloof 6 jaar assistent zijn. Dat is niet iets wat je zomaar doet om het geld ofzo. In dat geval zouden ze tig andere beroepen kunnen kiezen die nog beter verdienen ook.

Groetjes
Ben(die zelf ook werk wil doen waar hij achter staat en leuk vind :-))
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Oud 27-10-2001, 11:34
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Het valt mij ontzettend tegen van dat mens om zoiets te zeggen.
Maar jij bent mij niet.
Ik vind het fijn als mensen eerlijk zijn, heo hard dat dan misschien ook is. Ze doet tenminste niet schijnheilig net alsof of ze het voor mij doet, ze zegt gewoon dat ze d'r voor betaald krijgt en dat ik het voor mezelf doe. Das de waarheid, en daar heb je mijns ziens meer aan dan aan dat schijnheilige gekwijl van 'maar ik doe het toch voor jou? Ik heb toch het best met je voor?' en meer van dat gezeik. Ik moet geen medelijden, ik wil gewoon dat mensen eerlijk zijn, ze doet het niet voor mij, dan hoeft ze die schijn toch ook niet op te houden?!

Citaat:

Want dit geldt UITERAARD niet voor alle psychologen. Die hebben werk gekozen wat ze 'leuk' vonden en mensen mee konden helpen. Ze moeten er zelfs 4 jaar voor studeren en ik geloof 6 jaar assistent zijn. Dat is niet iets wat je zomaar doet om het geld ofzo. In dat geval zouden ze tig andere beroepen kunnen kiezen die nog beter verdienen ook.

Ze staat ook wel achter wat ze doet, duh, maar uiteindelijk doen ze het ook voor het geld, misschien niet in eerste instantie, maar uiteindelijk komt het er wel bij. Want wedden dat vrijwel geen enkele psycholoog naar de problemen van wildvreemden gaat zitten luisteren zonder dat ie daar voor betaald wordt. Dat geloven vind ik nogal naief. Ik geloof er dus iig niet in.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 27-10-2001, 16:19
Jannemieke
Jannemieke is offline


Het maakt niet uit of je het nu depressief of zwaar klote noemt, want het voelt het zelfde.

Is depressief zijn erger dan je maanden lang klote voelen? Volgens mij komt het op hetzelfde neer...


??
Ads door Google
Oud 27-10-2001, 19:22
Flod
Flod is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is? Het betekent dus dat je maanden lang niks leuk vind, echt nergens om kan lachen, niemand aardig meer vind, zelfs je eigen familie niet. het is dus veel meer dan alleen maar je kut-voelen. Je schaadt er andere mensen mee. Je moet behandeld worden door een psychiater, moet in therapie om van die depressiviteit af te komen. Dus mensen, tis ok als je je zwaar klote voelt, maar ga dan niet roepen dat je depressief bent!!
ik wel. wat je hier boven beschrijft, probeer ik nu van af te komen. Dit lukt al aardig, ik zal binnenkort voor de tweede keer naar de psycholoog.



[Dit bericht is aangepast door Flod (27-10-2001).]
Oud 17-01-2002, 02:07
Verwijderd
Ik wist wel dat ik me vaker klote voelde dan anderen, maar ik wist niet dat ik depressief was, tot ik van m'n moeder hoorde dat ze toen ik 2 was al met me naar de huisarts waren gegaan en die had toen al depressie geconstateerd, ben ervoor in speltherapie geweest, maar dat hield op toen ze verhuisden (het riagg) Nou heel wat jaartjes verder... toen was ik 16 (ben nu bijna 18) en toen kwam ik weer bij het riagg (Parnassia) terecht en toen werd door de psychiater ook geconstateerd dat ik depressief ben (weet ff niet meer welke vorm en wat voor geweldige naam die heeft) en ik heb er medicijnen voor.
Dus ja ik ben depressief, weet wat het is en ik heb nooit geroepen dat ik depressief was terwijl ik dat helemaal niet was. En je kan heus nog wel eens lachen en mensen aardig vinden.
Oud 17-01-2002, 06:18
shania
shania is offline
Helaas weet ik dat maar al te goed. Echt veel te goed.
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Oud 17-01-2002, 06:35
Verwijderd
Ist nou echt nodig om allemaal oude topics weer omhoog te halen?
Oud 17-01-2002, 08:32
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ist nou echt nodig om allemaal oude topics weer omhoog te halen?
Ja, inderdaad. Ik dacht dat we hiermee klaar waren...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 17-01-2002, 18:14
basje!
basje! is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Even tussendoor, er zijn zo te zien dus wel heel veel mensen depressief. Weten al deze mensen wel wat dit is?
ja hoor, dat weten we wel.

__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Oud 17-01-2002, 19:09
@pie
@pie is offline
leonoor, misschien iets om (net zoals op onzin) oude berichten weg te halen.. dan niet elke dag (dan staat hier nix meer :-) maar delete dan na 1 maand ofzo...

heb geen zin om et op feedback te gooien, want ik heb et idee dat niemand daar ooit iets leest :-P
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 17-01-2002, 19:45
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
@pie schreef:

wedden dat je je nog nooit zo klote hebt gevoeld in je hele leven? nou? alsof je dan behoefte hebt aan een psychiater in plaats van vrienden...

Zegt ie dat dan?
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Oud 17-01-2002, 20:10
@pie
@pie is offline
Citaat:
clubje schreef:

Zegt ie dat dan?
goeiemorge
dit was 3 maande geleden
toen zat ik zelf effe in een dip en had ik zin om te flamen
nou goed?
dank u
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Oud 17-01-2002, 20:26
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
G-18 schreef:
Ik vond dan het woord depressief verkeerd gekozen. Als ik mij een week klote voel, ga ik heus niet zeggen dat ik depressief ben. Maar bedankt voor je reactie. Ik ben het verder niet met je oneens. Ik vind gewoon dat veel mensen nogal te snel het naampje 'depressief' aan zichzelf geven als ze zich even kut-voelen.
De naam depressief is mij door een kutpsych gegeven en ik heb er onderhand al 4 gehad en een psycholoog en een systeemtherapeut en 3 maatschappelijk werksters. maar depressie is een 'ziekte' die iedereen kan overkomen of je nou wilt of niet,..en er zijn idd mensen die zeggen dat ze depri zijn terwijl ze dat niet zijn, dat voelen ze af en toe zo of een tijdje lang. maar er zit een onmetelijk verschil tussen werkelijk depressief zijn en depressief voelen, ik kan dus ook wel zeggen dat ik depressief ben, maar goed, t s altijd moeilijk uitelggen voo rmij..

Kus, Marchje
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Oud 17-01-2002, 20:57
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
@pie schreef:
goeiemorge
dit was 3 maande geleden
toen zat ik zelf effe in een dip en had ik zin om te flamen
nou goed?
dank u
Ja en ik lees nu pas dit topic
je was toch niet depri toen?

__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Oud 17-01-2002, 21:17
Verwijderd
hej, ik begrijp wat je bedoelt, maar rond deze leefdtijd gebeurt er veel en veel jongeren zijn depressief, althans dat zeggen ze, vaak zitten ze in een dipje of soms wel een flinke dip, duurt dit dipje langer dan 3 weken?dan kan je van een depressie spreken, een depressie hoeft niet te beteken dat je glijk niet meer kan lachen, sommigen kunnen dit wel, di stoppen hun problemen vaak weg en door het te verbergen lachen ze...
elke depressie is anders bij de een is het erger dat de andere, ik vind dat je gelijk hebt dat mensen te snel het word depressief gebruiken!
een depressie is inderdaad niet zomaar iets, ik heb er een paar jaar lang 1 gehad, en hij zowat over, ben er zowat weer bovenop, soms zal ik weer een beetje weg, maar tis goed aan het komen!!
Oud 17-01-2002, 23:27
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Mensen noemen zich al snel depressief maar nog niet de helft weet wat het in houd.
Even iets dat mis gaat, je hebt je dag niet.
iedereen kent het maar ben je dan meteen depressief?
Nee, dat is natuurlijk de grootste onzin!
Je voelt je even niet goed.
Het is uit met je liefje, je voelt je kut.
Terrecht, maar je kan niet zeggen dat je depressief bent.
Een dipje wil niet zeggen dat je depri bent.
Dat ben je echt niet zomaar!

Ik ben zelf depressief, dat weet ik van mn psych maar zal m nog altijd niet zo noemen, niet uit mezelf iig!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 18-01-2002, 00:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
@pie schreef:
goeiemorge
dit was 3 maande geleden
toen zat ik zelf effe in een dip en had ik zin om te flamen
nou goed?
dank u
Beetje oude topic dus.. dus gesloten..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol blowen met psychische problemen
Patataap
6 18-06-2013 13:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits spreekbeurt
tommyboy5
7 03-06-2009 21:35
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie overlijden van een naasten persoon... plotseling of langzaam
Ruudje
18 18-11-2004 11:15
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.